Evo 5 + Power FC mutta mikä MAF?

TuNppu

New Member
Liittynyt
1 Elokuu 2010
Sijainti
Viitasaari
Moro.

Hommelin nimenä on siis evo5 ja siihen olisi hakusessa hieman suuremmille konetehoille riittävä ilmamassamittari. Olen näiden foorumijutustelujen perusteella antanut itseni ymmärtää että mentäessä lukemissa 450-500 paikkeille niin vaihto olisi aiheellista. Voi olla hieman ylivarustelua, mutta eipä tuo pieni pelivara tulevaisuutta silmällä pitäen haitaksikaan olisi..
Vaihtoehdoista on eri foorumeilla tullut vastaan nissanin Z32:n mittari, GM:n 3 tuumaisella halkaisijalla oleva ja 90mm Ford Lightningin malli, 2 viimeksi mainittua myös lähestulkoon ilmaisia, mutta ilmeisesti näissä kaikissa on vääränlainen toimintaperiaate/alue toimiakseen suoraan?
8/9 evoon olisi saatavilla tuon GM:n anturin kaveriksi muunnospalikkaa (MAFT), kuten myös ensimmäisen ja toisen sukupolven DSM:iin mutta onko havaintoja käykö mikään näistä palikoista vitosessa Power Fc:n kanssa yksiin? Tai orkkis ECU:n kanssa? Näihin kysymyksiin on tullut useita öitä vastauksia etsittyä tuloksetta.. :seina Mitä MAF:feja olette käyttäneet vai onko ainoa järkevä keino nakata tuolla lootalla kuikkaa ja hommata MAP-anturia käyttävä ecu??

-Tunppu-
 

Samppa

Voima hävis, vääntö jäi.
Liittynyt
20 Helmikuu 2008
Vs: Evo 5 + Power FC mutta mikä MAF?

Ei taida olla paljoa vaihtoehtoja tuon Maffin kanssa, kun tää Mitsun maffi perustuu taajuuden muutokseen, ei jännitteen. Mitä tota ite aikoinani selvitin, niin järkevimmäksi vaihtoehdoksi sillon ite sain tuon GM:n maffin ja siihen tuo Evo 8:n muunnin. Tuon muuntimen sopivuutta en 100% varmuudella kerennyt selvittää, mutta ei noissa Maffien asteikoissa taida eroa juuri olla vitosen ja kasin välillä? Tuo muuntopalikka vaan maksaa jo sen verran, että itse päädyin lopulta maffittomaan ratkaisuun ja myin L-jetron eteenpäin.
 

jcarlson

New Member
Liittynyt
21 Tammikuu 2006
Vs: Evo 5 + Power FC mutta mikä MAF?

GM MAF ei kovin paljoa pidemmälle sitäpaitsi riitä kuin mitsun, eikä sen luotettavuuskaan ole kovin häävi. Joten jos yli 500hv mielii niin taitaa se olla järkevintä siinä vaiheessa mennä MAP-ohjaukseen.
Tämä onnistuu hyvin pian myös Evo5/6 vakioecuilla CeddyModsin avulla, nyt on jo mahdollisuus logata moottorin VE käyttämällä MAP ja MAF-antureita rinnan jolloin säätö on kätevää.
Sitten Power FC pois ja OpenPort kaapelilla vakioecun dataloggaus ja säätö (Evoscan + ecuflash).
 

cubeqtio

Mr. Cube
Club Member
Moderaattori
Liittynyt
28 Tammikuu 2009
Vs: Evo 5 + Power FC mutta mikä MAF?

jcarlson sanoi
GM MAF ei kovin paljoa pidemmälle sitäpaitsi riitä kuin mitsun, eikä sen luotettavuuskaan ole kovin häävi. Joten jos yli 500hv mielii niin taitaa se olla järkevintä siinä vaiheessa mennä MAP-ohjaukseen.
Tämä onnistuu hyvin pian myös Evo5/6 vakioecuilla CeddyModsin avulla, nyt on jo mahdollisuus logata moottorin VE käyttämällä MAP ja MAF-antureita rinnan jolloin säätö on kätevää.
Sitten Power FC pois ja OpenPort kaapelilla vakioecun dataloggaus ja säätö (Evoscan + ecuflash).
:peukku
 

Samppa

Voima hävis, vääntö jäi.
Liittynyt
20 Helmikuu 2008
Vs: Evo 5 + Power FC mutta mikä MAF?

jcarlson sanoi
GM MAF ei kovin paljoa pidemmälle sitäpaitsi riitä kuin mitsun, eikä sen luotettavuuskaan ole kovin häävi. Joten jos yli 500hv mielii niin taitaa se olla järkevintä siinä vaiheessa mennä MAP-ohjaukseen.

