AYC öljyjen vaihto?

Vs: AYC öljyjen vaihto?

ast sanoi
Perässä olevan AYC nesteet vaihdetaan Englannissa huolto-ohjelman mukaan 9 tuhannen mailin välein (noin 15000 km).

Korjaus: Evo VI eteenpäin (eli Ralliartin alkuperäisille UK autoille) sekä perän että ohjauspiirin nesteet vaihdetaan 4500 mailin välein (7200 km). Peräöljyt, vaihteisto-öljyt ja kulmavaihteen öljyt 45000 mailin välein (72000 km) eli AYC nesteiden vaihto ohjelman mukaan 10 kertaa tiheämmin.

http://www.booker.plus.com/servicesheet.jpg

Ehkä hieman hätävarjelun liioittelua jos nesteet vaihdetaan 6 kertaa tiheämmin kuin Suomessa Evo 8 ja 9 malleihin... Ei taida olla kukaan Suomessa noudattanut tuota ohjelmaa...

Tyytyväinen saa olla että tulevassa pelissä ei ole AYC:tä :)
 
Vs: AYC öljyjen vaihto?

ast sanoi
Ehkä hieman hätävarjelun liioittelua jos nesteet vaihdetaan 6 kertaa tiheämmin kuin Suomessa Evo 8 ja 9 malleihin... Ei taida olla kukaan Suomessa noudattanut tuota ohjelmaa...

Nii ja nyt vielä mietitään miksi noita pumppuja menee kuin kuin sieniä sateella ;D
 
Vs: AYC öljyjen vaihto?

Kapteenivamma sanoi
Nii ja nyt vielä mietitään miksi noita pumppuja menee kuin kuin sieniä sateella ;D

Juu tai ,että onko seuraava auto Mitsubishi... ???
 
Vs: AYC öljyjen vaihto?

Mitä öljyä muuten on laitettu kun huollossa olette käyttäneet? Ilmeisesi mitsun automaattiöljyä(suositus on tämä)? Ainakaan Tampereella eivät olleet Veholla kuulleet koko AYC-öljystä, ennenkuin tiluuttelin täältä foorumilta löydyn varaosanumeron kanssa purnukan.



-JP- sanoi
Juu tai ,että onko seuraava auto Mitsubishi... ???

Mulle on sulle kyllä -JP vastaus ;)
 
Vs: AYC öljyjen vaihto?

Evox sanoi
Mitä öljyä muuten on laitettu kun huollossa olette käyttäneet? Ilmeisesi mitsun automaattiöljyä(suositus on tämä)? Ainakaan Tampereella eivät olleet Veholla kuulleet koko AYC-öljystä, ennenkuin tiluuttelin täältä foorumilta löydyn varaosanumeron kanssa purnukan.

Lielahti vaiko Hatanpää...veikkaan et Hatanpääl tietää ;)
 
Vs: AYC öljyjen vaihto?

Kapteenivamma sanoi
Nii ja nyt vielä mietitään miksi noita pumppuja menee kuin kuin sieniä sateella ;D

No menee niitä brittimalleista kun serkukset saarivaltiossa tussailee niiden perien ja öljyjen kanssa noin usein.
 
Vs: AYC öljyjen vaihto?

tänään tuli vaihdettua nuo öljyt. ilmaus keskilukosta ja takalukosta. ilmaukset sai näppärästi evoscanin avulla.
toivotaan että toi pumppu nyt tykkäis hyvää tosta ja kestäis *kopkop*
 
Vs: AYC öljyjen vaihto?

Makeko sanoi
tänään tuli vaihdettua nuo öljyt. ilmaus keskilukosta ja takalukosta. ilmaukset sai näppärästi evoscanin avulla.
toivotaan että toi pumppu nyt tykkäis hyvää tosta ja kestäis *kopkop*

Vaatiko ilmaus evoscanilla muuta kuin painaa sitä bleed namsikaa?
 
Vs: AYC öljyjen vaihto?

Air Bleeding (activate) -> start datalogger. sit lähtee pymppu käymää.
ekana ilmaa vasemman niin ton perää sit OP Check L (activate) -> start datalogger.
lopuks nippa kii.
tän jälkee oikeelle nipalle sama homma, Air Bleeding (activate) -> start datalogger...

samal kannattaa ilmata myös keskilukko. riittä toi Air Bleeding.
 
Vs: AYC öljyjen vaihto?

