Chariot (Spacewagon) japanista?

metanolman81

New Member
Liittynyt
8 Kesäkuu 2007
Sijainti
Espoo
Eli vanhan pirssin tiimoilta tuli tällainen mieleen: Löytyisköhän Japanista vielä D03W korimallista Chariottia (Spacewagon), 1.8 litran bensaturbokoneella (4G62-T) ja automaattilootalla? Kun rupesi tuntumaan että voi olla hieman toivoton ajatus minulle että laittelis ex-pirssin vielä ajokuntoon, kun kone on vähän päässyt huonoon happeen, ahdin jumissa ja varmasti muutakin pitkän seisomisen aiheuttamaa jumia. Ruostekärpänenkin kuulemma puraissut kunnolla ::)

Jotain hohtoa semmoisessa kasarivehkeessä kuitenkin on, kun siitä tykkäsin niin kovasti. Vaikka onkin "vajaavetoinen" niin on se ainakin parempi lauluauto seitsemällä paikalla kuin esim Legnum VR-4, kyseistä mallia yhtään väheksymättä, Legnum toisaalta varmasti kyllä hieman turvallisempi ASC, AYC ja TSC kontrollereineen :)

photo6.jpg


http://picasaweb.google.com/metanolman/1985MMCChariot1800ECITurboAutomatic

Tämmöisestä pirssistä olisi siis kyse :) Kuva siis kahden vuoden takaa kesältä kun omistin kuvassa komeilevan mitsun ;D Linkin takaa löytyy lisää kuvia. Nokonzok, mites olis? :D
 
Vs: Chariot (Spacewagon) japanista?

No on sulla suunnitelmat. Eikö harrasteauton idea ole se, että se laitetaan kuntoon ajan kanssa, eikä yritetä päästä sieltä mistä aita on matalin (eli tilaamalla ehjä samanlainen) :p

Moottori on kuitenkin vaan irto-osaa joita saa uusittua ja koneistettua ja ruosteen saa pois rälläkällä.

Niin, ja luulen että ajaisit kuitenkin mielummin veeärnelosella kuin sukkulalla, vaikka sukkula onkin mielestäsi "parempi lauluauto"... :-X
 
Vs: Chariot (Spacewagon) japanista?

miikka sanoi
No on sulla suunnitelmat. Eikö harrasteauton idea ole se, että se laitetaan kuntoon ajan kanssa, eikä yritetä päästä sieltä mistä aita on matalin (eli tilaamalla ehjä samanlainen) :p

Moottori on kuitenkin vaan irto-osaa joita saa uusittua ja koneistettua ja ruosteen saa pois rälläkällä.

Niin, ja luulen että ajaisit kuitenkin mielummin veeärnelosella kuin sukkulalla, vaikka sukkula onkin mielestäsi "parempi lauluauto"... :-X

Kyllä kyllä, mutta pitäs sitä jollakin päästä ajamaankin, eikä vaan ropata monta vuotta jotakin kuntoon ;)

Primerahan meillä siis on mutta en luokittele sitä autoksi vaan ihan vaan kehonsiirtovälineeksi :p

:eek: Mut mahtaakohan tommosta saada kuin helpolla kilpiin... 2.0L turbo 4wd... ;D Ja tomaatilla, ois aika unelma vekotin :nykii
 
Vs: Chariot (Spacewagon) japanista?

Mitä, en kai ole huomaavinani että "sukkulan" matka kohti paalaamoa on alkanut? Anna se mulle jos et mitään sillä tee. ;D
 
Vs: Chariot (Spacewagon) japanista?

Harri K sanoi
Jonkun unelmat tuntuu vaihtuvan ::)

Elämäntilanteet muuttuu, sitä myötä haaveetkin... eli en pysty ottamaan projektia varmasti pitkään aikaan.

RabaFari sanoi
Mitä, en kai ole huomaavinani että "sukkulan" matka kohti paalaamoa on alkanut? Anna se mulle jos et mitään sillä tee. ;D

Paaliin se ei lähde, pikemminkin hautautuu lumen alle nykyisen omistajan pihalle mikäli sitä ei kukaan ennen lumien tuloa hae häneltä pois. 450 euron hintaan se sieltä lähtee.
Kerrottakoon nyt tässä topikissa että tuo minun eksä eli Chariot tbo sijaitsee Rovaniemellä, sieltä sen saapi joku halukas ja projekti-intoinen käydä ostamassa pois. Minä en sitä tule tekemään... Halukkaille kerron yksityisviestillä tarkempaa tietoa.

