Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huom. This feature may not be available in some browsers.
Olen hieman skeptinen tuon hybridin E85 konversion suhteen. Kesällä toimisi varmasti oikein hyvin mutta auton pitää toimia myös talvella. Automatiikka käynnistelee polttomoottoria ja sen täytyy käynnistyä aina tarvittaessa. Ehkäpä tuplakartat riittäisivät kesäkäyttöön?Ite en oo ostanu litraakaan bensaa tänävuonna! Etanolikonversio (myös hybrideihin ) on hyvä tapa säästää bensaa.
No minä vastaan valtavalla 4 päivän PHEV-kokemuksellani. Pääasiassa ulkomaiselta foorumilta poimittuja juttuja joita into pinkeänä olen kokeillut.
- Käynnistysrituaali! Jalka pois jarrulta, ja kaksi kertaa power-nappia painaen jolloin auto itkee että kuuluisi olla jalka jarrulla. Tässä kohtaa kuitenkin voi laitella ECO-moodin päälle ja tiputtaa lämppärin lämpötoiveen vaikka +15C asti, ja sitten vasta jalka jarrulle ja vielä kerran powerinappia. Tällä vältetään polttomoottorin hörähdys heti virtoja kytkiessä..
- Monitoiminäytön energianäytössä näkee minkä verran lämmitys ottaa kilowatteja. Sen kun saa pysymään jossain alle 3kw niin menee pelkällä sähköllä. Eli ajon aikana voi tuosta +15C:stä hilata ylöspäinkin sitä mukaa kun kilowatit laskee näytöllä..
- Kaasun annostelu tietty tärkeä kanssa.
Eilen näillä ohjeilla ajeltiin 35km lenkki pelkällä sähköllä -5C pakkasilla, ja vielä rangea jäikin.
Tilasin kyllä PHEVboxin kun oli -28% tarjouksessa eilen kun sattumalta sivuille eksyin. PHEVboxin kaasupolkimen toiminnan muokkaus ei kiinnosta niinkään, koska kyllä tuo kaasun annostelu onnistuu ominpäinkin, mutta tuo ICEStopHeater -ominaisuus kuulostaa fiksulta. Se huijaa sisälämpötilan anturia niin että auto luulee sisätilojen olevan aina vähintään +13C.. Silloin voi laitella +20C pyynnit ecomoodissa ja polttomoottori ei käynnisty. Jos tulee kylymä niin +21C:llä kaiketi taas jo hörähtää, mutta jää nyt helpommin käyttäjän valittavaksi ilman jatkuvaa nyhväystä.
Itsellä on tuo phevbox kiinni ja on se helpompaa sen kanssa kaasutella kuin ilman mutta tuo iceheater tuntuu toimivan vain silloin tällöin, vaikkakin olen muutamaan kertaan sen asentanut uudelleen ja sähkömittarilla varmistanut, että on kohillaan. Tosiaan sen takia tuo +20 on rajana sen kanssa.
Kyllä vain eco päällä. Täytyy tänään ajaa talliin ja tarkastaa liitokset kunnolla. Aluksi se toimi kuten pitikinVaikka on ECO-moodi päällä? Normal-moodissa se iceheaterstop ei kuulemma niin hyvin toimikaan.
En tiedä vahtaako auto myös ulkolämpötilaa, tänään ainakin -10C:ssä tuntui olevan kovin vaikeaa saada polttomoottori hiljaiseksi vaikka oli esilämmitetty ja kuinka ECOa käytti ja lämmitystä pienellä.. PHEVboxihan on Puolassa kehitetty, ei kai niillä ihan tämmöisiä pakkasia ole edes.
Pakkaskeleillä 20-30min esilämmitys ennen liikkeelle lähtöä, niin saa akun ajettua tyhjäksi. Alle -15 asteessa oma my-14 ei suostu akulla ajamaan lainkaan.
Onko kukaan huomannut mitään hyötyä eco moodissa ajelussa?
Olen hieman skeptinen tuon hybridin E85 konversion suhteen. Kesällä toimisi varmasti oikein hyvin mutta auton pitää toimia myös talvella. Automatiikka käynnistelee polttomoottoria ja sen täytyy käynnistyä aina tarvittaessa. Ehkäpä tuplakartat riittäisivät kesäkäyttöön?
OT, Mutta tämähän oli melkein yhtä huvittava parodiasivusto kuin The Onion
- Käynnistysrituaali! Jalka pois jarrulta, ja kaksi kertaa power-nappia painaen jolloin auto itkee että kuuluisi olla jalka jarrulla. Tässä kohtaa kuitenkin voi laitella ECO-moodin päälle ja tiputtaa lämppärin lämpötoiveen vaikka +15C asti, ja sitten vasta jalka jarrulle ja vielä kerran powerinappia. Tällä vältetään polttomoottorin hörähdys heti virtoja kytkiessä.
