Evoihin osia ulkomailta

Samis

New Member
Liittynyt
25 Marraskuu 2007
Elikkäs joo, millaisia kokemuksia ihmisillä on ulkomailta tilatessa, ja samalla voisi laittaa sivustoja mistä olette tilanneet ja miten toiminut palvelu.
Ja samalla voi vähän laittaa mitä on tullut rahdit maksamaan mistä on tilannutkin. Jotkin kyllä näyttävät että jos ostaa tavaran niin saan ilmaiset kuljetukset, mutta toimiiko se vain sitten samassa maassa minkä maalainen sivusto on.

Itse tässä tutkaillu yhtä jenkki sivua josta näyttäisi mukavasti saavan uudempiin evoihin kaiken näköistä pulikkaa.
http://www.gruppe-s.com/evo.htm

8)
 
Vs: Evoihin osia ulkomailta

Jenkkilässä yleensä tuo maininta noista ilmaisista kuljetuksista. Suomeen tilatessa toki rahti maksaa.

Ite oon tilannu :

www.japanparts.com

-Nopea palvelu ja melko asiallinen . Tosin kun verkkokaavakkeella tilaa niin hommasta jää ihmiskontaktit pois.
- Kallista... Kuitti oli kirjoitettu juurikin samalle summalle , joka luottokortiltakin veloitettiin ,joten paljous alennukset ja muut veroalennukset jäivät pois.

www.gruppe-s.com

-Meilillä tarjouspyyntöä kehiin. Pienen odottelun jälkeen edullisimmat hinnat.
- Ei voi maksaa luottokortilla. Täytyy tehdä tilisiirto. Mikä ei ole hyvä asia.
- Kuitti kikkailu ,myyjille tuttua hommaa... Vieläkin on osia tulematta ,mutta vois sanoa ,että omilla ollaan.
 
Vs: Evoihin osia ulkomailta

Tuolta tuli kolmoseen tilattua ilmastoinnin kompura,firma myi käytettyä ja uutta osaa alkupään evoihin: http://www.coast2coastm.co.uk/index.html
Sähköposteihin tuli vastaukset nopeasti ja toimitus vei 3-päivää,kotiovelle.
Maksutapana PayPal

http://www.camskill.co.uk/ Tätä firmaa voin myös suositella,omalta osaltani.
Posteihin sain vastauksen ja toimitus oli nopea,(3pv kotiovelle)
Maksuun käytin visa electronia.

http://www.shop.indigo-gt.co.uk/ tuolla on tällähetkellä kytkin+jakopään osa tilaus sisällä,joten lopullista lausuntoa en voi antaa.
Posteihin vastailee nopeasti.
Maksu onnistuu luottokortilla,tilisiirrolla ja visa electronilla.
Postikulut aika kalliit,50£ mutta toki paketti painaa aika paljon(kytkinlevy,asetelma,vauhtipyörä,painelaakeri+jakopään hilipentöörit)
 
Vs: Evoihin osia ulkomailta

Itellä ollut nyt hankaluuksia tuolta www.coast2coastm.co.uk firmasta saada osia tulemaan.. Osia kysellessä vastaus tuli aina "välittömästi"

Maksu tapahtui 14.9 ja silloin osat piti olla hyllyssä ja siten lähetys tapahtua heti. No ensin muutamaan päivään ei mitään vastausta -> soitin heille ja heppu puhelimessa sanoi homman olevan hoidossa ja on huomannut että olen kysellyt aiheesta... -> ei mitään..

23.9 vastasi s-postilla että huomenna 24.9 kuriiri hakee paketin vihdoin.. No aloin heti penätä jotain seurantakoodia.. taas hiljaista.. No nyt eilen tuli pahoittelut että eivät ole voineet vastailla.. netti ym. ongelmia(?).. tavarat on kuulemma liikkeellä ja laittoi seuranta koodin.. Muttei mihin firmaan se on.. No sen sain tänään päivällä tietoon, mutta kyseisellä koodilla ei tuntunut löytyvän mitään.. No juuri kun olin virittämässä puhelinta britannian taajuuksille huomasin että paketti numero löytyykin järjestelmästä.. lähetetty 8.10.2008 18.55..

No jos paketissa on mitä tilattu niin homma on semi ok.. suosittelen silti harkitsemaan ehkä muitakin vaihtoehtoja ainakin perus osissa.. Käytettyjä alku evojen osia ei tietty kovin moni ainakaan mainosta noin julkisesti..

Tilasin siis kampuran, ACL laakerit alakertaan ja jakopään kamat. Tuo kampura oli se tärkein ja samalla satuin kysymään noita muita joista sain hyvän tarjouksen -> tilasin koko paketin. Luultavasti jotain noista osista ei ollutkaan oikeasti hyllyssä ja sen tilaamiseen on mennyt aikaa.. mikään muu ei tuota voi selittää jos nyt kamat oikeasti tulevat.

