Coolerin asennus pajeroon

Tomi.T

Pajero 2.5 TDIC -88
Liittynyt
20 Marraskuu 2003
Sijainti
Espoo
Onkohan kukaan täällä asentanut cooleria vanhempaan ei coolattuun pajeroon -88.
Itse tein sen tossa pari vuotta sitten -88 pajeroon.
Löysin romikselta halvan coolerin, uudemman konepellin ja imusarjan. Ne meni helposti paikalle. konepellin maalaus oli suurin homma.
Muistaakseni sillä ei ollu paljoakaan vaikutusta tehoihin.
Asiaa en sen kummemmin enään tutkinu. Mutta nyt on käyny mielessä että ehkä siinä pitäis tehdä jotain säätöjä polttoainepuolella, ehkä syöttöä lisää, että sais coolatun koneen ominaisuudet esiin. Miten on ?
 
Ite pistin omaan koslaan tuossa kevät talvesta. On siitä se etu, että voi nostaa ahtoja huomattavasti kovemmaksi ilman että kansi vääntyy soiroksi.

http://kotisivu.mtv3.fi/nettijussi/page.htm
 
IMHO ! "Koolatussa" siis orkkis IC:ssä on eri ruiskupumppu (tehokkaampiko ? ) ja tuo hukkaportti omalla lähdöllä siihen ekaan liitokseen asti !
 
IC koneessa on eri numerolla oleva pumppu kyllä, sitä ei sitten tiedä onko se erilainen vai ainostaan eri säädöillä (tätä mieltä oli naapurin diesel asentaja). Eihän se muuta tarvitse kuin että ahtopaineen noustessa pumppu lisäisi syöttöä jyrkemmin kuin coolerittoman pumppu...

Ja IC-mallissa tosiaan on parempi pakosarja....
 
meitsillä oli semmonen vaikutus että helle kelillä loppu veto ja löpö maistui 12-13 l/100km,kuulerin asennuksen jälkeen tehot on ihan erit ku ennen ja kulutus 10 ja alle painetta on vähä nostettu ja syöttöä vähä lisätty.just kävi hiluxin mies koittamassa,ja tykkäsi kovasti kun se turboton hiluxi on niiiiin laiska ja veoton
 
Ahaa, no tyhmä kysymys heti perään: mitenkäs toi paineiden nosto ja syötön lisäys tapahtuu noin käytännössä ?
 
Syötönlisäyksestä: http://www.mitsubishiclubfinland.com/keskustelu/index.php?board=15;action=display;threadid=4103

Paineet nousee ku pistät lisäjousen hukkaportin tankoon(saa olla aika jäykkäjousi).
 
Takaisin
Ylös Bottom