BF goodrich all-terrain vai mud terrain

A

AppE10

Guest
Elikkäs kertokaapa kummat laitan,vai aivan eri merkkisetkö?
Koko tulisi 33x12,5-15 vanne on 8´ja et-20.Saako leimattua tuolla et-llä.
Autohan on pätkä pajero vm-93 v6,metsä ja maantie ajoa n,50/50,ja ympärivuotiseen ajoon tulisivat.
 
Vs: BF goodrich all-terrain vai mud terrain

Moro! :)
Taitaa olla ihan makuasia ;D
Noista rengasjutuista on ollu ennenkin juttua, kandee tota hakua aina koklata,

esim

http://www.mitsubishiclubfinland.com/keskustelu/index.php?topic=15799.0 tosta löytyy juttua ja kokemuksia


Hessu
 
Vs: BF goodrich all-terrain vai mud terrain

Juu,makuasioitahan nuo ovat,ja kyllä olen käyttänyt hakuakin.
Ja aikaakin jo lueskeluun.Löytyy vain jo liikaa tuota rengasjuttua.Muttei oikein noita käyttökokemuksia.
Jos joku tietäväinen vain ystävällisesti kertoisi vaikka tuosta vanteesta,notta onko tuo-20 et
liikaa tuolle 33x12,5-15:lle renkaalle 8´vanteella.
 
Vs: BF goodrich all-terrain vai mud terrain

AppE10 sanoi
Juu,makuasioitahan nuo ovat,ja kyllä olen käyttänyt hakuakin.
Ja aikaakin jo lueskeluun.Löytyy vain jo liikaa tuota rengasjuttua.Muttei oikein noita käyttökokemuksia.
Jos joku tietäväinen vain ystävällisesti kertoisi vaikka tuosta vanteesta,notta onko tuo-20 et
liikaa tuolle 33x12,5-15:lle renkaalle 8´vanteella.

Sen verran OT, mutta mitä olen noita renkaita katsellut, en ole siis niillä ajanut, mutta enpä kyllä viitsisi noilla talvella ajaa molemmillakaan. Ei varmastikkaan ole kovinkaan pitävät talvikeleillä...
 
Vs: BF goodrich all-terrain vai mud terrain

ile on ihan oikeassa, pari vuotta vanhat mud terrainit itellä alkaa osottaa jo kumin kovenemisen merkkejä, talvikeleillä aivan kamalat ajaa.

Tohon ET- lukuun en ainakaan mie osaa oikein sanoa mitään muuta kuin verrokkina itellä et-30 8.5 vanteella ja kaikinpuolin on se ok mulla...

Hessu
 
Vs: BF goodrich all-terrain vai mud terrain

AppE10 sanoi
Elikkäs kertokaapa kummat laitan,vai aivan eri merkkisetkö?
Koko tulisi 33x12,5-15 vanne on 8´ja et-20.Saako leimattua tuolla et-llä.
Autohan on pätkä pajero vm-93 v6,metsä ja maantie ajoa n,50/50,ja ympärivuotiseen ajoon tulisivat.

Jos maantie/metsä suhde on 50/50 ja suomessakin talvea riittää, niin et ole harkinnut kitkarenkaita? Noilla ajomäärillä sulan asfaltin ajoa ei taida kovin hirveästi olla? Joten normikitkarengas menisi kesäisin maastossa ja olisi talvellakin vähän pitävämpi, joskaan ei nastarenkaan tasoinen.

Eri asia sitten mistä löytää kitkarenkaan tuota koko luokkaa... :)
 
Vs: BF goodrich all-terrain vai mud terrain

General Grabber2 A/T on aika lähellä kitkaa ja kuivalla lumella ihan tautinen pito (sain kytkimen luistamaan ???). Niitä löytyis ainaki 31" Voi myös nastottaa, tai siis on nastoille reiätkin valmiina. Jäällä ei sitten olekkaan kauheen kehuttava nastarenkaaseen verrattuna, mutta takavedolla olen talven pärjänny eikä ole kauheesti OHO-tilanteitakaan.
 
