Automaatti laatikon vaihto manuaaliin? Mahdollista?

simppu

Dark beast....
Liittynyt
29 Kesäkuu 2008
Sijainti
Orivesi
Eli onko ylipäätään mahdollista vaihtaa automaatti laatikko manuaaliin ja onkohan edes mahdollista saada katsastettua.
Kysymys mielenkiinnosta jos tulis tarvetta vaihtaa tomaati manuaaliin... ???
 
Vs: Automaatti laatikon vaihto manuaaliin? Mahdollista?

on se mahdollista ja laillistakin.
hommaa riittää ja vaihdettavaa osaa mittaristosta lähtien.
toki jos mielenkiintoa riittää niin... :peukku
vierestä seurannut yhden preluden manualisoinnin.... :nykii
 
Vs: Automaatti laatikon vaihto manuaaliin? Mahdollista?

Vaihtoon menisi:

- laatikko
- vetoakselit
- mittaristo
- ECU (Jep! ecu ohjaa automaattilaatikkoa)
- sähköjohtoja
- kaapelit
- vaihdekonsoli yms roippeet

eli summa summarum: EI kannata missään vaiheessa VR4:seen:
Jos tomaatti "rikkoutuu" niin tilaa Japanista 2000eurolla kokonaisen auton ja vaihtaa siitä uuden laatikon ja myy muut osat mitä autosta jää... voi jopa saada voittoa ;)
 
Vs: Automaatti laatikon vaihto manuaaliin? Mahdollista?

Onko tietoa että mihin asti tuo vakio tomaatti kestää viritystä?
 
Vs: Automaatti laatikon vaihto manuaaliin? Mahdollista?

VeeÄrr4 sanoi
Onko tietoa että mihin asti tuo vakio tomaatti kestää viritystä?

Aika sama onko siellä tomaatti vaiko manuaali..molemmat saat rikki samaan tapaan repimällä...
400hp on otettu noiden tomaateista kuitenkin -..esim http://www.cardomain.com/ride/2218351 (Vironmaalla ollut auto)
 
Vs: Automaatti laatikon vaihto manuaaliin? Mahdollista?

Jos verrataan 3000gt:hen onko moottoreiden viritys potenttiaalissa suuriakin eroja...
Kuinka erilaisia moottorit ylipäätään ovat luonteeltaan kun 3k on kuitenkin urheiluauto?
 
Vs: Automaatti laatikon vaihto manuaaliin? Mahdollista?

VeeÄrr4 sanoi
Jos verrataan 3000gt:hen onko moottoreiden viritys potenttiaalissa suuriakin eroja...
Kuinka erilaisia moottorit ylipäätään ovat luonteeltaan kun 3k on kuitenkin urheiluauto?

Kyllä 3kgt:n 3litran kone alempaa väänti ainakin euromallin turboilla vrt gallu. Itse voin kertoa siksi, kun olen omistanut niin jenkki 3kgt kuin euro 3kgt ja nyt Galantti tosiaankin.

Virityshän on samanlaine kuin mikä tahansa turboauto järjestyksessä:
-pakopuoli kuntoon (putkisto ja varsinkin DP paremmiksi)
-ahtojen pikku nosto
-ilmansaannin parannus
-bensansyöttö parannus
-ohjelman muutos(optimointi)
tässä ollaan 300-350hp tehoissa
sitten:

-jarrut
-turbot vaihtoon (3kgt:ssä ehkä paremmin tilaa turboille)
-suuttimet vaihtoon
-ohjelma taas vaihtoon (tbo ja suuttimien vaihdon jälkeen)
(350-450 riippuen palikoista)
jne jne...

Bensankulutus kasvaa kanssa ::)

ps. jokos sulla on se vr4 edes alla?...ellei niin ehkä paras ensin opetella nelikon metkut jne että sitä osaa hyödyntää ja sitte alkaa myöhemmin (VASTA 1v jälkeen mielestäni jos ensimmäinen nelikko ja tbopeli...anteeksi vain mutta kysymyksistäsi paistaa läpi, ettet ole tbopelien kanssa ennen ollut tekemisissä...)
 
Vs: Automaatti laatikon vaihto manuaaliin? Mahdollista?

Joo kyl ihan oikees oot.. Turboja lähinnä ollut pajero. Ei oo vielä Gallua mutta oon tässä kyllä miettiny siirtää hankintaa ens vuoteen.. On sen verran muuta kiirettä että melkein päätyis autotallia koristaan, mutta kasotaan tilanteen kehitystä..
Mitäs kuljettimia on sun tallis läpi menny?
 
Takaisin
Ylös Bottom