dynyn kulmavaihteiden eroavaisuudet

jooonas

GALANT DYNAMIC-4 (VR4) -91. L200 K14 2.5 TDIC -88
Liittynyt
12 Tammikuu 2005
Sijainti
Pornainen
onkohan jossain vaiheessa vaihtunut tuo kulmavaihteelle menevän akselin boorimäärä? vaihdoin omaani laatikon ja aloin kulmavaihdetta sovittelee ni eihän se sinne menny...auton alla ku koitin laskeskella ni vaikutti et toisessa laatikossa ois 22 uloketta ja toisessa 23
 
Vs: dynyn kulmavaihteiden eroavaisuudet

Ei ole vaihtunut dynyissä. Onkohan sulla nyt siellä joku 2G Eclipsen tms. loota? Niissä on ollut noita 23-boorisia output shafteja.. Kaikissa 6-pulttikoneissa pitäisi olla 22.
 
Vs: dynyn kulmavaihteiden eroavaisuudet

Älä nyt mene suoriltaan heittään mitään evon / eclipsen laatikkoa kiinni jos sulla on edelleen GTI:n perävälitys takaperässä.
 
Vs: dynyn kulmavaihteiden eroavaisuudet

89 dynamicista on mr ahtopaineelta ostin http://www.mitsubishiclubfinland.com/keskustelu/index.php?topic=28137.msg192895#msg192895

eikös tuossa 91? tullu dynyihin vahvempi kulmavaihde tai jotai? näin oon kuullu...mitenhän se sitte on vahvempi?

C11BPH/GT8956 tollasia merkintöjä löytyy lootasta
 
Vs: dynyn kulmavaihteiden eroavaisuudet

Tuntematon numero, mutta uskon että ahtopaine on sulle myynyt ihan oikeaa tavaraa joten, voit ottaa akselin vanhasta lootasta.

Avaa lootan päätykuori, seeger rengas viskopaketin edestä pois, vedä viskopaketti irti. Boori akselissa on reikä jossa on pieni kuula, ota kuula pois magneetilla. Vedä akseli pois kytkinkopan puolelta. Kun laitat uutta takaisin niin kato että akselilla ollut neulalaakeri on paikallaan kulmavaihteen akselin stefan takana. Kasaa käänteisessä järjestyksessä takaisin.
 
Vs: dynyn kulmavaihteiden eroavaisuudet

juu vaihoin akselin jo...mites onko tietoa et onko vaihtunu kestävämpään toi kulmavaihde jossain vaiheessa?
 
Vs: dynyn kulmavaihteiden eroavaisuudet

eclipseissä ne on muuttunut tuo 22 ja 23 boorisuus. Samoten välityssuhde on muuttunut. Tietääkseni ei ne oo muuttunut GTI malleissaa.

Kannattaa toi nyt selvittää perin pohjin vaikkapa capsin avulla ja aukaista kulmavaihteen tarkistusluukku ja katsoa sen välityssuhde, että se on oikein. Muuten sulla voi olla rikkinäinen lodju taas vähän ajan päästä käsissäs :(

Oliko lootien akselit saman pituisia ? GTI:ssä on lyhkäsempi kuin turboissa. v4, ecli, evot omaa paksumman viskon.
 
Vs: dynyn kulmavaihteiden eroavaisuudet

tarkistusluukku?lukeeko se välityssuhde jossain? kulmavaihde on vielä tallin lattialla...gti:n kulmavaihteen välitys pitäis siis olla 1.090 eli yks kierros laatikon päässä on 1.090 kardaanin kierrosta? juu akselit oli samanpitusia ja muutenkin samanlaisia lukuunottamatta boorimäärää...
 
Vs: dynyn kulmavaihteiden eroavaisuudet

Tarkistusluukun kautta laskis molempien hammasrattaiden hammasmäärät, joista sitten saat sen välityssuhteen.
 
Vs: dynyn kulmavaihteiden eroavaisuudet

pitkän (ja todennäkösesti kalliin) puhelun (tais olla joku vemicin tyyppi) jälkeen selvis että 91 loppuvuodesta on dynyn kulmavaihde vaihtunut ilmeisesti vahvempaan (ei tietoa miten) mutta välitys pysyny samana eli tuo 1.090...oli kyllä hyvää palvelua, jakso selailla jostain papereista kaikki mallit läpi eikä luovuttanu vaik ei alustanumeroo ollu antaa silloin, eikä koneelta löytyny suoraa tietoa. myös vr4:ssa ollu samalla välityssuhteella kulmavaihde (muissa välityksissä eroja)
 
Vs: dynyn kulmavaihteiden eroavaisuudet

Eli onkos dyny-91:se ja vr4:sen kulmavaihteet nyt sitte samoja vaiko ei?
 
hmm jaa, ikiwanha aihe mutta nostellaampa. Vaihteistoja ei ole tullut räplättyä itse koskaan, mutta nyt oltaisiin tilanteessa jossa toisessa c11bhp laatikossa on 22 boorinen ja toisessa 23 boorinen kulmavaihteelle menevä akseli. Ja kulmavaihteitahan mulla ei ole kuin toisia. Eli tarttisi vaihtaa akseli laatikosta toiseen. Tuossa ylempänä ikiwanhan viestin perusteella tuo ei kummoinen homma olisi, mutta niin vain meikäläisellä tyssää jo ensimmäiseen kohtaan eli päätykuoren avaamiseen. Periaatteessahan tossa lootaa katsellessa on kolmekkin väliä josta ton pitäisi kai purkautua, kaksi laatikon päässä ja yksi kytkinkopan puolella. Koetin tuota varovasti raotella kytkinkopan puolelta vaan tuntuu kuin jumisi vaihteensiirtimen kohdalla eikä arvaa tietämättä väännellä enempää. Enkä äkkiä keksi vitullako tuosta ton vaihteensiirtimenkään irti saisi. Toisesta päädystä sain "pienemmän" päädyn auki, mutta siellä alkoi näyttää siltä että saa irroitella vähän rattaita ynnä muita että tuo homma purkautuu ja rupesi ummikkoa vähän hirvittämään.

Eli jos joku vielä näitä muistaa ja sattuu forkalla käymään, niin neuvot ois enemmän kuin tervetulleita. Sinänsä tuo pois otettava loota on uhrattavissa että avaisi vaikka rälläkällä, mutta toisaalta ei hennoisi tuhotakkaan kun vikana on vain 1-->2 nopean siirron mahdottomuus..

Edit: Lisätään sen verran että jos jollakin on 23 boorinen kulmavaihde ylimääräisenä niin ostan heti. Saa vaikka 22 boorisen tilalle jos haluaa.
 
Jaa näinhän siinä käy että heti kun kysyy niin tajuaa sitten itse seuraavaksi miten homma toimii.

Eli päädystä auki ja limppu irti niin tulee akseli syliin.. Sieltä kytkinkoppaa vastapäätä olevasta päästä, "pikkunen" kansi siis.
 
Pistetään tähän nyt vielä sellainenkin tieto joka osui silmään tosta c11bhp lootasta että molemmista jotka mulla on löytyi "kannen alta" merkintä w5m31 jolla tuota on kivempi tunnistaa
 
Takaisin
Ylös Bottom