Terve kaikille!
Tuli viikonloppuna hommattua -04 EVO8 GSR, ja liuta kysymyksiä on heti tullut mieleen.
Selasin kaikki 30 sivua Evo-topiikkeja läpi eikä joka kohtaan vastausta löytynyt.
Ajoin mielestäni melko kattavan koeajon autolla ennen ostoa, ja kaikki vaikutti toimivan.
400 km kotimatkalla kaikkea pientä "kivaa" alkoi kuitenkin löytymään:
- +100km/h nopeudesta jarruttaessa täristää hieman. Levyjen kierous näemmä tyyppivika.
- Takapalat ihan loppu, vanha omistaja oli varmaan sivellyt levyt Oivariinilla kun koeajolla ei vielä oireillut ;D
Timanttitiskiltä näemmä edukkaaseen 479 euron hintaan tai sitten tilaa Camskilliltä hintaan 34€.
- 4. ja 5. vaihde menee hieman rusahtaen päälle jos ei anna kierrosten laskea alle 2000 ennenkuin laittaa pykälää.
Sama myös pienemmillä vaihteilla jos enemmän kierroksia. Pitää nyt vaihtaa öljyt lootaan ja katsoa jos auttaisi yhtään.
Synkkaremontti varmaan halpaa?
Saattaisi olla että tuossa on vaihdevälin lyhennin, ainakin tosi lyhyet liikkeet kepissä, millainen se normaalisti on? Jos se sitten jotain voisi vaikuttaa?
- Perä ujeltaa alle 30 vauhdissa, mutta se ilmeisesti kuuluu asiaan?
- Eilen syttyi kaikki ACD-valot, mutta hyvällä tuurilla voisi johtua noista takajarruista ???
- Jakopääremppa edessä muutamien kuukausien päästä, onko tämä Camskillin paketti ihan kunnon tavaraa? Jos tilaisi samalla jo valmiiksi kun nuo jarrupalat tulee.
- Jostain voimansiirrosta tulee 60-70 vauhdissa tasaisesti n. sekunnin välein toistuvaa jurnutusta, kenelläkään mitään kokemusta tällaisen aiheuttajasta? Onko näissä kardaanissa sellaista "kumilimppua", vanhassa takaveto-Fiatissa aikanaan aiheutti samantyylistä oiretta kun "limppu" oli rikki.
Muuten ihan mahtava peli, evoja tullut himoittua jo Mäkisen ralliajoista saakka ja vihdoin tuli mahdollisuus ostaa.
Hirveä määrä kysymyksiä, mutta ajattelin nyt kerätä ne tähän samaan topikkiin, toivottavasti joku jaksaa vastailla.
Tuli viikonloppuna hommattua -04 EVO8 GSR, ja liuta kysymyksiä on heti tullut mieleen.
Selasin kaikki 30 sivua Evo-topiikkeja läpi eikä joka kohtaan vastausta löytynyt.
Ajoin mielestäni melko kattavan koeajon autolla ennen ostoa, ja kaikki vaikutti toimivan.
400 km kotimatkalla kaikkea pientä "kivaa" alkoi kuitenkin löytymään:
- +100km/h nopeudesta jarruttaessa täristää hieman. Levyjen kierous näemmä tyyppivika.
- Takapalat ihan loppu, vanha omistaja oli varmaan sivellyt levyt Oivariinilla kun koeajolla ei vielä oireillut ;D
Timanttitiskiltä näemmä edukkaaseen 479 euron hintaan tai sitten tilaa Camskilliltä hintaan 34€.
- 4. ja 5. vaihde menee hieman rusahtaen päälle jos ei anna kierrosten laskea alle 2000 ennenkuin laittaa pykälää.
Sama myös pienemmillä vaihteilla jos enemmän kierroksia. Pitää nyt vaihtaa öljyt lootaan ja katsoa jos auttaisi yhtään.
Synkkaremontti varmaan halpaa?
Saattaisi olla että tuossa on vaihdevälin lyhennin, ainakin tosi lyhyet liikkeet kepissä, millainen se normaalisti on? Jos se sitten jotain voisi vaikuttaa?
- Perä ujeltaa alle 30 vauhdissa, mutta se ilmeisesti kuuluu asiaan?
- Eilen syttyi kaikki ACD-valot, mutta hyvällä tuurilla voisi johtua noista takajarruista ???
- Jakopääremppa edessä muutamien kuukausien päästä, onko tämä Camskillin paketti ihan kunnon tavaraa? Jos tilaisi samalla jo valmiiksi kun nuo jarrupalat tulee.
- Jostain voimansiirrosta tulee 60-70 vauhdissa tasaisesti n. sekunnin välein toistuvaa jurnutusta, kenelläkään mitään kokemusta tällaisen aiheuttajasta? Onko näissä kardaanissa sellaista "kumilimppua", vanhassa takaveto-Fiatissa aikanaan aiheutti samantyylistä oiretta kun "limppu" oli rikki.
Muuten ihan mahtava peli, evoja tullut himoittua jo Mäkisen ralliajoista saakka ja vihdoin tuli mahdollisuus ostaa.
Hirveä määrä kysymyksiä, mutta ajattelin nyt kerätä ne tähän samaan topikkiin, toivottavasti joku jaksaa vastailla.