Evolution X prototyyppikuvia - uudet lähes tuotantomallin kuvat!

malinen

New Member
Liittynyt
26 Huhtikuu 2006
Moi!

Vihdoinkin tuli uudempia kuvia EVO X:stä, näyttää olevan lähes valmista tuotantoon. Hyvältä näyttää ja sekventaalilootakin saatavilla!!

http://www.leftlanenews.com/2007/01/08/mitsubishi-prototype-x-breaks-cover/
 

Peke

Porsche 911 Turbo, Citroen Xsara VTS, EX Evo 9
Liittynyt
14 Joulukuu 2003
Sijainti
Pääkaupunkiseutu
Vs: Evolution X prototyyppikuvia - uudet lähes tuotantomallin kuvat!

Sisusta on pirun hieno, mutta ulkoapäin en oikein tiedä. Vielä. Pitää ainakin totutella, jotkut kohdat korissa on vähemmän hienoja...
 

mizu91

Member
Club Member
Liittynyt
30 Maaliskuu 2005
Vs: Evolution X prototyyppikuvia - uudet lähes tuotantomallin kuvat!

Vielä paremman näköinen kun odotin :peukku
Vähän ihmetyttää toi 5-vaihteisuus tossa manuaalissa, kun ysissä jo käsittääkseni kuusi pykälää ??? "läpsytin" vaihteisto tosin lienee kuusi pykäläinen ??? Mutta jos olis rahaa, niin ei osopäätös kyllä yhteen vaihteeseen kaatuis ;D ;D
 

calle

Galant 2.5 V6 -97, ex Galant 2,0 -91, EVO III
Liittynyt
17 Toukokuu 2006
Sijainti
Tammisaari
Vs: Evolution X prototyyppikuvia - uudet lähes tuotantomallin kuvat!

Tosi hieno. On kyllä edestä räyhäkkään näköinen ilman puskurin välipalaa ;D. Sisältä tosi hieno.
 

ast

Z27AG
Toimihenkilö
Moderaattori
Liittynyt
6 Tammikuu 2003
Sijainti
Järvenpää
Vs: Evolution X prototyyppikuvia - uudet lähes tuotantomallin kuvat!

Tuossa nokassa on aika tavalla 93-96 Galantin lookkia nykyaikaistettuna. Yleislinjoissa on mielestäni myös BMW 3-sarjan ja Audi A4/S4:n piirteitä.

Häijyn ja hyvän näköinen! Kelpaisi mulle.

Eikä tarvitse kenenkään tuunata mitään valoluomia, sellaiset on jo vakiona ;D
 

Sx-Freak

S14 -95 EVO-05
Liittynyt
8 Lokakuu 2006
Vs: Evolution X prototyyppikuvia - uudet lähes tuotantomallin kuvat!

Hieno on... Mikähän mahtaa olla lopullinen hinta ???
 

Harri K

monenlaista kippoo....
Liittynyt
5 Tammikuu 2003
Sijainti
Tampere
Vs: Evolution X prototyyppikuvia - uudet lähes tuotantomallin kuvat!

Kelpais..vaan näkispä tuon valkoisena..

Ysiin valkoinen väri käy kun nenä päähän. Ny pari pv kun sitä kasannut tuolla pajalla :peukku
 

Blizzard^

tasan ei mee nallekarkit...=)
Liittynyt
16 Joulukuu 2005
Sijainti
Vihti
Vs: Evolution X prototyyppikuvia - uudet lähes tuotantomallin kuvat!

on kyllä aika saatanan nätti pakkaus... ;D tahtoo... :driver
 

ansman

New Member
Liittynyt
25 Elokuu 2006
Vs: Evolution X prototyyppikuvia - uudet lähes tuotantomallin kuvat!

Sisusta todella asiallinen. Ulkonäköön on parempi olla ottamatta kantaa kun ei ole mieleen. Todennäköisesti kun kadulla tulee aikanaan vastaan niin ylisanat tuskin riittävät :)
 

malinen

New Member
Liittynyt
26 Huhtikuu 2006
Vs: Evolution X prototyyppikuvia - uudet lähes tuotantomallin kuvat!

Lisäkuvia:

http://www.carmagazine.co.uk/print.php?sid=382
 

93_GTI

Kehonsiirto väline!
Liittynyt
20 Heinäkuu 2003
Sijainti
Loviisa
Vs: Evolution X prototyyppikuvia - uudet lähes tuotantomallin kuvat!

Onhan ihan auton näköinen,kun katson valoja ja keulaa sivusta että edestä tulee joku v***n volvo mieleen. Muuten ihan tyylikäs pakkaus.
 

Tjoki

New Member
Liittynyt
21 Toukokuu 2005
Vs: Evolution X prototyyppikuvia - uudet lähes tuotantomallin kuvat!

Se mua vaan ihmetyttää miksei ne ala ottaan EVO:sta vakionakin enemmän tehoa irti. On se murheellista että vuonna 93 EVO:ssa oli 265 hepoa ja m3 bemarissa 280. Nyt EVOSSA on 280 ja uudessa M3:ssa tulee olemaan 400+... eli minne jäi evon kehitys.. No, ymmärrän, ralli auto, mutta silti. Kohta 325 bemarissa on yhtä paljon jenkua vakiona..
 

Mr mmc

CS5W ralli///art
Moderaattori
Liittynyt
18 Maaliskuu 2004
Sijainti
Polvijärvi
Vs: Evolution X prototyyppikuvia - uudet lähes tuotantomallin kuvat!

