Evo IV abs sulake.

kinnunen90

New Member
Liittynyt
9 Tammikuu 2011
Missä sijaitsee evo 4 abs sulake, pitäisi saada pois absit käytöstä paljon parempi olisi ilman abseja.
 
Vs: Evo IV abs sulake.

Haanpää sanoi
ABS poiston jälkeen ei taida toimia enää myöskään AYC.
Kyllä ABS:sät saa pois käytöstä niinkin että AYC toimii :)
 
Vs: Evo IV abs sulake.

no mitä? tossa talvikikkailussa meni just samoin oli sitä tai ei... tai sitte siinä toisessakaan ei ollu muttei palanu valokaa :)
 
Vs: Evo IV abs sulake.

mites sen saa silleen pois päältä ettei ayc sitten ole kanssa pois päältä?
 
Vs: Evo IV abs sulake.

Tuskinpa saa, eiköhän AYC:n toiminta edellytä sen että ABS:t toimii myös.
 
Vs: Evo IV abs sulake.

MakeM sanoi
Tuskinpa saa, eiköhän AYC:n toiminta edellytä sen että ABS:t toimii myös.
ABS:sän pumpun liitin mistä menee ohjaus irti niin AYC pelaa ja ABS valo palaa kirkkaasti ;)
 
Vs: Evo IV abs sulake.

Herää väkisin kysymys että miksi ne ABS pitää poistaa? Nelikossa noista nyt haittaa ole toisin kun vaikkapa tehokkaassa etuvedossa jota pitää vaikkapa sitoa mutkassa.
 
Vs: Evo IV abs sulake.

T. Kiili sanoi
Herää väkisin kysymys että miksi ne ABS pitää poistaa? Nelikossa noista nyt haittaa ole toisin kun vaikkapa tehokkaassa etuvedossa jota pitää vaikkapa sitoa mutkassa.
Häiritsee ajamista, varsinkin liukkaalla tulee tosi paljon kivempi ajaa, sekä jarrumatkat lyhenee..

Oikeastaan haluisin jarrutehostimenkin pois
 
Vs: Evo IV abs sulake.

T. Kiili sanoi
Herää väkisin kysymys että miksi ne ABS pitää poistaa? Nelikossa noista nyt haittaa ole toisin kun vaikkapa tehokkaassa etuvedossa jota pitää vaikkapa sitoa mutkassa.

Ainakin Evo 8 ja 9 on jopa vaarallinen ABS:ien kanssa. Leikkiessä jos kaasulta menee liian nopeasti jarrulle kovassa vauhdissa niin poljin hakkaa vaan eikä mitään tapahdu kunnes nostat polkimen ja painat jarrua uudestaan. Tiukassa paikassa auto on lepikossa jos joutuu alkaa nostelemaan jarrua uudestaan.

Kokeilkaapa ajaa mutka kolmosella isossa linkussa ja mennä nopeasti jarrulle ennen kuin auto on täysin suoristunut.

Evo 8:ssa toimii ainakin ACD ihan normaalisti vaikka ABS sulake on irti.
 
Vs: Evo IV abs sulake.

Joo kyllä se vaan niin on että ABS jos toiminnassa niin jopa vaarallista tiukoissa paikoissa ja nopeissa korjauksissa ja varsinkin rata ajossa!!!
Muutamia kertoja on säikäyttänyt niin paljon kun ei jarrua ole juuri ollenkaan tiukoissa paikoissa ja mutkaan tuloa ei pysty sitomaan oikein..
Eli yhteenvetona jos oikeasti ajetaan niin ABS pois ehdottomasti niin ei tule yllätyksiä :driver :peukku
 
Vs: Evo IV abs sulake.

Itsellä lähtenyt perä alta botnialla kun tuli painettua jarrua ja absit raikas. Myös on ollut havaittavissa "polkimen jumiutumista" eli poljin ei liiku vaikka kuinka painaa enemmän. Pitää nostaa jalka polkimelta kuten Krister sanoi ja painaa uudelleen.
 
Vs: Evo IV abs sulake.

kiitos nyt ei toimi abs ennää! ja on helppo laittaa takasi toimimaan! nyt on paljon parempi revitellä kun auto sentään pysähtyy!
 
Vs: Evo IV abs sulake.

cubeqtio sanoi
Itsellä lähtenyt perä alta botnialla kun tuli painettua jarrua ja absit raikas. Myös on ollut havaittavissa "polkimen jumiutumista" eli poljin ei liiku vaikka kuinka painaa enemmän. Pitää nostaa jalka polkimelta kuten Krister sanoi ja painaa uudelleen.

Mitsut myöski tekee sitä et jos jarrul "sidot" niin poljin ei painu sitte kunnol ellei nosta kaasulta välil...
 
Vs: Evo IV abs sulake.

