ei kipinää L-200:ssa

J

Juuba

Guest
Tere.

L-200 2.5i bensa vm-91. Kaiketi sama kone kuin pajerossa ? Kone starttaa mutta ei anna kipinää tulpille. Ei tule edes puolalta jakajaan. Jakohihna ehjä. Ei lupaa käynnistyä edes hinatessa. Sulakkeet ehjät. Myös 3 kpl konetilassa. Voiko olla joku rele jossain rikki ? Jos niin mistä alkaa etsimään ?

Kaikki neuvot huomioidaan.
 
Tietäiskö joku mistä löytyis resistanssiarvot puolalle ja etuvastukselle ? Vois mitata, josko olis toi puola pimentyny.
 
Onko siinä muka etuvastuskin? Harvoin on, jos on kärjetön sytkä....(onko?)

Katso puolan tyyppi siitä kyljestä, minulta voi löytyä ne arvot siihen... tai ainakin jotkut arvot sinne päin...
 
Jess

eli tällainen ; Mitusn oma "MD102315"", Diamond, F-100,12v, Use With Transistor Ignition.Made in japan.

Kuva kyseisestä:

http://www.ignition-coil.com/eng_pro_p.php?id=47

menee itsellänikin jo piuhat sekaisin, auto on maahantuojan / valmistenumeron mukaan vm -91 ja otettu käyttöön vasta -93. Mutta ; esim korjausoppaan kuvan mukaan virranjakaja olis 1986 -1989 mallien mukainen. Kärjetön silti. Samassa "telineessä" puolan kanssa on toi valkoinen pieni, stidiaskin puolikkaan kokoinen mutikka. Etuvastus, luulisin.

Kiittoos ja paaljon jo etukäteen.
 
vielä lisää, tässä näkyis se oletettu etuvastus :

http://www.autolider.com.tw/PHOTO-9/3053-7950E.jpg

Tässä eri puola, mutta asetelma kutakuinkin samankaltainen.

- Juuba
 
Tuo näyttäisi olevan tuota vanhaa mallia. Saman näköinen kuin 1.8 GLX kaasari Galantissa vuodelta 1989.
 
Puolaa kun mittaat, niin suurjännitepuolelta muihin reikiin mitattuna pitäisi olla jotain parin kymmenen kilo-ohmin luokkaa, muiden kahden karvan välillä jotakuinkin pari hassua ohmia. Tuon toiminnan voipi testata antamalla sille sähköä.... ei se kipinää varten mitään järkeä tarvitse.

Jos se vika on ecussa, niin neuvoisin ottamaan siitä edes piuhat irti, ettet paista siitä prosessoria lopullisesti.
 
Jeeah ! ! ! ;D

Vika on löytynyt ja korjattu ! Virranjakajan sisällä sijaitsee sellainen hiukan puoliympyrää muistuttava musta mötikkä, kaksi napainen, litteä kikotin. Helkama-auton mukaan "sytytys sarja". Tarvikeliikkeen mukaan kipinän vahvistin. Toisen liikkeen mukaan sytytysmoduli. Ota niistä sitten selvää.Sen tarkoitus lienee kertoa puolalle että nyt pitäs virtaa saada. Adita Helsingin tattarisuolla testasi kyseisen osan ja kertoi että susi on. Uusi osa maksoi 50 €. Ja oli helppo laittaa paikalleen.

Ja eiku radalle ;D

Kiitos kaikille asiasta kiinnostuneille.
 
Kiitos tarjouksesta, mutta ei sitä enää tarvii korjata. Ei mene usein rikki ja hinta ei tarvikkeella ollut liian korkea.
 
Takaisin
Ylös Bottom