Tjoki sanoiSe mua vaan ihmetyttää miksei ne ala ottaan EVO:sta vakionakin enemmän tehoa irti. On se murheellista että vuonna 93 EVO:ssa oli 265 hepoa ja m3 bemarissa 280. Nyt EVOSSA on 280 ja uudessa M3:ssa tulee olemaan 400+... eli minne jäi evon kehitys.. No, ymmärrän, ralli auto, mutta silti. Kohta 325 bemarissa on yhtä paljon jenkua vakiona..
Tjoki sanoiSe mua vaan ihmetyttää miksei ne ala ottaan EVO:sta vakionakin enemmän tehoa irti. On se murheellista että vuonna 93 EVO:ssa oli 265 hepoa ja m3 bemarissa 280. Nyt EVOSSA on 280 ja uudessa M3:ssa tulee olemaan 400+... eli minne jäi evon kehitys.. No, ymmärrän, ralli auto, mutta silti. Kohta 325 bemarissa on yhtä paljon jenkua vakiona..
Tjoki sanoiSe mua vaan ihmetyttää miksei ne ala ottaan EVO:sta vakionakin enemmän tehoa irti. On se murheellista että vuonna 93 EVO:ssa oli 265 hepoa ja m3 bemarissa 280. Nyt EVOSSA on 280 ja uudessa M3:ssa tulee olemaan 400+... eli minne jäi evon kehitys.. No, ymmärrän, ralli auto, mutta silti. Kohta 325 bemarissa on yhtä paljon jenkua vakiona..
Jap-Spec sanoiHieno on... Mikähän mahtaa olla lopullinen hinta ???
Tjoki sanoiSe mua vaan ihmetyttää miksei ne ala ottaan EVO:sta vakionakin enemmän tehoa irti. On se murheellista että vuonna 93 EVO:ssa oli 265 hepoa ja m3 bemarissa 280. Nyt EVOSSA on 280 ja uudessa M3:ssa tulee olemaan 400+... eli minne jäi evon kehitys.. No, ymmärrän, ralli auto, mutta silti. Kohta 325 bemarissa on yhtä paljon jenkua vakiona..
akslei sanoi1. 1:18.4 – Pagani Zonda F
2. 1:18.9 – Maserati MC12
3. 1.19.0 – Ferrari Enzo
4. 1:19.5 – Ariel Atom 2
5. 1:19.8 – Porsche Carrera GT
6. 1:20.4 – Koenigsegg CCX5
7. 1:20.7 – Ascari KZ1
8. 1:20.9 – Mercedes-Benz SLR McLaren
9. 1:21.9 – Ford GT
10. 1:22.3 – Ferrari 360 Challenge Stradale
11. 1:22.3 – Porsche 911 GT3 RS
12. 1:22.4 – Chevrolet Corvette Z06
13. 1:22.9 – Ferrari F430 F1
14. 1:23.0 – Westfield XTR22
15. 1:23.2 – Ferrari F430 Spider F1
16. 1:23.7 – Lamborghini Murciélago
17. 1:23.8 – Pagani Zonda C12 S 7.31
18. 1:23.9 – Koenigsegg CC8S
19. 1:24.8 – Mitsubishi Evo VIII MR FQ-400
20. 1:24.8 – TVR Sagaris
21. 1:24.8 – TVR Tuscan Mk.II
22. 1:25.0 – Noble M12 GTO-3
23. 1:25.1 – Lotus Exige S
24. 1:25.8 – Lamborghini Gallardo2
25. 1:25.9 – Morgan Aero 8 GTN
26. 1:26.2 – BMW M5
27. 1:26.4 – Lotus Exige1
28. 1:26.7 – Porsche Cayman S
29. 1:26.8 – Chevrolet Corvette
30. 1:26.8 – Ferrari 575M HGTC
31. 1:26.9 – Mercedes-Benz CLS55 AMG
32. 1:27.1 – Aston Martin Vanquish S
32. 1:27.1 – Aston Martin DB9
33. 1:27.2 – Porsche 911 GT32
34. 1:27.3 – Spyker C8 Spyder
35. 1:27.5 – TVR T350c
