Evo 7 Evo 8 ja Evo 9 Vaihdelaatikon irroitus "Step by step" ohje

Maxxximus

Jägermeister Racing
Liittynyt
6 Tammikuu 2008
Sijainti
Jyväskylä
Olisko kellään tällästä ohjetta, kun tuli tällänen remppa ajankohtaseks. Ajattelin vaan kartottaa tilannetta et viittiikö tällästä lähtee tekemään ite ahtaassa tallissa ilman nosturia tms, ettei käy niin et kun alottaa tollasen ja sit se venyy ja venyy ja mies päätyy paikalliseen lataamoon pyörittelemään mielikuvitussyncroja ja rattaita pehmustetussa huoneessa. ;D Tosin on mulla koko talvi aikaa tässä.
 
Vs: Evo 7 Evo 8 ja Evo 9 Vaihdelaatikon irroitus "Step by step" ohje

kyllä se aika hankalaa on.

HarriK voi kertoa omia kokemuksiaan siitä, on varmaan useammin irroittanut kuin minä :D
 
Vs: Evo 7 Evo 8 ja Evo 9 Vaihdelaatikon irroitus "Step by step" ohje

Kyllä sen ahtaas tilassaki vaihtaa ilman nosturia, mutta itse en alkais :D

Muistelisin et olen tänne kirjottanu step by step ohjeen jo?

edit: en löytäny joten koitan muistella ;D

1. etunavoista vetarinmutterit auki.
2. auto pukeille etupäästä ainakin/ tai nosturille koko auto ja renkaat pois
3. moottorin suojamuovit alta pois
4. laatikosta öljyt pois
5. syylärin tyhjennys vaikkapa alavesiletku irrottamalla ja irroitus ( syyläri on helppo irrottaa niin tulee tilaa lisää joka tarpeen kun konetta heilutellaan)
6. moottorin alta pitkittäinen palkki pois (etupään moottorikannake samalla irti moottorista)
6.5 Startti irti
7. alapalloista navat irti (poikittainen pultti irti alapallosta ja kopauttamalla navan kiinnikkeen kylkeen niin pitäs irrota )
8. napa pääsee nyt kääntymään ulospäin ja vetarin saa navasta irti. Vetari irtoaa laatikosta sorkkaraudalla laatikkoa vasten napauttamalla (sokkarengas pitää vetarit kiinni lootassa)
9. liukuvasaralla vetarin "tumpin" irroitus kuskin puolelta vetarin reiästä (eli kulmavaihteen sisältä väliakselin irroitus)
10. pakoputki irti
11. yläpuolelta konehuoneen purkua:
- akku pois
- ahtoputkia pois
- ilmamäärämittari ja ilmanputsari pois
- kaikki muu ylimääräinen laatikon yläpuolelta
12. vaihdevaijereiden irroitus (huomaa laatikko vapaalla ja merkkaa kumpi vaijeri on kumpi)
13. takimmaisen moottorikannakkeen irroitus, jotta kone-laatikkopaketti jää "keinumaan" kylkikannakkeiden varaan
13.5 jakolaatikon päälle tuleva ACD paineletkun irroitus (vaatii kasauksessa järjestelmän ilmauksen)
14. jakolaatikon irroitus ( yläpuolella 2 tai 3pulttia ja alapuolel samanverta. TARKKAAN muista mikä pultti on missäkin kohtaa, koska ovat eripituisia)
15. konetta vedetetään eteenpäin vaikkapa kuormaliinalla, jolloin saadaan tilaa jakolaatikon irroitukselle (jakolaatikko eli kulmavaihde ei mahdu muutoin tulemaan pois.)
16. liina otetaan pois vedätyksestä tämän jälkeen
17. Vetävän kytkimen irroitus laatikon kyljen 30mm tarkastusreiästä lattapäisen ruuvimeisselin avulla,eli kytkinhaarukka ensin oikeaan reunaan ja sitte meisseli (50cm pitkä) oikeaan väliin ja täräyttää sitte haarukkaa käsin vasemmalle niin "kytkin irtoaa". Samalla myös kytkinsylinteri irti laatikon ulkopuolelta(huom älä irroita letkua vaan koko sylkky laatikon kyljestä irti).
18. Laatikon pulttien irroitus löysään
19. laatikko tuetaan altapäin tunkilla ja irroitetaan sen päällä oleva kannake (kannake pitää kokonaan poistaa laatikon päältä, eli pelkkä kannattimen ja korin välisen pultin irroitus ei riitä)
19. laitetaan vaneripala koneen jakopäänpuolelle laturin rullan ja rungon väliin ja lasketaan hiljaa laatikon puolella olevalla tunkilla kunnes vaneripala kiilaa koneen vasten runkoa.
20. avataan pultit pois laatikon ja koneen välistä (huomaa pituudet taas)
21. otetaan laatikko alas ;D eli pyöräytetään laatikon päädystä katsoen vastapäivään, muutoin ei mahdu kunnolla ja YKSIN ON HANKALA TEHDÄ.