Tjoki sanoi
Se mua vaan ihmetyttää miksei ne ala ottaan EVO:sta vakionakin enemmän tehoa irti. On se murheellista että vuonna 93 EVO:ssa oli 265 hepoa ja m3 bemarissa 280. Nyt EVOSSA on 280 ja uudessa M3:ssa tulee olemaan 400+... eli minne jäi evon kehitys.. No, ymmärrän, ralli auto, mutta silti. Kohta 325 bemarissa on yhtä paljon jenkua vakiona..

ohan noita FQ400 FQ320 yms evoja... 400hv "vakio" yms...

http://mitsubishi-evolution.sgpetch.co.uk/
 

ast

Z27AG
Toimihenkilö
Moderaattori
Liittynyt
6 Tammikuu 2003
Sijainti
Järvenpää
Vs: Evolution X prototyyppikuvia - uudet lähes tuotantomallin kuvat!

Luetelkaapas paperilla yli 280 heppaisia Japanilaisia?

Minne jäi japanilaisten kehitys? ;D (tiedetään, joku ihmeen herrasmiessopimus tms. soopaa)
 

Juggis

BMW e91 xDrive
Liittynyt
11 Toukokuu 2004
Sijainti
Espoo
Vs: Evolution X prototyyppikuvia - uudet lähes tuotantomallin kuvat!

Tjoki sanoi
Se mua vaan ihmetyttää miksei ne ala ottaan EVO:sta vakionakin enemmän tehoa irti. On se murheellista että vuonna 93 EVO:ssa oli 265 hepoa ja m3 bemarissa 280. Nyt EVOSSA on 280 ja uudessa M3:ssa tulee olemaan 400+... eli minne jäi evon kehitys.. No, ymmärrän, ralli auto, mutta silti. Kohta 325 bemarissa on yhtä paljon jenkua vakiona..

On siinä teikäläisenkin pelissä yli 300hv kun käytät vähintään 98 oktaanista bensaa ;) En tosin ymmärtäis yhtään jos joku ajelis evolla susivitosta tankissa :nykii

Ainiin, tuo uusi evo on aivan TAIVAALLISEN UPEA :eek: Sisusta ja kaikki ahh... toivottavasti tuo rattivaihteisto tulee toimimaan asiallisesti. Ei taida kuitenkaan olla vakiona?
 

RJV

New Member
Liittynyt
4 Kesäkuu 2005
Vs: Evolution X prototyyppikuvia - uudet lähes tuotantomallin kuvat!

Auto Motor und Sportissa myös kuvasarjaa ko. autosta

http://www.auto-motor-und-sport.de/medien/foto-shows/news/mpsfshw_show_500364_14010.hbs?ext_index=0&backtrack=http%3A%2F%2Fwww.auto-motor-und-sport.de%2Fnews%2Fauto_-_produkte%2Fhxcms_article_500902_14439.hbs&
 

Tjoki

New Member
Liittynyt
21 Toukokuu 2005
Vs: Evolution X prototyyppikuvia - uudet lähes tuotantomallin kuvat!

No, on siinä uudessa BMW 335i:ssäkin noin 340 hepoa vaikka ilmoitettu 302hp tai sinnepäin... ettei kai se EVO ainoa ole jossa tehoa on enemmän kuin ilmoitetaan. TOKI, useammissa se on toisinpäin. V-powerilla ajetaan... ja tosiaan, unohtui tuo FQ asia, mutta ne on vaan Englantilaisten ilona.:( Ei sikäli etteikö tuolla sohjossa nyt näilläkin hevosilla pärjäisi, mutta saisi sitä enemmänkin olla ilman takuiden raukeamista...
 

malinen

New Member
Liittynyt
26 Huhtikuu 2006
Vs: Evolution X prototyyppikuvia - uudet lähes tuotantomallin kuvat!

Tjoki sanoi
Se mua vaan ihmetyttää miksei ne ala ottaan EVO:sta vakionakin enemmän tehoa irti. On se murheellista että vuonna 93 EVO:ssa oli 265 hepoa ja m3 bemarissa 280. Nyt EVOSSA on 280 ja uudessa M3:ssa tulee olemaan 400+... eli minne jäi evon kehitys.. No, ymmärrän, ralli auto, mutta silti. Kohta 325 bemarissa on yhtä paljon jenkua vakiona..

Onkos sulla aikaisemmat jutut menneet ohi boardilla? Turbotec oli kahdessa eri penkissä saanet täysin virittämättömästä EVO IX:stä 305hv vakiona ulos. 280hv perustuu Japanin "herrasmies sopimukseen" valmistajien välille, nykyään tätä ei ole joten sieltä vähitellen rupeaa tulemaan tehokkaampia versioita, johtuen siitä että kilpailijat rupeavat menemään menojaan.
 

e15mitsubishi

Active Member
Club Member
Liittynyt
7 Tammikuu 2003
Sijainti
Hyrylä
Vs: Evolution X prototyyppikuvia - uudet lähes tuotantomallin kuvat!

Jap-Spec sanoi
Hieno on... Mikähän mahtaa olla lopullinen hinta ???

Jos se vanhaa kaavaa kasi vs. ysi noudattaa, niin eiköhän sen uuden kympin hinta oo silloin 41.900 egua ;D ;D
 

nokonzok

Active Member
Yritys
Liittynyt
31 Lokakuu 2005
Sijainti
Espoo
Vs: Evolution X prototyyppikuvia - uudet lähes tuotantomallin kuvat!

