Totanoin, täältä tulee nyt sellaista mutu-tason tietoa, johon kannattaa suhtautua pienellä kritiikillä....
Käsittääkseni dieselkoneen asentaminen tuohon sinun autoosi ei ole mikään kovin vaikea rasti. Ehkä helpointa olisi asentaa koko moottori-vaihteistopaketti. Seuraava kysymys on sitten vetoakseleiden sopivuus. Moottorin ja laatikon kannakkeet todennäköisesti sopivat suoraan. Pakoputken joutuu askartelemaan uusiksi, samoin jäähdyttimen vaihtamaan.
Sähköjen osalta joutuu sitten tekemään modauksia mm. hehkutusjärjestelmän rakentamiseksi; siihen kuuluu ainakin ohjausyksikkö sekä erillinen kolmen releen (?) paketti rintapellissä.
Sitten edessä vielä muutoskatsastus ja "käyttövoimaveron" maksu.
Ja vielä pieni tarkennus: jos tosiaan tarkoitat edellisen korimallin (E14) dieselkonetta, niin se ei ole Tdi, vaan ihan tavallinen, jakajapumpulla syötettävä kammiodiesel.
Kaikkinensa homma ei ole mikään ihan mahdoton tehtävä. Helpointa olisi tehdä siten, että hommaisi kokonaisen varaosa-auton, josta siirtää tekniikan, jolloin voisi sitä käyttää referenssinä.
Itse en ehkä kuitenkaan lähtisi tuohon urakkaan, vaan mieluummin myisin pois bensa-Gallun, etsisin sopivan kuntoisen ja -hintaisen uudempikorisen valmiin dieselin ja nakertelisin siihen välijäähdyttimen, joka oli vanhemmassa korimallissa, muttei uudemmassa.
Onnea projektille, teetpä sitten miten päin tahansa!