Muutamissa sähköliittimissä on jousisokka joka varovasti lattapäisellä meisselillä irroitettavissa. (varo ettei sokka lennä ja katoa ;D ) Samanmoinen kuin suuttimissa on...

voi olla että jotain unohtu...mut kutakuinkin noin
edit: 13.5 kohta lisätty
edit: 6.5 lisätty.
 
Vs: Evo 7 Evo 8 ja Evo 9 Vaihdelaatikon irroitus "Step by step" ohje

siulla on 5 lovinen eli selviit ilman apurungon purkua = todella paljon iisimpi homma.
ite tein parin ammattikaverin kans keväällä kytkimenvaihdon, eikä meillä ollu nosturia, ja tosiaa 6 lovinen vielä..

keula vaan ylös ja jotku hyvät suht korkeet pukit et mahtuu huvi selällee touhuilee. sielt se möykky tulee :)
 
Vs: Evo 7 Evo 8 ja Evo 9 Vaihdelaatikon irroitus "Step by step" ohje

Kiitokset Harri, aikamoinen hommahan toi on vielä tälläselle joka ei oo näitä paljoo rassaillu. Kyllähän kaiken saa purettua mut se oikein kasaaminen taitaa olla kovin haaste. Tulishan tuo aikalailla halvemmaks jos vaan viitsis ite irroittaa koko läjän. Tosiaan tossa perjantaina kun lähin pakittamaan--> liikkui metrin ja sit löi tyhjää, ei mitään isompaa rusahdusta. Siinä sit meni samalla 4 ja 5 vaihde. Vaihteet menee sisään mutta kytkintä nostaessa sellasta rutinaa ettei siirrä rattaita loppuun asti. 4 kova rutina 5 vähenee ja R ei juuri mitään. Veikkausta oli että vaihteensiirtimen päätysokka(muistaakseni) olis irronnu.
 
Vs: Evo 7 Evo 8 ja Evo 9 Vaihdelaatikon irroitus "Step by step" ohje

Maxxximus sanoi
Kiitokset Harri, aikamoinen hommahan toi on vielä tälläselle joka ei oo näitä paljoo rassaillu. Kyllähän kaiken saa purettua mut se oikein kasaaminen taitaa olla kovin haaste. Tulishan tuo aikalailla halvemmaks jos vaan viitsis ite irroittaa koko läjän. Tosiaan tossa perjantaina kun lähin pakittamaan--> liikkui metrin ja sit löi tyhjää, ei mitään isompaa rusahdusta. Siinä sit meni samalla 4 ja 5 vaihde. Vaihteet menee sisään mutta kytkintä nostaessa sellasta rutinaa ettei siirrä rattaita loppuun asti. 4 kova rutina 5 vähenee ja R ei juuri mitään. Veikkausta oli että vaihteensiirtimen päätysokka(muistaakseni) olis irronnu.

kyllä mä tarpeen mukaan annan neuvoja ja jos osuis hyvin reissuihi ni voishan sen tempasta alaskin :D
pari tuntia hommia...
 
