Coltin viritystä

A

ape1980

Guest
Mitähän tulis 1.8 GTI 4g93 Colt tehoja lisää jos laittaa ison kartio suodattimen suoraan ilmamäärämittarin perään ja laittaa putkistoon paremmin virtaavan takapöntön ja ottaa katin pois ja suora putken pätkä tilalle onko kellään kokemusta ???
 
Vs: Coltin viritystä

hyvä arvio on että 1-2hv tulee lisää...

vaparin virittäminen on aikas paha nakki... ja arvokasta...

kantta sorvata,nokkia muuttaa, pa-säädintä, peltisarjaa, putkistoa, joku ecun huijaus boxi
pelkästään putkisto,kartiosuodattimen vaihto ei kyllä tuo tehoa pahemmin...
tasaisella voi vähän pa-kulutus tippua... :-\
 
Vs: Coltin viritystä

Itselle ainakin putkiston vaihto toi lisää alavääntöä. Ainakin perstuntumalla. :)
Kattikin on paikallaan. Auto Lancer GTi ja samalla 4g93 koneella.
 
Vs: Coltin viritystä

Todella arvokasta on juu virittäminen... Asiahan muuttuu aivan toiseksi, kun pamauttaa tuohon evo3 pakosarjan ja turbon ;).
 
Vs: Coltin viritystä

AntiDrizztus sanoi
Asiahan muuttuu aivan toiseksi, kun pamauttaa tuohon evo3 pakosarjan ja turbon ;).
Niin näinhän autosta saa kivan peltoauton ;D ;D ;D

No joo olishan tuo turbotus kova sana, mutta ku eivät konttorilla tykkää :-[. Toisaalta ei kait vaadi kilpien väliin saamiseksi muutakuin sen surullisen kuuluisan päästötestin :seina jos siis itse rakentelee turbon ja dynottaa vähemmän kuin 168hv.
Eipä ole toikaan kovin halpaa, mutta aika kova peli olis ku coltin kopassa +200hv 8)
 
Vs: Coltin viritystä

Ei tartte 4g93 kuulemma kuin 0,3 ahdot tuohon 200 hp:aan :D. Mutta tosiaankin, peltoautohan siitä sitten tulee ;). Minunautossa on hyvä esimerkki nissan sunnysta, jossa on 200sxn 300 hp tekniikka ja se on kilvissä! Ei vaan ole gti lancerilla mitään mahdollisuuksia kai tehdä samoin :'(.
 
Vs: Coltin viritystä

AntiDrizztus sanoi
Ei tartte 4g93 kuulemma kuin 0,3 ahdot tuohon 200 hp:aan :D. Mutta tosiaankin, peltoautohan siitä sitten tulee ;). Minunautossa on hyvä esimerkki nissan sunnysta, jossa on 200sxn 300 hp tekniikka ja se on kilvissä! Ei vaan ole gti lancerilla mitään mahdollisuuksia kai tehdä samoin :'(.

ai ihan laillisesti? ihme ku tollasiin saa laittaa sit myös mitä tahansa ja sit pikku mitsuihin ei saa mitään.. :seina
 
Vs: Coltin viritystä

Niin se kovasti väittää että se on laillinen. Käy kattoo tuolta minunautosta. Se on ainaki monesti ollu siinä top5. Todella tykin näköne vehje on :).
 
Vs: Coltin viritystä

Jos auto on vapari ja meinaat sen turbottaa, niin leimaa ei oikein saa.. mutta jos auto on jo turbo ja lataat siihen lisää tehoa niin leimaaminen ei ole vaikeaa..
Itse heitin 1.5 kaasarikoneeseen turbon, eikä sitä olisi kilpiin saanut mitenkään vaikka hepoja oli vähemmän kuin esim 1.8GTissä. joten niillä hevosvoimamäärillä ei ole mitään merkitystä jos on turbo..
 
Vs: Coltin viritystä

nostetaanpas ylös vähän...

onko kukaan joutunu ostamaan ca# gti colttiin pakoputken loppuosaa?
mitetin vaan että alanko tekeen ite tohon omaani vai ostanko alkuperäisen ::)

en ainakaan ole löytäny tarvikkeena :-[
ja jos ite alkaa tekeen niin se äänen vaimenin pitäs olla kyllä hyvä ja mallia 1x2" sisään ja 2x2" ulos... kun en nyt kumminkaan halua mitään ralliauton ääniä ::)

ideoita mistä etsiä? simonsin kissa tyylinen mourunta ei nyt kiinnosta :p
 
Vs: Coltin viritystä

coltissahan ei ole kuin yksi vaimennin ja jos senkin korvaa jollain tommoisella "läpivirtaavalla" niin ralliauton äänet on melkein taattu ;)
1.3 coltissa toi takapöötön reikäputkihan on o44mm (500mm x2) + pari 40mm liitosta. gti:ssä varmaan reikä putki 48mm ja muuten samanlainen?

jos mä tekisin niin kattelisin jonkun muun auton tarvikevaimentimen joka vastaa kooltansa/virtauksiltaan coltin pönttöö ja 2" reikäputkella

esim. chrysler,jeep tai mersulta ja siihen sitte hitsailla päät.

