ch päästöt kuriin

M

mutsu

Guest
kuka olis niin viisas että kertois missä vika? kulkuneuvoni on mitsubishi lancer -91, katalysaattori ja ruisku koneella...
ch päästöt tyhjäkäynnillä nousevat yli 248 vaan sais olla alle 100.
Katalysaattori vaihdettu, sytytystulpat ja johdot vaihdettu, lambd antura vaihdettu, ch päästö yhä korkealla. missä on vika oikeesti??? :seina :seina
 
Tarkotat varmaan HC päästöjä :)

Kuluttaako moottori öljyä paljonkin?

Kirjotteles nyt vielä tänne kaikki katsastusmiehen kirjaamat pakokaasuarvot lambdasta lähtien, helpompi lähteä purkamaan ongelmaa
 
joo täs ois nyt niitä arvoja, sori kyl se on siis HC- pitoisuus...
siis:
CO- pitoisuus joutokäynnillä 0,03 sallittu on 0,50 ja yli 2000 1/ min on 0,01, ja sallittu 0,30%.
HC - pitoisuus 248 joutokäynnillä, sallittu 100, ja 2000 1/min.on 25 ja sallittu 100 ppm.
lambda on 1,01 ja sallittu on 0,97-1,03.
co 2-pitoisuus 15,60% joutokäynnillä ja kierroksilla.
O2- pitoisuus 0,24 joutokäynnillä ja sallittu on 5,00% ja kierroksilla 0,26% ja sallittu 5,00%. oliskohan näistä apua?
 
Jos noi arvot ja rajat ny piti paikkansa niin :
Tyhjäkäynnillä saa liikaa bensaa. Onkos siinä tyhjäkäynnin säätöventtiiliä tms?
 
Mulla oli sama ongelma päästöissä hc oli yli 1000 .
ootko kengittäny konetta kunnolla motti ja katalysaattori kuumaksi . yleensä auttaa päästöihin . ainaskin mulla autto
 
Samainen vika oli. Korjaamolla kävin päästöjä mittaamassa ja hc nous liikaa. Korjaaja sanoi nyt käyt polkemassa putken ja katin punaseks ja mitataan uudestaan. Ei muuta kun 10 km ajoa 2 vaihteella ja vähän jäällä kenkää. Takasin mittaileen ja läpi meni helposti.
 
Takaisin
Ylös Bottom