Makeko sanoi
Air Bleeding (activate) -> start datalogger. sit lähtee pymppu käymää.
ekana ilmaa vasemman niin ton perää sit OP Check L (activate) -> start datalogger.
lopuks nippa kii.
tän jälkee oikeelle nipalle sama homma, Air Bleeding (activate) -> start datalogger...

samal kannattaa ilmata myös keskilukko. riittä toi Air Bleeding.

Sieltähän se tuli, kiitos! Juuri tällaista rautalankaohjetta olen kaivannut.
 
Vs: AYC öljyjen vaihto?

Makeko sanoi
Air Bleeding (activate) -> start datalogger. sit lähtee pymppu käymää.
ekana ilmaa vasemman niin ton perää sit OP Check L (activate) -> start datalogger.
lopuks nippa kii.
tän jälkee oikeelle nipalle sama homma, Air Bleeding (activate) -> start datalogger...

samal kannattaa ilmata myös keskilukko. riittä toi Air Bleeding.

Tämä ohje toimii varmaan myös evo vitoseen? Mikä kaapeli pitää olla että tuo ilmaus toimii? Käykö tuo obd.fi:n kaapeli?
 
Vs: AYC öljyjen vaihto?

rolla sanoi
Tämä ohje toimii varmaan myös evo vitoseen? Mikä kaapeli pitää olla että tuo ilmaus toimii? Käykö tuo obd.fi:n kaapeli?

Ainakin vastaavat "valikot" löytyy vitosesta, kun ayc boksiin ottaa yhteyden. Vielä en ole kerennyt testata kuinka toimii.

Kaapelina mulla on Limitlessin OpenPort 1.3R
 
Vs: AYC öljyjen vaihto?

Makeko sanoi
mulla on ihan toi obd.fi -kaapeli.

Eli onko toi sun kaapeli tällainen?

Kokeilin itse yhdellä limitless/tactrix 1.3x tyyppisellä kaapelilla (en tiedä tarkkaa mallia) ja moottorinohjausboksia kyllä pystyi lukemaan/dataloggaamaan evoscannilla ja ecuflashkin toimi moitteetta mutta AYC boksiin ei saanut mitään yhteyttä. Ilmeisesti vaatii modauksen tuohon kaapeliin, onko jollain kokemusta?
 
Vs: AYC öljyjen vaihto?

pitää se pin9 poistaa.
*Mitsubishi AYC/ABS support use theEvoScan 1.3U cables without Pin9, if your 1.3U cable has pin9,
just remove it with pliers (pin9 is for subaru support, see tips and tricks below)


EvoScan_OpenPort_Cable_Plug.jpg
 
Vs: AYC öljyjen vaihto?

uge sanoi
Tulipa kaiveltua tuota asiaa hiukan. EVO IX 2006 korjaamokirjassa sanotaan että: 20.000 km välein öljymäärän tarkastus ja 40.000 välein "Change gear oil in front and rear differential. (Including torque transfer differential.)"
Suomen huolto-ohjelmassa lukee että 45.000 km välein AYC-öljyn vaihto.

Koskeeko tämä ohje myös sitä pumpun kautta kiertävää öljyä, joka pitää siis ilmata? Olin viemässä 45000 huoltoon autoa, mutta en merkkiliikkeeseen.
 
Vs: AYC öljyjen vaihto?

Kyllä pumpunkautta kiertävää , eli ilmattavaa koskee tuo 45 tKm.
MLR:ssä oli juttua ,että tuo toinen puoli olisi se ns. 7500 Km puoli (kytkin puoli).
 
Vs: AYC öljyjen vaihto?

Kävin tänään Koivuhaan Veholta kysymässä AYC öljyä ja varaosamyyjä oli ihan huulipyöreenä että mistä on edes kyse. Kävi vihdoin kysymässä asentajalta asiasta ja sai tällaisen osanron: MZ312096. Mahtaako olla oikeaa tavaraa? Pitäisi käydä omalla kannulla hakemassa, 14e/litra.

Evo5 GSR kyseessä.
 
Vs: AYC öljyjen vaihto?

Krister sanoi
Kävin tänään Koivuhaan Veholta kysymässä AYC öljyä ja varaosamyyjä oli ihan huulipyöreenä että mistä on edes kyse. Kävi vihdoin kysymässä asentajalta asiasta ja sai tällaisen osanron: MZ312096. Mahtaako olla oikeaa tavaraa? Pitäisi käydä omalla kannulla hakemassa, 14e/litra.

Evo5 GSR kyseessä.

