Carisman sisävalo oireilee

urmas43

New Member
Liittynyt
23 Joulukuu 2009
Nyt tarvittaisiin viisaampien neuvoa. Kyseessä 2000 vuoden Carisma 4-ovinen 1600 classic. Nyt on ilmennyt sellainen ongelma, että sisävalo ei syty kun etuovea tai ovia aukoo. Mutta kun kumman tahansa takaoven aukaisee, niin vot, valkeus tuli. Sulakkeet olen läpikäynyt, mutta vikaa ei löydy. Ei kai molempien etuovien kytkimet olisi kuitenkaan yhtäaikaa työsopimusta sanoneet irti. Onko kenelläkään ollut vastaa tai edes hyviä vinkkejä, mistä lähteä asiaa tutkimaan.
 
Vs: Carisman sisävalo oireilee

Ota irti se ovikytkin (kumi pois päältä) ja puhdista sieltä kontaktipinta. Erityisesti runkoon menevä (taitaa maadoittaa sen ruuvin kautta) Ihan kosteus sen o tehnyt/ruostunut siellä liitokset.
 
Vs: Carisman sisävalo oireilee

Mulla oli Carismassa samaa vaivaa, ostin Veholta uudet ovikytkimet kaikkiin oviin ja ongelma poistui. Eivät edes maksaneet paljoa.
 
Vs: Carisman sisävalo oireilee

Joo noi ovikytkimet tuntuu olevan Mitsussa kuin Mitsussa aika herkät kaikelle. Mulla on kanssa vänkärin oven kytkimen kanssa häiriötä, ja kun käy vähän renkuttamassa sitä niin taas toimii. Samaa vikaa oli edellisessä Galantissa. Eli joko Harrin ohjeiden mukaan tai sitten uudet kytkimet :)
 
Vs: Carisman sisävalo oireilee

Onkos Galantin etuovissa olevat punaset valot yhteydessä näiden samojen kytkimien kautta?
Itsellä ei meinaan apukuskin ovea avaamalla syty sisävalot ollenkaan, mutta oven punaiset valot kyllä syttyvät.
 
Vs: Carisman sisävalo oireilee

No niin. Oikean etuoven kytkin alkoi pelaamaan ja valot syttymään kunhan "renkutti" kuten ohje kuului. Liekö hapettumaa vaiko mitä. Vasemman oven kytkin ei puhu mitään, joten se menee uusittavien listalle.
 
Takaisin
Ylös Bottom