Cali style X

AnttiHartik

Active Member
Liittynyt
26 Kesäkuu 2006
Sijainti
Hyvinkää
alan_evo_x_01.jpg

http://www.flushstance.com/?p=603

Tähän mennessä parhaimman näköinen X johin törmännyt IMO. Todelliset rattimiehet voi toki stancesta olla hieman eri mieltä(eihän tuolla pääse edes kävyn yli, nönnönnöö... ;)).
:palvo
 
Vs: Cali style X

On tuo kyl paremman näkönen ilman siipee
 
Vs: Cali style X

Typerän näköinen ilman siipeä ja alusta pilattuna.

Kuvauspaikka ihan hieno ja autokin olisi ilman pilaamista. Emmääymmärrä tuota tuninkityyliä, hameväen hommaa tommonen autojen koristelu ylipäänsäkkin ei-funktionaalisesti ;D, ja todella huonosti sopii evoon ottaen huomioon mallin filosofian.
 
Vs: Cali style X

Kyllä näitä ratatyyliin ja varsinkin wannabe ratatyyliin rakennettuja evoja on niin paljon joten ihan hyvä, että näistä normi 4 ovisista perhe sedaneista rakennetaan jotain muutakin.
 
Vs: Cali style X

jcarlson sanoi
Typerän näköinen ilman siipeä ja alusta pilattuna.

Kuvauspaikka ihan hieno ja autokin olisi ilman pilaamista. Emmääymmärrä tuota tuninkityyliä, hameväen hommaa tommonen autojen koristelu ylipäänsäkkin ei-funktionaalisesti ;D, ja todella huonosti sopii evoon ottaen huomioon mallin filosofian.

Kiitos tästä, nyt tiedän etten ole yksin :)
 
Vs: Cali style X

kyllähän tuo minusta jotenkin toimii... :) paremmin näköinen tuo tuollalailla on kun orkkiksena ::) ::)
 
Vs: Cali style X

Meitsi jostain syystä diggaa. X on imo muutenkin jo niin kaukana "rallijuurista" että tällainen versio passaa auton lookiin mainiosti :).
 
Vs: Cali style X

Kaunis! :-* Siipi kun olisi vielä niin aikalailla täydellinen vekotin mun silmääni. :peukku
 
Vs: Cali style X

Aika perus Kalifornia tyyliä.

Work Meister S1:t kävis vielä paremmin. Eikä winglessiä saa vihata, se on ihan ok.
 
Vs: Cali style X

Hieno, alkaa näyttämään kymppikin jo paremmalta. Ilman siipeä paremman näköinen(vain siis 10), mutta vaikuttaako siipi sit ajettavuuteen yhtä paljon ku esim. 7/8/9... ::)
 
Vs: Cali style X

Peke sanoi
Hieno, alkaa näyttämään kymppikin jo paremmalta. Ilman siipeä paremman näköinen(vain siis 10), mutta vaikuttaako siipi sit ajettavuuteen yhtä paljon ku esim. 7/8/9... ::)


OT:

kuinkas kovaa te ihmiset nyt olette oikein ajaneet niillä vehkeillä että se ilman siipeä alkaa jotenkin vaikuttamaan ::) :P
pakko oli nyt vaan kysyä kun ite olen ja mitään ihmeellistä en ole huomannut.. :-*
 
Vs: Cali style X

uusis sanoi
OT:

kuinkas kovaa te ihmiset nyt olette oikein ajaneet niillä vehkeillä että se ilman siipeä alkaa jotenkin vaikuttamaan ::) :P
pakko oli nyt vaan kysyä kun ite olen ja mitään ihmeellistä en ole huomannut.. :-*

Joo, samaa ihmettelin.
 
Vs: Cali style X

Ei kai sillä siivellä suoraan ajaessa paljoa vaikutusta olekkaan. Mutta ei niitä sinne huvikseen koristeeksi ole lisätty, minusta tuo rakennustyyli on just sitä wannabe-rata (DTM?) meininkiä kun madalletaan täysin tonttiin ja pistetään älyttömät camberit ja offsetit.