Vs: Evo 7 Evo 8 ja Evo 9 Vaihdelaatikon irroitus "Step by step" ohje

Enää en pidä 700€ hintaa kytkimen vaihdolle pahana. :o
 
Vs: Evo 7 Evo 8 ja Evo 9 Vaihdelaatikon irroitus "Step by step" ohje

Otat Max vaan ite sen sieltä pois kerta aikaa ja paikka on. Mä tempasen ton oman ainakin osiks tallilla ilman nosturia ja koitan sovittaa sen 6-vaihteisen tilalle. Siinähän sitä taas oppii tai rikkoo ;D Paniikkipuhelut vaan sit Harrille, kun tulee seinä vastaan.
 
Vs: Evo 7 Evo 8 ja Evo 9 Vaihdelaatikon irroitus "Step by step" ohje

Samppa sanoi
Otat Max vaan ite sen sieltä pois kerta aikaa ja paikka on. Mä tempasen ton oman ainakin osiks tallilla ilman nosturia ja koitan sovittaa sen 6-vaihteisen tilalle. Siinähän sitä taas oppii tai rikkoo ;D Paniikkipuhelut vaan sit Harrille, kun tulee seinä vastaan.

:offtopic
"Numero johon juuri koititte soittaa - ei saada yhteyttä. Ole hyvä ja yritä myöhemmin uudelleen. PIIP!" ;D
 
Vs: Evo 7 Evo 8 ja Evo 9 Vaihdelaatikon irroitus "Step by step" ohje

cubeqtio sanoi
:offtopic
"Numero johon juuri koititte soittaa - ei saada yhteyttä. Ole hyvä ja yritä myöhemmin uudelleen. PIIP!" ;D

;D
melkee sen arvaa jos Samppa soittaa vkoloppun aikaan että mikä sillä on mielessä ;D
 
Vs: Evo 7 Evo 8 ja Evo 9 Vaihdelaatikon irroitus "Step by step" ohje

Samppa millon meinasit alottaa rojektin? Jos tulisin kattelee ja ottaa oppia mite sitä sutta tehään et päästään soittelee sit porukalla Harrille :D Ei taida kumminkaan erota paljoa jos ollenkaan 4-9 laatikon irroitus?
 
Vs: Evo 7 Evo 8 ja Evo 9 Vaihdelaatikon irroitus "Step by step" ohje

Maxxximus sanoi
Samppa millon meinasit alottaa rojektin? Jos tulisin kattelee ja ottaa oppia mite sitä sutta tehään et päästään soittelee sit porukalla Harrille :D Ei taida kumminkaan erota paljoa jos ollenkaan 4-9 laatikon irroitus?

Sulla oo auto ikinä kasassa, jos mua oottelet ;D Sanotaanko, että kevväämmällä. Käyn tossa vuoden vaihteen jälkeen ensi thaikkulassa kuukauden päivät keräämässä motivaatiota ja katotaan sitten, jos jaksas lyödä auton osiks kasata, osiks ja kasata, että ois taas valmis ens kesän ajoihin ;D Uskosin, että keväällä kun lumet sulaa, on taas pirunmoinen kiire...
 
Vs: Evo 7 Evo 8 ja Evo 9 Vaihdelaatikon irroitus "Step by step" ohje

Samppa sanoi
Sulla oo auto ikinä kasassa, jos mua oottelet ;D Sanotaanko, että kevväämmällä. Käyn tossa vuoden vaihteen jälkeen ensi thaikkulassa kuukauden päivät keräämässä motivaatiota ja katotaan sitten, jos jaksas lyödä auton osiks kasata, osiks ja kasata, että ois taas valmis ens kesän ajoihin ;D Uskosin, että keväällä kun lumet sulaa, on taas pirunmoinen kiire...

tuot sen samppa mulle "talveks ajoon" ni vaihdan lootan ;D deal!
 
