ecu tiedustelu

hookan

4g93
Liittynyt
27 Helmikuu 2005
Sijainti
jyväskylä
elikkäs. mulla on gti lanceri 4g93 koneella ja sit gti lanceri hb 4g63 mitä eroo on johtosarjoissa esim ecun ristiin vaihto.. aattelin kysyy ennekun meen kokeilee että ei tuu tehtyy turhaa työtä. mul on sellanen käsitys että jos vaan johto sarja menee kiini ecuun niin kaikki käy periaatteessa kaikkiin ???
 
mul on sellanen käsitys että jos vaan johto sarja menee kiini ecuun niin kaikki käy periaatteessa kaikkiin ???

kyllä se tepselihässäkkä varmaan molempiin ecuihin sopii kiinni,mutta kaikki muut ruiskuosat tuskin toimivat nipun toisessa päässä vieraan ecun kanssa.ite oon ajanu 8v ruiskulla (boxi 149935) 12v koneen boxilla(153010)kyllä se auto kävi mutta esim tyhjäkäynti n 2000rpm ja vikavalo paloi koko ajan.

joo ja kaikki ruiskun osat pellinalla näyttää samalta päällepäin mutta arvot kuitenkin erilaiset keskenään

mitä muuten ajat tolla takaa että pitäs niitä ecuja ristiin vaihdella ???
 
no kyllähän anturit ja muut käy keskenään.. paitsi ei ilman määrä anturi. ecuhan se sit tekee ne arvot.. nooh ei sillein mitään kummempaa hae tällä. kuha tietoo kerään.. mites sit toi turbon ecu esim vr4 tunnistaako vr4:sen ecu alipaineen imusarjassa.
 
en kinaa sen enempää,mutta kun pistää esim kaasuläpän asentotunnistimen ristiin 8v ja 12v 1,5 koneissa niin ecu ilmoittaapi seuraavan startin jälkeen että se on sökö ???takas kun ne vaihtaa omiin osiinsa niin loppuu tuon "vian näyttäminen" eli ei mielestäni osaa lukea väärää osaa oikein!

"esku" olis tähän varmasti oikea henkilö vastaamaan :-\
 
aijaa.. se sit on aika tarkaa,, lähinnä näissä gti autojen piirissä aattelin.. kaverin kaa mietittiin sitä että tunnistaako turbo ecu esim evo / vr4 alipaineen ?
 
näissä vanhemmissa mitsun ilmanmäärämittarillisissa moottorinohjauksissa ei katsota "alipainetta" vaan sisään menevän ilman määrää. Toiminta on sama vaparissa ja turbossa, turbossa liikkuu vaan enemmän ilmaa.


Ei kannata alkaa kokeilemaan vaikka johdot menisivätkin ecuun kiinni, voi toiminta savut päästä karkuun.
 
aijaa.. eli turbo ecu on arvoilla että se syöttää enemmän polttoainetta ? onko kukaan koleillu turbo ecua vapariin ? ei tää oo niin tosimielessä että meen kokeilee mut ihan mielenkiinnon vuoks rupesin miettii
 
en mistään mitään ymmärrä mutta oon kuullut että kun tekee "virityksiä" koneeseen pitäisi säädättää muutosten jälkeen.. ???
Siis jotain unichippii tms...
että sais pelittään kunnolla ja näin.

Ja sä meinäät tyrkätä ihan eri laitteen ecun suoraan?
Kunhan bensaa ajetaan koneeseen niin johan kulkee?
 
ahis sanoi
en mistään mitään ymmärrä mutta oon kuullut että kun tekee "virityksiä" koneeseen pitäisi säädättää muutosten jälkeen.. ???
Siis jotain unichippii tms...
että sais pelittään kunnolla ja näin.

Ja sä meinäät tyrkätä ihan eri laitteen ecun suoraan?
Kunhan bensaa ajetaan koneeseen niin johan kulkee?

nooh sit säädetävät ecut on erikseen. no voi sitä vakoi ecu:akin säätää ja syttyy voi säätää ihan kotikonstein mut se ei oo ihan niin yksin kertasta.. ja liikkeessä pystyy vähän vaikuttaa arvoihin mut ei niin paljoon ku pc ohjelmoitavissa.. täs lähinnä haen että onko vaikutustua jos esim koittaa vr4/ evo 3 ecua ku ne on turbo ecuja että toimaako miten ja tuoke tehoo..
 
Tuolla jenkkifoorumilla ovat työnnelleet esim 4G15 12v malliin jotain muistaakseni 1.6 Ecuja sekä ilmamittareita + suuttimia ja saaneet mukamas 6 vai 8 hv lisää.

itse en usko noihin touhuihin, on sitä itekki tullu kokeiltua kaikkea turhaa (toisia ilmamittareita yms) niin ei se toiminta ainakaan parane..

joten, jos hommaa lastun niin hyvä, jos laittaa ohjelmoitavan motinohjauksen, parempi. vakiolelujen kanssa on pientä toleranssia molempiin suuntiin mutta ristiinvaihtelu ei kannata..

EDIT

eli kyseessä 4G37 moottorin electroniikat 12v moottoriin:

http://forum.4g61t.org/viewtopic.php?t=18900
 
Takaisin
Ylös Bottom