Mutta ei näistä kommenteista kannata tietty kenenkään itteensä ottaa, tehköön kukin mitä tykkää mutta minusta se näyttää typerältä ja sanon sen suoraan. Tuntuu vaan nykyään jokatuutista tunkevan tuota "flush" ihannointia, muoti-ilmiö vissiin.
 
Vs: Cali style X

jcarlson sanoi
Ei kai sillä siivellä suoraan ajaessa paljoa vaikutusta olekkaan. Mutta ei niitä sinne huvikseen koristeeksi ole lisätty, minusta tuo rakennustyyli on just sitä wannabe-rata (DTM?) meininkiä kun madalletaan täysin tonttiin ja pistetään älyttömät camberit ja offsetit.

Mutta ei näistä kommenteista kannata tietty kenenkään itteensä ottaa, tehköön kukin mitä tykkää mutta minusta se näyttää typerältä ja sanon sen suoraan. Tuntuu vaan nykyään jokatuutista tunkevan tuota "flush" ihannointia, muoti-ilmiö vissiin.
Nomut sehän on se NPS tyyli ;D Hyi.
 
Vs: Cali style X

mm. Nordsilla ja Spassa on oikeesti nopeita mutkia mitä en haluis ilman siipeä vetää.
Vois tollaset viiksetkii lisää keulaan keväällä
 
Vs: Cali style X

Makeko sanoi
mm. Nordsilla ja Spassa on oikeesti nopeita mutkia mitä en haluis ilman siipeä vetää.
Vois tollaset viiksetkii lisää keulaan keväällä

Nordsilla ja spassa on myös suoria mitä en haluais vetää siiven kanssa. :-X

Kaikki nää on ihan henkilökohtaisia tottumuksia. Toiset tykkää toiset ei. Eikä kaikki halua näyttää boyracer- stereotypialta kun julkisilla paikoilla ajelee. Herättää muutenkin vähemmän huomioo ilman tuota punaista vaatetta. ;)

Esim. työsuhde Evo "260" mallissa oli vakiona matala siipi, niinkuin GT-A mallissa. Myös Subarun puolella on kiinnitetty asiaan huomiota niiden ihmisten kohdalta ketkä ei halua ylimääräistä huomioo. Subaru Impreza STi A- line yms.

WRXSTI07ltdwhiteside1.gif



Toki nyt halutaan vain erottua joukosta koska ensimmäisen postauksen autoa on muutenkin rakenneltu hyvin paljon. Kaikki menee omalla tyylillään.
 
Vs: Cali style X

Twilight sanoi
Toki nyt halutaan vain erottua joukosta koska ensimmäisen postauksen autoa on muutenkin rakenneltu hyvin paljon.

Olkootkin paljon rakennettu mutta eipä siinä muu esille tule ku vanteet ja madallus :D Kyllä tuo punanen on paljon komiampi :peukku
 
Vs: Cali style X

uusis sanoi
OT:

kuinkas kovaa te ihmiset nyt olette oikein ajaneet niillä vehkeillä että se ilman siipeä alkaa jotenkin vaikuttamaan ::) :P
pakko oli nyt vaan kysyä kun ite olen ja mitään ihmeellistä en ole huomannut.. :-*

No ite en ole ajanut ilman siipeä kovaa, puerco kertoi et yli 160km/h vauhdissa Evosta(kasi) tulee levoton ilman siipeä. Se on tietenkin jokaisen oma asia, kuinka kova ajelee. Itse ajan matka-ajossa välillä hyvinkin reippaasti ja en tod haluiais, että auto ei ole kunnolla tiessä.
Itse tykkään suht hillitystä "rata-automaisesta" rakentelutyylistä, nuo isot alu tms siivet tökkii, samoin Evojen perus "ralli-look" maasturin maavaralla jne. Tietenkin ymmärrän eri tyylisuuntia jo ihan käytännönkin kannalta, jos esim. asuu huonojen teiden varsilla ja tykkää ajaa soralla/lumella oikeasti kovaa, niin onhan se selvä ettei sellasessa käytössä vaikka mun evolla tee mitään. Mut kukin tyylillään... :driver
 
Vs: Cali style X

eli ei kukaan ilmeisesti ole ajanut kovaa eri tilanteissa ilman siipeä.on mutua vaan.
ihan hyvin se pysyy tiessä ilman siipeä.ajeltu ja kokeiltu on.
 
