Evojen verot

Vs: Evojen verot

Rupesin soittelemaan veropäätöksestä kun 3kk siirtolupakin on näköjään mennyt umpeen jo 16.9. Veropäätös on tehty 21.12 ja verojen määrä on 4311.88e. Onkohan tuo verojen määrä nyt sitä mitä pitäsikin olla ::) Mitään lippuja lappuja ei vielä kotiin ole tullut.

Kärryhän oli JDM EVO 6 GSR -99 26tkm ja *tun hyvä kunto.
 
Vs: Evojen verot

evo6 sanoi
Rupesin soittelemaan veropäätöksestä kun 3kk siirtolupakin on näköjään mennyt umpeen jo 16.9. Veropäätös on tehty 21.12 ja verojen määrä on 4311.88e. Onkohan tuo verojen määrä nyt sitä mitä pitäsikin olla ::) Mitään lippuja lappuja ei vielä kotiin ole tullut.

Kärryhän oli JDM EVO 6 GSR -99 26tkm ja *tun hyvä kunto.

Muista laittaa nettiautoon myyntiin 35 tuhannella ;D Joutuu muutkin maksamaan vähän enemmän veroja ;)
 
Vs: Evojen verot

ast sanoi
Minulle sanoi tänään toinen käsittelijä että AINA yhteys ensin oman päätöksen käsittelijään, Marvo ei merkkaa mitään päätöksen osalta vaan ainoastaan käsittelijä voi sen tehdä tai korjata (ennen maksua siis).

Soitin oman verotuksen käsittelijälle ja systeemi on muuttunut niin että tehtyä päätöstä ei voi enää muuttaa sen jälkeen. Aikaisemmin oli kuulemma mahdollista tietyissä tilanteissa. Ainoa keino on oikaisun haku veropäätökseen. No MARVO:sta sain kopion lausunnosta jonka he tekivät ennen joulua kun osoitin heille halvemman hintahavainnon kuin MARVO:n itse käyttämät.

230 euroa pitäisi tulla takaisin jo oikaisuvaatimuksella tuon lappusen avustuksella sillä tuskin Tulli nyt voi MARVO:n lausuntoa sivuuttaa kuitenkaan, sehän pistäisi koko systeemin samantien palasiksi. Lisää halvempia hintahavaintojakin on tallessa joten katsotaan mihin veroon lopulta päädytään.
 
Vs: Evojen verot

_jkh_ sanoi
evo 9 mittarissa 25tkm ja -06 ja 11125€ :seina
ast sanoi
Paljonko oli verotusarvo ja veroprosentti? Ilmeisesti tuo on verotettu CO2 päästöjen eikä kokonaismassan mukaan jolloin veroprosentti on noussut korkeaksi.


verotusarvo oli 31339.10€ ja veroprosentti 35.50%
ja päästöjen mukaan määräytynyt veroprosentti :seina
 
Vs: Evojen verot

Oman Evon veropäätös tuli tänään: 3454€ ja kärrynä siis 137tkm ajettu VI GSR -99
Varautunut olin maksimissaan 3500 veroihin, joten eipä tuo päätös mitään riemun kiljahduksia aiheuttanut.

Verrokkeina Nettiautosta 169tkm -98 ja 96tkm -99, eli hintojen perusteella ilmeisesti nämä:
http://www.nettiauto.com/mitsubishi/lancer/3091869
http://www.nettiauto.com/mitsubishi/lancer/3199465

Onkohan tuolla kolmipaikkaisuudella mitään merkitystä/onko huomioitu päätöksessä? Kilometrejäkin tullut sen verran että pyöristyisi 140tkm, mutta eipä taida sekään paljoa vaikuttaa.
 
Vs: Evojen verot

Putte sanoi
Oman Evon veropäätös tuli tänään: 3454€ ja kärrynä siis 137tkm ajettu VI GSR -99
Varautunut olin maksimissaan 3500 veroihin, joten eipä tuo päätös mitään riemun kiljahduksia aiheuttanut.