Informoin vielä mitä paketista paljastuu.. enivei yhteydenpito kusee pahasti tuolla firmassa. Ei sillä ole väliä jos välillä kestää, mutta silloin varsinkin on mukavaa jos peli on reilua ja sanotaan totuuden mukaisia arvioita toimitusajoista. Olisin ehkä silti tilannut vaikka olisi sanonut suoraan, että onnistuu mutta kestää 4 viikkoa. Nyt ehtii vaan miettimään jo monta kertaa että aletaanko rahoja penäämään visan kautta takaisin ja mikä tässä nyt mättää jne.. :mad:
 
Vs: Evoihin osia ulkomailta

Camskillin ongelma on siinä että DPD:n maantierahtina (mikä on oletusarvona siellä, muistaakseni tilausjärjestelmä ei edes tarjoa muita Suomen osalta ainakaan isommille ja painaville tilauksille) toimitus menee Suomen sisäisessä jakelussa Matkahuollon kautta.

Viimeinen tilaukseni on tehty 18.9 ja laskutettu 19.9. Sain Camskilliltä DPD:n seurantanumeron kysellessäni tilauksen perään tällä viikolla ja selvisi että paketti on ollut Suomessa jo 26.9, mutta minulle ei ole tullut tietoa sen saapumisesta. Matkahuollon pakettipalvelu ei heidän oman seurantanumeronsa perusteella tiedä missä toimipisteessä paketti on eikä virkailija ollut edes kuullut kyseisestä pakettityypistä. Kyseli minulta mikäs se tällainen on.

Paketti ei ollut lähimmässä Valintatalossa mihin niitä usein tuntuu tippuvan, joten vaihtoehdoiksi jäävät lähin Siwa, paikallinen Matkahuolto tai sitten paketti on vaan kadonnut jonnekin. Kaikki näistä ovat yhtä todennäköisiä Matkahuollon ollessa kyseessä, firman logistiikka on täysin sekaisin ulkomaan pakettien kanssa. Camskillistä olen tätä ennen tilannut kolme kertaa ja joka kerta saanut noutaa paketin eri paikasta. Kertaakaan ei kukaan ole osannut sanoa missä paketti on eikä saapumisilmoitus ole sitä kertonut. Usein paketti on pyörinyt Suomessa viikon ennen saapumisilmoituksen tulemista.

Halpaa, 26 kilon rahti maksoi taas sen könttäsumman 20 puntaa, mutta perin epävarmaa. En valittaisi yhtään jos vaihtoehtona olisi noutaa lähetys DPD:n toimistolta mutta se ei kuulemma ole mahdollista.

Indigossa taas ei tunnu olevan tavaraa varastossa. Kaksi kertaa olen tilannut ja tilauksen lähettämiseen on mennyt kummallakin kerralla kauan, tällä kertaa jo reilusti puolitoista viikkoa eikä ole vieläkään lähtenyt. Kalliit rahtikulut, mutta nopea rahti joka tosin ei lohduta kun tavara lähtee niin hitaasti.
 
Vs: Evoihin osia ulkomailta

Tuolta indigolta tuli paketti,mutta lupailtu ~viikon toimitusaika veny neljään viikkoon,joka käsittääkseni johtui juuri tavaran toimittajasta,eli osia ei ollut heillä hyllyssä.
Kannattaa varautua hieman pidempään odotteluun tämän firman kohdalla,muuten homma tuntuisi toimivan.
 
Vs: Evoihin osia ulkomailta

Jotenkin ihmeen paljon on tuntunut olevan ongelmia tuolta briteistä tilatessa. Tuntuu olevan vähän joka toimittajalla ongelmia. Välillä tavara tulee "heti", mutta välillä taas kestää tuhottoman kauan vaikka luvataan nopea toimitusaika. Nyt tässä muutaman viikon koittanut tilailla noin 1500e romukuormaa tuolta suunnalta, mutta vastaukset loppuivat kahdelta myyjältä kuin seinään juuri kun oltiin lyömässä kauppoja lukkoon. Saa nähdä miten tässä taas käy. Tosin ei tuo homma tunnu toimivan Saksastakaan aina. Kuukausi sitten tilaamani navi löytyi Ruotsista johon se oli matkannut Tanskan kautta ja kuulemma palautettu nyt lähettäjälle vaikka osoitteet täysin oikein. Kohta joku jo sanoo, että osta Suomesta :p
 
Vs: Evoihin osia ulkomailta

Briteistä tilatessa itsellä mennyt suurimmaksi osaksi hyvin kaikki keikat, mutta tuo seurantakoodi tuppaa tosiaan aina puuttumaan tilauksilta. Tavara kuitenkin on aina saapunut about arvellusti ja sisältö ollut mitä tilattiin. Itse olen tilaillut camskilliltä, sekä evo321.com:ilta. Varsinkin jälkimmäisellä on palvelu-alttius todella hyvä, mutta vaatii suomalaiselta ostajalta hyvän englanninkielen taidon jotta viesti menee perille.