Ymmärtääkseni tuo 280 hp perustuu Japanin lainsäädäntöön, joka ei salli suurempia tehoja. Samoin on laita huippunopeuden kanssa, joka puolestaan on rajoitettu 180 km/h.

Mitä tulee noihin evojen (tai muidenkin) vakio tehoihin, niin allekirjoittanutta hieman närästää hehkutus, että kaikissa on reilusti on 300 hevosta. Jossain voi olla, mutta erityisesti euro-evoissa ollaan keskimäärin hyvin lähellä ilmoitettua tehoa. JDM-malleissa jostain syystä on useammin enemmänkin. En sano, että jossain euro-autossa ei voisi ollakin noin, mutta ei yleensä. Jos myyjä väittää näin olevan ja käyt penkittämässä autosta 280 hp, voit ihan perustellusti vaatia hinnanalennusta.
 

Peke

Porsche 911 Turbo, Citroen Xsara VTS, EX Evo 9
Liittynyt
14 Joulukuu 2003
Sijainti
Pääkaupunkiseutu
Vs: Evolution X prototyyppikuvia - uudet lähes tuotantomallin kuvat!

Minäkin kuulin, että useista Evoista(jotain esittelyautoja) on mitattu se 300-305HV... ;)

Tjoki sanoi
Se mua vaan ihmetyttää miksei ne ala ottaan EVO:sta vakionakin enemmän tehoa irti. On se murheellista että vuonna 93 EVO:ssa oli 265 hepoa ja m3 bemarissa 280. Nyt EVOSSA on 280 ja uudessa M3:ssa tulee olemaan 400+... eli minne jäi evon kehitys.. No, ymmärrän, ralli auto, mutta silti. Kohta 325 bemarissa on yhtä paljon jenkua vakiona..

Minusta on kuitenkin väärin verrata M3 ja Evoa. Niiiiin erilaisia autoja ja hintakin on aivan eri luokassa. Ja silti Evo voittaa(ainakin vähän piristettynä), jos kiihdytellään, sanotaan Suomen rajoitusten alueella. Kovassa vauhdissa(160km/h-->) tilanne sit varmaankin muuttuu. :p
 

Tjoki

New Member
Liittynyt
21 Toukokuu 2005
Vs: Evolution X prototyyppikuvia - uudet lähes tuotantomallin kuvat!

No, en minä EVOlla ajaisi jos en sitä yhtenä maailman hienoimmista insinöörityön taidonnäytteistä pitäisi, mutta tuntuu vain että Japseissa tehot junnaavat paikallaan kun eurooppalaisten tehot vuosi vuodelta kasvavat. Audi/Bmw... Esim. jos nyt tulisi uusi Toyota supra, niin siinä olisi oltava minimissään se 400hp, että se vastaisi tasoltaan vuoden 93 twin turbo supraa verrattuna muihin sen aikaisiin autoihin. Ihan vain tällaista järkiperäistä spekulointia siis. Tänään muuten mentiin EVO:lla rinta rinnan 330cd bemarin kanssa, yksi kaveri sellasen hankki. Ei se evon perässä alle 200 nopeuksissa pysynyt, mutta kyllä se vaan siinä parin markan kieppeissä alko perässä roikkua. Saakelin nykydieselit viitinesatoine nyyyttoneineen. Saakura soikoon :)

Btw. 5 viikkoa auto alla, ja 9000km ajettu. Kohtuullista. :)
 

Tjoki

New Member
Liittynyt
21 Toukokuu 2005
Vs: Evolution X prototyyppikuvia - uudet lähes tuotantomallin kuvat!

Ja kun ohi aiheen jo tuli kirjoteltua, niin viesti varsinaiseen aiheeseenkin. Uusi EVO näyttää hyvältä! Yleisestikin Mitsubishin ilme on mennyt paljon ylöspäin parin vuoden takaisesta. Uusi Pajerokin on aika suoraselkäisen oloinen laite! Kunhan vaan uuden EVO X:n suorituskyky on kohdallaan, niin tuskin täytyy empiä mikä on seuraava auto... niin PER***een tyytyväinen olen ollut kaikki nämä 9000km tällä nykyiselläkin että.. --> To city...
 

Mr mmc

CS5W ralli///art
Moderaattori
Liittynyt
18 Maaliskuu 2004
Sijainti
Polvijärvi
Vs: Evolution X prototyyppikuvia - uudet lähes tuotantomallin kuvat!