36. 1:27.9 – Wiesmann MF 3
37. 1:28.0 – BMW M3 CSL2
38. 1:28.2 – Marcos TSO GT2
39. 1:28.5 – Dodge Viper SRT-102
40. 1:28.6 – MG SV
41. 1:28.7 – Porsche Boxster S
42. 1:28.9 – Porsche 911 Carrera S3
43. 1:28.9 – Mitsubishi Lancer Evo VIII
44. 1:29.0 – Mercedes-Benz CL65 AMG
45. 1:29.0 – Alpina Roadster V8
46. 1:29.0 – Lamborghini Murciélago1
47. 1:29.4 – Subaru Impreza WRX STi WR-1
48. 1:30.0 – Alfa Romeo 147 3.7 GTA
49. 1:30.1 – Subaru Impreza WRX STi
50. 1:30.1 – Vauxhall Monaro VXR
51. 1:30.4 – Aston Martin DB7 GT
52. 1:30.4 – Volkswagen Golf R32 2005
53. 1:30.9 – Audi S4 Quattro 4.2
54. 1:31.0 – Porsche 911 Turbo2
55. 1:31.3 – Vauxhall VX220 Turbo
56. 1:31.6 – Honda NSX Type-R2
57. 1:31.8 – BMW M3
58. 1:31.8 – BMW 535d
59. 1:31.8 – Nissan 350Z
60. 1:31.8 – Mazda RX-8
61. 1:31.9 – BMW 130i
62. 1:32.2 – Ford Focus RS
63. 1:32.5 – Lotus Esprit V8
64. 1:32.5 – Renaultsport Mégane 225 Cup
65. 1:32.7 – Audi TT Quattro 3.2
66. 1:32.8 – Modernized Jaguar E-Type
67. 1:32.9 – Mercedes-Benz SLK350
68. 1:33.0 – Mercedes-Benz SL55 AMG2
69. 1:33.0 – Vauxhall Astra VXR
70. 1:33.1 – Noble M122
71. 1:33.3 – Volkswagen Golf R32 2003
72. 1:33.3 – Cadillac CTS-V2
73. 1:33.7 – MG ZT 260
74. 1:33.8 – Renaultsport Clio 182 Cup
75. 1:33.9 – Holden Monaro2
76. 1:34.9 – Ford Focus ST4
77. 1:35.0 – Volvo S60 R
78. 1:35.1 – Volkswagen Golf GTI 2004
79. 1:35.2 – Ferrari 575M3
80. 1:35.6 – Alfa Romeo 147 GTA
81. 1:35.6 – Lotus Elise2
82. 1:36.2 – Aston Martin Vanquish3
83. 1:36.2 – Renaultsport Clio V63
84. 1:36.5 – Honda Civic Type-R
85. 1.37.0 – Porsche Boxster2 2003
86. 1.37.3 – BMW Z4 3.0i2
87. 1.37.4 – Honda S20002
88. 1:37.9 – Saab 9-5 HOT Aero
89. 1:38.0 – Mazzer
90. (Maserati 3200 GT)
91. 1:39.4 – Bowler Wildcat
92. 1:40.8 – Bentley Arnage T2
93. 1:44.0 – Overfinch 580 S2
94. (Range Rover)
95. 1:46.0 – Aston Martin DB5
Kopioitu:
http://en.wikipedia.org/wiki/Top_Gear_Power_Lap_Times
61.900€e15mitsubishi sanoiJos se vanhaa kaavaa kasi vs. ysi noudattaa, niin eiköhän sen uuden kympin hinta oo silloin 41.900 egua ;D ;D
http://www.mitsubishiclubfinland.com/keskustelu/index.php?topic=18252.msg123127#msg123127nokonzok sanoiMitä tulee noihin evojen (tai muidenkin) vakio tehoihin, niin allekirjoittanutta hieman närästää hehkutus, että kaikissa on reilusti on 300 hevosta. Jossain voi olla, mutta erityisesti euro-evoissa ollaan keskimäärin hyvin lähellä ilmoitettua tehoa.
epestrand sanoi61.900€eukku
Jos sieltä tulee 2 eri versiota Rally art ja sitten pelkkä Evo X, kilpailua Subarulle jolla WRX jaSTI.Peke sanoiEn usko et noin paljoa hinta pomppais, arvaukseni on 56900€.
