e15mitsubishi
Active Member
- Liittynyt
- 7 Tammikuu 2003
- Sijainti
- Hyrylä
Vs: evo ix viritys
Hämmenetäänpä soppaa... kun tulee itsekkin työn puolesta pelattua mm. näitten mottiohjausjärjestelmien kanssa.
Pari viimeistä kommenttia jo tukee mm. sen aftermarket ecun käytön puolesta. Kuitenkin mielestäni sekä orggis- että aftermarket ecun käytölle on perusteensa.
Tässäkin "tehoraja" on jonkunsortin suunnanantaja! Evojen tapauksessa,.. vallankin E7:sta eteenpäin orggisecun käyttö on täysin perusteltua/järkevin vaihtoehto kun ei lähdetä ylittämään sitä 500 heppaa. Tässäkohtaa ilmamassamittari on jo tapissaan eikä ymmärrä imettyä ilmamäärää/massaa. Myöskin vaikka sen saisi kompensoitua jotenkin ymmärtämään enempi niin se jo fyysisesti rupeaa rajoittamaan yleensä liian pienen "putki"kokonsa takia noissa tehoissa tarvittavan putken kokoon verraten <-tässä etu siis aftermarket MAP-järjestelmille. Ja tää on todettu jo dynossa käytännössä, et siitä en viitsi lähtee edes spekuloimaan muuta. Taas toisaalta etuna orggikselle tulee se työmäärä mitä on mm. uhrattu esim. jo mainittujen kylmäkäynti-/käynnistys-/osakaasukarttojen eteen eri ilmanolosuhteet huomioiden,näitä EI saada todellakaan helposti tehdyksi noissa aftermarket boxeissa. Senkin on varmaan joku teistä käytännössä todennut jo minun lisäkseni.
Noh sitten kun ruvetaan oikeesti tavoittelemaan TODELLISIA 500+ heppoja!.. mielestäni kaikki aftermarket järjestelmät ovat perusteltuja, koska siinäkohtaa kylmäkäynnistys ym. vast. määreillä ei ole enään käytännössä niin paljon merkitystä, kun kuitenkaan 500+ heppasilla autoilla,.. vaikka nyt näillä EvoIlla ei ajeta enään jokapäivä töihin,mummolaan, jne, saati välttämättä talvella ollenkaan tai noh.. jos haluaa aina pitää läppäriä mukana ja jokakerta kun laittaa autoa käyntiin manipuloi sitä karttaa niihin senhetkisiin olosuhteisiin passaavaksi.
Lyhyesti Evon orggis ecu ON aivan loistava n. 500 heppaan saakka/lähes "jokapäiväiseen" käyttöautoon. Siitä ylimenevissä tehotavoitteissa aftermarket tilalle edm. perustein. Lisäksi aftermarketissa tulee sitten optiona se jo tuossa edellä mainittu "paukku"-optio sekä MAP-, paremmat launchcontrol-,vaihtohetken ennakonmyöhästys-, vesiruisku-, ilokaasu-,seqventaalivaihteisto-optiot... nyt vaikka muutaman mainitakseni.
Näillä tuntemuksilla.
-Arska
Hämmenetäänpä soppaa... kun tulee itsekkin työn puolesta pelattua mm. näitten mottiohjausjärjestelmien kanssa.
Pari viimeistä kommenttia jo tukee mm. sen aftermarket ecun käytön puolesta. Kuitenkin mielestäni sekä orggis- että aftermarket ecun käytölle on perusteensa.
Tässäkin "tehoraja" on jonkunsortin suunnanantaja! Evojen tapauksessa,.. vallankin E7:sta eteenpäin orggisecun käyttö on täysin perusteltua/järkevin vaihtoehto kun ei lähdetä ylittämään sitä 500 heppaa. Tässäkohtaa ilmamassamittari on jo tapissaan eikä ymmärrä imettyä ilmamäärää/massaa. Myöskin vaikka sen saisi kompensoitua jotenkin ymmärtämään enempi niin se jo fyysisesti rupeaa rajoittamaan yleensä liian pienen "putki"kokonsa takia noissa tehoissa tarvittavan putken kokoon verraten <-tässä etu siis aftermarket MAP-järjestelmille. Ja tää on todettu jo dynossa käytännössä, et siitä en viitsi lähtee edes spekuloimaan muuta. Taas toisaalta etuna orggikselle tulee se työmäärä mitä on mm. uhrattu esim. jo mainittujen kylmäkäynti-/käynnistys-/osakaasukarttojen eteen eri ilmanolosuhteet huomioiden,näitä EI saada todellakaan helposti tehdyksi noissa aftermarket boxeissa. Senkin on varmaan joku teistä käytännössä todennut jo minun lisäkseni.
Noh sitten kun ruvetaan oikeesti tavoittelemaan TODELLISIA 500+ heppoja!.. mielestäni kaikki aftermarket järjestelmät ovat perusteltuja, koska siinäkohtaa kylmäkäynnistys ym. vast. määreillä ei ole enään käytännössä niin paljon merkitystä, kun kuitenkaan 500+ heppasilla autoilla,.. vaikka nyt näillä EvoIlla ei ajeta enään jokapäivä töihin,mummolaan, jne, saati välttämättä talvella ollenkaan tai noh.. jos haluaa aina pitää läppäriä mukana ja jokakerta kun laittaa autoa käyntiin manipuloi sitä karttaa niihin senhetkisiin olosuhteisiin passaavaksi.
Lyhyesti Evon orggis ecu ON aivan loistava n. 500 heppaan saakka/lähes "jokapäiväiseen" käyttöautoon. Siitä ylimenevissä tehotavoitteissa aftermarket tilalle edm. perustein. Lisäksi aftermarketissa tulee sitten optiona se jo tuossa edellä mainittu "paukku"-optio sekä MAP-, paremmat launchcontrol-,vaihtohetken ennakonmyöhästys-, vesiruisku-, ilokaasu-,seqventaalivaihteisto-optiot... nyt vaikka muutaman mainitakseni.
Näillä tuntemuksilla.
-Arska