Elikkäs potilaana EVO 7, johon asennettu turbotimer ja jälkiasenteinen ajonesto/varashälytin (TOAD AI606). Aluksi oli käynnistyksen kanssa ongelmia, ei meinannu startata millään, ei edes luvannut. Valot himmeni, mutta mitään ei tapahtunut paitsi usean yrityksen jälkeen saattoi lähteä käyntiin. Vika löytyikin virtalukolta startille menevään johtoon. Samalla otin turbotimerin irti liittimestä ja ohitin ajoneston, eli koko johto on uusittu ja menee nyt suoraan virtalukolta startin solenoidille ilman mutkia. Ja auto toimii muuten niinkuin pitää.
Nyt on vaan kylmäkäynnistyksen kanssa ongelmia. +20c joutuu kylmänä sahaamaan ~5sec käyntiin ja kylmemmällä vähän pidempään. Ongelma ilmeni samaan aikaan kun tein ylläolevat muutokset, kokeilin myös ajoneston johdot kytkettynä, mutta käynnistäminen oli vielä hankalempaa.
Turbotimeri liitettynä en ole vielä kokeillut.
Startin johto oli alunperin yhdistetty flektin releen +(muistaakseni mustavioletti) johtoon, nyt on nekin niinkuin kuuluu eli flekti flektille ja startti startille.
Tosiaan, tuo kylmäkäynnistys nyt ihmetyttää kun sen kanssa ei aikaisemmin ollut hämminkiä.
Myöskin tyhjäkäynti pyörii 2500-3000rpm lähes normaalilämpöihin asti, tämä ilmeisesti vain evoscanilla muutettavissa jos ei tyhjäkäyntianturin putsaus auta?
Nyt on vaan kylmäkäynnistyksen kanssa ongelmia. +20c joutuu kylmänä sahaamaan ~5sec käyntiin ja kylmemmällä vähän pidempään. Ongelma ilmeni samaan aikaan kun tein ylläolevat muutokset, kokeilin myös ajoneston johdot kytkettynä, mutta käynnistäminen oli vielä hankalempaa.
Turbotimeri liitettynä en ole vielä kokeillut.
Startin johto oli alunperin yhdistetty flektin releen +(muistaakseni mustavioletti) johtoon, nyt on nekin niinkuin kuuluu eli flekti flektille ja startti startille.
Tosiaan, tuo kylmäkäynnistys nyt ihmetyttää kun sen kanssa ei aikaisemmin ollut hämminkiä.
Myöskin tyhjäkäynti pyörii 2500-3000rpm lähes normaalilämpöihin asti, tämä ilmeisesti vain evoscanilla muutettavissa jos ei tyhjäkäyntianturin putsaus auta?