T.Urbo
New Member
- Liittynyt
- 10 Elokuu 2010
Terve.
Tuli tuossa muutama kuukausi sitten hommattua evo9 jossa oli vain 12tkm mittarissa...
En ollut koskaan ajanut millään evolla aikaisemmin joten ajattelin, että auto toimii normaalisti.
Kuitenkin tossa olen ihmetellyt miksi evo hyytyy suuremmilla vaihteilla ja kovemilla kierroksilla...(Kiihtyminen hidastuu selvästi 5000rpm ylöspäin varsinkin 3 ja suuremmilla vaihteilla)
Tänään tuli asennettua ahtopaine mittari ja huomasin, että kun kiihdyttää lähelle rajoittajaa, niin ahdot tippuu 1,3-1,5 barista pahimmillaan johonkin 0,2 baariin.
Autoon on edellinen omistaja asennuttanut 3" Putkiston turbolta taakse ja putkistossa on alkuperäinen catti. Joten tästä päättelin kun olen forumia lueskellut, että kyseessä voisi olla fuel cut, mutta harraste autossani (Escort Cosworth) kun tulee ns. fuel cut niin meinaa pää tulla tuulilasista läpi. --> Luultavasti evossa samantyylinen fuel cut vai onko hienovaraisempi? Auto ei jää pätkimään vaan alkaa tosiaan tiputtamaan ahtoja reilulla kädellä mitä suuremmille kierroksille mennään tämä näkyy jopa 2 vaihteella. Tarkistin bybassin toimivuuden ja toimii kuin unelma ja en myöskään rekisteröi ylimääräisiä paineenvuotoääniä konehuoneen puolelta kun kiihdytän. Ja autossa tosiaan nyt 20tkm niin ei luulisi mitään vielä olevan kulunut loppuun... Osaisiko joku kertoa onko kyseinen vika ns fuel cut vaiko jokin muu?
Niin ja mitään vikavaloja ei ole vielä välähdellyt.
Kiitoksia näin etukäteen...
Tuli tuossa muutama kuukausi sitten hommattua evo9 jossa oli vain 12tkm mittarissa...
En ollut koskaan ajanut millään evolla aikaisemmin joten ajattelin, että auto toimii normaalisti.
Kuitenkin tossa olen ihmetellyt miksi evo hyytyy suuremmilla vaihteilla ja kovemilla kierroksilla...(Kiihtyminen hidastuu selvästi 5000rpm ylöspäin varsinkin 3 ja suuremmilla vaihteilla)
Tänään tuli asennettua ahtopaine mittari ja huomasin, että kun kiihdyttää lähelle rajoittajaa, niin ahdot tippuu 1,3-1,5 barista pahimmillaan johonkin 0,2 baariin.
Autoon on edellinen omistaja asennuttanut 3" Putkiston turbolta taakse ja putkistossa on alkuperäinen catti. Joten tästä päättelin kun olen forumia lueskellut, että kyseessä voisi olla fuel cut, mutta harraste autossani (Escort Cosworth) kun tulee ns. fuel cut niin meinaa pää tulla tuulilasista läpi. --> Luultavasti evossa samantyylinen fuel cut vai onko hienovaraisempi? Auto ei jää pätkimään vaan alkaa tosiaan tiputtamaan ahtoja reilulla kädellä mitä suuremmille kierroksille mennään tämä näkyy jopa 2 vaihteella. Tarkistin bybassin toimivuuden ja toimii kuin unelma ja en myöskään rekisteröi ylimääräisiä paineenvuotoääniä konehuoneen puolelta kun kiihdytän. Ja autossa tosiaan nyt 20tkm niin ei luulisi mitään vielä olevan kulunut loppuun... Osaisiko joku kertoa onko kyseinen vika ns fuel cut vaiko jokin muu?
Niin ja mitään vikavaloja ei ole vielä välähdellyt.
Kiitoksia näin etukäteen...