Niinkuin aikaisemminkin tullut esille. Mitsubishi SP-III on luokka mitä AYC järjestelmä vaatii.
 
Vs: AYC öljyjen vaihto?

Krister sanoi
Kävin tänään Koivuhaan Veholta kysymässä AYC öljyä ja varaosamyyjä oli ihan huulipyöreenä että mistä on edes kyse. Kävi vihdoin kysymässä asentajalta asiasta ja sai tällaisen osanron: MZ312096. Mahtaako olla oikeaa tavaraa? Pitäisi käydä omalla kannulla hakemassa, 14e/litra.

Evo5 GSR kyseessä.

Dia Queen AYC MZ102520, saa Mitsulta ihan purkkitavarana. Tosin noin 10e litralta kalliimpaa mitä tuo sulle tarjottu.
 
Vs: AYC öljyjen vaihto?

Koivuhaka on tunnettu siitä ettei AYC öljyn hankkiminen tunnu onnistuvan. Jos ei tuolla Sampan koodilla löydy niin sitten seuraavaan liikkeeseen vaan. Näin toimin itse ja ihan Suomen varastosta löytyi.
 
Vs: AYC öljyjen vaihto?

Makeko sanoi
löytyy motonetistakin eikä maksa paljoa.

Tota noin, onkos tossa Valvolinessa nimenomaan tuo mitsun vaatima SP3 luokitus? Monessa paikassa olen törmännyt puheisiin että pitää nimenomaan olla SP3, ei Dexron III eli eivät ilmeisesti ole sama asia.

Itse ostin paikallisen mitsuliikkeen isosta pöntöstä SP3 öljyä omaan kannuun 10€/l.
 
Vs: AYC öljyjen vaihto?

Valvoline MaxLife ATF löytyy Mitsubishi SP-III luokka. Dexron III on taas GM oma luokitus. Valvoline on motonetissä 13,50 € joten kyllähän tuo 10€/l silloin kannattavammaksi tulee, ja on vielä alkuperäistä.
 
Vs: AYC öljyjen vaihto?

täs takana etiketissä lukee että käy myös mm. mitsubishi diamond sp-II/sp-III.
ollaanha tätä puitu aikasemminkii. ihan käypästä kamaa.
 
Vs: AYC öljyjen vaihto?

Makeko sanoi
löytyy motonetistakin eikä maksa paljoa.

Noniin, pitänee hakea tätä sitten niin ei mene niin säätämiseksi tuon Vehon kanssa. Kiitoksia.


EDIT: tuli vaihdettua ne AYC öljyt ja vanhat öljyt olivat aika tummat. AYC:n pitämä ääni hiljeni uusien öljyjen myötä selvästi.
 
Vs: AYC öljyjen vaihto?

Tuo valvolinen maxlife atf siis käy peräkontissa olevaan säiliöön ja lukkoon, olenko oikeassa?
 
Vs: AYC öljyjen vaihto?

Mulla kun tosiaan on autossa silleen, että jos sen lyö käyntiin mutta ei lähde heti ajamaan niin AYC-valo jää palamaan niin vein sen tossa tänään huoltoon öljyjenvaihtoon ja ilmattavaksi. Siellä eivät kuitenkaan saaneet pumppua pyörimään testerillä vaan heitti vikakoodin.

Kuitenkin jos käynnistyksen jälkeen autolla lähtee heti liikkeelle, AYC-valo sammuu eikä ilmesty uudestaan vaikka menisikin kylki edellä, joten voisi olettaa pumpun toimivan. Siinä vaiheessa kun löysin ohjeen tuolle ilmaukselle ilman testeriä, auto oli siirtynyt huollosta korikorjaamolle niin jäi tekemättä tällä kertaa.

Lähinnä sitä kyselisin että voiko toi pumpun vikakoodi johtua muusta kuin rikkinäisestä pumpusta? Ei haluis ostaa uutta, varsinkin kun toi ei muuten hälyttele millään. Sitä en kyllä sitten tiedä toimiiko toi AYC niinkun pitäs, jonkunverran puskee luisuteltaessa mutta on todella selkeä ja mukava viedä. Varmaan kannattaa vielä kokeilla tota manuaali-ilmausta testerittä ja kattoa auttaako se mihinkään suuntaan.
 
