Evo iv tuli ostettua

Lesea

But did you die?
Liittynyt
26 Tammikuu 2014
Sijainti
Nurmes
Elikkä kävin tänään evo iv:n hakemassa pihaan ja vikaahan siinä on..

Vikavalo palaa ajaessa koko ajan, myyjän mukaan sitä ei kannata sammuttaa jos se valo palaa.. Tämä tottakai tuli tehtyä heti kun oston jälkeen menin tankille. Sen jälkeen lähti kyllä käyntiin mutta kävi huonosti hetken aikaa kunnes vikavalo syttyi ja samantien sammui. Monet kerrat piti startata ja sammuu vaan kunnes yhden kerran toimi ja pääsin kotiin. Vikakoodin lukuun pitää mennä heti kun pääsee mutta ajattelin kysyä ensin täältä jos joku osaisi sanoa mistä tuota vikaa voisi lähteä etsimään?
 
Vs: Evo iv tuli ostettua

Onnea uudesta hankinnasta. :peukku

Ilman kristallipalloa on vaikea arvailla vikaa. Joku kohta sanoo että crankwalkkia on ja kampuran asentoanturi rikki.
Mutta käy nyt ensin kattomassa että mitä koodia se tarjoo niin arvaillaan lisää. :)
 
Vs: Evo iv tuli ostettua

Kiitos. :) Jostain ihmeestä tuli kuume tällaiseen vaikka vasta puoli vuotta ehti olla edellinen auto, joka on omega 3000 24v.

Sitä tietenkin pelkään mutta en oikein usko, lisäyksenä tähän että viimeisessä risteyksessä kotiin tullessa annoin kenkää vähän enemmän, jolloin n. 4000 rpm kohdalla tuntui nykäisy, vikavalo sammui ja tehot ehkä nousi? Luulisi oikean moottorivian tekevän päin vastoin että kierroksilla toimisi huonommin.

Sitten siitä vikakoodin luvusta: Pystyykö mikä tahansa korjaamo ne viat tuosta lukemaan? Myyjän mukaan siinä on obd-pistoke?
 
Vs: Evo iv tuli ostettua

Onko nettiauton linkkiä minkä ostit? Joku voisi vaikka tietää auton historiasta jotain. Pistoke löytyy kuskin puolelta siitä ihan vasemmasta reunasta kojelaudan alta kun sinne kurkistat. Meillä ainakaan koululla(kaksi eri ohjelmaa ja hienoa vehettä) ei tunnista evoa noi vehkeet eli evoscannia kyselemään keltä täältä löytyisi siun lähistöltä jos joku olisi ystävällinen ja lukisi ne vikakoodit siulle :)
 
Vs: Evo iv tuli ostettua

http://www.nettiauto.com/mitsubishi/lancer/6043500 löytyi kun sivuhistoriasta etsi :) Ok, voisin lyödä vetoa että nurmeksesta sitä ei löydy, joensuu, kuopio tai kajaani sitten mistä pitää katsella.
 
Vs: Evo iv tuli ostettua

Noinkin lähellä ollut evo enkä ole kertaakaan nähnyt.. Eipä sano miulle mitään kun ei reknro:a näy. Tuo, että ajeltu 95 bensalla voi olla jo yksi syy pätkimiseen. Crankwalkhan näissä on se pahin riesa ja myyjän sanoma "mielestäni katottiin laakerit kytkimen vaihdon yhteydessä" ei sano mitään onko vaihdettu vai ei. Foorumilta löytyy ohjeet sen välyksen mittaukseen omatoimisesti jos yhtään rasvanäpin vikaa löytyy :) ne koodit voi lukea myös perus klemmarivirityksellä jos haluat heti tietää mistä on kyse. Hakua vaan käyttämään niin löytyy paljon tietoa!

e. Näkyhä se rekkari, nokia vaan yritti pitää miut taas pimennossa!
 
Vs: Evo iv tuli ostettua

Siihenkö obd-pistokkeeseen 1-4 pinnien välille klemmari ja virrat päälle? Onko tuo täysin turvallista? Itsehän nuo pitäisi lukea kun en usko että nyt mihinkään pääsen että ois oikeat laitteet.
 
Vs: Evo iv tuli ostettua

Juurikin näin.Toivotaan ettet ole ostanut sikaa säkissä.Toi crankwalk remppa syö vaan lompsaa kivasti jos joutuu tekemään.En itse ainakaan luottaisi myyntipuheeseen joka on tyyliin että ei siinä vissiin ollu.Ja jos sitä ei ole mitattu vaan katsottu silmämääräisesti niin siinä vaiheessa kun sen selvästi silmällä näkee niin se on sitten silvublee.Mutta toivotaan että on hyvä peli :peukku
 
Vs: Evo iv tuli ostettua

Sain koodin 23, cam sensor. Eli nokka-akselin asentotunnistin. Mistä kohtaa se tässä autossa löytyy ja onko se yleensä rikki vai onko jokin muu syy miksi se ei toimi?
 
