Dynamic-4 pätkivä tyhjäkäynti + korkeat päästöt

jooonas

GALANT DYNAMIC-4 (VR4) -91. L200 K14 2.5 TDIC -88
Liittynyt
12 Tammikuu 2005
Sijainti
Pornainen
Eipä menny dyny leimasta läpi...Tai meni paristakin kohtaa, jonka lisäksi päästöt tyhjäkäynnillä reilusti rikollisen puolella, johtuu siis (luultavasti) tosta käyntihäiriöstä.

Tyhjäkäynti sellasta ontuvaa/pätkivää. Vaihdettu uudet tulpat ja kokeiltu toisia johtoja ja puolaa, sitä vahvistinyksikköä en saanut kokeiltua. Lambda vaihdettu. Mistähän seuraavaksi alkais vikaa ettimään, kierroksilla meni kuitenkin arvoihin, muutenkin käy paremmin kun nostaa kierroksia

16V kone siis kysymyksessä..

CO% 0,80
HC ppm 1070
O2 5,11
 
Vs: Dynamic-4 pätkivä tyhjäkäynti + korkeat päästöt

Putki ainaki vuotaa...
Ja onko ecu jo korjattu?
 
Vs: Dynamic-4 pätkivä tyhjäkäynti + korkeat päästöt

Yksi tapaus foorumilta tulee mieleen, jossa haljennut ja vuotava pakosarja sekotti päästöt.
 
Vs: Dynamic-4 pätkivä tyhjäkäynti + korkeat päästöt

Putkessa oli vuoto haitarissa, joka korjattu. Ei ainakaan pörise eli pakosarja saa tuskin ainakaan isompaa jälkeensä on ---> tarkastetaan. Ecu täytyy avata myös. Onko muuten kenellekään tuttu bnt-262 ainaki klubitarrat ikkunoissa...
Oishan tossa tietysti toi turbokone nurkissa ratkasuks :-\


Helvetin puhelin muuttaa sanoja, aloittamaa saada selvää...
 
Vs: Dynamic-4 pätkivä tyhjäkäynti + korkeat päästöt

Omassa Dynyssä samaa vikaa eli tyhjäkäynti huonoa ja päästöt viturallaan. Noiden jooonaksen mainitsemien juttujen lisäksi on tehty seuraavat toimenpiteet: jako tarkistettu, puristukset mitattu, tyhjäkäyntimoottori puhdistettu, kaasuläppäkotelo puhdistettu ja tiiviste vaihdettu, alipaineletkut vaihdettu, ECU huollettu (prossu vaihdettu)...
 
Vs: Dynamic-4 pätkivä tyhjäkäynti + korkeat päästöt

Laitas loputkin arvot näkyviin, kiinnostaa missä arvoissa CO2 arvot menee. tuon perusteella ei vikaa paljon selvitellä. Mutta korkea HC viittaa sytkäpuolen probleemiin, onko perusennakko tarkistettu ja logattu meneekö tyhjäkäyntimoodiin?
 
Vs: Dynamic-4 pätkivä tyhjäkäynti + korkeat päästöt

http://www.mitsubishiclubfinland.com/keskustelu/index.php?topic=21150.0
 
Vs: Dynamic-4 pätkivä tyhjäkäynti + korkeat päästöt

tyhjäkäynti. kierrokset

co% 0,80 0,02
co2 11,50 14,50
hc ppm 1070 15
02 5,11 0,30
lambda 1,00

Perusennakko tarkastettu (liitin maadotettu) Meinaatko tyhjäkäyntimoodiin menemistä et toimiiko se kytkin kaasuläpän kiinnimennessä, oli säädetty liian auki mut säädin kohdalleen yleismittarin kanssa et toimii, jonka jälkeen tyhjäkäynti säädetty 750rpm liitin maadotettuna ja samalla katottu ennakko....ecusta ei siis ole loggailtu muuta kuin vikakoodit luettu ja jatkuvaa lyhyttä näyttää.

Täytyy sinne ecuun kurkistella ja mittailla puristukset, tarkastaa imusarjan likaisuus...

Käy siis vähän kuin ois jotku jyrkät nokat vaihdettu, sillä meinasinkin onko jollain tietoa kys. autosta jos vaikka on jotain tehty
 
Vs: Dynamic-4 pätkivä tyhjäkäynti + korkeat päästöt

Niin tosiaan myös toisella ilmamäärämittarilla ja nokan asentoanturilla kokeiltu --> ei vaikutusta, ilman+bensansuodatin vaihdettu. Se huohotusventtiili mikä imusarjan puolella jossa venttiili pitää kyllä sellasta "raksutusta" välillä, toimi kuitenkin puhaltelemalla vain toiseen suuntaan
 
Vs: Dynamic-4 pätkivä tyhjäkäynti + korkeat päästöt

Kannattaa katsella ja kuunnella konehuoneesta ettei mikään alipaineletku ole irti tai rikki tai jotain muuta vastaavaa ilmavuotoa...
 
