Eclipse 1996 HC arvo

deusex1982

New Member
Liittynyt
19 Heinäkuu 2018
Moro

Mikähän hemmetti mahtaisi olla vialla Eclipsessä, katsastuksessa kierroksilla HC-arvo todella hyvä, tyhjäkäynnillä n 147 ja raja-arvo 100, tyhjäkäyntimoottori toimii, testattu, uudet tulpat,ilmanputsari,öljyt vaihdettu, moottorin lämmöt normaalilla tasolla mitattaessa, auto seissyt useamman vuoden ja nyt katsastuksessa mittauksessa tyhjäkäynni hc-arvo korkealla?

Voiko johtua ihan vain lambdasta? välillä ajettaessa sytyttää moottorin vikavalon, mutta kierrosten noustessa 3500rpm sammuttaa valon.
 
Kylhä tuo kuulostas et vois lambda olla Tai katti menossa, 2gssä toine lamda menee matkustamoon ja penkin alta kiemurtelee nii nii seki voi olla Jos vaikka johtoja jotenki venyttäny/hajottanu, Tai joku pien vuoto jossaki päin putkistoo
 
Kylhä tuo kuulostas et vois lambda olla Tai katti menossa, 2gssä toine lamda menee matkustamoon ja penkin alta kiemurtelee nii nii seki voi olla Jos vaikka johtoja jotenki venyttäny/hajottanu, Tai joku pien vuoto jossaki päin putkistoo

Paitsi että kummassakin tapauksessa CO arvot pomppaa ja HC arvo ei.

Vanhaa bensaa tankissa kun on seissy? 95 vai 98 oktaanista?
 
Niin ja aina päästöongelmia ratkottaessa laittakaa KAIKKI ARVOT tai kopio päästölapusta liitteeksi. Sekun antaa paljon enemmän vihjettä kun että sanotaan että yksi arvo on koholla.
 
siis kävit lukemassa vikakoodit muttet kattonu niit koodeja? ei poikkea muista autoista mitenkään
kävin lukemassa tuon postauksen mutta vikakoodeja ei ole luettu, ilmeisesti tuossa on se pistoke jossain mistä pääsee näkemään mitä koodia antaa vai onko jokin muu keino noiden koodien lukemiseen kenties?
 
Missäpäin asut? Mul on testeri ja olis kiva kuolata eclipseä kun on vähän ikävä omaa
 
kävin lukemassa tuon postauksen mutta vikakoodeja ei ole luettu, ilmeisesti tuossa on se pistoke jossain mistä pääsee näkemään mitä koodia antaa vai onko jokin muu keino noiden koodien lukemiseen kenties?
Aa ymmärsin väärin, omassa eclissä toimi iha bilteman halppis testeri (paitsi srs valo piti sitten mitsun omalla mut testerillä nollata) ei mitää ihmeellistä, ja riippuen mikä variaatioista sulla nyt sitten on noista 2g eclipsestä nii yks keino on saaha koodit "morsettamalla" kutsutaan keydanceksi, löytyy youtubestakin video miten tehdään.
 
En mä kerkee raaheen millää, mut jos Lohjan suunnalla ite liikut ni paa koodia
 
Niin ja aina päästöongelmia ratkottaessa laittakaa KAIKKI ARVOT tai kopio päästölapusta liitteeksi. Sekun antaa paljon enemmän vihjettä kun että sanotaan että yksi arvo on koholla.
moro

tyhjäkäynnin arvot:

co: 0,2
co2: 14,1
hc ppm: 157 tämä on se joka koholla
02: 1,3

kierroksilla:

co: 0,1
co2: 14,7
hc ppm: 46
02: 0,34
lambda: 1,01 saa olla välillä 0,97-1,03 niin tästäkin syystä epäilyttää että onko lambda jonka takia toi hc arvo tyhjäkäynnillä liian iso.
 
moro

tyhjäkäynnin arvot:

co: 0,2
co2: 14,1
hc ppm: 157 tämä on se joka koholla
02: 1,3

kierroksilla:

co: 0,1
co2: 14,7
hc ppm: 46
02: 0,34
lambda: 1,01 saa olla välillä 0,97-1,03 niin tästäkin syystä epäilyttää että onko lambda jonka takia toi hc arvo tyhjäkäynnillä liian iso.
Lambda on kyl kunnos ja muutki arvot näyttää hyvältä paitti tuo hc tyhjäkäynnillä, oisko vaa karstaa Tai egr venttiili tukossa, see sytyttää CE valoakin, onko iha vakio putkisto?
 
Lambda on kyl kunnos ja muutki arvot näyttää hyvältä paitti tuo hc tyhjäkäynnillä, oisko vaa karstaa Tai egr venttiili tukossa, see sytyttää CE valoakin, onko iha vakio putkisto?
Moro

Ihan vakio putkisto, onko kuvaa misdähän konehuoneessa tuo egr venttiili sijaitseepi? Tietää repiä irti ja puhdistaa.
 
Arvojen perusteella sytytyspuolella jotain häikkää tyhjäkäynnillä. Seos ei pala hyvin koska happea jää noin reilusti.

Tarkista sytytyslaitteiden kunto (tulpat, johdot) ja tarkista myös tulppien kärkiväli.
 
