EvoV onkelmaa

Clutchkick

New Member
Liittynyt
22 Lokakuu 2011
Pyydän heti kättelys anteeksi että alotin uuden topicin mutta Ostin tuos britti tuonti evon timeattack projektiksi, no ensi tankkauksella ongelma, täyttöputkesta pistooli läpi...
Prötää 3000rpm jälkeen kokoajan eli ei mee mihinkää ku poksuu ja nykii, olisko pumpun sihti niin tukossa ettei vaan saa ruokaa, vai riittääkö tuotto ollenkaa vakiopumpussa kun tuo on kuulemma lastutettu??
tulpat ja puolat koitettiin vaihtaa eikä auttanut ja uusi akku laitettiin, maat tarkastettii..

bensansuodatin, walbron 255 tilataan luultavasti tänään briteistä, samaan syssyyn uudet tulpat, jakohihna ja uus sieni hks suodattimeen, mitä muuta varman päälle pelaamista kannattais suorittaa ny talven aikana ennenku pommittaa radalla :)

xs powerin ISO coolerisarja putkineen mietintämyssys, 3" elbow, downpipe ainaki pistetään, katin tilalle vaimennin ja putki ennen taka-akselia apukuskin kyljestä ulos..

sitte onko abs anturi yhteydessä ayc valoon? abs:t on pimeenä, noin puolen minuutin jälkeen syttyy ayc merkkivalo..

kun nyt sais tekniikan pelaamaan koko kierrosalueella ni sais testattua toimiiko perän lukko :)
alustana jo valmiiksi säädettävä bc racing ja on niin unelma mutkissa että oksat pois :D
 
Vs: EvoV onkelmaa

Jos täyttöputki on jo soseena niin kyllä sitä on tankissa eli myös pumpussa. Eli ei saa varmaan ainetta tarpeeksi.

AYC ottaa tietonsa pyöränkehien nopeusantureilta eli ABS:n anturit on kytköksissä asiaan.
 
Vs: EvoV onkelmaa

Harri K sanoi
Jos täyttöputki on jo soseena niin kyllä sitä on tankissa eli myös pumpussa. Eli ei saa varmaan ainetta tarpeeksi.

AYC ottaa tietonsa pyöränkehien nopeusantureilta eli ABS:n anturit on kytköksissä asiaan.

Mikäli AYC-boxi ei saa ABS-antureiden tietoa (renkaiden pyörimisnopeus) niin vikavalo syttyy. Se on yksi syy.
 
Vs: EvoV onkelmaa

No hyvä ettei tarvi ruveta sen kummoosempiin huoltoohi :) kuinkas se on että onko se lukossa vai ei lukossa kun ayc vikatila on päällä?
 
Vs: EvoV onkelmaa

saakos tuota ayc jotenki poistettua ja perää lukkoon ilman kemppiä :) näytti ihanan ruosteiselta tuo ayc:n yksikkö :)

tänää purkasin sisustan ja apparin jalkatilasta vastaan suorastaan käveli apexi power fc.. tiedäppä tuosta että onko edes säädöissä ja milläs tuota säätää?
sit koitin laittaa ahtomittarin, ei näyttäny mitää, sit tutkittii että imusarjan pääs tulee alipaine ja siitä ekaan t-haaraan mutta siitä ei kohti apexin ahtotunnistinta jonka välistä otin mittarille haaran, oli t haarassa joku ihme kuristin ja ehkä tuhannesosamillin kokone reikä, sen ku otti pois ni rupes tulemaan mittariin lukemaa mutta sama vika jatkui, 0.5ahtaa ja sen jälkee pätköttää..
 
Vs: EvoV onkelmaa

Ostamalla RS-mallin perän tai sitten siihen AYC -kuoriin aftermarket lukon. Kaaz ainakin tekee niitä.
 
Vs: EvoV onkelmaa

pitääpäs selailla löytääskö rs perää ilman kauhiaa köyhtymistä, vai tarviiko sen perän olla edes lukossa rata ajossa :)
 
Vs: EvoV onkelmaa

Nyt runnaa, tyhjättiin tankki ja putsattiin mitä tarkastusluukuista pysty, pumpun tilas oli kakkaa muttei aivan mahdottomia että olis joutunu irrottamaa koko tankkia, no nyt on walbro 255, uus bensansuodatin ja uudet platinium tulpat ngk:lta ja voi ristus ku kulkoo :) näyttäs olevan vielä vakioturboa isoompi fööniki paikallansa, seuraavaksi 3" rst putki koko matkalle ja sitte tarkastamaa säädöt ranacolle
 
Vs: EvoV onkelmaa

taas rykii, putsasin lumesta toissa päivänä ja annoin käydä n. 20min tyhjäkäyntiä ennen pientä testilenkkiä, 3trpm kohdalla rykii ja kone lyö takas, olisko vettä tankis? mustaa pöläyttää rajottimella, tuob rykimisen kohdalla kuuluu ihme piuuu ääni koneesta tai purkeen, tyhjäkäynti oli ennen lenkkiä tasaista ja römpötystä sen jälkeen
 
Vs: EvoV onkelmaa

cubeqtio sanoi
Ostamalla RS-mallin perän tai sitten siihen AYC -kuoriin aftermarket lukon. Kaaz ainakin tekee niitä.

Löytyykö kutoseenkin Kaazin lukkoa? Onko linkkiä/hintaa?
 