Vs: Evo 7 Evo 8 ja Evo 9 Vaihdelaatikon irroitus "Step by step" ohje

Harri K sanoi
tuot sen samppa mulle "talveks ajoon" ni vaihdan lootan ;D deal!

Taitas olla pakko vaihtaa sen talviajon jälkee ;D
 
Vs: Evo 7 Evo 8 ja Evo 9 Vaihdelaatikon irroitus "Step by step" ohje

Mites ku tuli tollanen vastaan http://www.lancerregister.com/showthread.php?t=297457 ?
 
Vs: Evo 7 Evo 8 ja Evo 9 Vaihdelaatikon irroitus "Step by step" ohje

Maxxximus sanoi
Mites ku tuli tollanen vastaan http://www.lancerregister.com/showthread.php?t=297457 ?

noni...tokihan se unohtu toi. Eli toki vaatii ilmauksen.
ACD ilmauksee vissii sopi tuo "virrat päälle ja 1sek sisään kaasu pohjaan"-kikka?
 
Vs: Evo 7 Evo 8 ja Evo 9 Vaihdelaatikon irroitus "Step by step" ohje

Ei tuo laatikon irrotus niin ylivoimainen homma ole.
Omaan kutoseen vaihdoin kytkimen,toki siinä ensikertalaiselta meni aikaa jonkunverran ja ruuvattavaa piisasi,mutta suht helposti se meni.
Käytössä oli kylläkin nosturi ja vaihteistonostin.
Tuon ohjeen mukaan tein: http://domain1886493.sites.streamlinedns.co.uk/clutch/clutch.htm
 
Vs: Evo 7 Evo 8 ja Evo 9 Vaihdelaatikon irroitus "Step by step" ohje

Taitaa minussa sen verran olla masokistin vikaa et ton vois irrottaa tuolla tallissa. Eihän se tee haittaa AYC-järjestelmälle jos sen ajaa jonnekkin ilmaukseen. BTW onko tuohon lootaan saatavilla kestävämpää osaa kun orkkikset vai kasaako orkkiskamoilla se mitä tarvii?
 
Vs: Evo 7 Evo 8 ja Evo 9 Vaihdelaatikon irroitus "Step by step" ohje

Tunari-82 sanoi
Ei tuo laatikon irrotus niin ylivoimainen homma ole.
Omaan kutoseen vaihdoin kytkimen,toki siinä ensikertalaiselta meni aikaa jonkunverran ja ruuvattavaa piisasi,mutta suht helposti se meni.
Käytössä oli kylläkin nosturi ja vaihteistonostin.
Tuon ohjeen mukaan tein: http://domain1886493.sites.streamlinedns.co.uk/clutch/clutch.htm

Kolmoseen kolme kertaa tehny kytkin rempan, loppupeleissä oli aika heleppo homma, vaikka ei ole nosturia ja kunnon työkaluja käytössä. Täällä vaan joku kerto noin suurin piirtein että mitä irrotella ja sillä selvä. Tuskin noitten uudempien evojen lootien irroitus sen kummempi homma ole
 
Vs: Evo 7 Evo 8 ja Evo 9 Vaihdelaatikon irroitus "Step by step" ohje

Suurimmat ongelmat tulevat uudemmissa kahdesta asiasta:

- vaihteiston läpi menevä akseli pitää vetää liukuvasaralla tms. pois ennen kuin kulmavaihteen voi ottaa irti
- kytkin on vetävää mallia joten painelaakerin käpälät pitää saada irti asetelmasta kahden tarkastusluukun kautta ennen kuin laatikon saa irti koneesta.

