K
keimo
Guest
...eli onko tosiaan öljynvaihtoväli n.7500 km ja eikös siihen ole joku siihen tarkoitukseen tarkoitettu litkukin olemassa...siis nimenomaan gdi koneeseen..??
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huom. This feature may not be available in some browsers.
keimo sanoi...eli onko tosiaan öljynvaihtoväli n.7500 km ja eikös siihen ole joku siihen tarkoitukseen tarkoitettu litkukin olemassa...siis nimenomaan gdi koneeseen..??
2bad4you sanoi´Maahantuoja on antanut uudeksi viralliseksi öljynvaihtoväliksi 7500km! Tämä muutos tehtiin vuodenvaihteessa ja koskee nimenomaan näitä GDI koneita.
ralli art sanoitulivaan semmonen mieleen että miksi ette tukkisi egr venttiilin alipaine letkua niin se kakan työntäminen loppuisi koneeseen .
omasta autosta pistin tukkoon sen letkun ja imusarja on pysynyt puhtaana ja nostajien nakutus on selvästi pienentynyt kylmänä .
egr:llä ei ole mitään oleellista vaikutusta toiminnan kannalta,vaan minun käsityksen mukaan se on sen takia että moottorit läpäisevät tietyt päästöt tyypitys vaiheessa.
Jep! Vaatii EGR:n mekaanisen tukkimisen. Voihan sitä tietysti kokeilla ottaa pelkän EGR-venttiilin ohjauskaapelin irti. Veikkaan vain, että alkaa kone herjata.Juggis sanoiTuo olikin mahdollista vanhemmissa GDI -Carismoissa, mutta galluissa tuo systeemi on "sähköinen", eikä se onnistu ainakaan noin helposti :-\
Kuten edellä on todettu, 2.4 GDI:ssä EGR-venttiili on suoraan sähköllä toimiva solenoidi. Kyseessä ei siis ole muissa malleissa tyypillinen sähköisesti ohjattu alipaineella toimiva venttiili. Tähän EGR:ään ei mene alipaineletkuja, ainoastaan solenoidin kaapelointi.ralli art sanoisitä en tiedä onko -01 tai uudemmassa gdi mitsuissa missä on OBD varusteet jo niin viisas ecu et se tietää jos egr:n alipaine letkun tukkii.