Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huom. This feature may not be available in some browsers.
marko_h sanoiLöytyykö mitään keinoa, jolla tuon FQ400:n saisi kilpiin Suomessa muuten kuin muuttoautona?
nokonzok sanoiRunkonumeroltaan nuo on aivan normaaleja MR-Evoja, muutoksethan tehdään vasta Briteissä. Eli TÜV-lappu tilaukseen ja leimalle. Se on sitten aivan toinen asia, että löytyy aika monta syytä miksi tuollaista ei välttämättä kannata kuitenkaan hankkia.
Gooze sanoiFQ-400 katsastuksessa tulee seinä vastaan viimeistään tuon Motec M800:sen kanssa. OBD-tietoja ei siitä ulos saa, kuten ei juuri muistakaan viritys ecuista.
nokonzok sanoiPaitsi että Motecista saa.
Re: OBD and MoTeC ?
by RossB on Tue Feb 10, 2009 7:31 am
MoTeC ECUs do not have an OBD-2 function. Our ECUs are intended primarily for motor sport use where OBD-2 diagnostics are not a requirement. The calibration of OBD-2 diagnostics in a factory ECU is vehicle specific and any modification you make to a car is likely to have an effect on it.
evoluutio sanoiTuota huippunopeutta varmaan voisi sitten yrittää parantaa ilmanvastusta pienentämällä (tietysti helpommin sanottu kuin tehty). Jokin pohjalevy voisi kenties auttaa. Onkohan kukaan kokeillut..?
ast sanoiFQ400 mallin Motec on ilmeisesti erilainen kuin kaupasta ostettava versio joten ei kai ole mahdotonta että siinä olisi OBD-II tuki.
Emulaattoreitahan löytyy joo, mutta nyt puhuttiinkin FQ-400:sen motecista. Jos FQ-400:n motec sisältää obd:n, niin ei se minään emulaationa sitä sisällä vaan ihan oikeana. Mutta tuskin sisältää.jcarlson sanoiEi se OBD-II ole todellakaan niin hankala emuloida ainakaan sen verran että menee kirkkaasti läpi katsastuksen testeistä. Ihmettelisin jos ei moista palikkaa jo jostakin löytyisi, voi olla tosin että niistä ollaan hieman hiljempaa.
Todellinen OBD-II tuki kaikkine diagnooseineen on kyllä melko työläs urakka sen sijaan.
nokonzok sanoiRunkonumeroltaan nuo on aivan normaaleja MR-Evoja, muutoksethan tehdään vasta Briteissä. Eli TÜV-lappu tilaukseen ja leimalle. Se on sitten aivan toinen asia, että löytyy aika monta syytä miksi tuollaista ei välttämättä kannata kuitenkaan hankkia.
cubeqtio sanoiUskoisin, että seuraavalla reseptillä sais yli 400hp:
- Bensapumppu (walbro)
- Suuttimet (1000cc ev14 tai FIC)
- Pakoputkisto (dp, parempi katti, väliputki + peräpönttö)
- Moottorinohjauksen säätö
- Kenties ahdin - FP Red esim
Vakiopakosarjalla pitäis päästä yli 400hp ainakin kuten myös välkkärin pitäis kelvata vielä.
Tosin mitä vakiot moottorin sisäkalut tykkää onkin sitten toinen asia..
Harri K sanoiWado: ihan kysymys: kannattaako se kone rikkoa vakiokaluilla haahuilemalla väkisin sinne 400hp pintaan? Eikö se 350-370hp ole riittävä vakiosisustaiselle?
Jos haluaa sen 400hp niin mielestäni sisusta uusiksi jo..
Wado sanoiNo tätä mä niinku vähän halusinkin tietää. Mutta tosiaan mennään nyt sillä putkistolla ja pumpulla+suuttimilla ekaks rullille ja/kun nälkä kasvaa syödessä ni katotaan sit koko kone uusiks. Nyt tiedän mitä kannattaa ja mitä ei kannata kokeilla. Ihan euro malli on, suomiauto. Voihan se olla että tuokin riittää mut se on niinmonta kertaa nähty et helpolla haluaa lisää. Mutta paljon kiitoksia vastauksista ja valaisusta!
*muoks* Onko noissa eri ahtimissa mallimerkinnät erilaiset ja jos niin missä ne merkinnät on?
Juurikin tuo! siis en edes tiennyt tosta JDM koneesta! mutta laatikon tarina oli sellainen että kaveri teki FQ:sta sprintti auton ja jäi ylimääräiseksi. Eli siis onko nyt näin että tossa on kuitenkin sitte JDM nokat ja se JDM tbo myös?! Ralliartin kykä siin on ainakin, ja sen kyllä huomaa!janza sanoiHieman fftopic
Wado: Ihan mielenkiinnosta kyselen, onko mahdollisesti kyseessä tämä musta VIII missä on ysin puskimet vaihdettu, ysin vanteet? 6-vaihteinen laatikko, JDM penkit, JDM kone..
Jos on kertoiko sulle myyjä noiden osien tarinaa miksi ne ovat autossa? Itse en saanut vastausta tähän vaikka kyselin. Koska Suomi autossahan noita siis ei ole..