:eek:fftopic
akslei sanoi
1. 1:18.4 – Pagani Zonda F
2. 1:18.9 – Maserati MC12
3. 1.19.0 – Ferrari Enzo
4. 1:19.5 – Ariel Atom 2
5. 1:19.8 – Porsche Carrera GT
6. 1:20.4 – Koenigsegg CCX5
7. 1:20.7 – Ascari KZ1
8. 1:20.9 – Mercedes-Benz SLR McLaren
9. 1:21.9 – Ford GT
10. 1:22.3 – Ferrari 360 Challenge Stradale
11. 1:22.3 – Porsche 911 GT3 RS
12. 1:22.4 – Chevrolet Corvette Z06
13. 1:22.9 – Ferrari F430 F1
14. 1:23.0 – Westfield XTR22
15. 1:23.2 – Ferrari F430 Spider F1
16. 1:23.7 – Lamborghini Murciélago
17. 1:23.8 – Pagani Zonda C12 S 7.31
18. 1:23.9 – Koenigsegg CC8S
19. 1:24.8 – Mitsubishi Evo VIII MR FQ-400
20. 1:24.8 – TVR Sagaris
21. 1:24.8 – TVR Tuscan Mk.II
22. 1:25.0 – Noble M12 GTO-3
23. 1:25.1 – Lotus Exige S
24. 1:25.8 – Lamborghini Gallardo2
25. 1:25.9 – Morgan Aero 8 GTN
26. 1:26.2 – BMW M5
27. 1:26.4 – Lotus Exige1
28. 1:26.7 – Porsche Cayman S
29. 1:26.8 – Chevrolet Corvette
30. 1:26.8 – Ferrari 575M HGTC
31. 1:26.9 – Mercedes-Benz CLS55 AMG
32. 1:27.1 – Aston Martin Vanquish S
32. 1:27.1 – Aston Martin DB9
33. 1:27.2 – Porsche 911 GT32
34. 1:27.3 – Spyker C8 Spyder
35. 1:27.5 – TVR T350c
36. 1:27.9 – Wiesmann MF 3
37. 1:28.0 – BMW M3 CSL2
38. 1:28.2 – Marcos TSO GT2
39. 1:28.5 – Dodge Viper SRT-102
40. 1:28.6 – MG SV
41. 1:28.7 – Porsche Boxster S
42. 1:28.9 – Porsche 911 Carrera S3
43. 1:28.9 – Mitsubishi Lancer Evo VIII
44. 1:29.0 – Mercedes-Benz CL65 AMG
45. 1:29.0 – Alpina Roadster V8
46. 1:29.0 – Lamborghini Murciélago1
47. 1:29.4 – Subaru Impreza WRX STi WR-1
48. 1:30.0 – Alfa Romeo 147 3.7 GTA
49. 1:30.1 – Subaru Impreza WRX STi
50. 1:30.1 – Vauxhall Monaro VXR
51. 1:30.4 – Aston Martin DB7 GT
52. 1:30.4 – Volkswagen Golf R32 2005
53. 1:30.9 – Audi S4 Quattro 4.2
54. 1:31.0 – Porsche 911 Turbo2
55. 1:31.3 – Vauxhall VX220 Turbo
56. 1:31.6 – Honda NSX Type-R2
57. 1:31.8 – BMW M3
58. 1:31.8 – BMW 535d
59. 1:31.8 – Nissan 350Z
60. 1:31.8 – Mazda RX-8
61. 1:31.9 – BMW 130i
62. 1:32.2 – Ford Focus RS
63. 1:32.5 – Lotus Esprit V8
64. 1:32.5 – Renaultsport Mégane 225 Cup
65. 1:32.7 – Audi TT Quattro 3.2
66. 1:32.8 – Modernized Jaguar E-Type
67. 1:32.9 – Mercedes-Benz SLK350
68. 1:33.0 – Mercedes-Benz SL55 AMG2
69. 1:33.0 – Vauxhall Astra VXR
70. 1:33.1 – Noble M122
71. 1:33.3 – Volkswagen Golf R32 2003
72. 1:33.3 – Cadillac CTS-V2
73. 1:33.7 – MG ZT 260
74. 1:33.8 – Renaultsport Clio 182 Cup
75. 1:33.9 – Holden Monaro2
76. 1:34.9 – Ford Focus ST4
77. 1:35.0 – Volvo S60 R
78. 1:35.1 – Volkswagen Golf GTI 2004
79. 1:35.2 – Ferrari 575M3
80. 1:35.6 – Alfa Romeo 147 GTA
81. 1:35.6 – Lotus Elise2
82. 1:36.2 – Aston Martin Vanquish3
83. 1:36.2 – Renaultsport Clio V63
84. 1:36.5 – Honda Civic Type-R
85. 1.37.0 – Porsche Boxster2 2003
86. 1.37.3 – BMW Z4 3.0i2
87. 1.37.4 – Honda S20002
88. 1:37.9 – Saab 9-5 HOT Aero
89. 1:38.0 – Mazzer
90. (Maserati 3200 GT)
91. 1:39.4 – Bowler Wildcat
92. 1:40.8 – Bentley Arnage T2
93. 1:44.0 – Overfinch 580 S2
94. (Range Rover)
95. 1:46.0 – Aston Martin DB5

Kopioitu:
http://en.wikipedia.org/wiki/Top_Gear_Power_Lap_Times

että se siitä että evot ja mitsut olis muka kehityksestä jäljessä.... Huoh..... kummasti perhe sedan 2 paikkasten yli 60t puntaa maksavien joukossa...
 

Tjoki

New Member
Liittynyt
21 Toukokuu 2005
Vs: Evolution X prototyyppikuvia - uudet lähes tuotantomallin kuvat!

Ei pointtiani nyt oikein ymmärretty. Tilaan kyllä Top Gearia..
 

Harri K

monenlaista kippoo....
Liittynyt
5 Tammikuu 2003
Sijainti
Tampere
Vs: Evolution X prototyyppikuvia - uudet lähes tuotantomallin kuvat!

http://www.youtube.com/watch?v=N_Sjt8u3ydY

http://www.youtube.com/watch?v=tnc228WvHg0

http://www.youtube.com/watch?v=ILqGka2LAM0
 

rodney

New Member
Liittynyt
12 Heinäkuu 2006
Sijainti
Kotka
Vs: Evolution X prototyyppikuvia - uudet lähes tuotantomallin kuvat!