Juu eikö se luokkaa 400g/s mene. Eli ei tosiaan hirveästi pisemmälle, mutta jonkin verran.
 

jcarlson

New Member
Liittynyt
21 Tammikuu 2006
Vs: Evo 5 + Power FC mutta mikä MAF?

Trionic 7 Saabissa (3" GM MAF) kovakoodattu rajoitin on 340g/s, mutta todennäköisesti on vaan valittu joku piste jossa on katsottu signaalin laadun heikenneen jo riittävästi. Sinne 400g/s varmaan menee jos ei ole yhtä tarkka, onhan noita hieman yli 500hv jenkeissäkin ollut.
 

TuNppu

New Member
Liittynyt
1 Elokuu 2010
Sijainti
Viitasaari
Vs: Evo 5 + Power FC mutta mikä MAF?

Kiitoksia vastauksista! Tämä oli juuri sitä mitä kaipailinkin!
Tuo CeddyMod on mennyt meikäläiseltä täysin kyllä ohi, vaikuttaa erittäin mielenkiintoiselta vaihtoehdolta. Ongelmaksi tulee vain peukalot keskellä kämmentä tuon ecun muokkaamisen suhteen.. Kaverin Vems:iä aikoinaan roplattiin käyttökuntoon (huonojen) ohjeiden mukaan ja saatiin se semmoseen lukitustilaan että huh! ::) Megaruutan ja Tatechin kanssa on tullu touhuttua mutta niissä toiminta oli kuitenkin suoraviivaista säätämistä vain..
Vaikuttaisi yksinkertaisemmalta ratkaisulta tuo GM:n+MAFT:in yhdistelmä vaikka se hieman maksaakin enemmän. Sen paketin pitäisi jo kyllä riittää meikäläisen tehotavoitteisiin.. Täytyy vain koittaa kaivaa jostain varmistus sen 8/9 muunnospurkin yhteensopivuudelle..
 

Peke

Porsche 911 Turbo, Citroen Xsara VTS, EX Evo 9
Liittynyt
14 Joulukuu 2003
Sijainti
Pääkaupunkiseutu
Vs: Evo 5 + Power FC mutta mikä MAF?

Kysytääs samalla, et kuinka pitkälle Evo 9:n vakio MAF riittää? Tai järkevin muutos kun yli 500hv mennään...
 

[jo

New Member
Liittynyt
7 Kesäkuu 2008
Sijainti
Turku
Vs: Evo 5 + Power FC mutta mikä MAF?

Peke sanoi
Kysytääs samalla, et kuinka pitkälle Evo 9:n vakio MAF riittää? Tai järkevin muutos kun yli 500hv mennään...

Muuttaa mapilliseksi. Eikös se ysissä ollut vielä aika helppoa vanhempiin verrattuna.
Joutuu pari anturia hommaamaan ja ecua vähän muuttelemaan.
 

evo 5 rs

New Member
Liittynyt
31 Tammikuu 2011
Vs: Evo 5 + Power FC mutta mikä MAF?

Tuolla myydään Power-FC: tä mapilla. Saa myös pelkkiä mappeja. http://www.fqperformance.com/shop/product_info.php?cPath=22_143_181_528&products_id=1320&osCsid=f8624a5340972f6999c8e9337c72dc98
 

Samppa

Voima hävis, vääntö jäi.
Liittynyt
20 Helmikuu 2008
Vs: Evo 5 + Power FC mutta mikä MAF?

D-jetro on mapilla, l-jetro ei. L-jetroa ei saa toimimaan mapilla vaikka mapin erikseen hommaisi.
 
Ylös Bottom