Vs: Cali style X

uusis sanoi
eli ei kukaan ilmeisesti ole ajanut kovaa eri tilanteissa ilman siipeä.on mutua vaan.
ihan hyvin se pysyy tiessä ilman siipeä.ajeltu ja kokeiltu on.

Joo ja se siipi lienee siellä vaan huvikseen, ei sitä mitsulla mistään oikeasta syystä evoon alunperin laitettu ja jatkuvasti kasvatettu kun säännöt sallivat isompaa? Jossain motarilla leikkimisessä nyt aika sama onko sitä siellä vai ei, mutta jos radalla käy eikä huomaa mitään eroa niin vaikea uskoa että autolla on silloin ajettu niin kovaa kuin sillä voisi.

Valot päälle. Ei se mikään pelkkä koriste evossa ole kuten ei muissakaan autoissa joissa se siipi on oikeasti tuulitunnelissa suunniteltu (nopea esimerkki vaikka 3000GT active aero).

Siiven poisto on IMO ihan samalla tavalla erikoisuuden tavoittelua kuin sellaisen lisääminen johonkin dx corollaan. Ihan OK jos se omaa silmää miellyttää mutta turha väittää ettei siitä jonkinasteista haittaa ajettavuudelle olisi.
 
Vs: Cali style X

no,pitää lopettaa tämä aihe tähän kun kenelläkään ei ole kokemusta ilmeisesti kovasta vauhdista ilman siipeä mutta pakko väittää vastaa kaverille kuka on ajanut suht ripeästi erilaisilla teillä.varmaan radalla perkeleenmoisissa vauhdeissa on eroa mutta nyt tarkoitinkin ihan tiellä ajamista..mulla kun toi on ihan arki vehje/perus auto.
ei ole mitään väliä onko se siellä vai ei.maku kysymykset onkin sitten ihan eri asia ja siitä on turha kiistellä.
 
Vs: Cali style X


no varmaan joo normikäytössä ei haittaa, vaikka se lintulauta ei siellä kontin päällä olisikaan. itse en sitä kuitenkaan ole omastani pois ottamassa, mun mielestä evoon (ehkäpä kymppi poislukien) kuuluu siipi. piste. mutta kukin tyylillään..
 
Vs: Cali style X

uusis sanoi
no,pitää lopettaa tämä aihe tähän kun kenelläkään ei ole kokemusta ilmeisesti kovasta vauhdista ilman siipeä mutta pakko väittää vastaa kaverille kuka on ajanut suht ripeästi erilaisilla teillä.varmaan radalla perkeleenmoisissa vauhdeissa on eroa mutta nyt tarkoitinkin ihan tiellä ajamista..mulla kun toi on ihan arki vehje/perus auto.
ei ole mitään väliä onko se siellä vai ei.maku kysymykset onkin sitten ihan eri asia ja siitä on turha kiistellä.

Puhua on helppo mutta uskon sitten kun heität vaikka joltain radalta ajat ilman siipeä ja siiven kanssa. ;) Mutta parempi lopettaa joo jos ei ole mitään dataa vaan mielipiteitä.
 
Vs: Cali style X

pitää joskus kokeilla ajaa joku rata ilman siipeä ja sen kanssa..
aikasemmin vaan ollut puhetta että on vaarallista ajaa ilman siipeä..
se lähinnä huvittaa meikäläistä :) eihän tuo edes kulje kolmeasataa 8)
ihan hyvin olen pärjännyt ilman spoikkaa ja tulen pärjäämään..vaihtelun vuoksi varmaan laitan sen taas kiinni jossain vaiheessa.
vähän muuttuu lookki taas :D
 
Vs: Cali style X

uusis sanoi
eli ei kukaan ilmeisesti ole ajanut kovaa eri tilanteissa ilman siipeä.on mutua vaan.
ihan hyvin se pysyy tiessä ilman siipeä.ajeltu ja kokeiltu on.