Itse harkitsen suhteellisen vakavasti tuollaisen yksilön ostamista Japanista, tuollainen uudempi 92-97 mallinen Chariot kiinnostaisi kovin, automaattivaihteinen, nelivetokin saa olla, miksei samantien se turbokin... ;D Eri asia lie sitten että kuinka paljon mahtaa maksaa kilvittäminen jos onnistuu ::)
 
Vs: Chariot (Spacewagon) japanista?

Taitaapi olla helpompi&halvempi tehdä koneremontti ja pellit kuntoon tuohon vanhaan,kuin saada uudempi kilpiin.
Ja eiköhän se nopeemminkin onnistu (vs. päätösten odottaminen)..
 
Vs: Chariot (Spacewagon) japanista?

ST sanoi
Taitaapi olla helpompi&halvempi tehdä koneremontti ja pellit kuntoon tuohon vanhaan,kuin saada uudempi kilpiin.
Ja eiköhän se nopeemminkin onnistu (vs. päätösten odottaminen)..

No eihän kilvitys mikään kallis operaatio välttämättä ole. Kysymys on vain siitä saako ko. autoon päästö yms. laput. Jos saa niin ei se maksa juuri mitään ja papeit tulee Saksasta yleensä parissa viikossa. Vuosimallista 1992 taaksepäin ei japsituonneissa tarvitse enää mitään papereita.
 
Vs: Chariot (Spacewagon) japanista?

nokonzok sanoi
No eihän kilvitys mikään kallis operaatio välttämättä ole. Kysymys on vain siitä saako ko. autoon päästö yms. laput. Jos saa niin ei se maksa juuri mitään ja papeit tulee Saksasta yleensä parissa viikossa. Vuosimallista 1992 taaksepäin ei japsituonneissa tarvitse enää mitään papereita.

meneekö GTO sitten kilpiin ilman ongelmia? (-91) ???
 
Vs: Chariot (Spacewagon) japanista?

JKorpela sanoi
meneekö GTO sitten kilpiin ilman ongelmia? (-91) ???

Etuvalot vaihtoon ja homma on sillä selvä. Menee siis ilman ongelmia, eikä merkitä edes vähäpäästöiseksi!
 
Vs: Chariot (Spacewagon) japanista?

nokonzok sanoi
Vuosimallista 1992 taaksepäin ei japsituonneissa tarvitse enää mitään papereita.

Meneekö se nyt oikeasti näin? Huhut kertoivat näin muutama viikko sitten mutta sen jälkeen kuulin että vaaditaan jopa todistus että auto täyttää Japanin päästönormit (vaikka olikin siellä rekisterissä) VTT lapun lisäksi.
 
Vs: Chariot (Spacewagon) japanista?

ast sanoi
Meneekö se nyt oikeasti näin? Huhut kertoivat näin muutama viikko sitten mutta sen jälkeen kuulin että vaaditaan jopa todistus että auto täyttää Japanin päästönormit (vaikka olikin siellä rekisterissä) VTT lapun lisäksi.

Ongelma on siinä, että konttorilla saattavat vaatia mitä hyvänsä. Mitään todistusta Japanin päästönormeista ei vaadita ja ymmärtääkseni AKE on jo ohjeistanut, että vm -92 tai vanhempien autojen tapauksessa ei tarvittaisi enää tuota VTT-lappuakaan. Päästöjen osaltahan on VTT:n toimesta todettu, että vuoteen 1996 asti Japsinormit on ok, mutta tästä ei vielä ole virallista ohjeistusta annettu. Sillä ei tosin ole juurikaan merkitystä kun paperit tarvitaan joka tapauksessa kaikesta muusta ja päästöt tulee siinä ikään kuin kaupan päälle.
 
Vs: Chariot (Spacewagon) japanista?

Tarkastus lapusta (http://www.ake.fi/NR/rdonlyres/D2319E0E-E052-4FA7-945C-B93A15FA07A7/0/C154MuuM1N1.pdf) ilmenee etta ainoa mista vaaditaan todistus ennen 31.12.1991 on paastot.