Vs: AYC öljyjen vaihto?

madu sanoi
Mulla kun tosiaan on autossa silleen, että jos sen lyö käyntiin mutta ei lähde heti ajamaan niin AYC-valo jää palamaan niin vein sen tossa tänään huoltoon öljyjenvaihtoon ja ilmattavaksi. Siellä eivät kuitenkaan saaneet pumppua pyörimään testerillä vaan heitti vikakoodin.

Kuitenkin jos käynnistyksen jälkeen autolla lähtee heti liikkeelle, AYC-valo sammuu eikä ilmesty uudestaan vaikka menisikin kylki edellä, joten voisi olettaa pumpun toimivan. Siinä vaiheessa kun löysin ohjeen tuolle ilmaukselle ilman testeriä, auto oli siirtynyt huollosta korikorjaamolle niin jäi tekemättä tällä kertaa.

Lähinnä sitä kyselisin että voiko toi pumpun vikakoodi johtua muusta kuin rikkinäisestä pumpusta? Ei haluis ostaa uutta, varsinkin kun toi ei muuten hälyttele millään. Sitä en kyllä sitten tiedä toimiiko toi AYC niinkun pitäs, jonkunverran puskee luisuteltaessa mutta on todella selkeä ja mukava viedä. Varmaan kannattaa vielä kokeilla tota manuaali-ilmausta testerittä ja kattoa auttaako se mihinkään suuntaan.

Ota yhteys rogerrallyyn sinne Britteihin. Yritä löytää se kuitti AYC- pumpun vaihdosta. Ajoneuvoon vaihdettiin AYC- pumppu ennen kuin se tuotiin Suomeen. Pumppu vaihdettiin edellisenä päivänä kun hankimme auton siellä. En tiedä onko kuitit säilyneet vajaan vuoden, kun omistajakin on vaihtunut jo kaksi kertaa, mutta kannattaa katsoa se mahdollinen kuittipino läpi.

Uskon että rogerrally voi auttaa tässä kohdassa koska pumpun pitäisi olla täysin toimintakuntoinen.
 
Vs: AYC öljyjen vaihto?

Kuinkas usein ayc:n öljyt olisi hyvä vaihtaa?
Riittääkö esim. kerran vuodessa ja n. 15tkm
 
Vs: AYC öljyjen vaihto?

nikob sanoi
Kuinkas usein ayc:n öljyt olisi hyvä vaihtaa?
Riittääkö esim. kerran vuodessa ja n. 15tkm

Jonkun ohjeistuksen mukaan 7500 km välein ihankun moottoriöljytkin, olikohan toi nyt Englannin huolto-ohjelmasta sitten. Tätä ketjua kun vilkuilee taaksepäin niin sieltä löytyy monenlaisia mielipiteitä asiasta.
 
Vs: AYC öljyjen vaihto?

madu sanoi
Jonkun ohjeistuksen mukaan 7500 km välein ihankun moottoriöljytkin, olikohan toi nyt Englannin huolto-ohjelmasta sitten. Tätä ketjua kun vilkuilee taaksepäin niin sieltä löytyy monenlaisia mielipiteitä asiasta.

Mielipiteitä on tosiaan monia, mutta 7500 km nyt on joka tapauksessa aivan totaalista liioittelua.
 
Vs: AYC öljyjen vaihto?

Sitten kun alkaa kääntyessä kuulua perän suunnalta tämänkaltaisia äännähdyksiä ;D http://www.youtube.com/watch?v=_FAU0pfXHTY
 
Vs: AYC öljyjen vaihto?

nikob sanoi
Kuinkas usein ayc:n öljyt olisi hyvä vaihtaa?
Riittääkö esim. kerran vuodessa ja n. 15tkm

ST-Motorsilla sanoivat, ettei niitä tarvitse vaihtaa ellei mitään ylimääräistä ääntä kuulu...
 
Vs: AYC öljyjen vaihto?

nikob sanoi
Kuinkas usein ayc:n öljyt olisi hyvä vaihtaa?
Riittääkö esim. kerran vuodessa ja n. 15tkm
Noilla kilometrimäärillä öljyt ei mene huonoks!Mutta ei hän se pahaa tee vaikka vaihtaa kerran vuodessa., :eek:
 
Vs: AYC öljyjen vaihto?

evo6 sanoi
ST-Motorsilla sanoivat, ettei niitä tarvitse vaihtaa ellei mitään ylimääräistä ääntä kuulu...

Tuo on hevon p*skaa kyllä... Saattaa alkaa lompakko äänetelemään.


Lukko : 7500 Km
Järjestelmä : 45000 Km tai kun menee mustaksi. Esim rata ajelut ja rässiminen.