On se komia ja "kyrväkäs"!Tilaukseen lähtee Evolution kun tänne saakka autoja saadaan..
 

epestrand

evoVIII
Liittynyt
21 Syyskuu 2007
Vs: Evolution X prototyyppikuvia - uudet lähes tuotantomallin kuvat!

e15mitsubishi sanoi
Jos se vanhaa kaavaa kasi vs. ysi noudattaa, niin eiköhän sen uuden kympin hinta oo silloin 41.900 egua ;D ;D
61.900€ :peukku
 

-JP-

Active Member
Liittynyt
31 Heinäkuu 2007
Sijainti
Tampere
Vs: Evolution X prototyyppikuvia - uudet lähes tuotantomallin kuvat!

Hei epe , onko tuo hinta tieto vai veikkaus ?
 

UltimateIX

- Hummer H2 SUT ja Saab 9-3 -
Liittynyt
9 Syyskuu 2006
Sijainti
Espoo
Vs: Evolution X prototyyppikuvia - uudet lähes tuotantomallin kuvat!

nokonzok sanoi
Mitä tulee noihin evojen (tai muidenkin) vakio tehoihin, niin allekirjoittanutta hieman närästää hehkutus, että kaikissa on reilusti on 300 hevosta. Jossain voi olla, mutta erityisesti euro-evoissa ollaan keskimäärin hyvin lähellä ilmoitettua tehoa.
http://www.mitsubishiclubfinland.com/keskustelu/index.php?topic=18252.msg123127#msg123127
Kyllä niissä voi olla se 300 heppa mutta tuskin paljoa yli, toi on kuitenkin jo 50000tkm ajettuna penkitetty varmasti täysin vakiomalli. Reilusti yli 300 on utopiaa kyllä. Dynossa on se hyvä puoli että asiat selviää, huono puoli on se että essolla pitää keksiä jotain muuta puhuttavaa sen jälkeen yleensä :) Meillä vaikuttaa varmasti tohon bensa joka on laadukasta, jollain litkulla se 280 voi olla todella lähellä totuutta. Tosta tais olla jossain TopGearissakin juttua kun ne vertas niiden eri bensoja dynossa, STI:ssä ero oli muistaakseni lähemmäs 20 konia. Voin muistaa toki väärin ton ohjelman, jonkun verran tulee moisia ohjelmia katsottua myös netistä.
 

IJF

New Member
Liittynyt
1 Lokakuu 2007
Vs: Evolution X prototyyppikuvia - uudet lähes tuotantomallin kuvat!

Onkohan tuossa X:ssä sähköt väylällä, kuten huhu kertoo?

-IJF
 

markok

New Member
Liittynyt
30 Maaliskuu 2006
Sijainti
Espoo
Vs: Evolution X prototyyppikuvia - uudet lähes tuotantomallin kuvat!

Peke sanoi
En usko et noin paljoa hinta pomppais, arvaukseni on 56900€.
Jos sieltä tulee 2 eri versiota Rally art ja sitten pelkkä Evo X, kilpailua Subarulle jolla WRX jaSTI.
Silloin toi Evon hinta on helposti jotain 60k€
 

-JP-

Active Member
Liittynyt
31 Heinäkuu 2007
Sijainti
Tampere
Vs: Evolution X prototyyppikuvia - uudet lähes tuotantomallin kuvat!

Evo X:stä ei tule RalliArt versiota.

Lancer RalliArt varmaankin maksaa 35k - 42k € ja Evo sitten 15k € lisää...

Oma veikkaukseni Evo X :sän hinnaks on 55900€ + metalliväri + toim.
 

nokonzok

Active Member
Yritys
Liittynyt
31 Lokakuu 2005
Sijainti
Espoo
Vs: Evolution X prototyyppikuvia - uudet lähes tuotantomallin kuvat!

UltimateIX sanoi
http://www.mitsubishiclubfinland.com/keskustelu/index.php?topic=18252.msg123127#msg123127
Kyllä niissä voi olla se 300 heppa mutta tuskin paljoa yli, toi on kuitenkin jo 50000tkm ajettuna penkitetty varmasti täysin vakiomalli. Reilusti yli 300 on utopiaa kyllä. Dynossa on se hyvä puoli että asiat selviää, huono puoli on se että essolla pitää keksiä jotain muuta puhuttavaa sen jälkeen yleensä :) Meillä vaikuttaa varmasti tohon bensa joka on laadukasta, jollain litkulla se 280 voi olla todella lähellä totuutta. Tosta tais olla jossain TopGearissakin juttua kun ne vertas niiden eri bensoja dynossa, STI:ssä ero oli muistaakseni lähemmäs 20 konia. Voin muistaa toki väärin ton ohjelman, jonkun verran tulee moisia ohjelmia katsottua myös netistä.

Tuossa näkyy olevan 291 hevosta ja kun 280 luvataan ysille ihan tehtaalta niin en pätkääkään epäile, etteikö pitäisi paikkansa. Varsinkin kun tietää, että ST:n dyno antaa varsin totuudenmukaisia lukemia. Ollaan kuitenkin edelleen aika paljon alle 300 hevosen, puhumattakaan, että yli päästäisiin. Aikanaan kasistakin puhuttiin, että 300 löytyy joka vehkeestä vaikka tehdas lupasikin vain 265. Oma kasini penkitettiin ST:llä 268 tehoiseksi. Bensan merkitys ei vakio eculla ole millään noin paljon. Erikseen säädettynä esim. V-Powerille voi hyvinkin olla tuon 20 hepoa eroa.
 

pexi

Evo V -98, V70 D4 AWD -14, Octavia TDi RS -15
Liittynyt
22 Huhtikuu 2003
Sijainti
Lohja
Vs: Evolution X prototyyppikuvia - uudet lähes tuotantomallin kuvat!