Ja _kun_ konttorilla vaativat niin on hyva viitata aken ohjeistukseen jonka ovat tassa kuussa saaneet
http://www.ake.fi/NR/rdonlyres/A2488D0B-FF66-423B-A403-69766C0E8CF5/0/18512082007_Vaatiohje.pdf
AKE sanoi
Japanin päästönormien vastaavuus suomalaisiin vaatimuksiin:
Japanin päästönormien vastaavuus Suomen määräyksiin nähden hyväksytään otto-
moottorikäyttöisillä henkilö- ja pakettiautoilla 31.12.1996 saakka ja dieselmoottorilla
varustetuilla henkilö- ja pakettiautoilla 31.12.1991 saakka.
(sama lukee tarkastuslapussa lyhyemmin..)
 
Vs: Chariot (Spacewagon) japanista?

http://www.tradecarview.com/stock/detail.aspx?sid=373763

http://www.tradecarview.com/stock/detail.aspx?sid=659294

Tämmösiä tuli taas kateltua... mut taitais tulla kyl aika kalliiks, jos tommonen Chariot GT = 4wd Dohc Turbo-intercooler Spacewagon vaatii kaikennäköset päästötodistukset sun muuta... ei varmaan oo eurooppaankaan tuotu yhtään tommosta ::) Tarttee sit tyytyy turbottomaan nelikkoon varmaan ;D

659294_2.jpg


Mut sanokaa mitä sanotte, ni mun mielest toi on kyllä ehdottoman komee 8)
 
Vs: Chariot (Spacewagon) japanista?

Eikä oo Nokonzokillakaan mitään ideoita? No, ei tommonen turbonelikko mikään välttämättömyys ole... hetihän se vain pisti silmään ja rupesi tekemään semmoista mieli ::) ;D

Mut mites sit jos semmosen 90-91vm GTO:n tois, senkö saa varmasti kilpiin vain etulyhtyjen vaihdolla, eikä tarvi tehä mitään muuta? ??? Niitä näkyis saavan suht halvalla (2000-3000eur pelkkä auto, etuvetomalli ja AT) ja ihan hyväkuntoisiakin... :eek:

Eräs auto mikä kiinnosti kovasti myös, oli tuollainen Chariot Grandis Royal AT, 3.0 6G72 GDI moottorilla, invecs-II automaattilaatikolla, 6 paikkainen... oli nimittäin suhteellisen komea ilmestys vaaleilla nahkapenkeillä :nykii
 
Vs: Chariot (Spacewagon) japanista?

on kyllä oikeasti hienon näköinen spacewagon!siis suorastaan hiukan härski.. :)voisko olla näin että tollainen pirssi ois vastaavalla evon moottorilla tosin laimeammin viritettynä?meinaan vaan että saahan evo 3 kilpiin täällä.
 
Vs: Chariot (Spacewagon) japanista?

ralli art sanoi
on kyllä oikeasti hienon näköinen spacewagon!siis suorastaan hiukan härski.. :)voisko olla näin että tollainen pirssi ois vastaavalla evon moottorilla tosin laimeammin viritettynä?meinaan vaan että saahan evo 3 kilpiin täällä.

Niinpä... toi oli muistaakseni just joku -95 vuosimallia, eikös evo kolmoset ole sitä vuosimallia kanssa... Voisko olla jopa että ihan sama tekniikka evon kanssa nelivetoja myöden, koneen viritysaste vain laimeampi tjsp? Muistaaksen 220ps näytti Amayama tuon värkin tehoiksi... Mut mistäs saat päästölaput... huoh tätä autokuumetta, prkl ! ;D
 
Vs: Chariot (Spacewagon) japanista?

Päästölappu on pienin niistä murheista koska sitä ei tarvita enää.

Todistukset tarvitaan mm. ohiajomelusta ja jarruista. Toisen automallin paperit eivät luonnollisestikaan kelpaa.
 
Vs: Chariot (Spacewagon) japanista?

Mitäs jos ottaisit ensin selvää minkä ikäisiä ja mitä malleja voit järjen rajoissa tänne tuoda ja sitten vaikka päättäisit minkä mallin haluat ja alat sitten kyselemään. Luulen että harvempi tässä nyt on enää perillä mitä autoa sä sieltä meinaat trokata kun ensin puhut vanhasta Chariotista ja sitten uudemmasta ja sitten GTO:sta ja mistä lie seuraavaksi ???

Aika paljon rikastut tiedosta kun luet tuota Legnum-threadia läpi, tosin riippuen nyt siitä minkä ikästä autoa sä sieltä aiot tuoda. Nuo sumarijutut esim eivät koske vm 1993 vanhempia autoja.