UltimateIX sanoihttp://www.mitsubishiclubfinland.com/keskustelu/index.php?topic=18252.msg123127#msg123127
Kyllä niissä voi olla se 300 heppa mutta tuskin paljoa yli, toi on kuitenkin jo 50000tkm ajettuna penkitetty varmasti täysin vakiomalli. Reilusti yli 300 on utopiaa kyllä. Dynossa on se hyvä puoli että asiat selviää, huono puoli on se että essolla pitää keksiä jotain muuta puhuttavaa sen jälkeen yleensäMeillä vaikuttaa varmasti tohon bensa joka on laadukasta, jollain litkulla se 280 voi olla todella lähellä totuutta. Tosta tais olla jossain TopGearissakin juttua kun ne vertas niiden eri bensoja dynossa, STI:ssä ero oli muistaakseni lähemmäs 20 konia. Voin muistaa toki väärin ton ohjelman, jonkun verran tulee moisia ohjelmia katsottua myös netistä.
IJF sanoiOnkohan tuossa X:ssä sähköt väylällä, kuten huhu kertoo?
-IJF
No sen verran se vaikuttaa että väylä mahdollistaa lisävarusteiden asentamisen helpommaksi ja niihin saadaan enemmän toimintoja. Varashälytin usein on myös halvempi jos se voidaan kytkeä väylän kautta. Outlanderin (ja uuden lancerin) DVD-navin kautta voidaan myös ohjata kosketusnäytöltä monia muita auton toimintoja, ilmastointia, valoja etc... ja se on mahdollista sen takia että se on kytketty siihen väylään. En tiedä onko siitä käyttäjälle hyötyä muuten kuin mahdollisten lisävarusteiden kautta.pexi sanoiIhan varmasti on, ku on jo outlanderissa ja uudessa lancerissakin. Ei nykyisiä järjestelmiä voi ohjata ilman väylää mitenkään järkevästi.
Mutta eihän sillä käyttäjälle mitään väliä ole, onko väylää vai ei.
UltimateIX sanoiNo sen verran se vaikuttaa että väylä mahdollistaa lisävarusteiden asentamisen helpommaksi ja niihin saadaan enemmän toimintoja. Varashälytin usein on myös halvempi jos se voidaan kytkeä väylän kautta. Outlanderin (ja uuden lancerin) DVD-navin kautta voidaan myös ohjata kosketusnäytöltä monia muita auton toimintoja, ilmastointia, valoja etc... ja se on mahdollista sen takia että se on kytketty siihen väylään. En tiedä onko siitä käyttäjälle hyötyä muuten kuin mahdollisten lisävarusteiden kautta.
Rockfordin väylästä en tiedä mutta suosittelen koekuuntelemaan jos kyseisiä malleja harkitsee. Onhan saatu tehdasasennuksena aika hyvä ääni autoon. X:ssä pitäisi olla vakiona, kuten myös DVD-navi.
pexi sanoiEi vaan kellään valmistajalla oo ,ainakaan viel, semmosta hälyy, joka mitsun väylään menis, eikä mitään muitakaan JM-tuotteita. VSS-pulssin saa mitsun väylästä purettua, mut ei taida muuta saada.
Lähinnä tarkoitin edellisen postauksen kommentilla sitä, että usein sitä väylää "jotenkin pelätään". Varsinkin, jos autoa meinaa jotenkin "tuunata". Vaikka ei ne CAN, LIN ym väylät muuta sitä tilannetta oikeastaan mitenkään. Eihän ne väylät kuitenkaan tee muuta, kuin siirtää tietoa eri ohjainlaitteiden välillä.
