EA -Galantin vaihdelaatikko / kytkin jurisee

Juggis

BMW e91 xDrive
Liittynyt
11 Toukokuu 2004
Sijainti
Espoo
Moi, eli nyt pikkuhiljaa pommin varmana palvellut gallu alkaa esittää oireita siitä, että jotakin on pamahtamassa. Kytkimen ollessa ylhäällä kuuluu vasemmalta edestä "jurina tai kolina". Kun kytkimen painaa pohjaan, katoaa ääni. Kytkimen painelaakeri vai joku vaihdelaatikon laakeri? Osaako joku veikata jotakin ::) Ongelmaa olisi kuitenkin tarkoitus alkaa selvittää tällä viikolla...
 
Vs: EA -Galantin vaihdelaatikko / kytkin jurisee

ite kyllä veikkaisin että laatikosta menossa laakeri/laakereita. jos olis painelaakeri niin sillonhan se rutisis kytkintä painaessa.

nyt taas laatikko lopettaa pyörimisen kun kytkintä painetaan,ja ääni häviää :)
 
Vs: EA -Galantin vaihdelaatikko / kytkin jurisee

Joo, vaihdelaatikon laakereita menee vaihtoon ja ovat jotain 300 euroa kappale. Mistähän noita saisi edullisemmin? :-\

Ei tullut halvaksi tämä keissi!!
 
Vs: EA -Galantin vaihdelaatikko / kytkin jurisee

vanhat laakerit kainaloon ja paikalliseen laakerimyynti pisteeseen mars! Itsellä tuli yli puolet halvemmaksi kun hain samoja laakereita paikalliselta laakerimyyjältä kuin mitä olis maksanu timanttitiskillä.. :peukku
 
Vs: EA -Galantin vaihdelaatikko / kytkin jurisee

mutta valitettavasti en saanut omaan dieseliinkään vastaavaa mistään vaikka kyselin,90e kpl.onneksi riitti yhden laakerin vaihto ;D eli katso kaikki tarvitsemasi laakerit(niiden tyypit etc)ja sitten ppaikalliseen laakeripuljuun,kaikkia ei ehkä saa mutta ehkä osan ::)tai sitten eri valmistajalta mittojen mukaan vastaava :-[ /tyypiltään vastaava. itelle vaan tohon dieselin lootaan ei sattunu sopivaa löytyvän,vaikka koitin eri mahdollisuuksia.

tuntuu van olevan yleistä että tahtovat auton valmistajat käyttävän tälläsii pirullisii laakereita,myös netin syövereistä saattaa tärpätä laakeriin merkatuilla tieldoilla ;)
 
Vs: EA -Galantin vaihdelaatikko / kytkin jurisee

Joopa joo. omassa tää pääs menemään pykälän pidemmälle.. eli ajan ja rahanpuutteen takia ulvoi aikansa ja nyt meni siihen pisteeseen ettei meinaa saada enää vaihteita päälle kylmänä. vaihteet kyllä pysyy sisällä ja kuhan lämpeää niin toimii ihan normaalisti tosin en enää raaski ajaa tuolla kun on toinenkin vaihtoehto kuljetin. elikkä kysymys kuuluukin että mitä laakereita tuonne nyt lähdetään uusimaan kytkimen ohella, vai onko se nimenomaan tuo kytkin laakeri joka paloi? Ja mistä olette tilanneet settejä?
 
Vs: EA -Galantin vaihdelaatikko / kytkin jurisee

sen näkee yleensä vasta kun purkanut että mitä vaihdetaan,etukäteen kun paha mennä sanomaan mitään tarkempaa,tai sit varaudut ja ostat kaikki laakerit. ite etenisin tossa tilanteessa joko vaihtolaatikolla,josta tieto varmasti että pelaa. tai sit eka vanhan purku ja sit uusia osia tilaamaan kun vanha auki ja näkee mitä syöny. ;)
 
Vs: EA -Galantin vaihdelaatikko / kytkin jurisee

No siihen ollaan nyt asennoiduttu että nuo sika hintaset laakerit ja kytkin hankitaan ja mennään sitten katselemaan miltä näyttää. toivon pilke olis että noilla ehjäytyy, ja jollei niin onpahan ne sitten valmiina ainakin kun lähtee ruottista kattelemaan uutta laatikkoa. Lähinnä noita laakereita siis pohdiskelin että onko joku muu onnistunut löytämään muualta kuin timantti tiskiltä?
 
Vs: EA -Galantin vaihdelaatikko / kytkin jurisee

Eipä ollutkaan muuta akuuttia nyt kuin kytkimen paineensäädin sökö ja heittänyt nesteet pihalle.. turha osa kuulemma joka revittiin poies ja meno jatkuu. kesällä katellaan laatikkoa tarkemmin ellei lähde auto kiertoon sitä ennen. :driver
 
Vs: EA -Galantin vaihdelaatikko / kytkin jurisee

4 laakeria timanttitiskillä yhteensä 285€. Yks oli halvempi kuin muut.
Ei kai GDi:ssä kalliimpia ole kuin 2,0-litraisessa?
 
Takaisin
Ylös Bottom