Vs: BF goodrich all-terrain vai mud terrain

Tarkennetaampa hieman tilannetta.Tuo napero on 2-autona(lue 1-autona ;D),hyvät pikku nastarenkaat alla tälläkin hetkellä.
On nuo -20 et vanteet jouten tallissa.Ajattelin laittaa niihin tuommoset vähän näyttävämmät kumit.Tarvittaessa ajelen siis tuolla 1 biilillä,joten mikään kitkarengas ei noille jouto vanteille tule kysymykseen.
 
Vs: BF goodrich all-terrain vai mud terrain

MVa~1 sanoi
General Grabber2 A/T on aika lähellä kitkaa ja kuivalla lumella ihan tautinen pito (sain kytkimen luistamaan ???). Niitä löytyis ainaki 31" Voi myös nastottaa, tai siis on nastoille reiätkin valmiina. Jäällä ei sitten olekkaan kauheen kehuttava nastarenkaaseen verrattuna, mutta takavedolla olen talven pärjänny eikä ole kauheesti OHO-tilanteitakaan.
Laitoin omiini nastat ja jaapitokin on ollut omassa kaytossa kohdillaan :peukku
Kokona 265/75/16
 
Vs: BF goodrich all-terrain vai mud terrain

Kiitos kaikille vastanneille,laitoin bf:n mutikat alle.
 
Vs: BF goodrich all-terrain vai mud terrain

Täällä näin kun joku toju kuski laittanut mutikat täyteen nastoja. Tais olla joka palassa 4 nastaa.Porakoneella kiinnitetteviä. Ei kuulema enää lipsuna jäällä
 
Vs: BF goodrich all-terrain vai mud terrain

karppinen sanoi
Täällä näin kun joku toju kuski laittanut mutikat täyteen nastoja. Tais olla joka palassa 4 nastaa.Porakoneella kiinnitetteviä. Ei kuulema enää lipsuna jäällä

hyvä tietää, sama systeemi tulee mullekki toisiin renkaisiin. Mietin vaan mahtaako olla mihinkää noista ite porattavista! tänks föör vinggi!
 
Vs: BF goodrich all-terrain vai mud terrain

Jos samaa kaliiberia on ku mönkijän vastaavat niin pirun lujia on nuo porattavat nastat. ATV-renkaassa voi olla kyllä pehmeämpi kumiseos mutta niissä kestää hyvin. Testiin.
 
Vs: BF goodrich all-terrain vai mud terrain

karppinen sanoi
Täällä näin kun joku toju kuski laittanut mutikat täyteen nastoja. Tais olla joka palassa 4 nastaa.Porakoneella kiinnitetteviä. Ei kuulema enää lipsuna jäällä

ei ois tarkempaa tietoa noist nastoist? itekki mietin niitä yhes vaihees....
 
Vs: BF goodrich all-terrain vai mud terrain

Ne nastat oli enemmän esillä renkaasta kun normaalista. Ihan useemman millin. Sano että jo toista talvea ajelee niillä ja kiinni näytti olevan. Ja se oli viime talvena ja näyttää olevan vieläkin

Nastat oli jotain vanhoja ilmeisesti siltä ajalta kun kaikki nasta renkaat nastoitettiin vasta rengas liikkeessä. Niin no siks ne olikin enemmän näkyvissä kun sillon ei varmaan ollut mitään ulkonema sääntöjä.
Oon kyselly liikkeistä noita nastoja mut ei joo ei tuu :(

Edit: Vai oliko nastat traktoriin tarkoitettavia? Muistini on hyvä, mutta niin lyhyt
 
Vs: BF goodrich all-terrain vai mud terrain

Taitaa olla Maxi Grip merkkisiä ruuvinastoja,ainakin Savenmaalla oli noita myynnissä eri mitoissa ja Suolahdessa Rengaskanavalla kaveri möi noita.Kaverin Pajessa oli viime talven Dueler MT:ssä paikoillaan ja oli tosi hyvä pito ja keväällä kun ruuvas poies niin kaikki oli pysyny paikoillaan.
 
Vs: BF goodrich all-terrain vai mud terrain

Rovaniemen agrimarket myy kans tuommosia ruuvattavia nastoja monen kokoisia. Ovat vissiin siis traktoreihin tarkoitettuja juurikin niinkuin karppinen muistelee.

