carisma vm. 2000 1.8 gdi??

K

keimo

Guest
...eli onko tosiaan öljynvaihtoväli n.7500 km ja eikös siihen ole joku siihen tarkoitukseen tarkoitettu litkukin olemassa...siis nimenomaan gdi koneeseen..??
 
keimo sanoi
...eli onko tosiaan öljynvaihtoväli n.7500 km ja eikös siihen ole joku siihen tarkoitukseen tarkoitettu litkukin olemassa...siis nimenomaan gdi koneeseen..??

Se on 15000km, mutta kuulemma suosittelevat tiheämpää vaihtoväliä.. itse vaihdan ton 15tkm. välein, kun en jaksa joka kuukausi vaihtaa öljyjä ;)
 
´Maahantuoja on antanut uudeksi viralliseksi öljynvaihtoväliksi 7500km! Tämä muutos tehtiin vuodenvaihteessa ja koskee nimenomaan näitä GDI koneita.
 
2bad4you sanoi
´Maahantuoja on  antanut uudeksi viralliseksi öljynvaihtoväliksi 7500km! Tämä muutos tehtiin vuodenvaihteessa ja koskee nimenomaan näitä GDI koneita.

Niin, mutta pakollinen tuo ei kumminkaan ole, mutta tietysti suositeltava. On sitä joskus tullut vaihdettua öljyt myös huoltojen välissä ja kyllä tuon 7500km ymmärtää kun nostaa gallun öljytikun ja vertaa sitä tämän meitin toisen auton öljytikkuun - gallun öljy on pikimustaa ::)
 
tulivaan semmonen mieleen että miksi ette tukkisi egr venttiilin alipaine letkua niin se kakan työntäminen loppuisi koneeseen :) .
omasta autosta pistin tukkoon sen letkun ja imusarja on pysynyt puhtaana ja nostajien nakutus on selvästi pienentynyt kylmänä :) .
egr:llä ei ole mitään oleellista vaikutusta toiminnan kannalta,vaan minun käsityksen mukaan se on sen takia että moottorit läpäisevät tietyt päästöt tyypitys vaiheessa.
 
ralli art sanoi
tulivaan semmonen mieleen että miksi ette tukkisi egr venttiilin alipaine letkua niin se kakan työntäminen loppuisi koneeseen :) .
omasta autosta pistin tukkoon sen letkun ja imusarja on pysynyt puhtaana ja nostajien nakutus on selvästi pienentynyt kylmänä :) .
egr:llä ei ole mitään oleellista vaikutusta toiminnan kannalta,vaan minun käsityksen mukaan se on sen takia että moottorit läpäisevät tietyt päästöt tyypitys vaiheessa.

Tuo olikin mahdollista vanhemmissa GDI -Carismoissa, mutta galluissa tuo systeemi on "sähköinen", eikä se onnistu ainakaan noin helposti :-\
 
Juggis sanoi
Tuo olikin mahdollista vanhemmissa GDI -Carismoissa, mutta galluissa tuo systeemi on "sähköinen", eikä se onnistu ainakaan noin helposti :-\
Jep! Vaatii EGR:n mekaanisen tukkimisen. Voihan sitä tietysti kokeilla ottaa pelkän EGR-venttiilin ohjauskaapelin irti. Veikkaan vain, että alkaa kone herjata.
Jos omistaa gynekologin kädet, tuon (2.4 GDI) EGR-venttiilin voi yrittää irrottaa ilman imusarjan purkamista. Oma EGR on tietysti jo saanut hormonikorvausta.
 
Siitä sähköisestä EGR-ohjauslaitteesta, kun ottaa piuhan irti niin ainakin mun Coltissa antaa jossain vaiheessa vikakoodin.
Ennen kuin jaksoin putsaa/herkistää EGR-venttiilin mulla oli sen alipaineletkut tukittuna, silleen että ohjauslaitteessa oli sähköpiuha kiinni ja homma toimi ihan hyvin. Nyt oon putsannut EGR laitteiston ja on normaalisti toiminnassa. Itse en ainakaan oo huomannut tehoeroa EGR tulpattuna tai toiminnassa.
Se kyllä on selvää että imusarja/kaasuläppä pysyy puhtaampana kun EGR on tulpattuna, eikä tällä hetkellä mitata niitä päästöjä mitä EGR toimiessaan vähentää.
 
kokeilkaa joku gdi gallun omistaja sitä että laitatte vaikka kuula laakerin kuulan alipaine letkuun ja letku paikalleen.tietokone ohjaa normaalisti sähköistä alipaine moottoria tehden sinne alipaineen mutta egr ei aukea.
omalla tavan -00 gallussa ei ainakaan syty vikavalot tms ja oon ajellu jo useamman tuhannen.
ollaan jo menty monta aamua ilman minkäänlaista nakutusta,ennen nakutti joka aamu jos ei ollut tolpassa.
sitä en tiedä onko -01 tai uudemmassa gdi mitsuissa missä on OBD varusteet jo niin viisas ecu et se tietää jos egr:n alipaine letkun tukkii.
vaikka mullakin on tupla lampaadat putkessa niin se ei tiedä tuon taivaallista egr:n tukkimisesta

ajattelin vaan että sillä keinolla saa pysymään öljyt puhtaampana,nostajat kuin myös imuventtiilit ;D
 
ralli art sanoi
sitä en tiedä onko -01 tai uudemmassa gdi mitsuissa missä on OBD varusteet jo niin viisas ecu et se tietää jos egr:n alipaine letkun tukkii.
Kuten edellä on todettu, 2.4 GDI:ssä EGR-venttiili on suoraan sähköllä toimiva solenoidi. Kyseessä ei siis ole muissa malleissa tyypillinen sähköisesti ohjattu alipaineella toimiva venttiili. Tähän EGR:ään ei mene alipaineletkuja, ainoastaan solenoidin kaapelointi.
 
Takaisin
Ylös Bottom