evo 9 turbo evo 7:kaan?

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja marzaa
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä

marzaa

Evo 7
Liittynyt
18 Heinäkuu 2012
elikkäs omasta 01 evo 7:sta meni ahdin vähä väljäks, rupesi puskemaan hullunlailla öljyä läpi. Mietin sitä että mitä kaikkea muutospalikkaa tarvitsee hommata että evo 9 ahtimen saisi siihen käymään, kenelläkään kokemusta moisesta?
 
Vs: evo 9 turbo evo 7:kaan?

Minimissään kompressorilta lähtevä musta peltiputki koska vanha on väärässä kulmassa Evo 9 ahtimella. Vesi- ja öljyputkia joutuu taivuttelemaan ellei hanki suosiolla Evo 9 putkia.
 
Vs: evo 9 turbo evo 7:kaan?

komppaan edellistä. kasin ja seiskan kompressorin putki ottaa startin plusnapaan kiinni ja aiheuttaa mielenkiintoisia ilmiöitä sähkönkulussa ;)

muut putket kannattaa suosiolla vaihtaa ysin putkiin, säästyy paljolta säätämiseltä.
 
Vs: evo 9 turbo evo 7:kaan?

Aslakin kasiin laitoin aikoinaan 9:n puhaltimen 8:n kilkkeillä. Ei tullut valoilmiöitä, mut kaapelikenkää tais joutua taivutteleen. ja ne vesputketkin muovautuu lapasessa, ei tekemätön paikka :peukku
 
Vs: evo 9 turbo evo 7:kaan?

Niin eli jos 9 ahtimessa on kaikki alkuperäset vesi ja öljylinjat kiinni niin senkun pulttaa kiinni... imupuoli on samanlainen niinkuin dp lähtökin ja pakosarja kans...
 
Vs: evo 9 turbo evo 7:kaan?

http://www.ebay.co.uk/itm/EVO-9-Upgrade-Turbocharger-TD05HR-20G-49378-01580-10-5T-/130343870038?pt=UK_CarsParts_Vehicles_CarParts_SM&hash=item1e59199e56#ht_1048wt_1071

tollane setti olis kiikarissa
 
Vs: evo 9 turbo evo 7:kaan?

^Eikö noita saisi käytettynä ihan oikeitakin MHI:n turboja ettei tarvitsisi tyytyä kiinashaisseen? Evo seiskan kone on kuitenkin vielä jossain määrin arvokas tuommoisilla tuhottavaksi, ei se ole mikään CA18DET.
 
Vs: evo 9 turbo evo 7:kaan?

Mielummin käytetty kunnossa oleva kun kiinalainen, ei ihan oikeasti kannata alkaa noiden kanssa pelaamaan bingoa. Kannattaa selata forumit läpi ja lukea noista kiinalaisista.
 
Vs: evo 9 turbo evo 7:kaan?

käytävä pro turbolta viel kysäsemäs paljo vanhan kunnostaminen maksais, kenelläkää tiedos mis olis myytävänä käytettyjä ahtimia? :seina
 
Vs: evo 9 turbo evo 7:kaan?

marzaa sanoi
käytävä pro turbolta viel kysäsemäs paljo vanhan kunnostaminen maksais, kenelläkää tiedos mis olis myytävänä käytettyjä ahtimia? :seina
KH Motors ja täysin uusittuna kaikki ahtimen sisään (siivet +keskiö) + kuulapuhallettu yms. Eli ahdin kuin uusi ja hintaa 500-600e luokkaan. Pro Turbo samoissa. Riikonen sitte ihan omissa hinnoissaan (uutta paremminkin myykin Riikonen)
 
Vs: evo 9 turbo evo 7:kaan?

ihmettelen miten ahdin meni sitten niin yhtäkkiä, käytin auton katsastuksessa ja meni ihan hyvin päästöistä läpi eikä savuttanut yhtään ylimääräistä. Pari päivää sen jälkeen meni jakolaatikko ja uutta odotellessa auto oli seisokissa 2kk jonka jälkeen saatii uusi jakolaatikko paikoilleen ja samana iltana tuli rullattua testiajoa noin 100km eikä huomattu minkäänlaista savutusta, seuraavana päivänä rupesi savumerkkejä tulemaan, aamulla kun parkkeerasin auton työpaikalle niin huomasin että vähän putkesta tupruttaa. iltapäivällä lähdin kotia päin niin savutti niinkin rajusti ettei nähnyt takana olevaa autoa kun liikennevaloista kiihdytti, moottoriöljyillä oli ajettu 3500km. Seuraavana päivänä vika sitten löyty ko otettii välijäähdyttimen jälkeinen ahtoputki irti ja huomattiin että öljyä siellä oli kiertänyt, sen jälkeen ruettiinkii ruuvaamaa suoraa ahdinta irti niin löyty noin ihan järkyttävä noin 2-3mm väly. Siivet olivat ottaneet seinämiin kiinni mutta ei onneksi ole palasia lähtenyt. Sanoivat pro turbolla että voi olla ettei siintä enään kalua oikein saa tai melkei kannattaa ostaa jo uusi, mutta venailtava sen verra että saavat purettua sen niin tietää vähän tarkemmin.
 