Verrokkeina Nettiautosta 169tkm -98 ja 96tkm -99, eli hintojen perusteella ilmeisesti nämä:
http://www.nettiauto.com/mitsubishi/lancer/3091869
http://www.nettiauto.com/mitsubishi/lancer/3199465

Onkohan tuolla kolmipaikkaisuudella mitään merkitystä/onko huomioitu päätöksessä? Kilometrejäkin tullut sen verran että pyöristyisi 140tkm, mutta eipä taida sekään paljoa vaikuttaa.

Kutosesta vielä nippanappa siedettävät verot. Kilometrilukema menee aina sen mukaan mitä taulussa on veropäivänä, eli kuponkien jättöpäivänä. Kokemuksen mukaan tullia ei kiinnosta puuttuvat paikat, koska käytännössä sama vaiva on ainakin melkein kaikilla muillakin.
 
Vs: Evojen verot

IX oli tos vajaa vuos sitte 11125€ (-07 ja 22tkm ) :seina
mut eiköhän ne oo jo alle kymppitonnin ku on noi evojen hinnat suomessakin tippunu
 
Vs: Evojen verot

nokonzok sanoi
Tullin taulukot varmaan antaa osviittaa. Sivuilta löytyy myös ne laskukaavat.

Nopeemminhan täältä sai vastauksen ;D Ja tulin siihen tulokseen että katellaan sitten vaan suomen puolelta
 
Vs: Evojen verot

Veikka sanoi
...Ja tulin siihen tulokseen että katellaan sitten vaan suomen puolelta

Tuossa olen kans ns. kakkosautoa katsellut suomesta ja ulkomailta , niin täytyy kyllä myöntää ,että osaavat kyllä meillä tulli ja verottaja hoitaa homman kotiin...

Toki jos ostais jonkun romun tai hinta luokka 150000 € tai yli niin vois jokusen tonnin säästää , muttei juuri normaali hintaisia ainakaan vielä ole tullut vastaan. No ehkä sitten jotain varusteita vois ulkomaita ostamalla saada kaupan kylkiäisinä ,mutta rahallisesti vähän plus miinus nolla hommaa...

Erikseen sitten kyllä autot joita suomesta on vaikea löytää , nehän sit pitää ostaa sieltä mistä saa jos oikein kovasti polttelee.


Veikka:

Kokolailla hyviä CT9A bongauksia tein tuossa viikonloppuna nettiautosta... joku niistä plus 5000 - 7000€ sopiviin osiin ja AWOT !!
 
Vs: Evojen verot

Ulkomailta ostamisen kannattavuus vaihtelee melkoisen paljon eri automallien välillä. Joissakin on tosi paljon ylihintaa Suomessa ja säästö voi olla tonneja. Toisissa säästöä ei välttämättä tule yhtään.

Euroautoissa veroprosentti tulee tiedossa olevien päästömittausten mukaan (jos prossa on tiedossa) ja muissa autoissa kokonaista painosta lasketun prosentin mukaan. En ole laskenut mutta nopea veikkaus on, että evon kohdalla tulisi tässä säästöä, kun ostaa esim. jenkki- tai JDM-auton, koska todelliset päästöt ovat varmasti suuremmat kuin monen vastaavan painoisen perheauton.

Kannattaa muistaa, että Suomi-autoja on kyllästetty suolamössöllä jokaisen talven ajan. Suosittelen välttämään Suomi-autoa, jos siihen ei ole teetetty ruostesuojausta uutena. Ainakin, jos autoa meinaa pitää hiemankin pidempään.

Tyyppihyväksymätöntä autoa (esim. jenkki tai JDM) saa rakennella paljon vapaammin. Eli ei tarvita tyyppihyväksyttyjä osia. Tyyppihyväksymättömän kohdalla tulee enemmän kuluja katsastuksessa, kun tarvitaan vastaavuustodistuksia + lamppujen vaihtoja yms. Mutta saapahan auton, jota voi rakentaa vapaammmin eikä ole todennäköistä ruosteyllätystä muhimassa.
 
