Evo 7 kolina

Evoana

VII -02
Liittynyt
15 Huhtikuu 2011
Elikkä evossa seuraavaa häikkää, kun teen kovemman jarrutuksen tulee outo tömähdys ''tum'' ihan kuin moottori tai joku liikahtaisi tai jotain. Koneen kiinnikkeet katsottu että moottorin se ei pitäisi olla.

Myös ongelma on kilahdus moottorijarrutuksessa ja jarrutuksessa ''klinks'' ''klinks'' ''klinks''. Ääni kuulostaa että se tulisi kardaanista eli semmoinen ääni kuin löisi kahta metalliputkea yhteen. Ääni kuuluu noin puolen sekunnin välein.(moottorijarrutuksen aikana)

Auto kävi STmotors:ssa jossa tehtiin koeajo ja hultomies sanoi että ääni tulee kardaanista. No vaihdettiin sitten kokonaan (uusi) huollettu kardaani, mutta ääni tai tömähdys ei hävinnyt lainkaan. :seina

Asiaa ihmeteltiin kovasti että mikä voisi tehdä moisen äänen kun mistään ei löydetty mitään väljääkään.
STmotors:sin Tahko ei kuulemma aikaisemmin ole törmännyt moiseen tapaukseen ???

Asiaa yritetään selvittää mutta p**kele ku rupee käymään kukkaron päälle. :mad:

Reippaasti vaan tulemaan apuja, neuvoja ja ehdotuksia. :) kiitos etukäteen ;)
 
Vs: Evo 7 kolina

Onko perän kiinnitykset katsottu? Eli ne 3 pulttia jotka pitää perämurikkaa... Jos ne pettää perän kuorista niin perä lyö auton pohjaan kardaanin päästä.
Toki luulis et ST Motorssi huomais ton...
 
Vs: Evo 7 kolina

nii ettei se kolina tuu siitä et perä pääsee kääntymään , jos siel on ne tuki kumit paskana ?
 
Vs: Evo 7 kolina

Tukikumeissa näkyy pieniä halkeamia, luulis että vanhemmissa evoissa ne olis viel huonommas kunnos.
voiskohan se vaikuttaa niin paljon.?
 
Vs: Evo 7 kolina

Evoana sanoi
Ihan normaalisti, hyvin on kiinni se ei ainaka osu mihinkään.

Onko miten paljon tilaa? itellä ainakin putki hakkas alapoikkitukeen(?) vai mikä lieneekään, vaikka näytti että olis tilaa. Kolina oli v*ttumainen.

EDIT: Ysi kyseessä kylläkin...
 
Vs: Evo 7 kolina

Evoana sanoi
Elikkä evossa seuraavaa häikkää, kun teen kovemman jarrutuksen tulee outo tömähdys ''tum'' ihan kuin moottori tai joku liikahtaisi tai jotain. Koneen kiinnikkeet katsottu että moottorin se ei pitäisi olla.

Itsellä pitää samanlaista ääntä talvisin jos takaa menee abs päälle jarrutuksessa. Syytä en ole vielä löytynyt, kiinnostaisi kyllä itseänikin.
 
Vs: Evo 7 kolina

Mä antaisin ääneen myös pakoputkelle. Omassa kasissa aikanaan märällä ajettaessa pääsi vääntyilemään sen verran, että kolina kabiinissa oli aika jäätävää. Ja tilaa sielläkin oli vaikka kuinka.
 
Vs: Evo 7 kolina

Se putkihan elää aikaslailla, riippuen kiihdyttääkö vai moottorijarrua.....Alsakin kasissa ottaa hieman kiinni kulmavaihteen "jäähdytysripoihin" ;D
 
Vs: Evo 7 kolina

nokonzok sanoi
Mä antaisin ääneen myös pakoputkelle. Omassa kasissa aikanaan märällä ajettaessa pääsi vääntyilemään sen verran, että kolina kabiinissa oli aika jäätävää. Ja tilaa sielläkin oli vaikka kuinka.

+1. Mitä olen noita putkia rakentanut niin sijainnista riippuen pitää olla lähemmäs pari tuumaa vapaata tai ottaa kiinni kun kone elää.
 
Vs: Evo 7 kolina

Odez sanoi
Onko miten paljon tilaa? itellä ainakin putki hakkas alapoikkitukeen(?) vai mikä lieneekään, vaikka näytti että olis tilaa. Kolina oli v*ttumainen.

EDIT: Ysi kyseessä kylläkin...

Näyttää että siel olis tilaa mut en sit tiiä. Käsin oon liikutellu ja ravistellu putkea kun oon auton alla pyöriny, en saanut osumaan mihinkään. :-\ Mutta täytyy tutkia sitäkin vielä.
 
Vs: Evo 7 kolina

Sehän tossa putkessa on vaikeeta, että lämpölaajenemisen johdosta se sijainti saattaa muuttua jonkinverran.
 
Vs: Evo 7 kolina

Evoana sanoi
Näyttää että siel olis tilaa mut en sit tiiä. Käsin oon liikutellu ja ravistellu putkea kun oon auton alla pyöriny, en saanut osumaan mihinkään. :-\ Mutta täytyy tutkia sitäkin vielä.

Näkyykö putkessa mitään jälkiä/kiillottumia. Mikä putki? Putkenkannakkeet, pääseekö ottamaan kiinni/näkyykö jälkiä?

PS Ota se jakari koneenkorvalta pois ;D ;D
 
Vs: Evo 7 kolina

Mitsubisimään sanoi
Näkyykö putkessa mitään jälkiä/kiillottumia. Mikä putki? Putkenkannakkeet, pääseekö ottamaan kiinni/näkyykö jälkiä?

PS Ota se jakari koneenkorvalta pois ;D ;D

Kävin tutkimassa putkea enkä huomannut mitään osumajälkiä. Luulis nyt et ois jotain jälkiä jos putki kolais johkin.

Purkuraudalla vääntelin putkea, kyllähän sen sai osumaan mutta piti käyttää hiukan enempi voimaa. Itse en jaksa uskoa että se olisi putki.
 
Vs: Evo 7 kolina

Mulla pakoputki otti suoraan yläpuolella tuuman päässä olevaan lämpökilpeen kiinni. Toikin oli tosi hankala löytää kun ei siihen oikein mitään jälkeäkään jäänyt. Koneen vääntyessä sivulle se nosti downpipea juuri sen verran että putki otta suoraan auton pohjaan kiinni. Mekkala oli aivan järkyttävä ja tuota ei tosiaan saanut toistettua kuin yli kilon ahtojen jälkeen, eli kotipihassa poljeskelu oli mahdotonta.

Johtui muuten mieleen, että kun aikoinaan kävin ostomielessä koeajamasta yhtä evo kolmosta niin siinä moottorijarrulla kilisi kulmavaihde/vaihdelaatikko. Säikähdin moista ääntä ja jäi ostamatta se auto vaikka muuten tosi siisti olikin.
 
Vs: Evo 7 kolina

Luultavasti viat aiheuttaa se että perän tukikumit on heikossa kunnossa.

Paras vaihtoehto olisi varmaan vaihtaa uudet kumit, mutta onko muita järkeviä vaihtoehtoja ?

Esim. jollain tiivistemassalla (sikaflex), nyt tälleen väliaikaisesti. :-\
 
Vs: Evo 7 kolina

Oman kokemukseni mukaan Sikaflexillä ei saa kuin sanomista aikaiseksi. Kahden kardaanin kumeja olen yrittänyt tiivistää - täristää ja juristaa sisälle vaikka olisi tasapainotettukin. Ehjillä osilla toimii.
 
Takaisin
Ylös Bottom