cb lancerin (Gti) Vaihdelaatikko rutisee omintakeisissa tilanteissa

AntiDrizztus

New Member
Liittynyt
15 Marraskuu 2005
Sijainti
Joensuu
Ongelma on sellainen, että vaihdelaatikko pelaa muuten oikein loistavasti (myös täyskiihdytyksissä), mutta heti jos pyörät ovat sujona jarrutuksessa tai sutii kiihdyttäessä, alkaa vaihtaessa rutista. Mikä ihme tämän aiheuttaa? Synkissa tietenkin voi olla se viimeisin syy, mutta miksi ne eivät äännä muulloin kuin sutiessa ja sujona jarrutettaessa vaihdetta vaihdettaessa? Otetaan viisailta selityksiä vastaan :D.
 
Vs: cb lancerin (Gti) Vaihdelaatikko rutisee omintakeisissa tilanteissa

onkohan sitä vaihetta tarkotus vaihtaa kun pyörä "sutii" ja mitsun laatikko on vaan semmone rutisia, tai sit sulla on kumimatto kytkinpolkimen alla ::)
 
Vs: cb lancerin (Gti) Vaihdelaatikko rutisee omintakeisissa tilanteissa

tikkku sanoi
onkohan sitä vaihetta tarkotus vaihtaa kun pyörä "sutii" ja mitsun laatikko on vaan semmone rutisia, tai sit sulla on kumimatto kytkinpolkimen alla ::)


No totta hitossa sitä täytyy sutiessa vaihtaa. Eihän se muuten enää kakkosella ja kolmosella jaksa sutia. Itse asiassa kumimattoakin saattoi olla liikaa polkimen alla, mutta redlinen öljyillä oli asiaan suurin vaikutus. Rutisee meinaan pakkasella ihan ilman repimistäkin.
 
Vs: cb lancerin (Gti) Vaihdelaatikko rutisee omintakeisissa tilanteissa

niinne vaan tekkee, menikö siis huonommaksi punaisenlinjan öölilllä?
 
Vs: cb lancerin (Gti) Vaihdelaatikko rutisee omintakeisissa tilanteissa

tikkku sanoi
niinne vaan tekkee, menikö siis huonommaksi punaisenlinjan öölilllä?

Joo, meni huonommaksi. En missään nimessä suosittele redlinea. Kesällä toimii hyvin, mutta talvella ei ollenkaan, edes lämmittyään. Samaan hengenvetoon voin todeta, että mobilin hyvä loota ölty toimii kesällä yhtä hyvin kuin redline, mutta talvetta mobil voittaa 100-0.
 
Vs: cb lancerin (Gti) Vaihdelaatikko rutisee omintakeisissa tilanteissa

Itsekkin huomasin tuon Redlinen sopimattomuuden meidän talveen jo pari vuotta sitten,kun yhden kolmosen synkan rikoin.

Ja tuosta mobilista VIELÄ parempi versio on Castrolin SMX-S.
Kesät talvet.
 
Vs: cb lancerin (Gti) Vaihdelaatikko rutisee omintakeisissa tilanteissa

ST sanoi
Itsekkin huomasin tuon Redlinen sopimattomuuden meidän talveen jo pari vuotta sitten,kun yhden kolmosen synkan rikoin.

Ja tuosta mobilista VIELÄ parempi versio on Castrolin SMX-S.
Kesät talvet.

Castrolista olen itsekin kuullut pelkkää hyvää. Konepuolellakin pyörii ainoastaan castrol 0w40.
 
Vs: cb lancerin (Gti) Vaihdelaatikko rutisee omintakeisissa tilanteissa

Kolmosen laatikossa ollu SMX-S. Talvella silloin tällöin pikkasen rutisee 2 ja 3 vaihde mut kesällä ei mitään.
 
Vs: cb lancerin (Gti) Vaihdelaatikko rutisee omintakeisissa tilanteissa

Redlinet joo oon "kieltäny" talvikäytös kaikilta ajat sitte :)
 
Vs: cb lancerin (Gti) Vaihdelaatikko rutisee omintakeisissa tilanteissa

Harri K sanoi
Redlinet joo oon "kieltäny" talvikäytös kaikilta ajat sitte :)

Oikealla asialla oot :). Kaikki täytyy kantapäänkautta kokeilla.
 
Vs: cb lancerin (Gti) Vaihdelaatikko rutisee omintakeisissa tilanteissa

Kannattaa kokeilla shellin getriebeöl GL-4 75w-90.. Itsellä on ollu noi öljyt laatikos eikä mitään ongelmia kesällä eikä talvella.. Samaten oon käyttäny fordin ( oikein luitte, fordin.. ;D ) vaihteistoöljyjä eikä niilläkään oo ollu mitään ongelmia, vaihteet menee päälle kuin ajatus..
 
Takaisin
Ylös Bottom