IJF sanoi
Onkohan tuossa X:ssä sähköt väylällä, kuten huhu kertoo?

-IJF

Ihan varmasti on, ku on jo outlanderissa ja uudessa lancerissakin. Ei nykyisiä järjestelmiä voi ohjata ilman väylää mitenkään järkevästi.

Mutta eihän sillä käyttäjälle mitään väliä ole, onko väylää vai ei.
 

UltimateIX

- Hummer H2 SUT ja Saab 9-3 -
Liittynyt
9 Syyskuu 2006
Sijainti
Espoo
Vs: Evolution X prototyyppikuvia - uudet lähes tuotantomallin kuvat!

pexi sanoi
Ihan varmasti on, ku on jo outlanderissa ja uudessa lancerissakin. Ei nykyisiä järjestelmiä voi ohjata ilman väylää mitenkään järkevästi.

Mutta eihän sillä käyttäjälle mitään väliä ole, onko väylää vai ei.
No sen verran se vaikuttaa että väylä mahdollistaa lisävarusteiden asentamisen helpommaksi ja niihin saadaan enemmän toimintoja. Varashälytin usein on myös halvempi jos se voidaan kytkeä väylän kautta. Outlanderin (ja uuden lancerin) DVD-navin kautta voidaan myös ohjata kosketusnäytöltä monia muita auton toimintoja, ilmastointia, valoja etc... ja se on mahdollista sen takia että se on kytketty siihen väylään. En tiedä onko siitä käyttäjälle hyötyä muuten kuin mahdollisten lisävarusteiden kautta.

Rockfordin väylästä en tiedä mutta suosittelen koekuuntelemaan jos kyseisiä malleja harkitsee. Onhan saatu tehdasasennuksena aika hyvä ääni autoon. X:ssä pitäisi olla vakiona, kuten myös DVD-navi.
 

pexi

Evo V -98, V70 D4 AWD -14, Octavia TDi RS -15
Liittynyt
22 Huhtikuu 2003
Sijainti
Lohja
Vs: Evolution X prototyyppikuvia - uudet lähes tuotantomallin kuvat!

UltimateIX sanoi
No sen verran se vaikuttaa että väylä mahdollistaa lisävarusteiden asentamisen helpommaksi ja niihin saadaan enemmän toimintoja. Varashälytin usein on myös halvempi jos se voidaan kytkeä väylän kautta. Outlanderin (ja uuden lancerin) DVD-navin kautta voidaan myös ohjata kosketusnäytöltä monia muita auton toimintoja, ilmastointia, valoja etc... ja se on mahdollista sen takia että se on kytketty siihen väylään. En tiedä onko siitä käyttäjälle hyötyä muuten kuin mahdollisten lisävarusteiden kautta.

Rockfordin väylästä en tiedä mutta suosittelen koekuuntelemaan jos kyseisiä malleja harkitsee. Onhan saatu tehdasasennuksena aika hyvä ääni autoon. X:ssä pitäisi olla vakiona, kuten myös DVD-navi.

Ei vaan kellään valmistajalla oo ,ainakaan viel, semmosta hälyy, joka mitsun väylään menis, eikä mitään muitakaan JM-tuotteita. VSS-pulssin saa mitsun väylästä purettua, mut ei taida muuta saada.

Lähinnä tarkoitin edellisen postauksen kommentilla sitä, että usein sitä väylää "jotenkin pelätään". Varsinkin, jos autoa meinaa jotenkin "tuunata". Vaikka ei ne CAN, LIN ym väylät muuta sitä tilannetta oikeastaan mitenkään. Eihän ne väylät kuitenkaan tee muuta, kuin siirtää tietoa eri ohjainlaitteiden välillä.
 

markok

New Member
Liittynyt
30 Maaliskuu 2006
Sijainti
Espoo
Vs: Evolution X prototyyppikuvia - uudet lähes tuotantomallin kuvat!

pexi sanoi
Ei vaan kellään valmistajalla oo ,ainakaan viel, semmosta hälyy, joka mitsun väylään menis, eikä mitään muitakaan JM-tuotteita. VSS-pulssin saa mitsun väylästä purettua, mut ei taida muuta saada.

Lähinnä tarkoitin edellisen postauksen kommentilla sitä, että usein sitä väylää "jotenkin pelätään". Varsinkin, jos autoa meinaa jotenkin "tuunata". Vaikka ei ne CAN, LIN ym väylät muuta sitä tilannetta oikeastaan mitenkään. Eihän ne väylät kuitenkaan tee muuta, kuin siirtää tietoa eri ohjainlaitteiden välillä.

Noi väylä ratkaisut tuo mukanaan mielenkiintoisia asioita, esim. polttimon vaihto ei välttämättä onnistu kotitallissa enään kuten ennen. Pystyykö uusissa mitsuissa vaihtamaan polttimon normaalisti (ilman testeriä) ja että se myös rupeaa toimimaan?
 

uge

Active Member
Liittynyt
28 Joulukuu 2003
Vs: Evolution X prototyyppikuvia - uudet lähes tuotantomallin kuvat!