Vs: Dynamic-4 pätkivä tyhjäkäynti + korkeat päästöt

Noiden perusteella juurikin seoksen muodostuminen on ongelma tyhjäkäynnillä koska co2 arvo on reilusti alle 14.

ensimmäisenä kokeilisin nostaa tyhjäkäynnin sinne 1000rpm. jos ei siitä ole apua niin sitten loggaamaan meneekö ecu closed looppiin tyhjäkäynnillä.
 
Vs: Dynamic-4 pätkivä tyhjäkäynti + korkeat päästöt

Karkeesti n. 2000 jenkoken jälkeen alkaa käynti paranee...
 
Vs: Dynamic-4 pätkivä tyhjäkäynti + korkeat päästöt

jooonas sanoi
Karkeesti n. 2000 jenkoken jälkeen alkaa käynti paranee...

No siinä tapauksessa voisi koittaa vaihtaa PTU:n ja puolan tai lainata joltain toimivia?
 
Vs: Dynamic-4 pätkivä tyhjäkäynti + korkeat päästöt

Eräässä Ford (anteeksi kiroilu) Focuksessa oli taannoin samaten päästöt tyhjäkäynnillä sekaisin, mutta kierroksilla hyvät.
Varsinainen vika oli venttiilikopan tiiviste, joka oli vuotanut tulppien kolon puolilleen öljyä ja siten oli yksi tulpanjohto alkanut lyömään läpi tai muuten hukkaamaan virtaa.

Tältä pohjalta sopii epäillä, että joku huono kontakti on jossain. PTU:n liitinkin kyllä hapettuu, onko tarkastettu?
 
Vs: Dynamic-4 pätkivä tyhjäkäynti + korkeat päästöt

Ptu on siis se pieni musta mokkula? Sitä vois koittaa, on vaan erilainen kun toi toinen mikä mulla on, saa varmaan hyppylangoilla kokeiltua jos vaan selvittää kytkennät. Toisella puolalla tosiaan kokeiltu jo. Ecuun kurkkasin niin näytti 1 konkka vuotaneen, kellään tässä lähellä 47uf 50v konkkia nurkissa?
 
Vs: Dynamic-4 pätkivä tyhjäkäynti + korkeat päästöt

Miltä ne näytti ne vanhat sytytystulpat? Et oliko kaikki saman näköset...

Kaiken edellä mainitun lisäksi suuttimet / suutin voi olla tukossa tai vuotaa...

Tyhjäkäynnillä kokeilla irottaa tulpanjohtoja vuorotellen, et vaikuttaako tyhjäkäyntiin, huomaako mitään eroa...


Ja olikos nämä dynamicit sit aina vähäpäästösiä? Et onko kalysaattoria...
 
Vs: Dynamic-4 pätkivä tyhjäkäynti + korkeat päästöt

Tulpissa ei mitään erikoista, johtojen irrotus vaikuttaa jokainen, myös kaikkien suuttimien johtojen irrotus vaikuttaa samalla tapaa. En tiedä onko ihan alkupään dynyt vähäpäästösiä mut ainakin tästä vm.90 löytyy maaginen teksti "kolmitoimikatalysaattori"
 
Vs: Dynamic-4 pätkivä tyhjäkäynti + korkeat päästöt

Eipä vaikuttanu sen vuotaneen konkan vaihto...ja kokeilin myös toisella ptu:lla. Saakos sitä closed looppiin menemistä logattua muuten kun jollaine testerillä? tänään taas tuntui siltä ettei se kaasuläpän sulkukytkin vaikuttanut mihinkään.

Perhana kun ei taida olla ku turbon suuttimia nurkissa, et ois voinu kokeilla...jos jollain halvalla toimivia niin voishan senki kokeilla...
 
Vs: Dynamic-4 pätkivä tyhjäkäynti + korkeat päästöt

jooonas sanoi
Eipä vaikuttanu sen vuotaneen konkan vaihto...ja kokeilin myös toisella ptu:lla. Saakos sitä closed looppiin menemistä logattua muuten kun jollaine testerillä? tänään taas tuntui siltä ettei se kaasuläpän sulkukytkin vaikuttanut mihinkään.

Perhana kun ei taida olla ku turbon suuttimia nurkissa, et ois voinu kokeilla...jos jollain halvalla toimivia niin voishan senki kokeilla...

TMO dataloggerilla onnistuu mutta tarvit sitten sarjaportista -> diagnostiikkaliittimeen johdon. En muista toimiiko se millään usb hässäköillä kun itsellä on kannettassa sarjaportti loggaukseen. Toinen vaihtoehto on MUTti mutta onko sielläpäin liikettä josta moinen löytyisi?
 
Vs: Dynamic-4 pätkivä tyhjäkäynti + korkeat päästöt

Nyt toimii taas...oli kuitenkin jako pielessä vaikka olin kattovinani aikasemmin et ois kohdallaan...tuntuu kyllä et vetoja oli enemmän kun nokat ei ollu merkeissä
 
Takaisin
Ylös Bottom