Check engine...

V

Vesseli

Guest
Kuinkas nopeasti ton check engine valon pitäis sammua startatessa/käynnistettäessä...? Mulla on ollut tossa GTi:ssä nyt joku 3sekunnin viive käyntiinlähdön jälkeen,  näin kylmillä keleillä, että johtuukos se vaan siitä että piirit on kohmeessa vai onko tosta menossa esim ecu rikki? ei kylläkään syty eikä vilku kun on ajossa/käynnissä...mutta jotenkin tuntuu että se palaa kauemmin nyt kun syksyllä...
Mielipiteitä?
 
kyllä se jonkun sekunnin palaa, ei syytä huoleen jos auto muuten toimii ja kulutus on normia ;)
 
Eipä sen kyllä mun käsittääkseni pitäisi kovin pitkäksi aikaa palamaan jäädä. 3 sek kuulostaa aika pitkältä.

Minkäs ikäinen härveli sulla on? Ja oletko kurkkinut vikakoodit?
 
Kyllä kait se sen pari-kolme sekuntia normaalisti palaa?
 
Siis vielä koneen käydessäkin?? Enpä mene väittämään vastaan, mutta tuntuu kyllä pitkältä. Pitääkin tutkia tuo asia, kunhan saan testivehkeen valmiiksi..
 
Ainakaan Galantissa ei noteeraa se valo mitenkään onko auto käynnissä tai vain virta päällä, yhtä kauan se mun mielestä palaa joka tapauksessa...
 
Joo ei se kyllä mullakaan tuon kauemmin pala kun tuosta pihalta lähtiessäni sitä katsoin päivällä. Sekunnin puoltoista noin.
 
Kyllä mullakin palaa n. 3s käyntiinlähdön jälkeen.
Kait se ECU tutkii pariin kertaan koneen kunnon ja toteaa, että olkoon tämän kerran palamatta... ;D
 
Niin autohan on -90 käyttöönotettu -89....Gti galant...HB...Niin ja valo palaa jonkun 2-3 sekuntia sen jälkeen kun auto on jo käynnistynyt....mutta taitaapi vähän vaihdella se aika...
Mulla on vaan sellanen silmä joka reagoi aika herkkään kaikki muutokset ja jotenkin tuntus kaverin viive kasvaneen...syksyisestä....
Vikakoodeja en ole lukenut....kannattaisiko jos valo ei siis pala, eikä syty käynnistyksen jälkeen.....?
Mä taidan mennä kellottamaan aikoja eri toiminnoille ja listaan ne ylös niin saan lisättyä vainoharhojani.... ;D
 
Joo...tuli annettua harhaanjohtavaa tietoa tuossa....eli se valo palaa tosiaan yhtä kauan oli auto sitten käynnissä tai ei...
 
Takaisin
Ylös Bottom