Jos voisit vähän tällaiselle tavalliselle autoilijalle kertoa missä autossa tarvii testerin polttimon vaihdossa?
 

MitsuT

"muista tankata!"
Liittynyt
26 Joulukuu 2007
Sijainti
rovaniemi
Vs: Evolution X prototyyppikuvia - uudet lähes tuotantomallin kuvat!

Tjoki sanoi
eli minne jäi evon kehitys

monestako bmw:stä/ muista luksusautoista löytyy,noin kehittynyt voimansiirtojärjestelmä kuin EVOSTA??

kyllähän toi kymmpi tilataan heti,kun se on mahdollista saada. kyllä se niin hienolta näyttää ja nyt löytyy myös suorakytkentä loota. luultavasti kestävempi entä vaggilaisten keksimä dsg ;)
 

UltimateIX

- Hummer H2 SUT ja Saab 9-3 -
Liittynyt
9 Syyskuu 2006
Sijainti
Espoo
Vs: Evolution X prototyyppikuvia - uudet lähes tuotantomallin kuvat!

MitsuT sanoi
monestako bmw:stä/ muista luksusautoista löytyy,noin kehittynyt voimansiirtojärjestelmä kuin EVOSTA??
Uudessa Honda Legendissä on hyvin vastaavanlainen neliveto. BMW esitteli taka-akselin jonka toiminnan sanottiin muistuttavan evon vastaava voimanjaoltaan mutta se on edelleen takavetoinen.
 

UltimateIX

- Hummer H2 SUT ja Saab 9-3 -
Liittynyt
9 Syyskuu 2006
Sijainti
Espoo
Vs: Evolution X prototyyppikuvia - uudet lähes tuotantomallin kuvat!

pexi sanoi
Ei vaan kellään valmistajalla oo ,ainakaan viel, semmosta hälyy, joka mitsun väylään menis, eikä mitään muitakaan JM-tuotteita. VSS-pulssin saa mitsun väylästä purettua, mut ei taida muuta saada
Sori maalaisuuteni, mä kuulin että Mitsun oma häly menis siihen väylään kiinni ja sen takia se olis ollut niin "kohtuuhintainen" (Mitsubishi Colt), mutta enpä itse noista tiedä kuitenkaan sen enempää. Pitää ihan kysyä tutulta tosta kun asentaa Defan hälyjä meneekö nekään väylään kun niihin on autokohtaiset sarjat kuitenkin. Vaikkakaan itse asiaan perehtymättömänä en jatka väittelyä aiheesta, moni tietää nämä asiat paljon minua paremmin.

Jos ne väylät tehtäis standardien mukaan, kuten CAN-väylänkin pitäisi olla, niihin varmaan sais helpommin jälkiasennusosia jotka vois hyödyntää niitä mutta eivät ne välttämättä ole. Vaikka CAN-väylä nimistystä käyttävätkin niistä. Eipä edes stereoiden ISO-liittimet toimi kuten pitäisi, johtoja täytyy kääntää ristiin tai hankkia valmistaja omat kaapelit, ja se kuitenkin on aika alkeellinen ja vanha standardi. Kiusa se on pienikin kiusa. Toi kuulostaa jo älyttömältä että poltin toimisi heti kun vaan vaihtaa sen, kiesus sentään, toivottavasti tuo ei ole kehityssuuntana. Hankalasti ne niitä sijoittelee tietty nykyään, mut se on eri juttu se.
 

markok

New Member
Liittynyt
30 Maaliskuu 2006
Sijainti
Espoo
Vs: Evolution X prototyyppikuvia - uudet lähes tuotantomallin kuvat!

uge sanoi
Jos voisit vähän tällaiselle tavalliselle autoilijalle kertoa missä autossa tarvii testerin polttimon vaihdossa?
Kuulemma Audissa tälläinen systeemi. En tiedä onko siinä väyläohjaus syynä mutta sinne päin kalskahtaa.
 

duck

New Member
Liittynyt
18 Maaliskuu 2007
Sijainti
kuopio
Vs: Evolution X prototyyppikuvia - uudet lähes tuotantomallin kuvat!

Evo X Ralliart: http://www.poweraxel.com/ralliart/catalogue/evo10/index.html
Esite: http://jalopnik.com/photogallery/evox/
 

UITTO-

Active Member
Club Member
Liittynyt
22 Heinäkuu 2006
Sijainti
Tarvasjoki
Vs: Evolution X prototyyppikuvia - uudet lähes tuotantomallin kuvat!

evo toimintaa erivärisillä autoilla :)

http://www.youtube.com/watch?v=RAv-m5IS_rM

tuo ralliartin luomus erittäin hyvännäköinen.
 

pexi

Evo V -98, V70 D4 AWD -14, Octavia TDi RS -15
Liittynyt
22 Huhtikuu 2003
Sijainti
Lohja
Vs: Evolution X prototyyppikuvia - uudet lähes tuotantomallin kuvat!

UltimateIX sanoi
Sori maalaisuuteni, mä kuulin että Mitsun oma häly menis siihen väylään kiinni ja sen takia se olis ollut niin "kohtuuhintainen" (Mitsubishi Colt), mutta enpä itse noista tiedä kuitenkaan sen enempää. Pitää ihan kysyä tutulta tosta kun asentaa Defan hälyjä meneekö nekään väylään kun niihin on autokohtaiset sarjat kuitenkin. Vaikkakaan itse asiaan perehtymättömänä en jatka väittelyä aiheesta, moni tietää nämä asiat paljon minua paremmin.

