Celesten bensapumppu

Wlooffy

Active Member
Liittynyt
25 Lokakuu 2006
Sijainti
Salo
Eli taisi ilmeisesti mennä celestestä bensapumppu rikki kun ei tunnu tuottavan tarpeeksi painetta että jaksaisi auto pysyä käynnissä. Hetken aikaa kun antaa pumpun nostaa paineita niin sen jälkeen jaksaa käydä hetken mutta sammuu jos koskee kaasuun.

Elikkästäs, mistäs tuollaiseen kannattaisi lähteä hakemaan bensapumppua. Tarjotakkin saa jos sattuu hyllystä löytymään. Ilmeisesti takavetogalanteissa --80 voisi olla samanlainen.

Orginaalia siellä ei tällähetkellä ole vaan joku viripumppu, mutta voisi siirtyä takaisin alkuperäiseen kun tuollainen viripumppu on vähän turhan kallis, enkä oikein usko että se on tarpeellinen tuossa autossa.

Moottorihan oli 2.0L GSR

http://www.students.tut.fi/~saarin68/celeste/bensapumppu/
 
Vs: Celesten bensapumppu

Korpelalla on ainakin tarkempaa tietoa siitä missä malleissa on sama pumppu. Tais olla tosiaan takavetogalanteissa ja lancereissa?

Ja löytyyhän tuota 2.0 pumppua ihan motonetistäkin, tosin nollasaldona tällä hetkellä. Kannattaahan se kysellä.
 
Vs: Celesten bensapumppu

ainoastaan aidossa 2.0 GRS mallissa on sähköinen pa-pumppu
sillä tavallisessa GT/ST mallissa on yksi kaasutin ja imusarjassa tilaa mekaaniselle
pumpulle.

virtansa pa-pumppu saa gsr mallissa takavalojen johtosarjasta missä on ylimääräiset virta johdot.

sähkökaaviossa ei ollut kylläkään kytkentaa merkitty :'(

noissa Wlooffyn kuvissa pa-pumppu on ihan väärässäpaikassa.
alkuperäinen pa-pumppu sijaitsee ihan takapuskurin ja tankin välissä kuskin puolella.
suojana on pelti.

vastaavaa sähköpumppua tuskin on muissa malleissa ellei sitten GSR mallin galant sapporossa ole

"miikka". motonetissä ei ole ollut yhtään gsr mallin osaa... joskus venttiilejä & tiivisteitä kyselin ja vastaus "ei ole valikoimissa vaikk listoilla on,pitäisi poistaa"
alkuperästä tiivistesarjaa löytyy kauhajoelta erästä tarvikeliikkeestä, jossain täällä foorumilla onkin puh.numero sille, sillä voisi hyvällä tuurilla olla uusi pumppukin.

pa-pumppu on kalvollinen pulssi pumppu ja virrat päälle laittaessa sytkyttää hetken kunnes paineet ok ja sammuu automaattisesti.

ps. mulla voi olla tallessa alkuperäinen pa-pumppu ;)
kerkeis vaan tutkimaan :-[ :seina
 
Vs: Celesten bensapumppu

Google kertoo.
http://usparts.locomail.com/right.php3?cat=2&group=26
http://www.ralli.net/rnet/modules.php?name=markkinat_v2&file=detail&cat=66&de=27231
http://ralli.net/rnet/modules.php?name=markkinat_v2&file=detail&cat=66&de=32799

Tuohon on vedetty sähköt hienosti suoraan virtalukontakaanta, moottoritilasta tulee johto joka on nippusiteillä bensaletkussa kiinni ja maadoitettuna runkoon. Jännite on siinä 11,6V luokkaa siinä bensapumpun liittimissä. Pitäsikö tuon 11,6V riittää bensapumpulle? Tuo hävikki tapahtuu jo virtalukon kohdalla, että en tiedä mikä sieltä syö sen ~0,7V Kuulostaisi kyllä ihan diodin jännitteeltä.
 
Vs: Celesten bensapumppu

Wlooffy sanoi
Google kertoo.
http://usparts.locomail.com/right.php3?cat=2&group=26
http://www.ralli.net/rnet/modules.php?name=markkinat_v2&file=detail&cat=66&de=27231
http://ralli.net/rnet/modules.php?name=markkinat_v2&file=detail&cat=66&de=32799

Tuohon on vedetty sähköt hienosti suoraan virtalukontakaanta, moottoritilasta tulee johto joka on nippusiteillä bensaletkussa kiinni ja maadoitettuna runkoon. Jännite on siinä 11,6V luokkaa siinä bensapumpun liittimissä. Pitäsikö tuon 11,6V riittää bensapumpulle? Tuo hävikki tapahtuu jo virtalukon kohdalla, että en tiedä mikä sieltä syö sen ~0,7V Kuulostaisi kyllä ihan diodin jännitteeltä.

celen virtalukon pohja ei kyl kestä kaikkea joten akulta syöttö ja releen ohjaus virtalukolta
ja jotain väh. 2,5neliömillin johtoa koko matkalle. :peukku
 
Vs: Celesten bensapumppu

paljonko muuten tommonen pumppu ottaa virtaa? noin suunnilleen?
senhän ei tosiaan tarvi olla suuri, kun alkaa virtalukon pohja+ mahdollisesti liian ohut lanka ottaa osansa...
 