Arvojen perusteella sytytyspuolella jotain häikkää tyhjäkäynnillä. Seos ei pala hyvin koska happea jää noin reilusti.

Tarkista sytytyslaitteiden kunto (tulpat, johdot) ja tarkista myös tulppien kärkiväli.

Moro

Sytytyslaitteet tarkistetty, tulpat oli hieman karstassa vaikka uudet onkin laitettu, johdot ehyet, kärkiväli 0.7, egr-venttiili putsattu oli ihan mustassa noessa, imusarjaan tuli samalla kurkattua niin aika lailla mustaa paskaa näkyi mitä tuli kaasuttimenpuhdistusaineella liuotettua irti.

Onko tuossa mitään mistä säätää seosta? jokin ruuvihan tuossa imusarjassa on mistä kiertämällä ainakin kierroksia saa säädettyä jonkin verran vaikka tyhjäkäynti moottori toimiikin oikein, kierrokset tyhjäkäynnillä 1000rpm tällähetkellä.
 
siinä on ruiskuboxi ja lambda mikä säätää seoksia, et lambda vois olla kyl sypää, ja joo 1000rpm liian korkee tyhjäkäynti,suattaa käyäkki rikkaalla, harmi ku just annoin yhe uuen oem eclipsen etu lambdan ilmasiks pois
 
siinä on ruiskuboxi ja lambda mikä säätää seoksia, et lambda vois olla kyl sypää, ja joo 1000rpm liian korkee tyhjäkäynti,suattaa käyäkki rikkaalla, harmi ku just annoin yhe uuen oem eclipsen etu lambdan ilmasiks pois
nyt alkoi käydä 900-850rpm tuon egr venttiilin ja muiden putsauksen jälkeen, laitettu tankkiin tuota ruiskutusjärjestelmän puhdistusainetta jos auttas ja ainakin korvakuulolla käy todella paljon tasaisemmin nyt tyhjäkäyntiä kuin aiemmin eikä sytyä enään moottorinvikavaloakaan minkä aiemmin teki.
 
nyt alkoi käydä 900-850rpm tuon egr venttiilin ja muiden putsauksen jälkeen, laitettu tankkiin tuota ruiskutusjärjestelmän puhdistusainetta jos auttas ja ainakin korvakuulolla käy todella paljon tasaisemmin nyt tyhjäkäyntiä kuin aiemmin eikä sytyä enään moottorinvikavaloakaan minkä aiemmin teki.
yks minkä kans omas eclipses tappein oli evap vika, samoja oireita ku tukkosessa egr:ssä, syynä voi olla esim. huono polttoainetankin korkki, tukos/reikä linjoissa tai evap viallinen, mut 2g eclipsessä hirveesti egr vikaa joten hyvinkin voi sinullakin olla
 
yks minkä kans omas eclipses tappein oli evap vika, samoja oireita ku tukkosessa egr:ssä, syynä voi olla esim. huono polttoainetankin korkki, tukos/reikä linjoissa tai evap viallinen, mut 2g eclipsessä hirveesti egr vikaa joten hyvinkin voi sinullakin olla
moro
missähän tuo evap sijaitsee? vois vielä sen tarkistaa ennenkuin alkaa repiin katin ja happitunnistimen irti vaihtoa/puhdistusta varten. Alipaineletkut tuli jo kaikki uusattua eikä ollut ainakaan niissä mitään vaikutusta autoon. Toisessa mittauksessa oli hc-arvo vielä korkeempi kuin ensimmäisellä kerralla joten epäilys olisi että olisi joko happitunnistin viallinen tai katalysaattori ihan tukossa ja täynnä paskaa jonka takia antaa noin korkean hc-arvon. Eka mittauksessa 147 ja toka mittauksessa oli noussut 220, laitettu katsastusasemalta saatava puhdistusaine tankkiin jos olisi arvot laskenut mutta ilmeisesti lähtenyt kaikki paska nyt moottorista liikkeelle ja epäilys että on tukkinut tuon katin alkupään jonka johdosta tuo arvo noin korkea.

tässä mitä tehty tähän asti:

-alipainletkut uudet
-putsattu ja tukittu egr
-tarkistettu tyhjäkäynti moottori ja toimii
-puhdistettu ja tarkistettu ilmamassamittari ja toimii oikein
-uudet öljyt, tulpat, ilmaputsari
-uudet jäähdytinnesteet
-moottorin lämpötila-anturi tarkistettu ja toimii oikein

puuh....
 
Tohon HC arvoon en usko et EVAP itessään vaikuttaa, mut polttoainekaasujen kierrätyksestä siis kyse, se EVAP still on hanttarin puolella etupuskurin takana lyhdyn Alla, löytyy tarkemmin ku googlaat, putket tulee ylös moottoritilaan ja kiertää oikeaa reunaa koneen vieressä, letkut menee tankille ja imusarjan taakse, käyntiin vaikuttaa jonka kautta ehkä HC arvoon? Mut sanoisin et katti ja lambda vaihtoon, 36€ saa BOSCHin lambdan alankomaista mistä tilasin itekki
 
Takaisin
Ylös Bottom