Vs: Evojen verot

100tkm ajetun 1996 GSR nelosen veropäätös saapui tänään, veroja tuli 2122,46e eli ihan linjassa. Yleinen pyyntihinta 9601e ja verotusarvo 8101e.. Oli muuten nettiauton vertailussa ollut joku 135tkm ajettukin ja 12000e pyynnillä. ::)
 
Vs: Evojen verot


http://www.tulli.fi/fi/yksityisille/autoverotus/taulukot/autot/au/1009.pdf

Evo 7 verot???

SJ-Importti mainostaa, että "viimeaikoina ollut jotain 3700,- luokkaa" Tuolta tullin syyskuun kansiosta kun katsoo, niin on JDM-versiostakin jouduttu maksamaan aivan törkeitä veroja (7491,65,-)... kellään ideaa, mitä ne vois tuommosessa 75tmailia ajetussa olla??
 
Vs: Evojen verot

Soppamies sanoi
http://www.tulli.fi/fi/yksityisille/autoverotus/taulukot/autot/au/1009.pdf

Evo 7 verot???

SJ-Importti mainostaa, että "viimeaikoina ollut jotain 3700,- luokkaa" Tuolta tullin syyskuun kansiosta kun katsoo, niin on JDM-versiostakin jouduttu maksamaan aivan törkeitä veroja (7491,65,-)... kellään ideaa, mitä ne vois tuommosessa 75tmailia ajetussa olla??

Tossa kyseisessä tapauksessa on oltava virhe. Veroprosentti näyttää olevan 43, joka ei mitenkään pidä paikkaansa. Todellisesti pitäisi olla jossain 25 kulmilla. Lisäksi kilsoja näyttää olevan huomattavan vähän, joka tietysti nostaa veroja.
 
Vs: Evojen verot

nokonzok sanoi
Tossa kyseisessä tapauksessa on oltava virhe. Veroprosentti näyttää olevan 43, joka ei mitenkään pidä paikkaansa. Todellisesti pitäisi olla jossain 25 kulmilla. Lisäksi kilsoja näyttää olevan huomattavan vähän, joka tietysti nostaa veroja.

voisko ne mahdollisesti olla tuossa 3,5-4,5 tonnin välissä?
nettiautossa 19000,- pari myynnissä? vähempi ajettua.
 
Vs: Evojen verot

Itse olen kans noita Evo 7 veroja ihmetellyt! Jotku ilmoittavat tosiaan että tulisi joku 3500 verran. Joillekin on sitten tullut hurjia 7000 veroja :eek:
 
Vs: Evojen verot

nikob sanoi
Itse olen kans noita Evo 7 veroja ihmetellyt! Jotku ilmoittavat tosiaan että tulisi joku 3500 verran. Joillekin on sitten tullut hurjia 7000 veroja :eek:

Kaipa siihen vaikuttaa sekin että kun nettiautossa pyyntihinnat yli 20k :nykii
 
Vs: Evojen verot

As it just happens, Kun on kaikki tieto maailmassa itsellä(tm) (Toki sama tieto joka löytyy tullin peedeeäffistä myös, mutta itsellä hieman "helpommin" 8)

Sarakkeet bout samat kuin tullillakin with extras. (toiseksi viimenen on veroprosentti sit)
(eli merkki, malli, kunto, km, käyttöönotto, verotuspäivä, tullin arvo, verot, mahdollinen alvi, veroprosentti, ja chassis)

MITSUBISHI LANCER 2,0T EVOLUTION VII 203 KW OHJAUS OIKEALLA N 75000 2002-09-30 2008-06-24 24275.85 5729.10 1260.40 28 CT9A
MITSUBISHI LANCER 2,0 EVOLUTION 7 4D 4WD 206 KW N 66000 2003-03-27 2009-04-09 23387.60 5308.98 0.00 22 CT9A
MITSUBISHI LANCER 2.0 4D TURBO 4WD 199KW N 38000 2003-01-01 2009-07-02 24185.60 7207.30 0.00 29 CT9A
MITSUBISHI LANCER 2.0 4D 4WD 206 KW EVO7 OHJAUS OIKEALLA N 103000 2001-03-31 2009-08-21 19924.30 5379.56 0.00 26 CT9A
MITSUBISHI LANCER 2.0 4D 4WD 195KW RHD OHJAUS OIKEALLA N 104000 2001-12-31 2009-09-16 13407.00 3995.28 0.00 29 CT9A
MITSUBISHI LANCER 2.0 EVO 206 kw RHD N 116000 2001-09-01 2010-02-11 12306.00 3667.18 0.00 29 CT9A
MITSUBISHI LANCER 2,0 4D EVOLUTION 7 4WD 206 KW ohj.oikealla N 45000 2010-09-30 2001-02-01 17341.80 7491.65 0.00 43 CT9A

