Evo 5 ja ilmastoinnin uudelleenasennus

vilionilkee

New Member
Liittynyt
22 Marraskuu 2010
Sijainti
Helsinki/Hämeenlinna
Tässä on ruvennut itsellä taas evokuume nousemaan syksyn lähestyessä ja olen katsellut montaa eri V-VI evo maailmalta, mutta tällä kertaa haluan, että autossani olisi ilmastointi. Edellisestä RS vitosesta se puuttui ja olihan se yhtä helvettiä jos oli lämmin tai yhtään kostea keli. Kysymykseni onkin siis, minkälainen homma olisi asentaa automaattinen-ilmastointi takaisin autoon josta se on poistettu? Minkään edellisen auton kanssa en ole edes ilmastointia joutunut huoltamaan, joten liikutaan minulle ihan harmaalla alueella. Kaikki automaattisen-ilmastoinnin osat olisivat kyllä tallella, mutta tarviiko esim jakopäätä irroittaa ilmastoinnin takaisin laittamista varten, onko siinä jotain muuta suurta/vaikeaa?
 
Vs: Evo 5 ja ilmastoinnin uudelleenasennus

Jos autossa on ollut ilmastointi ja se on purettu pois mitään tuhoomatta ni takaisin laitto ei pitäisi olla ongelma. Ei tarvii purkaa jakopäätä.
Jos höyrystin on purettu pois ni sen takaisin laitto on varmasti isoin homma. (kojelauta pois ym.)
sitten kun on nipussa niin uusi kuivain ja aineet sisään liikkeessä.

Jos taas on RS-malli jossa ei koskaan ole ollut ilmastointia niin luulen että sielä ei myöskään ole johtosarjaa valmiina. Eli se voi olla jo hankalampi...
 
Vs: Evo 5 ja ilmastoinnin uudelleenasennus

Ei luultavasti vaikuta paljoakaan auton hankinta hintaan onko ilmastointia vai ei , joten osta auto missä ilmastointi jo valmiina.
 
Vs: Evo 5 ja ilmastoinnin uudelleenasennus

Ja jos haluaa RS:n, niin niitäkin on tehdasasennetulla ilmastoinnilla varustettuja.
 
Vs: Evo 5 ja ilmastoinnin uudelleenasennus

Tarkennetaas siis vähän, että mulla oli jo kyllä RS, mutta nyt haluaisin tosiaan tuollaisen GSR:n, koska se on huomattavasti helpompi ns. daily-driverina. :peukku

Olen löytänyt itelleni mieluisan yksilön ja siitä on valitettavasti poistettu ilmastointi. Jos tosiaan ilmastoinnin asennuksessa vaikein osa on tuo kojelaudan pois ottaminen (joka toki sinänsä on myös iso homma) niin silloin ilmastoinnin puutos ei vaikuta omaan ostopäätökseen niin paljon, kuin että jos se olisi suuri ja hankala/mahdoton homma. Ja nyt kun tiedän mitä se mahdollinen homma sisältää, voin ostajan markkinoilla neuvotella hinnasta tai jos myyjä haluaa asentaa itse ilmastoinnin ennen kauppoja. :)
 
Vs: Evo 5 ja ilmastoinnin uudelleenasennus

vilivaltteri sanoi
Tarkennetaas siis vähän, että mulla oli jo kyllä RS, mutta nyt haluaisin tosiaan tuollaisen GSR:n, koska se on huomattavasti helpompi ns. daily-driverina. :peukku

Olen löytänyt itelleni mieluisan yksilön ja siitä on valitettavasti poistettu ilmastointi. Jos tosiaan ilmastoinnin asennuksessa vaikein osa on tuo kojelaudan pois ottaminen (joka toki sinänsä on myös iso homma) niin silloin ilmastoinnin puutos ei vaikuta omaan ostopäätökseen niin paljon, kuin että jos se olisi suuri ja hankala/mahdoton homma. Ja nyt kun tiedän mitä se mahdollinen homma sisältää, voin ostajan markkinoilla neuvotella hinnasta tai jos myyjä haluaa asentaa itse ilmastoinnin ennen kauppoja. :)

Ok , eli siis ilmastoinnin härpäkkeet saat auton mukana pahvilaatikossa ? Jos näin on niin kyllä sen sitten tekee , jos joutuu haalimaan osat jostain niin sit unohtaisin koko homman.
 
Vs: Evo 5 ja ilmastoinnin uudelleenasennus

vilivaltteri sanoi
Tarkennetaas siis vähän, että mulla oli jo kyllä RS, mutta nyt haluaisin tosiaan tuollaisen GSR:n, koska se on huomattavasti helpompi ns. daily-driverina. :peukku

Olen löytänyt itelleni mieluisan yksilön ja siitä on valitettavasti poistettu ilmastointi. Jos tosiaan ilmastoinnin asennuksessa vaikein osa on tuo kojelaudan pois ottaminen (joka toki sinänsä on myös iso homma) niin silloin ilmastoinnin puutos ei vaikuta omaan ostopäätökseen niin paljon, kuin että jos se olisi suuri ja hankala/mahdoton homma. Ja nyt kun tiedän mitä se mahdollinen homma sisältää, voin ostajan markkinoilla neuvotella hinnasta tai jos myyjä haluaa asentaa itse ilmastoinnin ennen kauppoja. :)

Varmista vain että kaikki liittimet antureille on paikallaan eikä johtoja ole vedetty vain poikki. Ja että putket ovat ehjiä irtonaisena kun ovat kuitenkin melko ahtaat ollu irroittaa ni varmasti tulee helposti murjottua niitä...
 
Vs: Evo 5 ja ilmastoinnin uudelleenasennus

lancer evo-r sanoi
Jos taas on RS-malli jossa ei koskaan ole ollut ilmastointia niin luulen että sielä ei myöskään ole johtosarjaa valmiina. Eli se voi olla jo hankalampi...

Mielestäni kaikissa on johtosarjassa valmius, myös RS:ssä vaikka olisikin ollut tehtaalta ilman ilmastointia.
 
Vs: Evo 5 ja ilmastoinnin uudelleenasennus

Henkisesti kannattaa valmitua myös siihen , että ilmastoinin osat on ottanu vähän kipeetä varastointi vaiheessa ja jotain uutta pitää myös hankkia.
 
Vs: Evo 5 ja ilmastoinnin uudelleenasennus

Ainakin vaikuttaisi siltä, että kaikki on ehjänä tallessa, mutta ainahan se on mahdollista, että noin vanhasta autosta jotain rikkinäistä löytyy :) Jos tässä pääsis lähiaikoina autoa katsomaan niin selviää sitten sekin :peukku Kiitos kuitenkin nyt tiedoista, pääsin sentään vähän kartalle mihin kannattaa varautua uudelleenasennuksessa.
 
Takaisin
Ylös Bottom