Nuo kun tietää niin pääsee jo aika pitkälle.
 
Vs: Evo 7 Evo 8 ja Evo 9 Vaihdelaatikon irroitus "Step by step" ohje

ast sanoi
Suurimmat ongelmat tulevat uudemmissa kahdesta asiasta:

- vaihteiston läpi menevä akseli pitää vetää liukuvasaralla tms. pois ennen kuin kulmavaihteen voi ottaa irti
- kytkin on vetävää mallia joten painelaakerin käpälät pitää saada irti asetelmasta kahden tarkastusluukun kautta ennen kuin laatikon saa irti koneesta.

Nuo kun tietää niin pääsee jo aika pitkälle.

ja lisäks konetta keinuteltava että loota mahtuu tuleen pois ja jakolaatikko mahtuu poistumaan kardaanitunnelista. On siinä eroa kuiteki...
 
Vs: Evo 7 Evo 8 ja Evo 9 Vaihdelaatikon irroitus "Step by step" ohje

Pienenä vinkkinä irroitusta aikoville....

Tein vähän aikaa sitten Evo 7 kytkimen vaihdon ja jätin jakolaatikon autoon paikoilleen eli siihen apurungon päälle. Näin välttää sen ayc:n ilmauksen ja ei tarvii taistella sitä pois autosta.

Siinä autossa oli hks tuplakytkin ja painelaakeria ei saanut sitten millään väännettyä irti asetelmasta, joten otin asetelman pultit irti jatkovarrella kytkimen painin/haarukan vivun reiästä. Siihen mahtuu hienosti 3/8 jatko ja oliko nyt 13 tai 12mm hylsy. Ja pyörittää kampiakselista hihnapyöränpäästä aina kohdalleen seuraavan pultin.
Samoin tein omaan 5:seen koska siitä oli vapautusrinkula väännetty aivan kieroksi.

Vetarien tumpit saa pois kun ottaa vaikka 3" putkenpätkän ja se laatikon kuoria vasten sitten siihen toiseen päähän laittaa lattaraudan poikittain esim.30cm pitkä, jossa reikä toisessa päässä ja reiän läpi pitkä 8mm pultti, joka kierretään tumppiin kiinni ja ruuvataan piukkaan. Jos tumppi ei tule jo tolla pännillä pois niin pieni kopautus ja vääntö latikasta niin johan irtoaa.
Tämä siksi ettei ollut liukuvasaraa myöhään lauantai iltana eikä kuskia, mutta noi tarvikkeet löytyi ;)
 
Vs: Evo 7 Evo 8 ja Evo 9 Vaihdelaatikon irroitus "Step by step" ohje

Maxxximus sanoi
Taitaa minussa sen verran olla masokistin vikaa et ton vois irrottaa tuolla tallissa.

Oikein! http://www.youtube.com/watch?v=6fqC8jV6ZJs
 
Vs: Evo 7 Evo 8 ja Evo 9 Vaihdelaatikon irroitus "Step by step" ohje

jappes sanoi
Pienenä vinkkinä irroitusta aikoville....

Siinä autossa oli hks tuplakytkin ja painelaakeria ei saanut sitten millään väännettyä irti asetelmasta, joten otin asetelman pultit irti jatkovarrella kytkimen painin/haarukan vivun reiästä. Siihen mahtuu hienosti 3/8 jatko ja oliko nyt 13 tai 12mm hylsy. Ja pyörittää kampiakselista hihnapyöränpäästä aina kohdalleen seuraavan pultin.

Jos ottaa yhden M6-pultin pois ja nyppää kytkinhaarukan akselin ylös, helpoin tapa, jos HKS.....
 
Vs: Evo 7 Evo 8 ja Evo 9 Vaihdelaatikon irroitus "Step by step" ohje

Mitsubisimään sanoi
Jos ottaa yhden M6-pultin pois ja nyppää kytkinhaarukan akselin ylös, helpoin tapa, jos HKS.....