Saitte vielä sortattuna verotuspäivän mukaan ::)

ps. Nuille 7ke veroista, ettei joku ois verottanut auton co2 päästöjen mukaan eikä kokonaismassan.. jolloin prosentti ois kohdallaan? kun yli 2001:hän sitä kai piti soveltaa?
 
Vs: Evojen verot

J. Puhakka sanoi
ps. Nuille 7ke veroista, ettei joku ois verottanut auton co2 päästöjen mukaan eikä kokonaismassan.. jolloin prosentti ois kohdallaan? kun yli 2001:hän sitä kai piti soveltaa?

Ei sovelleta kun ei ole tyyppihyväksytty --> ei virallista päästötietoa --> painon mukaan vuosimallista riippumatta. Ratin paikka ainakin vaikuttaa jo aika paljon. Loppuheittely menee aurinkotuulien piikkiin. Tuollainen 7k ei selity millään muulla kuin tullin virheellä.
 
Vs: Evojen verot

Toi 7ke on minun maksamat verot. :( Sai siitä onneksi tuon alvin pois myöhemmin. Dokumenteista huolimatta laskivat automaattilootan ilmeisesti luksusvarusteeksi ja siitä lisähintaa, kun taas se japanin päässä on nimenomaan halvempi hankkia, jolloin verot olis pitäny olla pienemmät kuin manuaalissa.
 
Vs: Evojen verot

Biim sanoi
Toi 7ke on minun maksamat verot. :( Sai siitä onneksi tuon alvin pois myöhemmin. Dokumenteista huolimatta laskivat automaattilootan ilmeisesti luksusvarusteeksi ja siitä lisähintaa, kun taas se japanin päässä on nimenomaan halvempi hankkia, jolloin verot olis pitäny olla pienemmät kuin manuaalissa.

Ai verotit autosi vasta nyt? (kun päätös päivä oli 30.09.2010) Vai sekoitanko nyt johonkin muuhun jolla kans GT-A
Ei helkkari, että automaattiaski aiheuttaa veroprosentin nousun melkein 45% :eek: Noh, uskomatonta.
 
Vs: Evojen verot

J. Puhakka sanoi
Ai verotit autosi vasta nyt? (kun päätös päivä oli 30.09.2010) Vai sekoitanko nyt johonkin muuhun jolla kans GT-A
Ei helkkari, että automaattiaski aiheuttaa veroprosentin nousun melkein 45% :eek: Noh, uskomatonta.

hä..päätöspäivähän on 2009-07-02
 
Vs: Evojen verot

Harri K sanoi
hä..päätöspäivähän on 2009-07-02

Ei vaan tuo eka, 2008-06-24.

MITSUBISHI LANCER 2,0T EVOLUTION VII 203 KW OHJAUS OIKEALLA N 75000 2002-09-30 2008-06-24 24275.85 5729.10 1260.40 28 CT9A
 
Vs: Evojen verot

Harri K sanoi
Nii joo ku tuos o toi alvikin toki juu. Mut eihä tuos listais ollu tuota puhakan mainitsemaa edes...

Ei minun listassa (nyt on), mutta tuossa uusimmassa tullin PDF:ässä oli, oletin että siitä puhuttiin..

Eli
MITSUBISHI LANCER 2,0 4D EVOLUTION 7 4WD 206 KW ohj.oikealla N 45000 2010-09-30 2001-02-01 17341.80 7491.65 0.00 43 CT9A
 
Vs: Evojen verot

Veropäätös tuli mulle eilen. Evo 6, 106tkm, kunto normaali, oik. ohj. 26,4%, 3008 euroa.

