Evo 9 nykii kylmänä

ewopower

Member
Liittynyt
18 Syyskuu 2006
Viimeisen parin viikon aikaan evo on alkanut nykiä ja käydä jotenkin raskaasti kylmällä moottorilla. :mad: Meno rauhoittuu vajaan kilometrin ajon jälkeen. Nykiminen on pahinta 2000-3300 kierroksen kohdalla...Onko kellään muulla ollut vastaavia ongelmia?
 
Vs: Evo 9 nykii kylmänä

Paljos on autollas ajettu? onko öljyt vaihdettu ajallaan? tulpat? nykiikö kiihdyttäessä vai ihan tasakaasulla ajettaessa? voihan toi tietenkin johtua vaikka kytkimestä...
 
Vs: Evo 9 nykii kylmänä

Ilmanmäärä mittari tarkistettu?

Käytätkö jotain jälkiasenteista dumppia? vapaavirtaussuodatinta?
 
Vs: Evo 9 nykii kylmänä

marakolli sanoi
Paljos on autollas ajettu? onko öljyt vaihdettu ajallaan? tulpat? nykiikö kiihdyttäessä vai ihan tasakaasulla ajettaessa? voihan toi tietenkin johtua vaikka kytkimestä...

Evon mittarissa tällä hetkellä 7500km ja edellinen huolto tehty 6000km kohdalla. Nykimistä esiintyy sekä tasakaasulla että kiihdytettäessä. Jos auton antaa käydä paikallaan reippaan puoliminuuttia niin nykimistä ei ole.

Auto on täysin tehtaan jäljiltä...... vielä ;)
 
Vs: Evo 9 nykii kylmänä

ewopower sanoi
Evon mittarissa tällä hetkellä 7500km ja edellinen huolto tehty 6000km kohdalla. Nykimistä esiintyy sekä tasakaasulla että kiihdytettäessä. Jos auton antaa käydä paikallaan reippaan puoliminuuttia niin nykimistä ei ole.

Auto on täysin tehtaan jäljiltä...... vielä ;)

Mitä tuossa miettimään, vie huoltoon.
 
Vs: Evo 9 nykii kylmänä

ewopower sanoi
Jos auton antaa käydä paikallaan reippaan puoliminuuttia niin nykimistä ei ole.

Tarkistapa käyttäjän käsikirjasta ohje kylmäkäynnistykseen. Tuo puolen minuutin luokkaa oleva tyhjäkäynti on mainittu monen auton ohjeissa. Ilman tuota tyhjäkäyntijaksoa päästöjenrajoitussysteemit aiheuttavat 'tökkimisen'.
 
Vs: Evo 9 nykii kylmänä

Kun kelit lämpeni niin myös nykiminen hävisi.. Seuraava huolto edessä syksyllä joten jos nykiminen alkaa taas ilmojen viilettyä niin täytyy murista siitä huollossa.
 
Vs: Evo 9 nykii kylmänä

Kyllä jokainen auto nykii jos pakkasesta starttaa alle 30 sekunnin liikenteeseen. Kisakoneinen turbo ainakin. Mielestäni kuulostaa ihan normaalilta... Ainakin itse sen minutin käyttelen pakkasella ennenkun lähden liikkeelle. Ja ahtopaineethan ei esim. nouse ennenku kone on lämminnyt.
 
Vs: Evo 9 nykii kylmänä

^ Karala tuumas, että vakiona ei "suojele" konetta, mutta lastutuksen jälkeen kylläkin. ::)
 
Vs: Evo 9 nykii kylmänä

Hei! Turbo moottoreilla on taipumus nykiä kylmänä se on aivan normaalia ja tää on varmaa tietoa!.
 
Vs: Evo 9 nykii kylmänä

epestrand sanoi
Hei! Turbo moottoreilla on taipumus nykiä kylmänä se on aivan normaalia ja tää on varmaa tietoa!.

Eipä ole mulla koskaan nykinyt... ::)
 
Vs: Evo 9 nykii kylmänä

Kaikki nuo evot millä olen ajanut "nylpyttää" hiukan kylmänä, tasakaasulla ajettaessa.
Johtuu juurikin noista "saastelaitteista" ja siitä että ahdot ei nouse, ennen kuin jäähdytysnesteen lämpötila on yli 35 astetta. Karalan softassa "suojaraja" on 70 astetta".
 
Vs: Evo 9 nykii kylmänä

Mulla huomas pienen nylpytyksen vakiona ja ohjelmalla. Tosi pientä, huomaa vain tasakaasulla ajaessa niinku pexi jo sanoikin. Ei haittaa mua ja Webastoa käyttäessä ei nyi yhtään. ;)
 
Vs: Evo 9 nykii kylmänä

Mä huomasin kanssa että kun lähtee kylmällä kiireellä ei lähde kovin kiireesti :) Turha sitä tietty on kylmänä kiusata mut tulihan tuokin koettua. Ihan turhaa kiirehtiä ennen kuin kone vähän lämpenee. Vakio evo siis.
 
Vs: Evo 9 nykii kylmänä

UltimateIX sanoi
Mä huomasin kanssa että kun lähtee kylmällä kiireellä ei lähde kovin kiireesti :) Turha sitä tietty on kylmänä kiusata mut tulihan tuokin koettua. Ihan turhaa kiirehtiä ennen kuin kone vähän lämpenee. Vakio evo siis.

No manuaalihan suosittaa kylmemmällä kelillä 30sek tyhjäkäyntiä, itse teen niin.. ei nypyttele.
 
Vs: Evo 9 nykii kylmänä

malinen sanoi
No manuaalihan suosittaa kylmemmällä kelillä 30sek tyhjäkäyntiä, itse teen niin.. ei nypyttele.
Selväähän se on että turha tuollaista moottoria on kylmänä kiusata. Muka niin kiire ja mulla on toi ramppi välistä sen verran ruuhkainen että väliin pääsee lähinnä vain voimalla, kerran piti sitten kokeilla miten se evo Ei toimi kylmänä. Niin kiire ei ole ollut toiste, näin se elämä opettaa :)
 
Vs: Evo 9 nykii kylmänä

malinen sanoi
No manuaalihan suosittaa kylmemmällä kelillä 30sek tyhjäkäyntiä, itse teen niin.. ei nypyttele.

Jep. Nykiminen hävinnyt kun antaa koneen käydä ton 30 sek. Höh! Jotenkin oli mennyt toi kohta ohi silmien... ::) Vissiin nykyiset ympäristörikoksen estolaitteistot on tähän syynä ;D. Celica GT4 antoi vaan merkkisavua kylmästä koneesta :D
 
Takaisin
Ylös Bottom