banjoliittimen koko ?

  • Viestiketjun aloittaja jaskajokunen
  • Aloituspäivämäärä
J

jaskajokunen

Guest
Mikähän mahtaisi olla automaattilaatikollisen Pajeron vaihteistoöljyn-lauhduttimen ( se erillinen, ei jäähdyttimessä oleva ! ) banjoliittimen koko ? Putket ovat ulkopuolelta aika syöpyneet/ruosteessa ja ajattelin uusia ne. Mega-autosta orkkis osat maksaa 37 euroa kappale joten letkuilla tehtynä hinta jäisi varmasti 1/3 osaan tuosta ! Tietty voisi ottaa mallin hydrauliikkaliikkeeseen mukaan, mutta jos joku tietäis koon, niin ei tarvis laskea lauhdutinta niin tyhjäksi ( öljyt hihaan periaatteella lennossa ajattelin vaihtotyön suorittaa ;D )
 
no eipä ollut lahdessa ammattinsa osaavaa myyjää :p Ihmettelin eilen kun alkoi automaatti nykimään ja tänään katselin päivänvalolla niin jostainhan se lauhduttimen putki ne öljyt kusee pihalle ! ilmeisesti vuoto kohta löytyy jonkun putkikiinnitemen alta "väsymismurtumaa" epäilen. Paikallisessa Hiflexissä myivät 10mm polttoaineletkua metallipunoksen sisässä paineenkesto on 15bar eli taitaa riittää ominaisuuksiltaan ? Pistän putket poikki banjoliittimeltä sekä laatikon sivusta sopivalta kohdalta asennusteknisessä mielessä huomioiden ulkoilman lämpötilan aiheuttaman tuskan (piharemontti)
 
Onko se letku jotain teflon-letkua, joka kestää sikana lämpötiloja? Minulle joskus kertoivat Hiflexissä, ettei sellaista saa kiristää millään letkunkiristimellä (ei pysy), vaan pitää olla nimenomaan koneella puristettu liitos liittimelle, banjolle tms.

En oikein ymmärtänyt nyt millaisesta letkunpätkästä on kyse, joten tämä saattaa olla turhaa höpinää.
 
no tänään taistelin 12 asteen pakkasessa udet letkut laatikolta lauhduttimelle ja nyt pitäis olla taas vuotamaton yhteys lauhduttimilta laatikolle (hiukka meni rommia huiviin HIKS ! )
 
Takaisin
Ylös Bottom