Krister sanoi
Ainakin Evo 8 ja 9 on jopa vaarallinen ABS:ien kanssa. Leikkiessä jos kaasulta menee liian nopeasti jarrulle kovassa vauhdissa niin poljin hakkaa vaan eikä mitään tapahdu kunnes nostat polkimen ja painat jarrua uudestaan. Tiukassa paikassa auto on lepikossa jos joutuu alkaa nostelemaan jarrua uudestaan.

Näin tekee joo, sama vika ilmeisesti jokaisessa nelivetoisessa autossa. Itse ajoin kerran penkkaan, parkkipaikalla, ja vieläpä noin kävelyvauhtia ja kaverin R32:lla yritettiin ajaa jonkun perään samasta syystä.
 
Vs: Evo IV abs sulake.

Olihan meitä enemmänkin kenen mielestä absi häirittee ajamista, ja tosiaan noita vaaratilanteita tulee, ei ole hieno fiilis kun jarrupoljin on kivikova ja tolppa, auto, kaide, ihminen tai mikä vaan lähenee.

OT: RS evossahan ei ABS siä ole?

Eli saako ne nyt sitten pysyvästi poistaa autosta laillisesti? Entäs jarrutehostimen?
 
Vs: Evo IV abs sulake.

Harri K sanoi
Mitsut myöski tekee sitä et jos jarrul "sidot" niin poljin ei painu sitte kunnol ellei nosta kaasulta välil...

Voisikohan tämä johtua siitä että on turboauto ja jarrutehostimeen tulee ylipainetta?
 
Vs: Evo IV abs sulake.

Krister sanoi
Voisikohan tämä johtua siitä että on turboauto ja jarrutehostimeen tulee ylipainetta?
Veikkaisin että sielä on takaisku välissä,että ei ahtopaine pääse tehostimeen.
Mutta jos se on rikki niin sitten...
 
Vs: Evo IV abs sulake.

Tunari-82 sanoi
Veikkaisin että sielä on takaisku välissä,että ei ahtopaine pääse tehostimeen.
Mutta jos se on rikki niin sitten...

Kyllä, mutta jos käyttää sen "loukkuun" jääneen alipaineen sitomalla jarrulla samaan aikaan kaasun kanssa, niin uuttahan sinne ei tule ennen kuin kaasu on nostettu hetkeksi.
 
Vs: Evo IV abs sulake.

Lainataan nyt vähän..
Onko kellään muulla 9:n abs pois? ja miten? (tai ei mullakaan nyt vielä ennenku saan turbon taas paikalleen ja auton ajoon..)
 
Vs: Evo IV abs sulake.

itse olen kyllä vähän sitä mieltä että kannattaa heivaa koko abs pumppu mäjelle ja ayc pois ja soitto pritsportille ja kunnon ralliartin lukot eteen ja taakse niin loppuu noppistelut ;)
 
Vs: Evo IV abs sulake.

Onnistuuko ton muutoskatsastaminen niin ettei enää olisi abs? Pitäis perä vaihtaa eikä uusissa vetareissa ole tota abs kehää.
 
Vs: Evo IV abs sulake.

Jos vastaavaa mallia on saanut myös ilman ABS:ää, muutoskatsastuksen pitäisi onnistua. RS:ssä käsittääkseni ABS:eja ei ole, joten poistamisen pitäisi pykälien mukaan onnistua GSR:äänkin.
 
Vs: Evo IV abs sulake.

madu sanoi
Jos vastaavaa mallia on saanut myös ilman ABS:ää, muutoskatsastuksen pitäisi onnistua. RS:ssä käsittääkseni ABS:eja ei ole, joten poistamisen pitäisi pykälien mukaan onnistua GSR:äänkin.

Vaikka kumpaakaan ei ole tyyppihyväksytty suomeen? Kaikki abs liittyvä täytyy varmaan purkaa pois.
 
Vs: Evo IV abs sulake.

Mm, jonkinlaisen todistuksen ne kai konttorilla kyllä noista vastaavuuksista tai varusteiden puutteista haluaa, eikä mitään ideaa saako sellasta Deltalta tai mistään. Tarkimmat toimintaohjeet tietty varmaan saa sieltä katsastuskonttorilta jos ei täällä joku ole tehnyt vastaavaa operaatiota.
 
Vs: Evo IV abs sulake.

Krister sanoi
Ainakin Evo 8 ja 9 on jopa vaarallinen ABS:ien kanssa. Leikkiessä jos kaasulta menee liian nopeasti jarrulle kovassa vauhdissa niin poljin hakkaa vaan eikä mitään tapahdu kunnes nostat polkimen ja painat jarrua uudestaan. Tiukassa paikassa auto on lepikossa jos joutuu alkaa nostelemaan jarrua uudestaan.

Kokeilkaapa ajaa mutka kolmosella isossa linkussa ja mennä nopeasti jarrulle ennen kuin auto on täysin suoristunut.

Evo 8:ssa toimii ainakin ACD ihan normaalisti vaikka ABS sulake on irti.