Vs: evo 9 turbo evo 7:kaan?

joo eli pro turbolta soitettii nii laakerointi ja laakeripesäkkeet oli sen näkösii et iha ko ei olis ollu ollenkaa öljypainetta, onks kukaa kuullu et ois joltakii öljypumppuja menny näistä vehkeistä? pitää rueta mittailemaa mekaanisel mittaril antaaks se painetta toho panjo liitoksen juurelle mistä lähtee sit paineputki turbolle
 
Vs: evo 9 turbo evo 7:kaan?

marzaa sanoi
joo eli pro turbolta soitettii nii laakerointi ja laakeripesäkkeet oli sen näkösii et iha ko ei olis ollu ollenkaa öljypainetta, onks kukaa kuullu et ois joltakii öljypumppuja menny näistä vehkeistä? pitää rueta mittailemaa mekaanisel mittaril antaaks se painetta toho panjo liitoksen juurelle mistä lähtee sit paineputki turbolle

Minkälaisilla paineilla on autolla ajettu?
 
Vs: evo 9 turbo evo 7:kaan?

marzaa sanoi
joo eli pro turbolta soitettii nii laakerointi ja laakeripesäkkeet oli sen näkösii et iha ko ei olis ollu ollenkaa öljypainetta, onks kukaa kuullu et ois joltakii öljypumppuja menny näistä vehkeistä? pitää rueta mittailemaa mekaanisel mittaril antaaks se painetta toho panjo liitoksen juurelle mistä lähtee sit paineputki turbolle
Seiskan turbo tekee noin jos on huonot öljynvaihtovälit ollu sekä paineet yli 1.5bar.
Mulla tehtii koko keskiosa uusiks ja uudet hyrrät ja tasapainotus + lasikuulapuhallus. Eli vain pesät ja hukkaportti jäi vanhaa. Ja ahdinhan on uutta vastaava nyt :peukku
 
Vs: evo 9 turbo evo 7:kaan?

no piru vie, meikäläisel on just 1.6 ahtoja ja vanhoista öljynvaihtoväleistä en tiiä ko ite rullannu täl noin 3000km, vaihdoin siis heti öljyt kun tämän ostin (kendall elite) mut mietin sitte et pitäskö se katella suoraa sitte 9:n turboa ko sitä on kehuttu hieman kestävämmäks ja paremmaks
 
Vs: evo 9 turbo evo 7:kaan?

Kyl joo eikä rajotu pelkästään seiskaan vaan on sama ongelma myös uudemmissa (8 ja 9). Siellä ei vaan riitä tarpeeks öljynpainetta ja virtausta kun ahdin on kovilla.


http://www.amwdynoservice.com/page25.php?view=productPage&product=260&category=2

Evo5-9 turbon öljynsyöttö letkusarja.Tämä öljynkierron muutos-sarja on välttämätön kun evon vakio ahdin viedään äärirajoille
Ralli, rata , tai muussa pitkäkestoisessa rasituksessa jossa ahtopaineet ovat jatkuvasti yli 1,5 bar. Muutos-sarjalla öljy tuodaan ahtimelle öljynsuodattimen yläpuolelta pääöljykanvasta jolloin paine/virtaus on turvattu. Sarjassa on suodatin sekä evon ahtimelle
mitoitettu öljyn virtauksen kuristin.

Edit: Tuossa lisää: http://store.forcedperformance.net/merchant2/merchant.mvc?Screen=PROD&Store_Code=FP&Product_Code=FPMLSSEvoGen2&Category_Code=Lancer-TurboHW
 
Vs: evo 9 turbo evo 7:kaan?

FP:ltä löytyy dokumentti jossa korostetaan erityisesti öljyn merkitystä.

http://store.forcedperformance.net/merchant2/graphics/news/Forced%20Performance%20Recommendations%20for%20Motor%20Oil.pdf

Itselläni ei ole muutettu öljyn syöttöpaikkaa, mutta moottorista on poistettu tasapainoakselit ja asennettu Kiggly HLA jotka molemmat parantavat tilannetta.
 
Vs: evo 9 turbo evo 7:kaan?

Maxxximus sanoi
Kyl joo eikä rajotu pelkästään seiskaan vaan on sama ongelma myös uudemmissa (8 ja 9). Siellä ei vaan riitä tarpeeks öljynpainetta ja virtausta kun ahdin on kovilla.


http://www.amwdynoservice.com/page25.php?view=productPage&product=260&category=2

Eihän tuossa ole ku pari letkua, muunnos, tulppa? ja mikä tuo punanen nyt on..?
Melkosen kallis paketti..
 
