Vs: Automaatti laatikon vaihto manuaaliin? Mahdollista?
VeeÄrr4 sanoi
Jos verrataan 3000gt:hen onko moottoreiden viritys potenttiaalissa suuriakin eroja...
Kuinka erilaisia moottorit ylipäätään ovat luonteeltaan kun 3k on kuitenkin urheiluauto?
Kyllä 3kgt:n 3litran kone alempaa väänti ainakin euromallin turboilla vrt gallu. Itse voin kertoa siksi, kun olen omistanut niin jenkki 3kgt kuin euro 3kgt ja nyt Galantti tosiaankin.
Virityshän on samanlaine kuin mikä tahansa turboauto järjestyksessä:
-pakopuoli kuntoon (putkisto ja varsinkin DP paremmiksi)
-ahtojen pikku nosto
-ilmansaannin parannus
-bensansyöttö parannus
-ohjelman muutos(optimointi)
tässä ollaan 300-350hp tehoissa
sitten:
-jarrut
-turbot vaihtoon (3kgt:ssä ehkä paremmin tilaa turboille)
-suuttimet vaihtoon
-ohjelma taas vaihtoon (tbo ja suuttimien vaihdon jälkeen)
(350-450 riippuen palikoista)
jne jne...
Bensankulutus kasvaa kanssa :
ps. jokos sulla on se vr4 edes alla?...ellei niin ehkä paras ensin opetella nelikon metkut jne että sitä osaa hyödyntää ja sitte alkaa myöhemmin (VASTA 1v jälkeen mielestäni jos ensimmäinen nelikko ja tbopeli...anteeksi vain mutta kysymyksistäsi paistaa läpi, ettet ole tbopelien kanssa ennen ollut tekemisissä...)