Hippasen vähemmän mitä odotin :peukku
 
Vs: Evojen verot

Onkos porukalla mitään hajua mitä Evo 8 abaut tulisi veroja?
Esim. Jos jostain euroopasta uittaisi! Ja missä hinnoissa tulisi hyvä kuntoinen 8 pyörimään!
 
Vs: Evojen verot

Itelle tuli just evo 8 veropäätös. 10167,73e. Ajettu 59000 km. vm-04,mutta käyttöönotto 06 eli verotettu 06 mukaan,muttei toki verrattu evo 9. Kunto normaali. uitettu englannista elikkäs OHJAUS OIKEALLA. Verotettu päästöjen eli 258 g mukaan. veroprosentti 36,4. En tiiä mitä muut on saanu nyt hiljattain ja ei tuntunut toi posteljooni ohjaus vaikuttavan mitenkään hintaan. Kai toi sit vaa noi menee?
 
Vs: Evojen verot

Rörmakare sanoi
Itelle tuli just evo 8 veropäätös. 10167,73e. Ajettu 59000 km. vm-04,mutta käyttöönotto 06 eli verotettu 06 mukaan,muttei toki verrattu evo 9. Kunto normaali. uitettu englannista elikkäs OHJAUS OIKEALLA. Verotettu päästöjen eli 258 g mukaan. veroprosentti 36,4. En tiiä mitä muut on saanu nyt hiljattain ja ei tuntunut toi posteljooni ohjaus vaikuttavan mitenkään hintaan. Kai toi sit vaa noi menee?

Ei se kyllä ihan noin mene. Ohjauksesta vähintäänkin pitää saada 20% alennus. Se on mainittu jos se on otettu huomioon, eli jos sitä ei papereista löydy niin äkkiä soittamaan tulliin ENNEN KUIN MAKSAT VEROT. Tuollaiset virheet korjataan automaagisesti viran puolesta ilman valitusta.

Käyttöönotto on ratkaiseva tekijä vuosimallin suhteen, eli siinä mielessä meni oikein. Onko kyseessä Evo "260" vai ei? veroissa on nimittäin aika karut erot 260 ja ei-260 mallien välillä, jälkimmäisten ollessa huomattavan paljon lompakkoystävällisempiä. 260 on ns. virallinen euromalli ja helpoiten sen tunnistaa 5-vaihteisesta laatikosta, muissa on 6 vaihdetta.
 
Vs: Evojen verot

Smiqul sanoi
Tänään tuli postista verolaput.
Evo 5, 141tkm, kunto normaali, oik. ohj. 26,4% 2723,16e

Näppärän oloinen vero. :) nimimerkillä 4000e 2v sitte.. :D

Hieno kuva muuten profiilissa. Isompia kehiin. :)
 
Vs: Evojen verot

vilionilkee sanoi
Evo 5 RS 1997 kunto normaali 108tkm(mittarilukema) 2202,75e ;)

Halvalla meni. Vuosimalli jeesaa tietysti jotain, oikeasti kun evo 5 on tullut vasta 1998. Mutta on kyllä pienet verot, varsinkin vasurille.
 
Vs: Evojen verot

nokonzok sanoi
Halvalla meni. Vuosimalli jeesaa tietysti jotain, oikeasti kun evo 5 on tullut vasta 1998. Mutta on kyllä pienet verot, varsinkin vasurille.

Juu odotin kolmee ja pelkäsin neljäätuhatta, mutta oli kyllä positiivinen yllätys, kun sain tärisevin sormin kirjekuoren avattua. Jää taas enemmän puuharahaa 8)
 
Vs: Evojen verot

Vähän menee väärään otsikkoon mutta saa luvan sopia tänne

Kattelin tuossa piruuttani Outlander Turbon verotietoja:

lokakuu 2010
MITSUBISHI OUTLANDER 2.0 5D MA 4WD 148KW N 2005 02 24 80 000km 5271.34€
MITSUBISHI OUTLANDER 2.0 5D MA 4WD 148KW N 2005 07 29 134 000km 4852.42€

Uudempia päätöksiä ei näytä olevan.

http://www.blocket.se/stockholm/Mitsubishi_Outlander_2_0T_4WD_33000933.htm?ca=11&w=3
13 800€ +verot

Tollanenhan vois jopa olla kannattavaa hankkia Ruotsista.
 