Tjoki sanoieli minne jäi evon kehitys
Uudessa Honda Legendissä on hyvin vastaavanlainen neliveto. BMW esitteli taka-akselin jonka toiminnan sanottiin muistuttavan evon vastaava voimanjaoltaan mutta se on edelleen takavetoinen.MitsuT sanoimonestako bmw:stä/ muista luksusautoista löytyy,noin kehittynyt voimansiirtojärjestelmä kuin EVOSTA??
Sori maalaisuuteni, mä kuulin että Mitsun oma häly menis siihen väylään kiinni ja sen takia se olis ollut niin "kohtuuhintainen" (Mitsubishi Colt), mutta enpä itse noista tiedä kuitenkaan sen enempää. Pitää ihan kysyä tutulta tosta kun asentaa Defan hälyjä meneekö nekään väylään kun niihin on autokohtaiset sarjat kuitenkin. Vaikkakaan itse asiaan perehtymättömänä en jatka väittelyä aiheesta, moni tietää nämä asiat paljon minua paremmin.pexi sanoiEi vaan kellään valmistajalla oo ,ainakaan viel, semmosta hälyy, joka mitsun väylään menis, eikä mitään muitakaan JM-tuotteita. VSS-pulssin saa mitsun väylästä purettua, mut ei taida muuta saada
Kuulemma Audissa tälläinen systeemi. En tiedä onko siinä väyläohjaus syynä mutta sinne päin kalskahtaa.uge sanoiJos voisit vähän tällaiselle tavalliselle autoilijalle kertoa missä autossa tarvii testerin polttimon vaihdossa?
UltimateIX sanoiSori maalaisuuteni, mä kuulin että Mitsun oma häly menis siihen väylään kiinni ja sen takia se olis ollut niin "kohtuuhintainen" (Mitsubishi Colt), mutta enpä itse noista tiedä kuitenkaan sen enempää. Pitää ihan kysyä tutulta tosta kun asentaa Defan hälyjä meneekö nekään väylään kun niihin on autokohtaiset sarjat kuitenkin. Vaikkakaan itse asiaan perehtymättömänä en jatka väittelyä aiheesta, moni tietää nämä asiat paljon minua paremmin.
Jos ne väylät tehtäis standardien mukaan, kuten CAN-väylänkin pitäisi olla, niihin varmaan sais helpommin jälkiasennusosia jotka vois hyödyntää niitä mutta eivät ne välttämättä ole. Vaikka CAN-väylä nimistystä käyttävätkin niistä. Eipä edes stereoiden ISO-liittimet toimi kuten pitäisi, johtoja täytyy kääntää ristiin tai hankkia valmistaja omat kaapelit, ja se kuitenkin on aika alkeellinen ja vanha standardi. Kiusa se on pienikin kiusa. Toi kuulostaa jo älyttömältä että poltin toimisi heti kun vaan vaihtaa sen, kiesus sentään, toivottavasti tuo ei ole kehityssuuntana. Hankalasti ne niitä sijoittelee tietty nykyään, mut se on eri juttu se.
No mut olipahan selkeesti kerrottu monimutkainen asia, selvis kerralla. Kiitos oikaisusta virheisiini asiani suhteen, elin uskossa että siirrettävä tieto myös määritelty, no ainakin pääpiirteittäin määritelty ja siks ihmettelin miksi sitä CAN-väylää ei voi muut osa- ja tarvikevalmistajat hyödyntää paremmin.pexi sanoiMeni taas pahasti offtopic:n puolelle ja tuli melkein luento, mutta tulipahan kerrottua.![]()
Kyllä se on vaan arvaus,koska ysi maksaa 51900 ja hinnat sen kun nousee.-JP- sanoiHei epe , onko tuo hinta tieto vai veikkaus ?