On täällä näemmä muitakin jotka on samaa mieltä.
Juuri eilen meinasin taas vetää risteyksen pitkäksi kun poljin kovana pelkkää rutinaa ja kolinaa eikä hidastu yhtään. ::)
Huomannut tuon saman että jarrut katoaa kokonaan kun linkusta vetää jarrulle. Todellinen turvavaruste siinä kohtaa.
Muutenkin evon absit tuntuu ihan omituisilta ja epäloogisilta, vaikka on tasaisen liukasta niin välillä stoppaa ihan hyvin ja välillä pelkkää rutinaa eikä hidastu yhtään.
Eli pelkästään sulakkeen poistamalla pääsee tästä ongelmasta?
 
Vs: Evo IV abs sulake.

Nyppäsin sulakkeen eilen pois ja en kyllä enää ikinä halua laittaa sitä takaisin ainakaan talvella. :palvo
Nyt jarruissa on jotain tuntumaa ja auto jopa pysähtyy joskus.

Ainoa ongelma on että jarrut tuntuu ottavan takaa vähän liikaa kiinni, reippaassa lukkojarrutuksessa yrittää kääntyä poikittain.
Hätäjarrutuksessa maantienopeuksissa voi olla hankala pideltävä.
Pystyykö tätä balanssia millään säätämään vai lykkäänkö sulakkeen takaisin?
 
Vs: Evo IV abs sulake.

JaniB sanoi
Pystyykö tätä balanssia millään säätämään vai lykkäänkö sulakkeen takaisin?

Jarrupalojen kitkakertoimella, eipä juuri muuten. Onko nyt samat palat edessä ja takana vai joku sekamalli?
 
Vs: Evo IV abs sulake.

Niin vähän ajattelinkin.
Edessä on PF.11 takana vakiot.
Pitää vielä testailla lisää että kuinka pahasti se kampeaa kovasta vauhdista.
Ihan normi reippaassa jarrutuksessa menee vielä nätisti etupää ensin lukkoon, mutta jos runttaa kerralla kokonaan pohjaan niin menee kaikki.
 
Vs: Evo IV abs sulake.

Lainataanpas tätä aihetta niin ei täyty turhaan foorumi.

Onko kukaan saanut hommattua minkäälaisia todistuksia noista abs jarruista, itsellä Evo V ja tekisi mieli muutoskatsastaa nuo absit kokonaan pois autosta.
 
Vs: Evo IV abs sulake.

Suamine sanoi
Lainataanpas tätä aihetta niin ei täyty turhaan foorumi.

Onko kukaan saanut hommattua minkäälaisia todistuksia noista abs jarruista, itsellä Evo V ja tekisi mieli muutoskatsastaa nuo absit kokonaan pois autosta.

En ole ihan varma ,mutta ei taida onnistua ,jos autossa on jo ollut ABS järjestelmä tehtaalta tullessa. Jos auto siis tieliikenne kelpoinen kilvissä oleva auto.

ABS tullut pakolliseksi varusteeksi , (en muista vuotta?) jossain vaiheessa.

Kilpa-autoja ei tietenkään nämä lakiasetukset ,koske.
 
Vs: Evo IV abs sulake.

Itelläkään ei nyt iha mitää faktatietoo oo, mut eikös sen saa pois otettua kun samanmallisessa (rs) on ollu ilman abseja tehtaalta tullessa.
Eikös tää oo vähä sama homma, kun oli keskustelua bagillisesta ratista bägittomaan vaihtoon kun vertauskelpoisena pidettiin RS mallia jossa on tehtaalta tullu bägitön?
 
Vs: Evo IV abs sulake.

Saa poistaa juu, jos on samaa mallisarjaa tehty ilman abseja, sama koskee myös bägejä ja kaikkia muita turvavarusteita. Jostain tarvitsisi saada vain ns. virallinen todistus että RS mallia on ilman abseja valmistettu. Tämä menee siis ihan muutoskatsastuksella jos vain tuollainen tieto jostain löytyisi minkä konttorille voisi esittä, mikään wikipedia tekstin pätkä kun niille ei riitä :D
 
Vs: Evo IV abs sulake.

WSM:n saa ladattua netistä. Itse ainakin sitä esittelin konttorilla. Sekin taitaa olla konttorista kiinni että kelpaako sekään, mulla kelpas. :)
 
Vs: Evo IV abs sulake.

Täytyy ruveta selvittämään onnistuisiko, kun autohan pitäis täysin muuttaa vastaamaan sitä versiota missä ei kyseistä turvalaitetta ole, onneksi samalla sivulla näkyy että nuo isommat gsr jarrut on saanut myös optiona ilman absiä tuohon rs malliin, eipähän ainakaan tarvitse jarruja lähteä vaihtamaan pienempiin :)

Nyt vaan sitten toivotaan että konttorisedän saa ylipuhuttua tekemään muutoksen tuon wsm:än tekstin perusteella.
 
Takaisin
Ylös Bottom