Jos ne väylät tehtäis standardien mukaan, kuten CAN-väylänkin pitäisi olla, niihin varmaan sais helpommin jälkiasennusosia jotka vois hyödyntää niitä mutta eivät ne välttämättä ole. Vaikka CAN-väylä nimistystä käyttävätkin niistä. Eipä edes stereoiden ISO-liittimet toimi kuten pitäisi, johtoja täytyy kääntää ristiin tai hankkia valmistaja omat kaapelit, ja se kuitenkin on aika alkeellinen ja vanha standardi. Kiusa se on pienikin kiusa. Toi kuulostaa jo älyttömältä että poltin toimisi heti kun vaan vaihtaa sen, kiesus sentään, toivottavasti tuo ei ole kehityssuuntana. Hankalasti ne niitä sijoittelee tietty nykyään, mut se on eri juttu se.

Mitsun omasta hälystä en tiiä, se voi olla ja tod näk onkin väylässä. Itse puhuin JM-tuotteista, eli Gemel, Meta system, Cobra, Defa jne. Näillä ei kellään ole väylähälyä mitsuun.

Väylän sinäänsä on standardi, mutta sielä kulkeva tieto ei. Sen tiedonhan antaa ohjainlaite, joita taas on miljoonia erilaisia. Väylää voi edelleen verrata vaikka jonkin yrityksen IT-verkkoon. Jokaisella yrityksellähän omat tietyt asiat pyörivät omassa verkossa. Voit kyllä liittää siihen uuden koneen, mutta tarvitset sopivat ohjelmat siihen, jotta siitä koneesta sielä verkossa on jotain hyötyä. Sama idea on CAN-väylässä. Kaikki eri ohjainlaitteet ovat verkossa ja saavat kaiken tiedon, mutta eivät välitä muista tiedoista kuin siitä mikä itseään koskee. Jokainen väylään lähettettävä tiedonpätkä alkaa sen ohjainlaitteen numerolla, jolle se on tarkoitettu.
Esim uuden outlanderin vilkku: Käytät vilkkuviikseä vasemmalla, rattiakselin ohjainlaite lähettää käskyn keskuselektroniikka modulille, joka taas ohjaa vasemmanpuoleisia vilkkuja vilahtamaan 3 kertaa. Kaikki muutkin ohjainlaitteet saivat tämän tiedon, mutta eivät välitä siitä, koska siihen ei ole mitään syytä.

Tuo Audin valojuttu on totta, mutta väylällä ei ole siihen mitään tekemistä. Syy on paljon yksinkertaisempi. Autoon joutuu vaihtamaan xenon-polttimon ja sitä varten umpio pitää irrottaa. Tuo järjestelmä vain varmistaa, että automattisen valojen korkeudensäädön perussäätö tehdään, kun umpio on ollut irrotettuna ja näin ollen säädöt ovat saattaneet muuttua.

Itseasiassa CAN-väylää syytetään kaikista asioista ihan syyttä. Ei se väylä edelleenkään tee mitään muuta kuin siirrä tietoa. Ei se itse sitä tietoa mistään kehitä. CAN ja LIN väylät on kehitetty siksi, että nyky autoissa tarvitaan nopeaa tiedonsiirtoa. Ja samalla on saatu vähennettyä autoissa kulkevaa johtojen määrää. Uudet mersut ovat tästä hyvä esimerkki. Kaikki "pitkät" tiedon siirrot tehdään väylällä. Autossa on siis käytännössä muutamia korielektroniikkaa hoitavia ohjainlaitteita, esim joka ovessa, korin takaosassa ja korin etuosassa. Esim joka oveen menee vain 6 johtoa: plus ja maadoitus, kaiutinjohdot sekä CAN H ja CAN L. CAN väylän kautta sitten annetaan käskyjä ohjata keskuslukkoa, ikkunoita, peilejä, valoja jne. Samasta syystä autossa ei edestä taakse kulje paljoakaan johtoja, takana on oma ohjainlaite joka ohjaa valoja, polttoneste pumppua, jne. Ja käskyt edestä siis väylää pitkin.

Meni taas pahasti offtopic:n puolelle ja tuli melkein luento, mutta tulipahan kerrottua. :D
 

UltimateIX

- Hummer H2 SUT ja Saab 9-3 -
Liittynyt
9 Syyskuu 2006
Sijainti
Espoo
Vs: Evolution X prototyyppikuvia - uudet lähes tuotantomallin kuvat!

pexi sanoi
Meni taas pahasti offtopic:n puolelle ja tuli melkein luento, mutta tulipahan kerrottua. :D
No mut olipahan selkeesti kerrottu monimutkainen asia, selvis kerralla. Kiitos oikaisusta virheisiini asiani suhteen, elin uskossa että siirrettävä tieto myös määritelty, no ainakin pääpiirteittäin määritelty ja siks ihmettelin miksi sitä CAN-väylää ei voi muut osa- ja tarvikevalmistajat hyödyntää paremmin.
 

epestrand

evoVIII
Liittynyt
21 Syyskuu 2007
Vs: Evolution X prototyyppikuvia - uudet lähes tuotantomallin kuvat!

-JP- sanoi
Hei epe , onko tuo hinta tieto vai veikkaus ?
Kyllä se on vaan arvaus,koska ysi maksaa 51900 ja hinnat sen kun nousee. :D
 
Ylös Bottom