Tietolähde : MLR
 
Vs: AYC öljyjen vaihto?

-JP- sanoi
Tuo on hevon p*skaa kyllä... Saattaa alkaa lompakko äänetelemään.


Lukko : 7500 Km
Järjestelmä : 45000 Km tai kun menee mustaksi. Esim rata ajelut ja rässiminen.

Tietolähde : MLR

Pysyn edelleen kannassani, että 7500 km on aivan totaalista liioittelua. Ei se tietysti pahaa tee, mutta ei sitä ihan oikesti tarvitse noin usein vaihtaa.
 
Vs: AYC öljyjen vaihto?

-JP- sanoi
Tuo on hevon p*skaa kyllä... Saattaa alkaa lompakko äänetelemään.


Lukko : 7500 Km
Järjestelmä : 45000 Km tai kun menee mustaksi. Esim rata ajelut ja rässiminen.

Tietolähde : MLR

Näin ne ST-Motorsilla sanoivat mutta eiväthän ne mitään siellä tiedä ;D
 
Vs: AYC öljyjen vaihto?

Mulla puski auto aivan hulluna kun sen ostin reilu 1v sitten. Öljyjä ei varmaan ollut koskaan vaihdettu ? (ei merkintää ainakaan) Ajetttu oli 71000km. Itse vaihdoin AYC öljyt niin alkoi neliveto toimimaan niinkuin pitääkin.

Ei kuulunut mitään ääniä.

Ajattelin niitä reilu 10 000km välin vaihdella kun kumminkaan ei kallista litkua ole. Menee melkein samassa kun moottoriöljytkin tarvitsee vaihtaa.
 
Vs: AYC öljyjen vaihto?

evo6 sanoi
Näin ne ST-Motorsilla sanoivat mutta eiväthän ne mitään siellä tiedä ;D

ST-Motorsin tieto-taitoa en kyseenalaista , mutta ei tuollaisia komentteja foorumille. Kuten varmaankin tiedät ,että useat ihmiset todella etsivät tietoa näiltä sivuilta.

Kyllähän autoa huoltaa pitää.
 
Vs: AYC öljyjen vaihto?

Tunari-82 sanoi
Sitten kun alkaa kääntyessä kuulua perän suunnalta tämänkaltaisia äännähdyksiä ;D http://www.youtube.com/watch?v=_FAU0pfXHTY
mitä helkkaria!!? Mulla kuuluu apukuskin puolelta tollanen ääni jos vähänkin menee luisussa. ???
 
Vs: AYC öljyjen vaihto?

epestrand sanoi
mitä helkkaria!!? Mulla kuuluu apukuskin puolelta tollanen ääni jos vähänkin menee luisussa. ???

:eek:fftopic
Tässä tilanteessa ei varmaan auta öljyjen vaihto,vaan vaikka timanttien taikka turkin osto ;D
 
Vs: AYC öljyjen vaihto?

Mitäs haittaa tuo teettää jossei ayc pelitä niinkun pitää? Ettei vaurioita mitään.
Ja tarkoitan nyt ihan normi ajelua, ei radalla päästelyä.
 
Vs: AYC öljyjen vaihto?

nikob sanoi
Mitäs haittaa tuo teettää jossei ayc pelitä niinkun pitää? Ettei vaurioita mitään.
Ja tarkoitan nyt ihan normi ajelua, ei radalla päästelyä.

Itteäkin kiinnostais moinen asia, omassa nelosessa palaa AYC valo kokoajan.. Mahtaako olla haittaa ?
 
Vs: AYC öljyjen vaihto?

CusCo sanoi
Itteäkin kiinnostais moinen asia, omassa nelosessa palaa AYC valo kokoajan.. Mahtaako olla haittaa ?
Mulla palaa myös toi valo melkeen koko ajan! Mutta vika on tosiaan anturissa mulla, ja autoliike vastaan tuon korjauksesta.
 
Vs: AYC öljyjen vaihto?

nikob sanoi
Mulla palaa myös toi valo melkeen koko ajan! Mutta vika on tosiaan anturissa mulla, ja autoliike vastaan tuon korjauksesta.

Iteki oon suht tuore evon omistaja (n.2vk sitte hankittu) Edellinen omistaja oli tuon tutkituttanu ja kuulemma n.400e maksais tuon korjaus.. Liekö sitten anturissa vika kans vai missä lie, kun ei muista
 
Takaisin
Ylös Bottom