Joo se selvisi kun oli aski irti, että kuvaamallasi tavalla se kuuluu tehdä. Siinä hks kytkimessä oli haarukan akseli paljon pidempi kun normaali ja tulee tosiaan siitä laatikon propusta ulos. No tietää ensikerralla sitten.

Tässä muuten mielestäni hyvä step by step ohje kuvilla kytkimen vaihtoon.
 
Vs: Evo 7 Evo 8 ja Evo 9 Vaihdelaatikon irroitus "Step by step" ohje

Lootan öljy oli kyl aikamoista ruskeeta kuraa ja magneettiropussa on pikkasen metallihilpettä. Se kertoo jo ettei oo kaikki iha ok.
 
Vs: Evo 7 Evo 8 ja Evo 9 Vaihdelaatikon irroitus "Step by step" ohje

Jos sen kulmavaihteen jättää apurungon päälle niin pitääkö sit tehä jotai erilailla? Vai otetaanko se yleensä tilanpuutteen takia pois edestä?
 
Vs: Evo 7 Evo 8 ja Evo 9 Vaihdelaatikon irroitus "Step by step" ohje

Maxxximus sanoi
Jos sen kulmavaihteen jättää apurungon päälle niin pitääkö sit tehä jotai erilailla? Vai otetaanko se yleensä tilanpuutteen takia pois edestä?

Mulle se ei ollut edessä siinä, mutta sen voi ottaa pois jos haluaa vaikka uusia samalla kardaanin stefan ja tutkia sitä muuten eli avata kulmavaihteen. Jos sen ottaa pois autosta niin sitten pitää ottaa enemmän huomioon eli varmaan suurimpana ilmaus. Vähän ahdas se kaavelin pultti on avata, joka on kulmavaihteen yläpuolella, mutta onnistuu lenkillä hienosti.
Tossa aikaisemmassa linkissä on aika hyvin selostettu ja kuvat kertoo paljon. Voit laittaa siihen kannatusta eli sitoa jollain sen jottei tipu alas kun irroitat laatikon. Tarkasta vaan että se pieni O-rengas pysyy sitten paikoillaan laatikon ja vaihteen välissä, kun laitat kulmavaihteen paikoilleen.
 
Vs: Evo 7 Evo 8 ja Evo 9 Vaihdelaatikon irroitus "Step by step" ohje

Epäilen et otan tuota irti ollenkaan. pudotin siitäkin varmuuden vuoks öljyt ja oli täysin kirkkaat, ropussa ei hiukkastakaan skeidaa ja päältäpäin tutkiessa ei mitään ylimäärästä "vikaa". Tuon on kyllä ollu hyvä ohje. Kuvat helpottaa erittäin paljon, joutuu vaan ravaamaan kämpässä eestaas kun ei oo läppäriä. On tuo harrin ohje myös hyvä :peukku , mutta ensikertalaiselle noi kuvat on kultaa. Tuon ja Harrin ohjeen vois vaikka laittaa johonkin jemmaan vaikkapa EVO osioon "stickyks"... admineille pikku vinkkinä :P
 
Vs: Evo 7 Evo 8 ja Evo 9 Vaihdelaatikon irroitus "Step by step" ohje

Maxxximus sanoi
Epäilen et otan tuota irti ollenkaan. pudotin siitäkin varmuuden vuoks öljyt ja oli täysin kirkkaat, ropussa ei hiukkastakaan skeidaa ja päältäpäin tutkiessa ei mitään ylimäärästä "vikaa". Tuon on kyllä ollu hyvä ohje. Kuvat helpottaa erittäin paljon, joutuu vaan ravaamaan kämpässä eestaas kun ei oo läppäriä. On tuo harrin ohje myös hyvä :peukku , mutta ensikertalaiselle noi kuvat on kultaa. Tuon ja Harrin ohjeen vois vaikka laittaa johonkin jemmaan vaikkapa EVO osioon "stickyks"... admineille pikku vinkkinä :P

Häh.. mitä.. mikä on tahmee...? :P

:) Katotaas mitäs keksitää..
 