Vs: Evojen verot

mulle tuli veroja 3309,21 joulukuussa 2010
Auto evo 5 kunto normaali ajettu 85000ml
 
Vs: Evojen verot

Jr- sanoi
Vähän menee väärään otsikkoon mutta saa luvan sopia tänne

Kattelin tuossa piruuttani Outlander Turbon verotietoja:

lokakuu 2010
MITSUBISHI OUTLANDER 2.0 5D MA 4WD 148KW N 2005 02 24 80 000km 5271.34€
MITSUBISHI OUTLANDER 2.0 5D MA 4WD 148KW N 2005 07 29 134 000km 4852.42€

Uudempia päätöksiä ei näytä olevan.

http://www.blocket.se/stockholm/Mitsubishi_Outlander_2_0T_4WD_33000933.htm?ca=11&w=3
13 800€ +verot

Tollanenhan vois jopa olla kannattavaa hankkia Ruotsista.

Jatkan OT:a väärässä ketjussa.
No ei olis paha. Tällä hetkellä on nettiautossa yksi turbo-outtis myynnissä Treen Rinta-Jouilla 24000 eur. Kävin sitä pikkasen kyyläämässä... Vähän aikaa sitten oli yksi turbo myynnissä 16000 eur toisissa kilvissä kylläkin, mutta meni ilmeisesti nopeaan kaupaksi.

Sellainen tuli päissään mieleen, että mites jos tilaisi Japanian maalta RHD-turbon. Onkohan sellaisia tuotu? Että mitä sellaiselle jäisi hinnaksi?
 
Vs: Evojen verot

Veikka sanoi
Paljoha tämä on vaikuttanut veropäätökseen ---> http://www.nettiauto.com/mitsubishi/lancer/2479438

Kohtuu pyyntihinta
ja just oli jollai klubilaisel toi auto tänää st motorsilla :)
 
Vs: Evojen verot

Teemu T. sanoi
Sellainen tuli päissään mieleen, että mites jos tilaisi Japanian maalta RHD-turbon. Onkohan sellaisia tuotu? Että mitä sellaiselle jäisi hinnaksi?

Kyselyä Mamasanille :driver
 
Vs: Evojen verot

Evo 7, vm.2001, verot reiluu 5000e helmi/maaliskuu. normaali kunto, 103000km.
Päästöjen mukaa mitkä on lontoon otteessa 304. verotus prosentti reilu 40.
 
Vs: Evojen verot

BamBu^^ sanoi
Evo 7, vm.2001, verot reiluu 5000e helmi/maaliskuu. normaali kunto, 103000km.
Päästöjen mukaa mitkä on lontoon otteessa 304. verotus prosentti reilu 40.

Miten voi olla otteessa päästöt kun ei ole tyyppihyväksytty laite? Olisi anyway kannattanut verottaa painon mukaan. Sinulle jo myöhäistä, mutta muille vinkiksi vastaisuuden varalle.
 
Vs: Evojen verot

nokonzok sanoi
Miten voi olla otteessa päästöt kun ei ole tyyppihyväksytty laite? Olisi anyway kannattanut verottaa painon mukaan. Sinulle jo myöhäistä, mutta muille vinkiksi vastaisuuden varalle.

