coltin sytytysennakko?

C

coltiainen

Guest
colt 1.5 12v -91.ilmeisesti joku johto tai boksi pitää maadottaa ennen tsekkausta?Mikä ja missä semmonen on?Auto on pikkuhiljaa muuttunut laiskemmaksi ja alkanut nykiä.Katoin ilman minkään jutun maadoittamista ennakot ja ne oli 12 astetta.Käänsin pari astetta lisää ja kas;auto alko pelaamaan.Olis vaan kiva tietää ja katsoa ne sytkät ihan virallisella tavalla.
 
Ja sinulla on ajoitus lamppu käytössä? Itse säädätin ajoituksen autokorjaamolla (kun ei ole itsellä lamppua). Korjaamolla laittoivat lampun kiinni akkuun ja ykkös tulpanjohtoon. Ei ne mitään maadoittanut, kuulostaa aika kummalliselta että joku paikka pitäisi maadottaa :eek:
Itselläni on Lancer 1.5 8v (4g15) eli melkein sama motti
 
Ei kuulosta ollenkaan kummalliselta. Ennakkoa säädettäessä pitää sytytyksenohjainyksikölle kertoa, että jättää ne ennakot rauhaan, nyt säädetään mekaanisesti.

Vaan jotta saisin taas olla pahan ilman lintu, niin sanoisin notta lähetähän se ecu tänne :) Sytkä nimittäin laiskistuu ecun mätänemisen myötä.
 
Enpä olisi tuotakaan tiennyt jos olisin eilen kuollut ;)
Pitänee muistaa jatkossa.
 
Ajoitus: Liitä yhdysjohdin ajoitusliittimen ja maadoituksen väliin. Joutokäyntinopeus:Kytke sytytysvirta päälle 15 sekunniksi ISC- (joutokäyntinopeuden ohjausventtiilin) moottorin vakaamiseksi. Katkaise sytytysvirta ja irrota ISC-moottorin liitin. Käynnistä moottori ja säädä perusjoutokäyntinopeus ohjearvoon joutokäyntinopeuden säätöruuvilla. Säädä kaasuvaijeri ja kytke takaisin ISC-moottori säätöjen jälkeen. Mootoritunnuksen mukaiset ohjearvot:

4G63 = 700 plus miinus 50 rpm
4G15 = 800 plus miinus 50 rpm
4G37 = 700 plus miinus 50 rpm
4G63 = 700 plus miinus 50 rpm
4G64 = 800 plus miinus 50 rpm

tuossa pitäis olla oikeat jutut...niin ja sytytyksen perusennakko kyseisessä autossa on
5 plus miinus 2/800 rpm!! :p
 
Takaisin
Ylös Bottom