Elikkä tarinaa:
Tuo hopee -91 dyn-4 gti, jonka ostin syksyllä. Silloin omistaja sanoi että tk-moottorista on yksi piiri oikosessa ja polttaa(tai polttanut) ecusta "pääteasteeen", mikäli sen kytkee. Näin siis oli Finware-Systemistä sanottu, kun ecu on 2008 vuonna siellä korjattu.
No...mittailin vastusarvot tk-moottorista ja tosiaan oikosessa se on yhdestä piiristään. Metsästin tässä talvella käytetyn mutta ehjän tk-mosan ja tänään laittelin paikalleen sen. Käynnistin auton ja ajoin tallista pihalle. Tyhjäkäynti "humppasi" ja menin takaisin kabiiniin ja haistoin heti et ny "sähkökäryä" tulee. Eiku kone sammuksii ja akunjohdot irti samantien.
Ecusta nousi käryt :seina
Ecu auki ja "pääteaste" ihan palaneena. Onnea taisi olla kun ei ehtiny prossua polttaa. TK-mosan johto irti ja ecu takas kiinni ja eiku laitteet käymään. Auto käynnisty eikä vikakoodejakaan tullut (ecussa on lisänä tuo vikakoodin lukupiiri lisätty, näkyy kuvalinkistä)
Eli kysymys: pystyykö noita "pääteasteita"(tai mitä noi ny onkaan) vaihtamaan? Mulla on meinaa toineki rikkinäine dynyn ecu, jossa noi on ehjänä.
Lisäksi tuolla näyttää että ois yksi vastus lisätty tuonne, liekkö yritetty tyhjäkäyntiä säätää sillä vai miksi se on siellä? (liittyykö sekin vikakoodinkytkentään?)
ja ne kuvat:
http://harrinkuvat.1g.fi/kuvat/dyny/dyny_FAP/ecu_burn/
Tuo hopee -91 dyn-4 gti, jonka ostin syksyllä. Silloin omistaja sanoi että tk-moottorista on yksi piiri oikosessa ja polttaa(tai polttanut) ecusta "pääteasteeen", mikäli sen kytkee. Näin siis oli Finware-Systemistä sanottu, kun ecu on 2008 vuonna siellä korjattu.
No...mittailin vastusarvot tk-moottorista ja tosiaan oikosessa se on yhdestä piiristään. Metsästin tässä talvella käytetyn mutta ehjän tk-mosan ja tänään laittelin paikalleen sen. Käynnistin auton ja ajoin tallista pihalle. Tyhjäkäynti "humppasi" ja menin takaisin kabiiniin ja haistoin heti et ny "sähkökäryä" tulee. Eiku kone sammuksii ja akunjohdot irti samantien.
Ecusta nousi käryt :seina
Ecu auki ja "pääteaste" ihan palaneena. Onnea taisi olla kun ei ehtiny prossua polttaa. TK-mosan johto irti ja ecu takas kiinni ja eiku laitteet käymään. Auto käynnisty eikä vikakoodejakaan tullut (ecussa on lisänä tuo vikakoodin lukupiiri lisätty, näkyy kuvalinkistä)
Eli kysymys: pystyykö noita "pääteasteita"(tai mitä noi ny onkaan) vaihtamaan? Mulla on meinaa toineki rikkinäine dynyn ecu, jossa noi on ehjänä.
Lisäksi tuolla näyttää että ois yksi vastus lisätty tuonne, liekkö yritetty tyhjäkäyntiä säätää sillä vai miksi se on siellä? (liittyykö sekin vikakoodinkytkentään?)
ja ne kuvat:
http://harrinkuvat.1g.fi/kuvat/dyny/dyny_FAP/ecu_burn/