Vs: Evo 7 Evo 8 ja Evo 9 Vaihdelaatikon irroitus "Step by step" ohje

Tarviikos tuota takakannaketta ottaa kokonaan irti vai riittääkö ku irrottaa vaan siitä kumista? Syyläri on irrotettuna et tilaa on kyllä tuoda sitä pakettia eteenpäin.

OT: Onkos täällä ollenkaan sellasta "koottuja opastusohjeita" topiccia? Sellanen olis aika kätevä... vaikka suljetulle puolelle ::)
 
Vs: Evo 7 Evo 8 ja Evo 9 Vaihdelaatikon irroitus "Step by step" ohje

Maxxximus sanoi
Tarviikos tuota takakannaketta ottaa kokonaan irti vai riittääkö ku irrottaa vaan siitä kumista? Syyläri on irrotettuna et tilaa on kyllä tuoda sitä pakettia eteenpäin.

OT: Onkos täällä ollenkaan sellasta "koottuja opastusohjeita" topiccia? Sellanen olis aika kätevä... vaikka suljetulle puolelle ::)

riittää kun ottaa pultin irti siittä kumista.
 
Vs: Evo 7 Evo 8 ja Evo 9 Vaihdelaatikon irroitus "Step by step" ohje

Joo loota tuli tosiaan alas tuossa viime v.loppuna, suurkiitos Harrille avusta. Evo 7 tosiaan tuo takakannake tuotti suurimman ongelman kun lähti nostamaan lootaa pois kuulemma vähän erilainen ysissä. Olis helpottanu kummasti jos olis saanu koko kannakkeen irti ite lootasta mutta ei ollu työkaluja siihe hommaan joten ei auttanu kun miesvoimalla pyörittää koko romua et sai vedettyä sen pois. Palailen huomenna jos saan kuvia rikkoutuneesta paikasta... oli aika eksoottinen kuulemma. Itellähän on laatikon sisuksista erittäin huono tietotaito.
 
Vs: Evo 7 Evo 8 ja Evo 9 Vaihdelaatikon irroitus "Step by step" ohje

Sori jo alkukäteen kun tää menee jo offtopicin puolelle mut tossa pari kuvaa särkyneestä paikasta.Niinkun sanoin ettei lootatieto oo kovin kummoinen niin olikos toi nyt sitte pääakseli kun siinä on noi kaikki vaihteiden rattaat? Siinä syy miks ei toiminu 4,5 ja R. Napsahtanu juuri 4 vaihteen alapuolelta.Kuulemma aika harvinainen ilmiö et menee tollei poikki, eli ei oikeastaan koskaan.Taitaa olla jonkinlainen materiaalivirhe tms. Nice clean cut...

_big.jpg


_big.jpg
 
Vs: Evo 7 Evo 8 ja Evo 9 Vaihdelaatikon irroitus "Step by step" ohje

Minkälaisessa tilanteessa tai vaihteella toi porsi?
 
Vs: Evo 7 Evo 8 ja Evo 9 Vaihdelaatikon irroitus "Step by step" ohje

Minkämoiset tehot ja väännöt ko autossa oli? Ei sikäli, ei ole evosta tainnut juurikaan vaihdelaatikosta akseleita ensimmäisenä katketa..
 
Vs: Evo 7 Evo 8 ja Evo 9 Vaihdelaatikon irroitus "Step by step" ohje

Oli sellanen tilanne et lähin pakittamaan iha loivaan ylämäkeen ei mitää sen kummempaa. Sillei mite pieneen mäkeen lähetään. Ei ollu kierrokset kun max.2trpm luokkaa ja kytkimen nosto. Liikku ehkä metrin ja sit löi tyhjää. Eli ihan perustilanne. Tehoja on n. 360hp ja 440 vääntö.
 