Reilusti enemmän ongelmaa rahdeissa tuottaa kotimainen yli-hinnoiteltu paska-palvelu matkahuolto. Miltei vakio on että ilmoitus paketin saapumisesta jää lähettämättä ja sitten kun itse lähden pakettia kyselemään on palvelu ensin todella nihkeän oloista kun vaativat seurantakoodin (jota tietenkään minulla ei ole). Usein on käynyt niin, että paketti on lojunut about viikon päivät ainakin matkahuollon tiloissa siinä vaiheessa kun sitä käyn kyselemässä, ja tässä vaiheessa päästään yleensä tappelemaan siitä suostunko maksamaan varastointikuluja. :seina

Meni hieman avautumisen puolelle ehkä, mutta mielestäni kotimaan matkahuollon palvelu on kertakaikkisen ala-arvoista :mad:
 
Vs: Evoihin osia ulkomailta

Itellä kävi rengas-online renkaiden kanssa juuri samoin.. Sieltä saa tosin sen seurantakoodin joka taas jotenkin sekoilee tuossa dpd-matkahuolto välissä. Eli siellä luki että tuotteet on toimitettu minulle.. Ilmeisesti tarkoitti käytännössä että tavarat on toimitettu matkahuoltoon(?).

No kävin kysymässä Turun "pää" matkahuollon toimistosta että missä ne voi majailla -> ei mitään hajua.. täti haahuili ympäri taloa ja etsi eri syyllisiä käsiin. No siinä odotellessa näin hyllyn välissä 4 rengasta kasassa -> nopea vilkaisu osoite lappuun ja kyllä omat renkaat ne siinä.. Jollen olisi niitä itse löytänyt niitä tuskin ainakaan sillä kertaa olisi sieltä saanut ulos. Ne on tosi hukassa... ::)
 
Vs: Evoihin osia ulkomailta

Oma pakettini löytyi Matkahuollosta eikä säilytysmaksuista edes keskusteltu sen jälkeen kun kerroin miten homma tällä kerralla oli taas mennyt.

Ainakin Camskillin paketin löytää Matkahuollon järjestelmästä seuraavasti:
- katso DPD:n numerolla trackingista vastaanottajan viite (vai oliko se lähettäjän viite, en muista)
- syötä tämä Matkahuollon hakuun sille varattuun kohtaan ja paketti löytyy

Matkahuollon seurannan mukaan toimipaikkaan toimitettu lähetys ei yleensä ole noudettavissa ennen kuin seuraavana työpäivänä. Tämä on testattu useampaan kertaan eikä lähetystä ole tullut vaikka seuranta niin väittää.
 
Vs: Evoihin osia ulkomailta

Silloin kun pistin Act:lle yhteystiedot niin meni tasan viikko kun tehtaalta eli jenkeistä tuli uusi astelma Suomeen, siitä pari päivää niin oli non-stop pihassa.
 
Vs: Evoihin osia ulkomailta

Miten muuten teillä on keskimäärin jäänyt tavarat tulliin ei EU alueelta tilatessa? Jossain tullin jutussa oli mainittu että vain 2-3% ??? jää tulliin maksua odottamaan.. Itellä ainakin ollut huonoa tuuria sitten tähän asti. Ainakin USPS lähetykset ameriikasta tuntuu olevan aina tullissa.. muut ei niinkään.
 
Vs: Evoihin osia ulkomailta

Itse olen ostanut uudet osat Camskillilta ja käytetyt viripalikat suoraan MLR:n foorumilta maksaen paypallilla. Noi käytetyt osat on suorastaan halpoja. Ongelmana lähinnä englantilaisten surkea englannin kirjoitustaito ja siitä johtuvat ajoittaiset ymmärtämisvaikeudet ja se ettei kaikki hyväksy paypallia.

Kaikki osat on kyllä tulleet mulle asti kuten sovittua.
 
Vs: Evoihin osia ulkomailta

Saki sanoi
Miten muuten teillä on keskimäärin jäänyt tavarat tulliin ei EU alueelta tilatessa? Jossain tullin jutussa oli mainittu että vain 2-3% ??? jää tulliin maksua odottamaan.. Itellä ainakin ollut huonoa tuuria sitten tähän asti. Ainakin USPS lähetykset ameriikasta tuntuu olevan aina tullissa.. muut ei niinkään.

Karkeasti arvioiden noin 80% ulkomaantilauksistani EU:n ulkopuolelta on mennyt automaattisesti tulliin.
 
Vs: Evoihin osia ulkomailta

Saki sanoi
Miten muuten teillä on keskimäärin jäänyt tavarat tulliin ei EU alueelta tilatessa? Jossain tullin jutussa oli mainittu että vain 2-3% ??? jää tulliin maksua odottamaan.. Itellä ainakin ollut huonoa tuuria sitten tähän asti. Ainakin USPS lähetykset ameriikasta tuntuu olevan aina tullissa.. muut ei niinkään.

Lähempänä totuutta on se, että 2-3 % menee ohi tullin.
 
Vs: Evoihin osia ulkomailta

Ojahauki sanoi
Itsehän en omista evoa mutta löysin naapurimaasta tälläsen liikkeen http://www.j-spec.se/
Tuolta löytyy jos jonkinlaista leegoa evoihin. :peukku

Ja palvelu toimii hyvin tuolla, on tullut tilattua jos minkälaista hilpettä.
 
Takaisin
Ylös Bottom