Twilight
New Member
- Liittynyt
- 30 Joulukuu 2007
Terve
Elikkäs olen Ville Tampereelta, ja olen tulevaisuudessa hankkimassa Evolution VIII:n. Olen opiskellut auton tekniikkaa pääosin ulkomaisilta foorumeilta ja esitteistä. Yksi asia kuitenkin on askarruttanut, enkä ole tarkennusta asialle löytänyt mistään. Eli pääosassa eurooppaahan (LHD mallit) myytiin vain yhtä versiota Evo VIII- mallista. Eroavaisuutena esim Englannin malleihin ainakin 261hv- moottori, 5- vaihteinen vaihteisto sekä kaksi katalysaattoria.
Englannistahan löytyy Evolution 260 (RHD) malli (RS, GSR ja FQ:n lisäksi). Madalletulla spoilerilla, ja kangassisustalla. Josta löytyy ABS, EBD sekä Super AYC mutta ei ACD:tä. Suoritusarvoiksi annetaan 0-100km/h 6,1sek.
Britannian lähteiden mukaan LanEvo VIII 260 on EU- tyyppihyväksyntämalli, joka mahdollistaa auton myytävän yli 30:ssä Euroopan maassa. Mutta tutkiessani olen havainnut euroopan 261hv malleissa ACD katkaisian molemmista versioista; korkean spoilerin (kangassisustalla) sekä matalan spoilerin (nahkasisustalla) yhteydessä.
Kysyisin nyt teiltä asiaan perehtyneiltä, että onko tuossa Euroopan 261hv Evolution VIII mallissa Active Centre Differential (ACD), Sport ABS (S-ABS), Electronic Brake Distribution (EBD) sekä Super Active Yaw Control (AYC)? Entäs mitenkäs etuakseliston rakenne, onko avoin vai löytyykö torsen- tyylinen lukko edestä (niinkuin IX mallissa)?
Lähteitä liitettynä (copypastettuna);
Lähde: MLR quide;
Launched in 2004, the Evolution 8 260 was built
specifically to meet European homologation
regulations allowing it be sold for the first time in
35 European countries. Many of these countries
will only allow European homologated cars to be
sold and therefore the Evolution 8 260 had a
much larger potential market in Europe than
previous Evos.
Technically the Evolution 8 260 was
essentially an Evo VII. It was fitted
with a 5-speed gearbox, steel roof
instead of the aluminum one on the
MR, ABS, EBD Super AYC, but no
Active Centre Differential
One of the major obstacles for obtaining European homologation is emissions and
the effect on the Evolution 8 260 was to limit it’s power to an official 261bhp with the
use of two catalytic converters.
Toivon saavani tarkennusta asiaan... Hyvät uudetvuodet!
-Ville
Elikkäs olen Ville Tampereelta, ja olen tulevaisuudessa hankkimassa Evolution VIII:n. Olen opiskellut auton tekniikkaa pääosin ulkomaisilta foorumeilta ja esitteistä. Yksi asia kuitenkin on askarruttanut, enkä ole tarkennusta asialle löytänyt mistään. Eli pääosassa eurooppaahan (LHD mallit) myytiin vain yhtä versiota Evo VIII- mallista. Eroavaisuutena esim Englannin malleihin ainakin 261hv- moottori, 5- vaihteinen vaihteisto sekä kaksi katalysaattoria.
Englannistahan löytyy Evolution 260 (RHD) malli (RS, GSR ja FQ:n lisäksi). Madalletulla spoilerilla, ja kangassisustalla. Josta löytyy ABS, EBD sekä Super AYC mutta ei ACD:tä. Suoritusarvoiksi annetaan 0-100km/h 6,1sek.
Britannian lähteiden mukaan LanEvo VIII 260 on EU- tyyppihyväksyntämalli, joka mahdollistaa auton myytävän yli 30:ssä Euroopan maassa. Mutta tutkiessani olen havainnut euroopan 261hv malleissa ACD katkaisian molemmista versioista; korkean spoilerin (kangassisustalla) sekä matalan spoilerin (nahkasisustalla) yhteydessä.
Kysyisin nyt teiltä asiaan perehtyneiltä, että onko tuossa Euroopan 261hv Evolution VIII mallissa Active Centre Differential (ACD), Sport ABS (S-ABS), Electronic Brake Distribution (EBD) sekä Super Active Yaw Control (AYC)? Entäs mitenkäs etuakseliston rakenne, onko avoin vai löytyykö torsen- tyylinen lukko edestä (niinkuin IX mallissa)?
Lähteitä liitettynä (copypastettuna);
Lähde: MLR quide;
Launched in 2004, the Evolution 8 260 was built
specifically to meet European homologation
regulations allowing it be sold for the first time in
35 European countries. Many of these countries
will only allow European homologated cars to be
sold and therefore the Evolution 8 260 had a
much larger potential market in Europe than
previous Evos.
Technically the Evolution 8 260 was
essentially an Evo VII. It was fitted
with a 5-speed gearbox, steel roof
instead of the aluminum one on the
MR, ABS, EBD Super AYC, but no
Active Centre Differential
One of the major obstacles for obtaining European homologation is emissions and
the effect on the Evolution 8 260 was to limit it’s power to an official 261bhp with the
use of two catalytic converters.
Toivon saavani tarkennusta asiaan... Hyvät uudetvuodet!
-Ville