...tai no ensin kysyisin kuitenkin alkuperäisen hintaa 8)
 
Vs: Coltin viritystä

Vesku sanoi
Jos auto on vapari ja meinaat sen turbottaa, niin leimaa ei oikein saa.. mutta jos auto on jo turbo ja lataat siihen lisää tehoa niin leimaaminen ei ole vaikeaa..
Itse heitin 1.5 kaasarikoneeseen turbon, eikä sitä olisi kilpiin saanut mitenkään vaikka hepoja oli vähemmän kuin esim 1.8GTissä. joten niillä hevosvoimamäärillä ei ole mitään merkitystä jos on turbo..

Mitenkäs jos on -89 4g15 kaasari ja EI ole vähäpäästöinen? eikös sen saa sillon kilpiin jos vaan laittaa tehoikkaimman mallin jarrut eli tässä tapauksessa 1.8 GTi:n jarrut? Eikö muka saa lupia ahtaa? Korjatkaa jos olen väärässä koska en ole se viri-viri ammattilainen..
 
Vs: Coltin viritystä

Kyllä eilen sain konttorilla käydessä sellaisen vastauksen että vanhempi (eli ei vähäpäästöinen) on suhteellisen kivuton saada katsastettua turbotekniikalla.
Vähäpäästöisenkin (n. -92-97) saa kyllä mutta se on sitten jo huomattavasti kalliimpi operaatio, mutta -98 jälkeen rekisteröityä ei sitten enää saakkaan turbotettua millään keinolla :(
 
Vs: Coltin viritystä

CatodiuM sanoi
Mitenkäs jos on -89 4g15 kaasari ja EI ole vähäpäästöinen? eikös sen saa sillon kilpiin jos vaan laittaa tehoikkaimman mallin jarrut eli tässä tapauksessa 1.8 GTi:n jarrut? Eikö muka saa lupia ahtaa? Korjatkaa jos olen väärässä koska en ole se viri-viri ammattilainen..

tjoo siis, kun vaihdat ne GTi:n jarrut niin voit laittaa max. 1.8 +25% lisää tilavuutta, ja tehoja saa olla saman verran kuin GTi:ssä ja vielä 20% päälle. Eli voit vaikka turbottaa kaksilitraisen, jos tehot nousee enintään sen 20% geeteeiihin verrattuna. Eikä tarvitse niitä pirun kalliita VTT:n päästötodistuksia, kun ei ole vähäpäästöinen.

Ja noihin vähäpäästöisten turbottamisiin, esimerkkinä vaikka Galant GTi 4x4 vähäpäästöinen. Voi vaihtaa tilalle esim. VR4 koneen, mikäli sellainen vähäpäästöinen auto löytyy vertailukohteeksi. Eikä tällöin tarvita päästötodistuksia.

Eli vähäpäästöiseen voi vaihtaa toisen vähäpäästöisen koneen pelkällä muutoskatsastuksella. Toki tähän pätee samat jarru-, tilavuus- ja tehosäännöt kuin saastekoneisiinkin.
 
Vs: Coltin viritystä

nostokurki sanoi
Eli voit vaikka turbottaa kaksilitraisen, jos tehot nousee enintään sen 20% geeteeiihin verrattuna. Eikä tarvitse niitä pirun kalliita VTT:n päästötodistuksia, kun ei ole vähäpäästöinen.

Ja se 2L pata pitää olla EI vähäpäästöisestä autosta?
 
Vs: Coltin viritystä

ei väliä. Niin tyhmältä kuin se kuulostaakin, kori ratkaisee, onko auto vähäpäästöinen, ei moottori... ei-vähäpäästöiseen voi laittaa vähäpäästöisen koneen ja sitä voi muokata mielensä mukaan.
 
Vs: Coltin viritystä

nostokurki sanoi
ei väliä. Niin tyhmältä kuin se kuulostaakin, kori ratkaisee, onko auto vähäpäästöinen, ei moottori...
Niinpä..

TYHMÄLTÄ!
 
