Tänään tuli haettua OBD ja päästölaput katsastusta varten. CO päästöjen saaminen luparajoihin meinasi olla ongelma. Katalysaattoria jouduttiin lämmittämään aika pitkään kierroksilla että saatiin hyväksyttävä tulos.
Autoa käytettäessä kierroksilla oli kuulevinani pientä pätkimistä sytytyksessä. Myös isossa huollossa yksi tulpista oli vaihdettaessa poikkeavan värinen muista.
Olisiko mahdollinen vika puolassa tai tulpanjohdossa mikä aiheuttaisi korkean (0,5-0,7) arvon CO:ssa?
Autossa on paikoillaan vain 1 katalysaattori ja sekin muistaakseni 100cel mutta vaikeuksia on tullut vasta 2 viime vuoden aikaan saada C0 alas.
Arvot kierroksilla:
CO 0.2 ( reilun katin lämmityksen jälkeen kierroksilla)
CO2 14.7
ppm HC 7
Lambda 0.997
Autoa käytettäessä kierroksilla oli kuulevinani pientä pätkimistä sytytyksessä. Myös isossa huollossa yksi tulpista oli vaihdettaessa poikkeavan värinen muista.
Olisiko mahdollinen vika puolassa tai tulpanjohdossa mikä aiheuttaisi korkean (0,5-0,7) arvon CO:ssa?
Autossa on paikoillaan vain 1 katalysaattori ja sekin muistaakseni 100cel mutta vaikeuksia on tullut vasta 2 viime vuoden aikaan saada C0 alas.
Arvot kierroksilla:
CO 0.2 ( reilun katin lämmityksen jälkeen kierroksilla)
CO2 14.7
ppm HC 7
Lambda 0.997