Eclipse GT 2001 P0300 Random misfire(s)

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Atom
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä

Atom

New Member
Liittynyt
1 Huhtikuu 2021
Mitsu kaiveltu talviunilta pihalle, tallissa istuessa vaihdettu tulpat ja tulpanjohdot syystä että syksyllä alkoi tyhjäkäynti katoomaan kun laitto vaihteelle (automaatti) ja lopulta katos kokonaan. Nyt käynti vaikutti ensin oikeen hyvältä ja tasaiselta, hetken tyhjäkäynnin ja tallista ulos ajamisen jälkeen käynti muuttu hieman epätasaseks ja pukkas P0300 koodin, eli ilmeisesti siellä sylinteristä riippumatta sytytys katkoilee? 3G jenkkifoorumia kun lukee niin monet vaihtanut virranjakajan, joku ruiskut ja osa ei oo päivitelly miten on ratkennut.

Löytyykö meiltä täältä muilta vastaavaa ongelmaa auton historiasta, ja millä ratkesi?
Otetaan kaikki apu vastaan ja ehdotukset myös siitä mistä tarvittaessa noita osia ostaisi, ei oikeen tunnu Suomesta tulppia ja tiivisteitä enempää löytyvän
 
Osia etsiessä kannattanee katse kääntää jenkki varaosaliikkeisiin kun rysy ja dodge käyttää kans mitsun koneita.
 
Mitsu kaiveltu talviunilta pihalle, tallissa istuessa vaihdettu tulpat ja tulpanjohdot syystä että syksyllä alkoi tyhjäkäynti katoomaan kun laitto vaihteelle (automaatti) ja lopulta katos kokonaan. Nyt käynti vaikutti ensin oikeen hyvältä ja tasaiselta, hetken tyhjäkäynnin ja tallista ulos ajamisen jälkeen käynti muuttu hieman epätasaseks ja pukkas P0300 koodin, eli ilmeisesti siellä sylinteristä riippumatta sytytys katkoilee? 3G jenkkifoorumia kun lukee niin monet vaihtanut virranjakajan, joku ruiskut ja osa ei oo päivitelly miten on ratkennut.

Löytyykö meiltä täältä muilta vastaavaa ongelmaa auton historiasta, ja millä ratkesi?
Otetaan kaikki apu vastaan ja ehdotukset myös siitä mistä tarvittaessa noita osia ostaisi, ei oikeen tunnu Suomesta tulppia ja tiivisteitä enempää löytyvän
3.0 v6 6G72

 
Oliko sytkäpuolella kondesaattori vai ikä se nyt oli kunnossa. Millaset puolat siinä on?
 
Nyt on koodit P0300, P0134 ja mahdollinen(pending) P0455. Kun 100 mailia tuli mittariin täyteen tallista otosta(akun irti olosta) ja ECU oli taas oppinu temppunsa niin tyhjäkäynti alko taas häviimään. Voiskohan syynä olla tuo huono lambda? Sama vika oli siis kun talliin syksyllä auto laitettiin, piti tulppien vaiholla korjaantua mutta vika on edelleen ajankohtanen
 
Kaasuläpppä rungosta irrotat IAC:n eli tyhjäkäynti venttiilin ja carb/brake cleanerilla putsailet ja lambdan koodihan tuo näyttää olevan joten se vaihtoon.
Imuilma vuotoa kans taitaa olla, tarkasta se ilmanputsarin ja läppärungon välinen letku/putki halkeemien varoilta.
Toi evap koodi voi myös tulla vuotavasta bensa korkista tai ruostuneesta tankkaus putkesta kun haroo ilmaa.
Mites ne tulpat kun vaihdoit oliko tulpan kaivoissa öljyä. jos oli niin tube sealit vaihtoon ne kun tykkää vanhemmiten pettää ja rupeavat ruikkimaan öljyä tulppien päälle, se aiheuttaa syttykatkoksia ja rötäämistä.

Toivottavasti tästä sepustuksesta olis jonkinlaista apua.
 
Viimeksi muokattu
Kaasuläpppä rungosta irrotat IAC:n eli tyhjäkäynti venttiilin ja carb/brake cleanerilla putsailet ja lambdan koodihan tuo näyttää olevan joten se vaihtoon.
Imuilma vuotoa kans taitaa olla, tarkasta se ilmanputsarin ja läppärungon välinen letku/putki halkeemien varoilta.
Toi evap koodi voi myös tulla vuotavasta bensa korkista tai ruostuneesta tankkaus putkesta kun haroo ilmaa.
Mites ne tulpat kun vaihdoit oliko tulpan kaivoissa öljyä. jos oli niin tube sealit vaihtoon ne kun tykkää vanhemmiten pettää ja rupeavat ruikkimaan öljyä tulppien päälle, se aiheuttaa syttykatkoksia ja rötäämistä.

Toivottavasti tästä sepustuksesta olis jonkinlaista apua.
Ei auttanu venttiilin putsaus mitään, vaikutti muutenki olevan jo siis puhas.
Nyt pitäis tuo lambda vaihtaa, koitettiin huonoja liitoksia korjailla muttei sillä lähteny toimimaan. Saakohan noita mistään motonetistä? Mallihaulla ei ainakaan löytyny, mutta meniskö ristiin jostain muusta Mitsun vekottimesta? Muuten menee "pitkäks" autodocci tilauksen venailuks.
EVAP edelleen kans mysteeri
 
Takaisin
Ylös Bottom