Niitä saa myös todella pienissä erissä, esim kenkiin ruuvattavaksi ;D
 
Vs: BF goodrich all-terrain vai mud terrain

tyhmä kymysys mutta mikä all- mud terraimien suurin ero yleensä on... kerran aiemmin lyhyessä elämässäni ole ajanu pajella jossa mutikat alla ja oli ihan pos. yllätys miten hiljaiset ne oli mutta toiset kehuu, :peukku ja toiset haukkuu... ::) itse ajatteli seuraavaksi kun entisistä kiekoista saa pinnan "poltettua" kankaille niin juuri bf:n renkaisiin siirtyä mutta epätietoisuus mietityttää kumpaan regasmalliin kääntyä... ne tulisi vain kesäkiekoiksi eli ei talviajon takia pidossa suurta tarvetta mutta onko normi ajolla mutikka liian "karkea" ja taas jos metsästysajoa miettii niin all-terrain liian "umpinainen" koska tulee varmasti :driver pehmeähköillä peltoteillä/pellolla ja taas aika rajuakin ajoa toisinaan suur-riistan perässä keski-suomen metsäautoteillä ja poluilla... :nykii
itse mietteissäni ajattelin 32" mutikkaa ihan koe mielessä mutta jos sen kulutuskestävyys on luokka 50000-60000km niin siinä on jo kolmeks vuotta renkasta ja jos se on ihan hanurista niin voi pikkasen :seina :seina :'( ;D yhtäaikaa... joten varmasti jollain kerholaisella tai kaverilla tai serkun tuttavan kaiman veljenpojalla on jotai henkilökohtaisia kokemuksia niin kertoilisitteko hieman tälleen epävarmalle henkilölle valinnan helpottamiseksi kumpaiseenko kääntyminen kannattais enemmän... :peukku :peukku ;) jos teksti on jotenkin sekavaa niin tää yövuoro tappaa kaiken selkeän ajattelun... ja taas mennään.. ::)
 
Vs: BF goodrich all-terrain vai mud terrain

moon atn kannattaja hyväksi torettu ja pääasias mettä ajoo ajettu. joskus tankates maantiellä ajoo eikä suuremmi ääntele ja voi päästellä ilima 4vetooki talavella.
 
Vs: BF goodrich all-terrain vai mud terrain

AT on kestopäällysteelle ja MT on hiekkateille yms. hieman vaikeampikulkuisille reiteille...
 
Vs: BF goodrich all-terrain vai mud terrain

siinäpä se juuri onkin kun on sekä että, paljon hiekkapintaa ja lähes yhtä paljon asvalttia alla kun mennään suomea ympäri ämpäri... mutta äkkisistään alan kääntyä mutikkaan ihan vaan testimielessä... jos ei tyydytä niin sit seuraavaks all terrainta alle... :peukku
 
Vs: BF goodrich all-terrain vai mud terrain

Kyllä ne ongelmat tulee huonoilla teillä. Mutikat ilman muuta. Sen jälkeen testimielessä mudzillat ja lopuksi boggerit.
Eikä nuilla at:lla ja mutikoilla juuri eroa huomaa asfasltilla ajaessa(minun mielipide).
 
Vs: BF goodrich all-terrain vai mud terrain

Metsienmiehellä ja ittellä on yhtenevät käyttötarpeet renkhaille ja voin sanoo että aikoinaan on Altsikat testattu ja p@skoiksi todettu.Mutiainen on minusta parempi talvella ja jopa aspfaltilla.Ai niin se tärkein meinas unohtua...se ulkonäkö ;D
 
Vs: BF goodrich all-terrain vai mud terrain

juuri niin. se ulkonäkö.... :peukku kyllähän mutikka alla näyttää edes että joskus autolla voi poistua pois tieltä kun taas altsikka on enemmän normirenkaan näköinen. varmasti hyvä sekin mutta kun autoa pikkuhiljaa on tullu muokattua enemmän maasturin näköiseksi niin kyllä se vaatii maasturin renkaatkin. ja siihen mutikka on oikein käytännöllinen, hiljainen ja kestävä :driver kaikkialla minne haluaakaan... ja jos ei pääse haetaan raktori.... :peukku
 
Takaisin
Ylös Bottom