Pitqlainen
New Member
- Liittynyt
- 19 Syyskuu 2017
Elikkä auto käyny pääsääntöisesti tyhjkäkäyntiä 1300rpm ja nyt sain aikaiseksi vaihtaa tyhjäkäynti moottorin.
Nyt auto käy tyhjäkäyntiä humppaamalla 1100-1600rpm (nousee 1600rpm sitten ilmeisesti bensansyöttö katkeaa ja tippuu 1100 ja sitten uudestaan lähtee nousemaan).
Tähän mennessä tehtyä:
-vaihdettu tyhjäkäynti moottori
-Katsottu alipaine letkut silmämääräisesti kaikki ehyiä ja tiukat liitokset
-kaasuläpän asento anturia mitattu (virrat päällä auto pois päältä 0,056v alkuasennossa ) ilmeisesti tämä oikein kun lueskelin foorumeita
pitää vielä tänään tutkia tätä asento anturia kun näytti äkkiseltään että pikkusen kun käänti kaasuläppää voltit hyppäs heti yli 4 volttiin mutta tuli keskeytys projektiin niin en kerenny tutkia loppuun
-maf puhistettu crc aineella
-kaasuläppää putsattu kiinni ollessa
-imuvuotoja etsitty jarrucleanerin kanssa, mitään ei löytyny
-kaasuvaijeri katsottu että ei liian tiukalla
Ongelmaha tuli todennäköisesti koneremontin jälkeen jossain vaiheessa, mutta katsastus meni läpi remontin jälkeen, että sillon se taisi vielä käydä oikeeta tyhjäkäyntiä.
Auton "virityksiä"
-vapaavirtaus suodin
-dumppi
-hks kokoputkisto downpipeltä
-egr poistettu
ennen koneremonttia siis kävi nätisti tyhjäkäyntiä 900-950 rpm ja kaikki "viritykset" ollu paikallaan siitä asti kun ostin auton eikä ole ollut ongelmia aikaisemmin näitten kanssa
Pitäs varmaan jossain saada vikakoodit luettua en ole vielä kerennyt asiaan perehtyä kuka vois semmosen täällä kuopion/siilinjärven suunnalla tehä.
Jos jollain olis vähän suuntaa antaa mitä lähtis seuraavaks tutkimaan, rupeaa itseltä ideat loppumaan. Kiitos!
Nyt auto käy tyhjäkäyntiä humppaamalla 1100-1600rpm (nousee 1600rpm sitten ilmeisesti bensansyöttö katkeaa ja tippuu 1100 ja sitten uudestaan lähtee nousemaan).
Tähän mennessä tehtyä:
-vaihdettu tyhjäkäynti moottori
-Katsottu alipaine letkut silmämääräisesti kaikki ehyiä ja tiukat liitokset
-kaasuläpän asento anturia mitattu (virrat päällä auto pois päältä 0,056v alkuasennossa ) ilmeisesti tämä oikein kun lueskelin foorumeita
pitää vielä tänään tutkia tätä asento anturia kun näytti äkkiseltään että pikkusen kun käänti kaasuläppää voltit hyppäs heti yli 4 volttiin mutta tuli keskeytys projektiin niin en kerenny tutkia loppuun
-maf puhistettu crc aineella
-kaasuläppää putsattu kiinni ollessa
-imuvuotoja etsitty jarrucleanerin kanssa, mitään ei löytyny
-kaasuvaijeri katsottu että ei liian tiukalla
Ongelmaha tuli todennäköisesti koneremontin jälkeen jossain vaiheessa, mutta katsastus meni läpi remontin jälkeen, että sillon se taisi vielä käydä oikeeta tyhjäkäyntiä.
Auton "virityksiä"
-vapaavirtaus suodin
-dumppi
-hks kokoputkisto downpipeltä
-egr poistettu
ennen koneremonttia siis kävi nätisti tyhjäkäyntiä 900-950 rpm ja kaikki "viritykset" ollu paikallaan siitä asti kun ostin auton eikä ole ollut ongelmia aikaisemmin näitten kanssa
Pitäs varmaan jossain saada vikakoodit luettua en ole vielä kerennyt asiaan perehtyä kuka vois semmosen täällä kuopion/siilinjärven suunnalla tehä.
Jos jollain olis vähän suuntaa antaa mitä lähtis seuraavaks tutkimaan, rupeaa itseltä ideat loppumaan. Kiitos!