Vs: Celesten bensapumppu

Ratsun140y sanoi
paljonko muuten tommonen pumppu ottaa virtaa? noin suunnilleen?
5-8A käynnistyessä,alle 5A jatkuvalla syötöllä.

Walbron 255lbh ottaa 8-10A käynnistyessä,ja n.7A jatkuvalla tyhjäkäynnillä (rasituksessa muutaman amppeerin enemmän).
 
Vs: Celesten bensapumppu

Noh, pitääpi huomenna laittaa se releen perään ja kattoa muuttuuko äänikellossa.
 
Vs: Celesten bensapumppu

ST sanoi
5-8A käynnistyessä,alle 5A jatkuvalla syötöllä.

Walbron 255lbh ottaa 8-10A käynnistyessä,ja n.7A jatkuvalla tyhjäkäynnillä (rasituksessa muutaman amppeerin enemmän).

mulla oli tuossa walbron ohjeessa että 2,5nelion johtoa max 5m ja 16am sulake

että kyllä se haukkaa vaan virtaa
 
Vs: Celesten bensapumppu

JKorpela sanoi
mulla oli tuossa walbron ohjeessa että 2,5nelion johtoa max 5m ja 16am sulake

että kyllä se haukkaa vaan virtaa
Juu,ohjeissa on mutta tää on testattu juttu..

Mutta sitä parempi mitä isommat&paremmat piuhat,ei se koskaan tilannetta ainakaan huononna!
 
Vs: Celesten bensapumppu

Ei auttanu laittaa vertaa suoraan akulta, mutta siinä säätäessä tuli eteen tällainen
http://www.students.tut.fi/~saarin68/celeste/IMG_1186_ympyroity.jpg
Mikäköhän toi on ja mihinköhän sen pitäis mennä?

Lisättäköön vielä että siinä johdossa mikä meni bensapumpulle oli haaroitus missä oli jatko abiko päässä että voisiko tuo olla 1+1=

Mutta sitten taas tuo näyttää että se olisi jatkettu siitä runkoon, ja eikös runko ole yleensä maa?
 
Vs: Celesten bensapumppu

Wlooffy sanoi
Ei auttanu laittaa vertaa suoraan akulta, mutta siinä säätäessä tuli eteen tällainen
http://www.students.tut.fi/~saarin68/celeste/IMG_1186_ympyroity.jpg
Mikäköhän toi on ja mihinköhän sen pitäis mennä?

Lisättäköön vielä että siinä johdossa mikä meni bensapumpulle oli haaroitus missä oli jatko abiko päässä että voisiko tuo olla 1+1=

Mutta sitten taas tuo näyttää että se olisi jatkettu siitä runkoon, ja eikös runko ole yleensä maa?

alkuperäisessä systeemissä pa-letku menee tuohon kaasuttimeen missä on tuo bensan katkaisu solenoidi ja sieltä vasta toiseen kaasuttimeen.

eli tuo solenoidi tuossa katkaisee pa-syötön tuosta kaasuttimesta.
se tarvii virtaa esim. puolalta

muuta myös tuo pa-syöttö siten että menee tuon ensimmäisen kaasuttimen läpi.
takana on varmaan tukittuna se lähtö toiselle kaasuttimelle
 
Vs: Celesten bensapumppu

Hmm. Mutta se on toiminu tolla systeemillä tähän asti. Eli vois kuvitella että se bensapumppu on oikeesti rikki.

Kannattaako tuota muokata niin että se tulisi sen ekan kaasuttimen läpi, mitä hyötyä siitä edes olisi verrattuna tuohon nykyiseen.
 
Vs: Celesten bensapumppu

Hmm, herätellääs tätä vähäsen.

Elikkästäs, kun tuo auto jääkin sitten minulle loppulta, niin riittääkö noissa moottoreissa yleensä alipainetta vetämään itse sitä bensaa jos vaikka sijoittaisi jonkun pienen säiliön lähemmäksi konehuonetta, jos tuo bensapumppu ei lähde toimimaan.

Pitäis vaan saada tuo auto äkkiä pois tuosta tienvierestä ennen kuin sille aiheutetaan enempää vahinkoa.

Ottaisi huomenissa tuota pumppua hieman tarkempaan syyniin.
 
Vs: Celesten bensapumppu

Wlooffy sanoi
Hmm, herätellääs tätä vähäsen.

Elikkästäs, kun tuo auto jääkin sitten minulle loppulta, niin riittääkö noissa moottoreissa yleensä alipainetta vetämään itse sitä bensaa jos vaikka sijoittaisi jonkun pienen säiliön lähemmäksi konehuonetta, jos tuo bensapumppu ei lähde toimimaan.

Pitäis vaan saada tuo auto äkkiä pois tuosta tienvierestä ennen kuin sille aiheutetaan enempää vahinkoa.

Ottaisi huomenissa tuota pumppua hieman tarkempaan syyniin.

ei riitä vaatii aina pa-pumpun...
 
Vs: Celesten bensapumppu

Taisi vika olla sittenkin tuossa bensaletkussa mikä oli puoliksi poikki pumpun ja suodattimen välissä.
Pitipä taas vaan arpoa, eikä voinut katsoa suoraan mikä siellä on vikana.
 
Takaisin
Ylös Bottom