Vs: evo 9 turbo evo 7:kaan?

Late sanoi
Eihän tuossa ole ku pari letkua, muunnos, tulppa? ja mikä tuo punanen nyt on..?
Melkosen kallis paketti..

Joo kyllä tossa omastakin mielestä tulee 2 letkulle ja virtausrajottimelle hintaa (oletan et toi palikka on se), toisaalta kun on valmiit palikat niin onhan se bolt on aina bolt on :)
 
Vs: evo 9 turbo evo 7:kaan?

Joku hommaa tarkat tiedot ni mä saan noita teetätettyy valmiina kyl todella edullisesti!
 
Vs: evo 9 turbo evo 7:kaan?

ast sanoi
FP:ltä löytyy dokumentti jossa korostetaan erityisesti öljyn merkitystä.

http://store.forcedperformance.net/merchant2/graphics/news/Forced%20Performance%20Recommendations%20for%20Motor%20Oil.pdf

Itselläni ei ole muutettu öljyn syöttöpaikkaa, mutta moottorista on poistettu tasapainoakselit ja asennettu Kiggly HLA jotka molemmat parantavat tilannetta.
Kunnon öljyjä ja 5000km vaihtoväliä korosti KH-Motorssin turbohuolto.
 
Vs: evo 9 turbo evo 7:kaan?

Harri K sanoi
Joku hommaa tarkat tiedot ni mä saan noita teetätettyy valmiina kyl todella edullisesti!

nuo ebay valmiit asennus sarjat minkä mäkin ostin ~50e tiivisteineen sisälti tuon öljyn ottamisen suodatin jalalta....
ja käy evo5 ahtimeen ainakin suoraan... eli samat palikat evo1-3 /vr4 (e3x) /evo5 ahdin mutta en tiedä millainen lähtö on evo4->
suodatin jalassa....


edit: tämän tyylinen?
http://www.ebay.com/itm/Turbo-Oil-Feed-Line-Kit-EVO-1-2-3-DSM-1G-Eclipse-Talon-Eagle-TD05H-TD06-/320969219354?pt=Motors_Car_Truck_Parts_Accessories&hash=item4abb419d1a&vxp=mtr
 
Vs: evo 9 turbo evo 7:kaan?

**Special Offer** Evo 9 80 Series Turbo - X899 delivered

Aika
18.10.2012 17:15
Lähettäjä
info@indigo-gt.com
Vastaanottaja


Hi,

I have just one of these in stock for £899 inc VAT and delivery, so first come
first served.

Please call 01495 719720 to order :)

Thanks

Indigo-GT

Tuosta nopeimmalle.
 
Vs: evo 9 turbo evo 7:kaan?

Pro turbon kautta nytte tuli ostettuu tuo evo 9:n turbo. Ooteltava et tulee viel tuo tiiviste sarja nii pääsee ruuvailemaa paikoillee, sit viel pitäs mitata öljypaineet ko saa käyntikuntoo ja viedä amw:lle säädettäväks
 
Vs: evo 9 turbo evo 7:kaan?

Nonii nyt on uus ahdin kiinni, Pro turbon kautta tuli ja makso asennussarjoineen noin 1500€. Kävin säädättämässäkii amw:llä niin lähti irti 320hp ja 450nm 0,8 ahtopaineilla, ei muuta ku huruttamaa :driver
 
Vs: evo 9 turbo evo 7:kaan?

simonsays sanoi
komppaan edellistä. kasin ja seiskan kompressorin putki ottaa startin plusnapaan kiinni ja aiheuttaa mielenkiintoisia ilmiöitä sähkönkulussa ;)

muut putket kannattaa suosiolla vaihtaa ysin putkiin, säästyy paljolta säätämiseltä.

Käykös sitten E9 kompressori putki E8:iin vai ottaako jonnekkin kiinni?
 
Vs: evo 9 turbo evo 7:kaan?

Mul on Evo 8 turbo tulossa outlanderiin enkä käytä keula kuuleria joten sillä suunnalla ei ole niin väliä kunhan ei ota kiinni minnekkään.
Toi evo 9:n putki näyttää lyhyemmältä ja jyrkemmältä joten ei varmaankaan ota starttiin kiinni? Vaan hukkaportin kelloon?

Vasen E9 ja oikea E8
img_4305.jpg
 
Vs: evo 9 turbo evo 7:kaan?

Morjesta. Itsellänikin meni väljäksi evo 7 turbo. Turbon tyyppi TD05HR-16G6C 9.8T.
Nyt olis tarkoituksena laittaa tuonne TD05HR-16G6C-10.5T kyseinen turbo, Käsittääkseni
mitä olen muilta foorumeilta lukenut niin evo 9:ssä on ollut 4 eri tyyppiä? Kysymys kuuluukin
onko tämä hyvä vaihtoehto?
 
Takaisin
Ylös Bottom