Pääset itsekin hiukan helpommalla kun päättäisit että mitä autoa haluat, vai onko kyseessä vaan "jotain on pakko sieltä Japanista saada". Sitten kun auto on päätetty niin rupeaa kaivamaan sen mallin mallikohtaisia vaatimuksia perusteellisesti läpi...
 
Vs: Chariot (Spacewagon) japanista?

No se on nyt kolmen kauppa: GTO, Chariot tai Galant/Legnum VR-4.

Paljon riippuu siitä mitenkä tuossa kantavuusjutussa käy... mutta katsotaan. Voipi käydä niinkin ettei tilailla mittään.
 
Vs: Chariot (Spacewagon) japanista?

MetanolMan sanoi
Eikä oo Nokonzokillakaan mitään ideoita? No, ei tommonen turbonelikko mikään välttämättömyys ole... hetihän se vain pisti silmään ja rupesi tekemään semmoista mieli ::) ;D
Koko hommahan riippuu täysin siitä saako autoon vaadittavat dokumentit. Jos saa niin sitten kilvityksessä ei ole mitään ongelmaa. Ongelma on siinä. että laput saa vain auton papereita vastaan. Vaarana on, että jää Chariot peltokäyttöön. Jos niitä on esim. Briteissä paljon myytävänä niin se on merkki siitä, että Euroopass on tehty testejä ja silloin mitä todennäköisimmin autoon saa paperit.
 
Vs: Chariot (Spacewagon) japanista?

Tuollainen sattui silmään Galluja etsiessä. 95 mallinen, ajettu 159, 2.0 turbo automaatti. Hintaa Hangossa varovaisesti arvioiden 2700 euroa, sis. tulli + alv.

chariot1.jpg


chariot2.jpg
 
Vs: Chariot (Spacewagon) japanista?

nokonzok sanoi
Tuollainen sattui silmään Galluja etsiessä. 95 mallinen, ajettu 159, 2.0 turbo automaatti. Hintaa Hangossa varovaisesti arvioiden 2700 euroa, sis. tulli + alv.

Arvaa vaan, oisko tommonen kiva peli. NO OLIS! ;D Mut löytyykö tommoselle papereita, ettei tarvis ihan mahottomia maksaa että saa kilpiin ??? Kun ainakaan en oo löytänyt, että olis LHD:nä myyty euroopassa juuri tuommosta. Mut onnistuuko sit esim. EVO 3:een vertaaminen, tekniikka sama (?) vähän laimeammilla tehoilla vain ???
 
Vs: Chariot (Spacewagon) japanista?

Ei onnistu vertailut. Sillä ei ole väliä, että LHD:nä ei löydy. Tutki englannin tarjontaa, jos näitä on siellä enemmänkin niin uskoisin niihin paperit löytyvän.
 
Vs: Chariot (Spacewagon) japanista?

Yksi näytti pikaisella googletuksella löytyvän briteistä myynnissä olevan... eBayssä

http://lyhytlinkki.net/?mx54cgs9

REDCHARIOT17.jpg


Ei taida ihan yhen auton perusteel saada briteistä papruja... ::)
 
Vs: Chariot (Spacewagon) japanista?

Näkyy olevan Japanista tuotu eli luultavasti SVA:n avulla rekisteröity Englantiin. Ei lohduta Suomessa...

Eikä kai edes 100% laillinen yksilö Englannissa. MPH tarrat puuttuvat nopeusmittarista ja ne pitäisi tietääkseni olla ja mittari konvertoitu maileihin. ;D
 
Vs: Chariot (Spacewagon) japanista?

ast sanoi
Näkyy olevan Japanista tuotu eli luultavasti SVA:n avulla rekisteröity Englantiin. Ei lohduta Suomessa...

Eikä kai edes 100% laillinen yksilö Englannissa. MPH tarrat puuttuvat nopeusmittarista ja ne pitäisi tietääkseni olla ja mittari konvertoitu maileihin. ;D

SVA vaatii läpi mennäkseen samojen vaatimusten täyttymisen kuin täällä meilläkin. On sitten aivan toinen asia, että vaatimusten täyttymisen tulkinnassa käytetään myös järkeä. Jos noita on edes jonkun verran Briteissä, ne on lähes satavarmasti testattu ja siten paperit on ainakin periaatteessa saatavilla.
 
Takaisin
Ylös Bottom