Wado sanoiJuurikin tuo! siis en edes tiennyt tosta JDM koneesta! mutta laatikon tarina oli sellainen että kaveri teki FQ:sta sprintti auton ja jäi ylimääräiseksi. Eli siis onko nyt näin että tossa on kuitenkin sitte JDM nokat ja se JDM tbo myös?! Ralliartin kykä siin on ainakin, ja sen kyllä huomaa!
Wado sanoiMutta tosiaan mennään nyt sillä putkistolla ja pumpulla+suuttimilla ekaks rullille ja/kun nälkä kasvaa syödessä ni katotaan sit koko kone uusiks.
Wado sanoiNo pystynkö mä selvittämään sen jotenki itse? merkinnät?
Valitettavasti totta ;D-JP- sanoiNo näinhän siinä taitaa käydä..... pari kolme tonnia säästät jos ensin teet sen koneen eikä sit jälkikäteen...
Biim sanoiYleisesti maailmalla tunnutaan olevan sitä mieltä, ettei seiskan tai kasin vakioahdistimella saa yli neljän sadan hevosen. Siihen tarvitaan ysin ahdistin tai isompi. Ysin hyrrä jää sitten pieneksi heti neljänsadan jälkeen, joten samalla vaivalla isompi.
timppa811 sanoiItsellä on TD05HRA 10.5 ja gsc s1 nokat ja penkitetty hieman yli 400hv 1,65bar paineilla.
Editoidaas: Normaaliajossa auto toimii loistavasti. 3000rpm on 1,7 bar painetta ja pitää ~1,5bar punarajalle.
Radalla ahdin alkaa olemaan jo aikamoinen lämpöpumppu ja tehot tippuvat suht äkkiä imuilman lämmetessä.
Samppa sanoiOnko kukaan testannut noiden +400hv vakio ahtimella ysien kulkua pisemmällä matkalla. Esim. speedpartyissä tai vastaavissa? Jaksaako tuo ahdin antaa voimaa enää pisemmässä vedossa vai jääkö teho vain dynotulokseksi tuossa vaiheessa? Noita lukemia vaan on penkitetty aika monesta ja hieman ristiriitaista tietoa olen kuullut tuosta kulkupuolesta, niin olisi kiva tietää mitä tuolla kokoonpanolla kelataan huippuja vaikkapa 1700m:llä.
timppa811 sanoiRadalla ahdin alkaa olemaan jo aikamoinen lämpöpumppu ja tehot tippuvat suht äkkiä imuilman lämmetessä.
ast sanoiApexi ecu muistaakseni? Siinäpä se selitys, Apexin korjauskäyrät ovat moottorin lämpötilan mukaan aika rajut, 3 astetta lähtee ennakkoa helposti radalla ainakin vakiojäähdyttimellä eikä todellakaan kulje sen jälkeen vaikka ahtimesta ja coolerista tulisi ilmaa pohjoisnavalta.
ast sanoiApexi ecu muistaakseni? Siinäpä se selitys, Apexin korjauskäyrät ovat moottorin lämpötilan mukaan aika rajut, 3 astetta lähtee ennakkoa helposti radalla ainakin vakiojäähdyttimellä eikä todellakaan kulje sen jälkeen vaikka ahtimesta ja coolerista tulisi ilmaa pohjoisnavalta.
timppa811 sanoiJuu apexi on. Kovalla ajolla lämmöt nousee ~98 asteeseen ja flekti lähtee päälle vasta 96 astetta. Pystyykö noita säätämään mitenkään? Kapulalla ei ainakaan pysty.
Onko kellään muuten tietoa miten tuota flektin päälle lähtemis lämpötilaa voisi mulkata?
samikoo sanoiOmasta evo kasista, vakio hiluilla putkistoa lukuun ottamatta:
org.ahtimella parastulos 364hv ja 560nm ref.veto stadialla ja noin 2% sisään softatechillä pirkkalassa.
lisää innovatiivisia vakiokone kokeiluja jos jotakuta kiinnostaa:
T04E bb hajosi jo testissä... mutta ei ehtinyt edes säväyttää
gt3076 397hv ja n.600nm samat dynopaikat
hx40super 537hv ja 640nm samat dynopaikat
cubeqtio sanoiVakiosisuskaluilla?
samikoo sanoihx40super 537hv ja 640nm samat dynopaikat
Vieläkö menee vakio kaluilla hx55? Vai joko kone auki?samikoo sanoiOmasta evo kasista, vakio hiluilla putkistoa lukuun ottamatta:
org.ahtimella parastulos 364hv ja 560nm ref.veto stadialla ja noin 2% sisään softatechillä pirkkalassa.
lisää innovatiivisia vakiokone kokeiluja jos jotakuta kiinnostaa:
T04E bb hajosi jo testissä... mutta ei ehtinyt edes säväyttää
gt3076 397hv ja n.600nm samat dynopaikat
hx40super 537hv ja 640nm samat dynopaikat
-JP- sanoi;D ! ....kasvaa ainakin palotila... ei tartte "stroukata". eukku