Vs: Evo iv tuli ostettua

http://www.camskill.co.uk/m8b0s2297p15087/MITSUBISHI_OE_GENUINE_PARTS_SERVICING_PARTS_TUNING_SPARES_and_SERVICE_ACCESSORIES_-_Cam_Position_Sensor_-_Mitsubishi_Lancer_Evolution_4_CN9A

korjattu linkki nyt.

vähän oisin kyl huolissani crankwalkista...
 
Vs: Evo iv tuli ostettua

Kun Harrin aiheuttamasta shokista toipuu, niin vilkasee tämän :D

http://www.camskill.co.uk/m8b0s2297p15087/MITSUBISHI_OE_GENUINE_PARTS_SERVICING_PARTS_TUNING_SPARES_and_SERVICE_ACCESSORIES_-_Cam_Position_Sensor_-_Mitsubishi_Lancer_Evolution_4_CN9A
 
Vs: Evo iv tuli ostettua

Pitäskö tuo nyt suoriltaan viedä mittaukseen ennen kuin alkaa käyttää? Sen kait voi melkein mikä vain korjaamo tehdä?
 
Vs: Evo iv tuli ostettua

Lesea sanoi
Pitäskö tuo nyt suoriltaan viedä mittaukseen ennen kuin alkaa käyttää? Sen kait voi melkein mikä vain korjaamo tehdä?

kyllä se kannattaa käyttää se välys mitattavana heti kun mahdollista, ei ole ydinfysiikkaa, joten luulisi minkätahansa korjaamon osaavan tehdä se. huolestuin jo autosta kun tuota myynti-ilmoa tutkin tarkemmin.. "hyvin pidetty"; omistajalla ollut auto alle puoli vuotta.. joopa joo.. no mutta onnea yhteiselle taipaleellenne! :driver :peukku
 
Vs: Evo iv tuli ostettua

Voisin sanoa että onneksi ei sen pidempään ja siitäkin ajasta vissiin puolet seisonnassa... Vien mittaukseen heti kun voin ja pitäisikö tuo nenäakselin tunnistin vaan ostaa ja vaihtaa sen suurempia tutkimatta? Johdot oli kiinni ja liitin näyttää hyvältä.

Kiitos paljon kaikille kun neuvotte.
 
Vs: Evo iv tuli ostettua

ihan turhaan lähdet vaihtelemaan tai tekemään yhtään mitään ennenkuin se päittäisvälys on mitattu.
 
Vs: Evo iv tuli ostettua

Öhm, eiköhän toi nokka-akselin anturi kannata vaihtaa jos se siitä ulisee. Ei tietääkseni kylläkään kerro mitään crankwalkista, toisinkuin jos kampiakselinasento tunnistin olis vikakoodina kun kampiakseli syö vähitellen koko anturin kappaleiksi kun liikkuu.

+ ei varmasti kone pyörikkään kunnolla jos tuo anturi on sökö.. tai kumpikaan antureista.
 
Vs: Evo iv tuli ostettua

faior sanoi
Öhm, eiköhän toi nokka-akselin anturi kannata vaihtaa jos se siitä ulisee. Ei tietääkseni kylläkään kerro mitään crankwalkista, toisinkuin jos kampiakselinasento tunnistin olis vikakoodina kun kampiakseli syö vähitellen koko anturin kappaleiksi kun liikkuu.

+ ei varmasti kone pyörikkään kunnolla jos tuo anturi on sökö.. tai kumpikaan antureista.

Kyllä, juurikin näin. Voihan tuon anturin vielä mitata tai mittauttaa jos ei tarvittavia mittalaiteita löydy.
 
Vs: Evo iv tuli ostettua

Tuo vikavalon palamisen syy selvisi, se nokka-akselin tunnistimen liitin on väljä ja/tai likainen. Kaveri katsoi mittaristoa kun vikavalo paloi, kävin painamassa sitä liitintä kiinni päin niin valo sammui ja kun päästin irti syttyi taas. Ja tuossa myöhemmin ei starttauksen jälkeen pysynyt käynnissä niin kävin taas painamassa sitä ja seuraavasta startista käyntiin ilman vikavaloa. Pitää käydä etsimään siihen liitintä, onhan tuo aika pahasti sään armoilla tuossa kun on verkko laitettu siihen konepellin reikään.
 
Vs: Evo iv tuli ostettua

Pitää varmaan juottaa jos ei löydy liitintä helpolla.