Eco sallii kylmemmän ilman auton sisällä. Mielestäni pystyy ajamaan alle -15 asteessakin pelkällä sähköllä kun ECO päällä ja lämppäri säädetty 15 asteeseen. Lämpötoivetta voi pikkuhiljaa nostella kun kattelee monitoiminäytön AC kW -näyttämää, aina kun siinä palkki laskee niin napauttaa 0.5C lisää.
Hei toimiiko tämä teillä? Meikäläisellä ei ainakaan onnistu?
Minulla on -15 ehdoton alaraja sille, että pääseekö sähköllä. Tämä taitaa olla manuaalissakin ? Mutta sopivasti esilämmittelemällä, ECO-mode ja minimipyyntö lämppäristä (eli +15) niin tuonne -15C asti voi päästä sähköllä. -10C:ssä melkeinpä aina. Mutta tuntuu ainakin minulla olevan melko satunnaista tosiaan siitä riippuen, että miten kylmä on.
Mutta tosiaan, kun on -15 tai kylmempää, niin minulla ainakin phev menee heti polttomoottorimoodiin, eikä tunnu käyttävän sähkömoottoreita kovinkaan paljoa. Tämän näkee siitä, että vaikka akku on täysi, näyttää EV-range "----" ja vaikka ajaisi pidempää matkaa niin akku ei tunnu kovin paljoa kuluvan. Hieman, mutta todella säästeliäästi. Johtuu varmaankin tietty siitä, että koska polttomoottori käy kokoajan lataa se akkua.
Edit: Äsken oli -29C auton lämpömittarissa ja vähän ahdisti polkaista autoa käyntiin kun en ole asentanut mitään lohko/säteilylämmitintä. Tietääkö muuten kukaan miten tuo auton oma sähkölämmitin varsinaisesti lämmittää tuota lohkoa ? Lämmittääkö mitenkään ? Nyt näillä kovilla pakkasilla on esilämmittänyt autoa "HEATER"-moodissa 20-30min ja vaikka on julmaa pakkasta ollut niin kyllä auto käynnistyy ihan OK. Muutamat ekat sekunnit kuulostaa vähän ahdistuneelta, mutta kyllä se siitä sitten.
Hitsi kun ei kyllä tajua tuon järjenjuoksua. Äsken -12C pakkasella 20min esilämmityksen jälkeen heti hörähti polttomoottori tulille vaikka oli lämppäri asetettu 15C:hen. Ajelin noin 20km ja moottori ei sinä aikana sammunut vaikka oli ECO päällä ja lämpötila pienellä.
Sitten sammutin minuutiksi kun kävin pojan hakemassa koulusta, en jaksanut kikkailla lämpöjen kanssa vaan +20C pyynnillä ajelin siitä sähköllä kotiin...
Varmaan oli kyllä sisätila lämmennyt reilusti tuossa välissä, ehkä se PehvaPoksin ICEHeaterStop auttaisi näissä.
Mietin että näinköhän se onkin ulkolämpötilan sijasta akkupaketin lämpötila mikä on ratkaisevassa asemassa. Eli kun päivän seisoo ulkona niin ei vaan uskalla käyttää virtaa kylmästä akusta niin paljon. Joku ihmemoodihan siinä menee päälle kun EV rangekin näyttää viivaa.. Sen jos se startin jälkeen tekee niin ei tunnu polttomoottori sammuvan millään, muuta kuin sillä että pysäyttää tien poskeen ja virrat offille ja takaisin päälle.
Hitsi kun ei kyllä tajua tuon järjenjuoksua. Äsken -12C pakkasella 20min esilämmityksen jälkeen heti hörähti polttomoottori tulille vaikka oli lämppäri asetettu 15C:hen. Ajelin noin 20km ja moottori ei sinä aikana sammunut vaikka oli ECO päällä ja lämpötila pienellä.
Sitten sammutin minuutiksi kun kävin pojan hakemassa koulusta, en jaksanut kikkailla lämpöjen kanssa vaan +20C pyynnillä ajelin siitä sähköllä kotiin...
Varmaan oli kyllä sisätila lämmennyt reilusti tuossa välissä, ehkä se PehvaPoksin ICEHeaterStop auttaisi näissä.
Itsellä on tuo phevbox kiinni ja on se helpompaa sen kanssa kaasutella kuin ilman mutta tuo iceheater tuntuu toimivan vain silloin tällöin, vaikkakin olen muutamaan kertaan sen asentanut uudelleen ja sähkömittarilla varmistanut, että on kohillaan. Tosiaan sen takia tuo +20 on rajana sen kanssa.