camber kulmien säätö edestä?

OKSA

Galant 2.5 V6 Elegance -00
Liittynyt
27 Toukokuu 2004
Sijainti
Varpaisjärvi
Madalsin gallua edestä 40 ja takaa 20 mm ja nyt käytin Vianorilla Iisalmessa nelipyöräsuuntauksessa. Siellä asentajan mukaan etu eikä takapäässä ole camberin säätömahdollisuutta. Takapään kulmat olivat kyllä vielä raja arvojen sisällä vähäisen madalluksen takia, mutta etupää tarvis säätöä. Takasten säätö jipon tiedänkin jo mutta miten etupään kulmia saa säädettyä? Eikö sielläkään ole muka mitään säätöä? Kertokaapa viisammat asiaan perehtyneet, että kuinka säätö tapahtuu! Lupasin informoida myös kyseistä rengasliikettä asian tiimoilta kunhan se selviää.
??? ???
 
Camber/caster-kulman säätöä ei ole, ne on tehtaalla asetettu kohdalleen. Jos kulmat ei ole kunnossa, vaihda vialliset osat. Näin sanoo tehtaan manuaali.
 
Eipä siellä edessä ole säätömahdollisuutta. Sellaisen systeemin tekeminen on pirun hankalaa etupäähän. Etupäässä ylätukivarren tuennan kiinnityssuunta on ylöspäin ja sinne joutuisi tekemään melkoisia virityksiä, että saisi sinne jotain, mitä säätää.
 
Kiitos tiedosta ja antaapa sitten renkaitten könöttää vinossa. Pääasia on että se pysyy tiellä ja ei kuluta renkaita kovin epätasaisesti. Tästä ei voi muuta kun antaa galantille miinus pisteitä. :-\
 
mitsuV6 sanoi
Tästä ei voi muuta kun antaa galantille miinus pisteitä. :-\
Eipä taida monessakaan etuvetoisessa autossa olla etupäässä kun aurauksen säätö. Yhtäkkiä ei tule yhtään mieleen missä olisi camber/caster säätö. Tai no jossai corollassa lienee on, mutta jos puhutaan autoista ;)
 
"Väärä" camber ei syö kokemukseni mukaan renkaita kovin pahasti jos ero ei ole aivan tolkuttoman iso. Toisaalta kaarteissa pito varmaan paranee jos kyse siis on liiasta negatiivisesta camberista. Väärä auraus kyllä pistää renkaat vaihtokuntoon nopeasti.
 
Ei se etupää ylittänyt kuin juuri ja juuri sen raja arvon joten jospa ne tulevat 225 renkaat ei siitä pahaa tykkäis.
 
Takaisin
Ylös Bottom