Puercolla on varmaankin ihan testattua tulosta, jos kerran sanoi, että auto menee levottomaks... ;)
 
Vs: Cali style X

Peke sanoi
Puercolla on varmaankin ihan testattua tulosta, jos kerran sanoi, että auto menee levottomaks... ;)

Joo tätä tuli testattua esim motarilla.

Ei oo kauheen häävi ajaa. Tulee todella levottomaksi 120kmh tienoilla jo. Pelkästään satasta ajaessa sen tuntee.
 
Vs: Cali style X

Rallin erikoiskoe voi olla jo todella nopea jos keskinopeus pätkällä on 110-130kmh. Ja tällöin kuulema todellakin tuntuu jos siipi on poistunut evosta. Huippunopeudet tällöin jotain 180-200kmh, mutta siiven poissaolon huomaa jo tosiaan 80kmh jälkeen
 
Vs: Cali style X

cubeqtio sanoi
Joo tätä tuli testattua esim motarilla.

Ei oo kauheen häävi ajaa. Tulee todella levottomaksi 120kmh tienoilla jo. Pelkästään satasta ajaessa sen tuntee.

Mites noi peruslancerit pysyy tiellä?

No tietty tuohon vaikuttaa moni muukin asia, mutta melkosen ihmeeltä kuulostaa, jos satasta on jo huono ajaa ilman siipeä ja siiven kanssa sit taas viimesen päälle ratalaite. Se nyt on ihan ymmärrettävää, että äärirajoilla vietäessä se vaikuttaa ja ei se siellä turhaan ole.
 
Vs: Cali style X

Samppa sanoi
Mites noi peruslancerit pysyy tiellä?

No tietty tuohon vaikuttaa moni muukin asia, mutta melkosen ihmeeltä kuulostaa, jos satasta on jo huono ajaa ilman siipeä ja siiven kanssa sit taas viimesen päälle ratalaite. Se nyt on ihan ymmärrettävää, että äärirajoilla vietäessä se vaikuttaa ja ei se siellä turhaan ole.

Itse ajanut vähän reippaammin tuolla autolla siiven kanssa että ilman. Eipä se nyt ilman siipeä mitenkään erikoisen levottomalta tuntunut vaikka nopeutta oli 230km/h suljetulla tieosuudella. Kyllähän se siipi varmasti jotain auttaa mutta erittäin pieni vaikutus sillä on perustuntumaan kun ajaa esim. mutkaista tieosuutta reilummalla nopeudella. Ehkä sitten Keiichin puikoissa eri juttu.

Tässä seuraavassa on Edmunds- sivuston tekemä vertailu Evolution X- mallissa siiven kanssa ja ilman sitä. Ratana on Streets of Willow Springs ja kyseisillä konfiguraatioilla ajettiin useita toistuvia kierroksia.

track-willow-streets-l.gif


gsrwing_lead_fe-thumb-717x477.jpg


Tulokset:
Ilman siipeä 1:25.99
Siiven kanssa 1:25.84

Rata on kuitenkin suhteellisen tekninen ja näinollen voisi kuvitella että spoilerista olisi isompi apu. No eipä vaan ollutkaan. Joten tuntuu hölmöltä kuunnella väitteitä että Evo olisi jotenkin vaarallinen ajettava 100km/h ilman sitä siipeä. :reality

Koko juttu luettavissa http://blogs.insideline.com/roadtests/2009/12/2008-mitsubishi-evo-gsr-does-that-wing-do-anything.html
 
Vs: Cali style X

Onko kukaan nähnyt missään samanlaista testiä vanhempien evojen kanssa joissa on kunnon siipi eikä tollasta pikkuriikkistä?
 
Vs: Cali style X

evo6 sanoi
Onko kukaan nähnyt missään samanlaista testiä vanhempien evojen kanssa joissa on kunnon siipi eikä tollasta pikkuriikkistä?

