Evo 9 maalipinta

ewopower

Member
Liittynyt
18 Syyskuu 2006
Auto on nyt kohta 2. vuotta vanha ja naarmuja on yllättävän paljon. Autoa ei ole ikinä konepesty, taikka likaiselta pinnalta lumia harjailtu- myös esipesty painepesurilla ennen varsinaista pesua... ???
Vahattu vähintään 3. kertaa kesässä + kerran talvessa. Isäukon -03 Honda myös sen näköinen kun olisi hiekkapaperilla hangattu....Onko nyt niin että uudet "myrkkyvapaat" maali/ lakat ei paljon kestä. Onko muilla vastaavia kokemuksia vai onko käyttäjäperäinen vika ???

Mikä auttaisi? Olen ajatellut viedä auton maalarille ja kunnon lakkakerros päälle..kommentteja
 
Vs: Evo 9 maalipinta

ootkos miettinyt mequarsh(tms) käsittelyä?

Tuossapa juttua http://www.mitsubishiclubfinland.com/keskustelu/index.php?topic=16212.75
 
Vs: Evo 9 maalipinta

TjjR sanoi
ootkos miettinyt mequarsh(tms) käsittelyä?

Tuossapa juttua http://www.mitsubishiclubfinland.com/keskustelu/index.php?topic=16212.75

Jos tuosta käsittelystä on hyötyä siihen että maalipinta on kovempi niin ok, mutta epäilen että varsinainen lakkaus/ maalipinta on liian pehmoinen... Kiillon saaminen ei ole ollut ongelma vaan alta paistavat naarmut. Ajattelin hakea ongelmaan pysyvämpää ratkaisua jos löytyy. Tyyliin 80- luvun Toyota jossa pinta ( metallihohtomaalit) edelleen lähes virheetön vahauksen jälkeen jos on peltiä mitä vahata ;D
 
Vs: Evo 9 maalipinta

Uusissa vesiohenteisissa maaleissa lakka on vieläkin tinneriohenteista niinkuin ennenkin. Joissain autoissa kyllä tuntuu pehmeämmältä maali (ainakin KIA:ssa). Naarmujahan aina tulee pesi miten pesi ja harjasi lumet tai ei. Se auttaa jo paljon kun ei harjaa ihan kaikkia lumia pois. Jos maalille asti aina putsaa niin sillonhan harjailee kuivalla maalia ja sehän se naarmuja tekee ja lumiharjat tuntuu olevan suurinosa aika karkeita.
 
Vs: Evo 9 maalipinta

Muista väreistä en tiedä mutta itse olen ainakin todennut Sekä Mitsun (Evo 9) ja Hondan (CTR) punaisen maalipinnan todella pehmeäksi ja helposti naarmuuntuvaksi. Kaikki näitä edeltävät autoni olivat metallihohtoisen hopeisia, ja niissä tuo naarmuuntuminen ei ollut lainkaan samaa luokkaa, joskaan ne naarmut eivät myöskään näy hopeisessa yhtä helposti. Mutta ainakin tuo punainen väri on niin pehmeä, että puhtaan mikrokuituliinankin kanssa saa olla tarkkana kun kuivaa pesun jäljiltä.

Tavallisilla pesusienillä ja harjoilla pesut kannattaa unohtaa samantien ja vaihtaa sitä pesuvettäkin tarpeeksi usein. Yksi ämpäri ei vaan riitä jos haluaa sitä ihan naarmutonta jälkeä. Vähintään kahdella ämpärillä, joista toisessa puhdasta pesuvettä ja toinen sienen huuhteluun, ja ainakin jälkimmäistä pitää vaihtaa pariinkin kertaan. Vain yhtä ämpäriä käyttäessä vesi yleensä likaantuu niin paljon, että lopulta se menee vain sen lian hieromiseksi maalipintaan --> naarmuja. Saattaa tuntua liioittelulta, mutta ainakin ne naarmut pysyvät vähän helpommin poissa. Niitä pesunaarmuja ja käytön jälkiä toki tulee autoon joka tapauksessa, joten ei niiden vuoksi kannata yöuniaan menettää.

Säämiskällä kuivatessa kannattaa muistaa, että sen imuteho on usein niin voimakas että se kuluttaa suojaavaa vahakerrostakin tarpeettomasti ja on usein pehmeille maalipinnoille huonompi vaihtoehto kuin mikrokuituliina. Itse olen käyttänyt kuivaamiseen erillistä kuivausliinaa, jonka toinen puoli on mikrokuitua ja toinen puoli säämiskää, joten samassa liinassa on sekä hellävaraisuus että säämiskän imukyky vahapintaa kuluttamatta. En silti ole onnistunut autoa pitämään 100% naarmuttomana mutta melkolailla moitteettomassa kunnossa kuitenkin.

Itselläni tosin ei lumesta tai lumiharjoista paljon ole harmia kun auto seisoo isossa tallissa ja lunta täällä on vuodessa ehkä muutamana päivänä.
 
Vs: Evo 9 maalipinta

Ainakin tuo metellihohtohopea on osoittautunut kestäväksi verrattuna edellisen auton (Seat) peruspunaiseen.
 
Vs: Evo 9 maalipinta

Maali/ölakkapintahan kovettuu pitkän aikaa, näin ite ainaki oisin ymmärtänyt, eli kyl noissa 90-luvun autoissa on jo aika kova pinta :D

Evo9 on niin uus autoki periaatteessa, et se on viel pehmeempi pinta.
 
Vs: Evo 9 maalipinta

En tiedä kuinka pahaks on maalipinta menny , mut mulla on kyllä kiiltoa vielä hyvin jäljellä. Auto 1v ja pesty painepesuri + sieni metodilla.
2 kertaa vahattu oikeesti ja muuten shampoonvahat.

Keväällä tarkoitus heittää Megut kehiin.
 
Vs: Evo 9 maalipinta

Mulla on ainakin keltainen pysyny hyvänä. Ei naarmuja juurikaan, vaikka miten kattos ja vuoden vanha peli tuo on. pääsääntöisesti vahana Mequiars ja shampoona Verry Berry. Eikä ikinä koe tuo auto lumiharjan pintaa. ::)
 
Vs: Evo 9 maalipinta

Peke sanoi
Mulla on ainakin keltainen pysyny hyvänä. Ei naarmuja juurikaan, vaikka miten kattos ja vuoden vanha peli tuo on. pääsääntöisesti vahana Mequiars ja shampoona Verry Berry. Eikä ikinä koe tuo auto lumiharjan pintaa. ::)

Tämä taitaa olla vepaston ansiota :peukku taas on todistettu kuin hyvä härveli se on ;D
 
Vs: Evo 9 maalipinta

Painepesuhan se tärkein on että saa sen irtolian pois siitä naarmuttamasta.
 
Takaisin
Ylös Bottom