Vs: Coltin viritystä

CatodiuM sanoi
tarviikos kattia laittaa jos laittaa vähäpäästöisen moottorin?
Ei,jos et turbota.

Jos turbotat,etkä halua teetättää päästötestejä,niin "kiertona" on tuo katin laitto,että täyttää päästöt.
 
Vs: Coltin viritystä

ST sanoi
Ei,jos et turbota.

Jos turbotat,etkä halua teetättää päästötestejä,niin "kiertona" on tuo katin laitto,että täyttää päästöt.

..paitsi jos päästöt jää tarpeeksi alhaisiksi jo ilman kattia, mikä tosin on harvinaista. Eli järkevintä laittaa se katti, maksaa alle kymmenesosan päästötodistuksen hinasta.
 
Vs: Coltin viritystä

nostokurki sanoi
..paitsi jos päästöt jää tarpeeksi alhaisiksi jo ilman kattia, mikä tosin on harvinaista. Eli järkevintä laittaa se katti, maksaa alle kymmenesosan päästötodistuksen hinasta.

ei päästöillä ole merkitystä kyllä sen saa säädettyä menemään läpi.. vaan toi typerä lain säädäntö...
ellei ole todistusta että kone täyttää ECE R15-04 pakokaasu määräykset niin pakko laittaa se kissa tukoksi putkeen...
tämä siis 87-92 vuosimallin autoissa... 92-> niin pakollinen ja VTT testit tai vastaavat

itse omistan ks paperin omaan projektiin niin säästyin kissan asentamiselta... onneksi ::)
 
Vs: Coltin viritystä

nostokurki sanoi
..paitsi jos päästöt jää tarpeeksi alhaisiksi jo ilman kattia, mikä tosin on harvinaista.
SILTI joudut mittauttaan ne päästöt,ja siihen ei kelpaa "perusprintti"..

Eli yhtälailla VTT:n tai vastaavan..
 
Vs: Coltin viritystä

ST sanoi
SILTI joudut mittauttaan ne päästöt,ja siihen ei kelpaa "perusprintti"..

Eli yhtälailla VTT:n tai vastaavan..

kyllä riittää pelkkä käyttöaikainen perus printti...
eikös se täällä pyörivä 1.6 tbo galantin omistaja niin tehnyt... ahdin kiinni koneeseen ja tehopenkin kautta pakokaasu mittaukseen
(normaali käyttöaikanen) ja jarrut vastaamaan gti:tä ja leimasta läpi ks muutoksin...

edit: unohdin että piti lisätä kissa putkeen koska ks koneeseen ei saanu päästötodistusta
 
Vs: Coltin viritystä

JKorpela sanoi
eikös se täällä pyörivä 1.6 tbo galantin omistaja niin tehnyt... ahdin kiinni koneeseen ja tehopenkin kautta pakokaasu mittaukseen
(normaali käyttöaikanen) ja jarrut vastaamaan gti:tä ja leimasta läpi ks muutoksin...

edit: unohdin että piti lisätä kissa putkeen koska ks koneeseen ei saanu päästötodistusta
Mihis tuo "editti" liittyy,ylläolevaan kirjoitukseen vai aiempaan?

Muistan kyllä tuon 1,6 GLT:n,oli hänkin joutunut laittamaan kissan,siten kelpasi pelkkä perusprintti..
 
Vs: Coltin viritystä

ST sanoi
Mihis tuo "editti" liittyy,ylläolevaan kirjoitukseen vai aiempaan?

Muistan kyllä tuon 1,6 GLT:n,oli hänkin joutunut laittamaan kissan,siten kelpasi pelkkä perusprintti..


joo tohon ks galanttiin...
 
Vs: Coltin viritystä

JKorpela sanoi
nostetaanpas ylös vähän...

onko kukaan joutunu ostamaan ca# gti colttiin pakoputken loppuosaa?
mitetin vaan että alanko tekeen ite tohon omaani vai ostanko alkuperäisen ::)

en ainakaan ole löytäny tarvikkeena :-[
ja jos ite alkaa tekeen niin se äänen vaimenin pitäs olla kyllä hyvä ja mallia 1x2" sisään ja 2x2" ulos... kun en nyt kumminkaan halua mitään ralliauton ääniä ::)

ideoita mistä etsiä? simonsin kissa tyylinen mourunta ei nyt kiinnosta :p

Hommaat jostain Remuksen pöntön niin soundit tulee kerralla kuntoon. Ei mitään teinicorollapörinää vaan sopivan matalaa murinaa ;D
 
Takaisin
Ylös Bottom