Soitin tullii ni muistaaksee 2001 -> ajoneuvot verotetaa päästöjen mukaan. Ja Englannissa ollu kilvissä ni sieltä päästöt rekisteriotteeseen. On tyyppihyväksyntä numero otteessa ni ei tarvitse vaatimuksenmukaisuustodistusta, Ainakin näin yhdellä katsastusasemalla sanottiin. Toisella taas, että kannattaa se olla. :D
 
Vs: Evojen verot

BamBu^^ sanoi
Soitin tullii ni muistaaksee 2001 -> ajoneuvot verotetaa päästöjen mukaan. Ja Englannissa ollu kilvissä ni sieltä päästöt rekisteriotteeseen. On tyyppihyväksyntä numero otteessa ni ei tarvitse vaatimuksenmukaisuustodistusta, Ainakin näin yhdellä katsastusasemalla sanottiin. Toisella taas, että kannattaa se olla. :D

Tyyppihyväksymättömät autot verotetaan aina painon mukaan, iästä riippumatta. Evo seiska ei ole EY-tyyppihyväksytty. Näin ollen otteessa ei yksinkertaisesti voi olla tyyppihyväksyntänumeroa, tai sitten kyseessä on virhe. Sama koskee päästöjä. Yhtäkaikki, nämä autot kannattaa aina verottaa painon mukaan. Myös virimielessä on parempi, että auto ei ole tyyppihyväksytty. Eli jos nyt olet joten saanut seiskan menemään kilpiin esim. kasin tyyppihyväksyntänumerolla, onneksi olkoon, olet maksanut huomattavasti enemmän huonommasta lopputuloksesta.
 
Vs: Evojen verot

nokonzok sanoi
Tyyppihyväksymättömät autot verotetaan aina painon mukaan, iästä riippumatta. Evo seiska ei ole EY-tyyppihyväksytty. Näin ollen otteessa ei yksinkertaisesti voi olla tyyppihyväksyntänumeroa, tai sitten kyseessä on virhe. Sama koskee päästöjä. Yhtäkaikki, nämä autot kannattaa aina verottaa painon mukaan. Myös virimielessä on parempi, että auto ei ole tyyppihyväksytty. Eli jos nyt olet joten saanut seiskan menemään kilpiin esim. kasin tyyppihyväksyntänumerolla, onneksi olkoon, olet maksanut huomattavasti enemmän huonommasta lopputuloksesta.

Ei ole auto kilvissä vielä ja kyllä tyyppihyväksyntänumero on otteessa. Minä en näistä niin tiedä, mutta mihin sitä vaatimuksenmukaisuustodistusta tarviaa jos auto ei tarvitse mitään hyväksyntiä suomeen? Verot tulevat seiskan mukaan ja enkö siinä säästä rahaa yli 400 euroa, että ei tarvitse hankkia vaatimuksenmukaisuustodistusta? Pelkkä rekisteröintikatsastus.
 
Vs: Evojen verot

BamBu^^ sanoi
Ei ole auto kilvissä vielä ja kyllä tyyppihyväksyntänumero on otteessa. Minä en näistä niin tiedä, mutta mihin sitä vaatimuksenmukaisuustodistusta tarviaa jos auto ei tarvitse mitään hyväksyntiä suomeen? Verot tulevat seiskan mukaan ja enkö siinä säästä rahaa yli 400 euroa, että ei tarvitse hankkia vaatimuksenmukaisuustodistusta? Pelkkä rekisteröintikatsastus.

Muuhun en ota kantaa kuin siihen, että noilla 304g päästöillä vuosittainen co2-pohjainen vero on 354e. Se on rapiat 200e enemmän kuin omassa seiskassa, jonka vero on tyyppihyväksymättömänä määritelty kokonaismassan mukaan - vuosivero on 152e. Ero on mielestäni merkittävä. Emännän 2.0 vaparilancerissa on itse asiassa karvan isompi vuosittainen vero kuin evossa.
 
Vs: Evojen verot

Biim sanoi
Muuhun en ota kantaa kuin siihen, että noilla 304g päästöillä vuosittainen co2-pohjainen vero on 354e. Se on rapiat 200e enemmän kuin omassa seiskassa, jonka vero on tyyppihyväksymättömänä määritelty kokonaismassan mukaan - vuosivero on 152e. Ero on mielestäni merkittävä. Emännän 2.0 vaparilancerissa on itse asiassa karvan isompi vuosittainen vero kuin evossa.

Paljo sulla on päästöt seiskassa? Tiedän yhden seiskan jossa on 204. Ihmetyttää tuo 304 vaikka kyseessä on "sama" auto..?
 
Takaisin
Ylös Bottom