Aerodynamiikka on eräs tieteenlaji mistä tuskin koskaan tietää tarpeeksi. Mutta voi olla täysin mahdollista että tuonlainen "pikkuriikkinen" "olematon" pikkusiipi tekisi suuremman downforcen kuin se isolta ja mahtavalta näyttävä siipi. Toki ainakin omassa siivessä on säädettävä kulma tuolle spoilerin asennolle, joka varmasti sekin tekee eroa kun lähdetään kellottamaan.

Täytyy myös muistaa että ajoneuvon aerodynamiikassa vaikuttaa moni muukin seikka kuin pelkkä takasiipi.

Mutta kieltämättä olis ihan kiva nähdä mikä on käytännön ero. Sehän on selvää ettei se nyt täysin ulkonäkösyistä siellä ole, mutta minkä verran se oikeasti vaikuttaa.

112_0707_04z%2B2005_mitsubishi_lancer_evolution_WRC%2Brear_view.jpg
 
Vs: Cali style X

tuo motarilla ajo ja huomaaminen levottomasta käyttäytymisestä ilman siipeä on aivan saisea :) mun pitäs keräillä jo itteäni monta kertaa jostain pientareelta..
ihme homma että nuo muut autot pysyy ihmisten hanskassa tuolla kun kaikissa ei ole siipeä,hehheh.
 
Vs: Cali style X

Tässä nyt väännetään ihan turhaan selvää asiaa. Selvää on se, että katukäytössä ei ole suurtakaan merkitystä onko sitä siipeä vai ei. Etenkään kympissä jossa se on muutenkin pieni. Vanhemmissa (esim. 1-6) on siipi isompi ja auto muuten sen verran vempulampi (joo, sen ikäiset vakiolancerit on surkeita ajaa kovaa) että sen poistaminen tekee suhteessa enemmän kuin siiven poisto kympistä.

Toinen yhtä selvä asia on että siitä siivestä on kuitenkin ajettavuuteen pelkkää hyötyä, oli se hyöty sitten joissain tapauksissa minimaalinen tai joissain suurikin. Sen siiven poistaminen on siis ainoastaan yhtälailla turhamaisuutta siinä missä ei-funktionaalisten koristeosien lisääminen. ;)
 
Vs: Cali style X

X:ään liittyen, eikö kymppiä saa ostettua kunnon varusteilla ja manuaalina...? Pakkomyyvät tota tomaattia...
 
Vs: Cali style X

jcarlson sanoi
Sen siiven poistaminen on siis ainoastaan yhtälailla turhamaisuutta siinä missä ei-funktionaalisten koristeosien lisääminen. ;)

Paitsi jos haluaa päästä vaikka seisovalla maililla kovempaa. Tuo varmaan jonkun verran vastustaa menoa isossa vauhdissa.
 
Vs: Cali style X

No juu. :) Omasta mielestä seisovan mailin ajo evolla (oli siipeä tai ei) on suunnilleen yhtä kehittävää kuin ajaa Saabilla varttia. ;D Mutta kukin tyylillään.
 
Vs: Cali style X

jcarlson sanoi
No juu. :) Omasta mielestä seisovan mailin ajo evolla (oli siipeä tai ei) on suunnilleen yhtä kehittävää kuin ajaa Saabilla varttia. ;D Mutta kukin tyylillään.

Juu ja toiset ku ei tykkää ottaa auton rikkomis riskiä radalla vaan ajaa mieleisekseen rakentamalla Evolla kadulla, niin tää aihe on muutenki kohtuu vänkäämistä. Pääasia, että tekee sellasen mistä ite tykkää. Voihan näitä kaikkia hommia harrastella vaikka ei auto ihan optimimaalisesti kyseiseen hommaan soveltuisikaan. Harrastelumielessä kun tätä kuitenkin tehään, niin voi tehdä kompromisseja auton käytettävyyden, ulkonäön jne. mukaan ihan oman mielen mukaisesti. Eri asia sitten, jos oikeasti kisaisi.

Tosin mitään järkeähän näissä hommissa ei ole muutenkaan. Tunkea nyt v*tusti rahaa ja aikaa johkin peltikippoon. Mutta on se pirun hauskaa.
 
Takaisin
Ylös Bottom