Ajattelin käyttää autoa huollossa, kun ajaessa kuului voimakasta "metallista" ääntä/räminää 80-100km/h välillä kaasua nostettaessa. Ääni kuului myös hitaammin ajaessa, aina kun auto rullasi (vaihde päällä/kytkin pohjassa). Autollahan on ajettu vasta 20tkm, mutta ajattelin, että samallahan sitä vois vaihtaa voimansiirron kaikki öljyt.. No, jakovaihteistosta tuli pihalle noin 1dl palanutta öljyä!!! Jakovaihteistossa on ilmeisesti jokin laakeri-vika, joka on ilmeisesti kuumentuessaan polttanut noin 5dl öljyä???.
Kun kyseessä on "tuontiauto", jossa on voimassa "tehtaan 3 vuoden/100 000km takuu", takuukorjaukseen liittyviä asioita selviteltiin ensin VEHOn toimesta muutama viikko ja päätös oli ettei korvata. Asiaa selvitellään vielä auton maahantuojan (autoliike) toimesta, mutta voisi kuvitella, että tehtaan takuu on voimassa riippumatta siitä, onko auto ostettu Suomesta vai tuotu Saksasta. Näköjään näin ei ole.
Onkohan kenelläkään ollut vastaavia takuuseen liittyviä ongelmia tuontiauton kanssa? Niin ja autohan on täysin vakio ja tuotu Suomeen miltei uutena, joten siitäkään ei pitäisi olla kiinni. Jos jollain on hyviä vinkkejä miten asiassa pitäisi edetä, niin olen kuulolla.
Niin ja uusi jakovaihteisto muuten maksaa useita tuhansia €uroja...
Kun kyseessä on "tuontiauto", jossa on voimassa "tehtaan 3 vuoden/100 000km takuu", takuukorjaukseen liittyviä asioita selviteltiin ensin VEHOn toimesta muutama viikko ja päätös oli ettei korvata. Asiaa selvitellään vielä auton maahantuojan (autoliike) toimesta, mutta voisi kuvitella, että tehtaan takuu on voimassa riippumatta siitä, onko auto ostettu Suomesta vai tuotu Saksasta. Näköjään näin ei ole.
Onkohan kenelläkään ollut vastaavia takuuseen liittyviä ongelmia tuontiauton kanssa? Niin ja autohan on täysin vakio ja tuotu Suomeen miltei uutena, joten siitäkään ei pitäisi olla kiinni. Jos jollain on hyviä vinkkejä miten asiassa pitäisi edetä, niin olen kuulolla.
Niin ja uusi jakovaihteisto muuten maksaa useita tuhansia €uroja...