Vs: Evo 7 Evo 8 ja Evo 9 Vaihdelaatikon irroitus "Step by step" ohje

Mitä minä olen katkenneita akseleit nähny ni mun silmää tuo näyttää iha materiaalivialta...
 
Vs: Evo 7 Evo 8 ja Evo 9 Vaihdelaatikon irroitus "Step by step" ohje

Olikos tuossa katkeemiskohdassa seeger renkaan ura joka pitää tota hammaspyörää paikoillaan ?
 
Vs: Evo 7 Evo 8 ja Evo 9 Vaihdelaatikon irroitus "Step by step" ohje

Nyt tarvis nopeet vastauksen.

Mitäs laatikkoöljyä ysin laatikkoon kannattaa laittaa? Redline?
 
Vs: Evo 7 Evo 8 ja Evo 9 Vaihdelaatikon irroitus "Step by step" ohje

Castrol SMX-S ?

http://www.mitsubishiclubfinland.com/wiki/index.php?title=Oljysuositukset
 
Vs: Evo 7 Evo 8 ja Evo 9 Vaihdelaatikon irroitus "Step by step" ohje

Maxbrotha sanoi
Nyt tarvis nopeet vastauksen.

Mitäs laatikkoöljyä ysin laatikkoon kannattaa laittaa? Redline?

Castrol.
 
Vs: Evo 7 Evo 8 ja Evo 9 Vaihdelaatikon irroitus "Step by step" ohje

17. Vetävän kytkimen irroitus laatikon kyljen 30mm tarkastusreiästä lattapäisen ruuvimeisselin avulla. Samalla myös kytkinsylinteri irti laatikon ulkopuolelta.

Kuinka kovin tota saa kampea kun ei tunnu irtoavan millään?? Autona evo ix..

Sain jo :)
 
Vs: Evo 7 Evo 8 ja Evo 9 Vaihdelaatikon irroitus "Step by step" ohje

jyri l sanoi
17. Vetävän kytkimen irroitus laatikon kyljen 30mm tarkastusreiästä lattapäisen ruuvimeisselin avulla. Samalla myös kytkinsylinteri irti laatikon ulkopuolelta.

Kuinka kovin tota saa kampea kun ei tunnu irtoavan millään?? Autona evo ix..

Sain jo :)

Ensin kytkimen haarukka täysin oikealle, ruuvari väliin ja vääntää samalla kun haarukkaa työntää vasemmalle. Lähtee irti.
 
Vs: Evo 7 Evo 8 ja Evo 9 Vaihdelaatikon irroitus "Step by step" ohje

Mihin momenttiin kuluu laittaa vauhtipyörä ja asetelma?
 
Vs: Evo 7 Evo 8 ja Evo 9 Vaihdelaatikon irroitus "Step by step" ohje

Hyviä ohjeita täällä !

Ite oon evo 7 tekemässä kytkimen vaihtoa ja sitte tuli tehtyä typerä virhe, painoin vahingossa painelaakerin kiinni asetelmaan, eipä tullu ajateltua järjen kanssa, halusin vain kattoa miten toi vetävän kytkimen paketti toimii niin...mitäs tässä tilanteessa toimitaan kun pitäis asentaa kytkin takaisin.? :D Pystyykö sen painelaakerin irroittamaan mitenkään siitä enään ? :D
Voi tyhmyyden multihuipennus sanon itselleni..siis ymmärsitte varmasti, että puhun siitä uudesta kytkimestä mikä odottaa paikalleen menemistä.
 
Vs: Evo 7 Evo 8 ja Evo 9 Vaihdelaatikon irroitus "Step by step" ohje

Kiitos jälleen ! Samaa tyyliä noudattaen luulis irtoavan laatikostakin :)
 
Takaisin
Ylös Bottom