Kyllähän tuo auto alkaa mukavalta tuntua kun oppii vaan ajamaan tuosta oikealta pikkuhiljaa :driverjdm

Ensi viikolla vielä siihen crankwalk mittaukseen ja jos raaskisi jonkinlaisen kuntotarkastuksen teettää kun ei tuolla pakkasessa huvita auton alla selällään makailla lumessa ;D
 
Vs: Evo iv tuli ostettua

Äsken kotiin tullessa hävisi vedot ja vikavalo syttyi.. :seina

Luin vikakoodit ja tulos: 44 ign coil/power transistor system

Mikäs tämä on?
 
Vs: Evo iv tuli ostettua

Tänään mittasivat sen kampiakselin päittäisvälyksen ja tulos oli 0,02 mm :) Mikäs olisi sopiva aikaväli tuolle mitata uudestaan ettei pääse liiaksi kasvamaan?
 
Vs: Evo iv tuli ostettua

Öljyn vaihdon yhteydessä. :) Noh, ehkä vähän liioittelua mut kerran vuodessa ainakin ni vois selvitä pelkän laakerin vaihdolla.
 
Vs: Evo iv tuli ostettua

Lesea sanoi
Tänään mittasivat sen kampiakselin päittäisvälyksen ja tulos oli 0,02 mm :) Mikäs olisi sopiva aikaväli tuolle mitata uudestaan ettei pääse liiaksi kasvamaan?

Leikkaa kiinni tuolla välyksellä vielä, epäilenpä mittausta jos tuo oli tulos. Uusilla osillakin on nelinkertainen välys tyypillisesti.
 
Vs: Evo iv tuli ostettua

Jospa sen kerran tai kaksi vuodessa tekisi. Niin ne väitti että ei enempää saaneet sitä liikkumaan.
 
Vs: Evo iv tuli ostettua

Lesea sanoi
Jospa sen kerran tai kaksi vuodessa tekisi. Niin ne väitti että ei enempää saaneet sitä liikkumaan.
epäilen myös tulosta. Minkälainen liike mittauksen suoritti?
 
Vs: Evo iv tuli ostettua

Ihan perus korjaamo kun ei ole mitsubishihuoltoa täällä.
 
Vs: Evo iv tuli ostettua

Lesea sanoi
Ihan perus korjaamo kun ei ole mitsubishihuoltoa täällä.

ohje:
http://www.mitsubishiclubfinland.com/keskustelu/index.php?topic=33793.msg256808#msg256808

joteki tulee mielee et ny o joteki poikittaista välystä mitattu ehkä...eikä pitkittäistä.
 
Vs: Evo iv tuli ostettua

Taidan ruveta kahtelemaan heittokellojen hintoja niin saa mittailtua millon vaan.
 
Vs: Evo iv tuli ostettua

Kyllä se päittäisvälyksen mittaus lukee kuitissakin ja tulos 0,02 mm.. Mutta taidan tosiaan ostaa tuon heittokellon itelle niin saa mittailtua niin monesti kuin huvittaa.
 
Vs: Evo iv tuli ostettua

Lesea sanoi
Kyllä se päittäisvälyksen mittaus lukee kuitissakin ja tulos 0,02 mm.. Mutta taidan tosiaan ostaa tuon heittokellon itelle niin saa mittailtua niin monesti kuin huvittaa.

Magneettijalallinen kello on kätevä. Sen saa öljypohjaan kiinni mittauksen ajaksi.
 
Vs: Evo iv tuli ostettua

Tästä nyt tulee näköjään vaan minun tyhmien kysymysten topic mutta:

http://www.motonet.fi/fi/tuote/806214/heittokello-magneettijalalla

Jos tuon saisi siihen asettumaan? Ei olisi kalliskaan.
 
Vs: Evo iv tuli ostettua

Lesea sanoi
Jos tuon saisi siihen asettumaan? Ei olisi kalliskaan.

Taitaa olla itselläni juurikin tuo sama tai ainakin hyvin samanlainen. Se sopii kun ottaa pyöränkotelosta moottoria suojaavan muovin irti.
 
Vs: Evo iv tuli ostettua

Ettei olisi tullut korjaamolla pilkkuvirhe ja tulos olisi kaksi kymppiä,eikä satasta eli 0.2mm
 
Vs: Evo iv tuli ostettua

Luulen että ne ei vaan ole saaneet sitä liikkumaan. Mutta ostan itelle tuon heittokellon niin jos se siinä selviis.
 
Vs: Evo iv tuli ostettua

Nyt on itse mitattu välys ja tulos n. 0,5mm. Lieneekö siinä rajoilla että voi olla kampiakselikin kulunut? Ja mites tuo nyt kannattaisi korjata? Pitää vissiin öljypohja pudottaa alas ja katsoa numerot sieltä mutta jos se kampiakselikin on kulunut niin tuossa lähellä näyttäs olevan evo5 kampiakseli myynnissä, milläs laakereilla sen saa paikalleen sitten jos tarvii?
 
Takaisin
Ylös Bottom