Ecu:n korjaus

olisko sulla sigman ecu:lle tarvetta? mulla olis ecu myitävänä "sopivaan" hintaan (saa testata onko priima tavaraa, selviäis samalla se asia itsellekkin ;))

tai jos jollain muulla on tarvetta sigman ecu:lle, ottakaa yhteyttä vaikka yv:llä

oli/on vieläkin tarkoitus lähettää tuo oma tutkittavaksi/testattavaksi eskulle, mutta on unohtunut tässä koneen rakennus hässäkässä :)
 
Tälläkin ollu joskus juttua jostain "kyllä minä osaan tuo tänne vaan" tv -korjaajasta joka poltti koko ECU:n korjauskelvottomaks. Ihan kokenu kaveri noitten töllöttimien kans ilmeisesti, mutta parempi vaan kun korjaa niitä telkkareita ja jättää ECU:t Eskulle ;D

Korjatkaa jos muistan väärin ;D
 
ahis sanoi
Mitäs vaikaa Eskussa on??
Ei varmaan mitää vikaa oo ::) mutta en meinaa lähettää toistaiseksi ajokuntoisesta autosta ECU:a mihinkään hyllyyn mojumaan puoleksitoista kuukaudeksi kun autolle on siksikin aikaa tarvetta :driver
 
matsoni sanoi
Ei varmaan mitää vikaa oo ::) mutta en meinaa lähettää toistaiseksi ajokuntoisesta autosta ECU:a mihinkään hyllyyn mojumaan puoleksitoista kuukaudeksi kun autolle on siksikin aikaa tarvetta :driver

Mulla on vähän sama vika :-\ Ecu pitäs jossain vaiheessa huollattaa, mutta ei satu toista autoo oleen niin ei tuu onnistuun vielä vähään aikaan :'(

Jos vaikka sitten lähettäis ecu:n Eskulle, kun joutuu valtionpalvelukseen meneen.
 
No luulisi että jokainen joka itseään tiluleeraa teevee / video korjaajaksi osaa vaihtaa nuo konkat, jos ne ei oo porsinut.... muuten jos on porsinut niin sitten se homma vaatii tunteja ja hermoja...

ps. Odottamalla ko homma vaan pahenee kokoajan :'(
 
Vaihdoin juuri pari päivää sitten nuo elkot omaan -89 Gti Dynamic-4 -malliin. Olivat juuri noita Rubycon -merkkisiä mutta päällisin puolin näyttivät vielä hyviltä. Homma onnistuu helposti jos on joskus piirilevyyn jotakin juottanut. Komponentit maksaa kokonaiset 65 senttiä.

Tein siis tuon vaihtotyön ihan varmuuden vuoksi.

Ja linkki vielä: http://www.tmo.com/howto/ecu1g/caps.htm
 
Sain aikaseksi rakentaa tuon vikakoodinlukijan ja olihan sielä koodi 11 päällä eli lambda-anturi ???. tuohan todennäköisesti voi olla syypää check engine valon palamiseen silloin tällöin ja normaalia suurempaan kulutukseen, en tosin oo kyllä vielä autoa käyttäny päästömittaukses ja katsastaakin sais jo. Onko tuo elkojen kuivaminen/vuotaminen juuri tuon ecu:n tyyppivika ::). Sähkömiehenä pari elkoa kyllä vaihtuu äkkiä vai kannattaako alkaa lambdan vaihtamisesta?
 
Eipä tarvitse odotella puoltatoista kuukautta, jos on huollosta kyse. Huollot kun menevät korjauksien ohi juuri siitä syystä, ettei autoja tarvitse seisottaa.

Muistaakseni jossain oli jotain sellaistakin juttua, että asiaan kuuluu vähän muutakin, kuin elkojen vaihtoa....:)
 
Takaisin
Ylös Bottom