Vs: EvoV onkelmaa

itse ongelmaan ei vastausta liene tulevan? pitää varmaan ostaa se apexin hand commanderi että näkee mitä säätöjä tossa on.. evoscannillakaa nää mitää ku on joku vähä vissii ryöstäny
 
Vs: EvoV onkelmaa

Clutchkick sanoi
itse ongelmaan ei vastausta liene tulevan? pitää varmaan ostaa se apexin hand commanderi että näkee mitä säätöjä tossa on.. evoscannillakaa nää mitää ku on joku vähä vissii ryöstäny

Ei sillä Evoscannin softalla ole Ecua mitä katsella, jos autossa on Power FC. AYC ja ABS bokseihin pitäs kyllä päästä käsiksi. FC-Datalogit + piuha tai vastaava. Tai sit tuo kapula. Silläkin näkee jotenkin ja kyllähän tuolla taitaa jotkut säätääkin. Kunnon softalla ja läppärillä selkein.
 
Vs: EvoV onkelmaa

joo emmä sitä ecua sillä luullu saavanikaa muttei nähny mitää muutakaa, 5v näytti masiina saavan sieltä lukemaa, siinä kaikki :D
 
Vs: EvoV onkelmaa

AMWorks säätää ainakin tuota Power FC:tä mutta en usko että ongelma on säädöissä jos auto vain välillä oireilee.
 
Vs: EvoV onkelmaa

no välillä mutta olis se kiva tietää että mitä säätöjä on enkun poika tehny ku tienny et suomeen lähtee..
samalla sais hiukan ahtoja nostaa.. pitää luurata kapulaa iiibeistä
 
Vs: EvoV onkelmaa

Laitetaas tämä tänne samaan, että mikä laajakaista lambda? aem uego, plx dm-6 vai mikä? hintaluokka noiden kanssa samaan
 
Vs: EvoV onkelmaa

Se olis kans yks vaihtoehto, mutta mitä eroa noilla käytännössä on? tekeekö tolla orkkis lambdalla oikee mitää sit enää?
 
Vs: EvoV onkelmaa

Clutchkick sanoi
tekeekö tolla orkkis lambdalla oikee mitää sit enää?

Eihän sitä yleensä ainakaan laajakaistalla vakio lambdaa korvata vaan jätetään se paikoilleen ja laajakaista laitetaan putkeen ennen kattia. Muistaakseni se vakiolambdan paikka on liian kuuma mesta laajakaistalle.
 
Vs: EvoV onkelmaa

Clutchkick sanoi
onkos sillä jotai rajotetta kuinka kaukana se putkes saa olla

Ast:n kertomana
Pari lisähuomiota: yleensä anturi pitää asentaa klo 9 ja 3 väliselle alueelle putken yläpuolelle kondensoituvan veden vähentämiseksi. Anturi ei myöskään tykkää liian kuumasta. Hyvä paikka on downpipessä ennen katalysaattoria niin että anturin suunta on kardaanin yläpuolelle. Johto sisään kardaanin toiselta puolelta.

Haulla löytyy lisää infoa esim. http://www.mitsubishiclubfinland.com/keskustelu/index.php?topic=25339.25

Minkä anturi niin tuolta löytyy kommenttia siihen aiheeseen. Itselläni on Innovate MTX-L -> kuvia http://evo6.kuvat.fi/kuvat/Innovate+MTX-L/
http://www.mitsubishiclubfinland.com/keskustelu/index.php?topic=35944.0
 
Vs: EvoV onkelmaa

jees, nyt onki hyvä laittaa ku joutuu turbon irrottaan ku muuten toi downpipe olis saanu olla ikuisuuden kiinni ku meni jengat sen pulteista :)
 
Vs: EvoV onkelmaa

jatketaas tänne, tehtii putki evoon ni katos seos.. ennen vedossa alta 12, nyt 13.5 ku tiputin ahdot alle kiloon, entisillä 1.3bar seos liki 16, eikai toi apex oo karttoja kadottanu, tyhjäkäyntiä kylmänä seos 20, lämpösenä 16-18.. vai olisko toi aina outo walbro pimenny? vai mikä ny yhtäkkiä
 
Vs: EvoV onkelmaa

Ettei olisi putkessa vuotoa,ennen lambdaa,mikäli lamda jossain muualla kun vakiopaikalla,heti turbon jälkeen.
 
Vs: EvoV onkelmaa

Ei pitäis säädöt kadota apexista ihan hevillä. Mulla on commanderi ja datalogit vaasassa. Jos tänneppäin asiaa niin voidaan niitä säätöjä vilkaista.

Clutchkick sanoi
jatketaas tänne, tehtii putki evoon ni katos seos.. ennen vedossa alta 12, nyt 13.5 ku tiputin ahdot alle kiloon, entisillä 1.3bar seos liki 16, eikai toi apex oo karttoja kadottanu, tyhjäkäyntiä kylmänä seos 20, lämpösenä 16-18.. vai olisko toi aina outo walbro pimenny? vai mikä ny yhtäkkiä
 
Vs: EvoV onkelmaa

koitan ensi vakio bensapumpulla mutta muutenki pitäs koittaa kattoa säätöjä et miten on.. alkuviikosta koitan pumppua ja jos torstaina tulis käymäs
 
Vs: EvoV onkelmaa

lainasin mj:n seiskasta vakiopumppua, tyhjäkäynti tasasta, ei aaltoilevaa ku ex walbrolla.. tyhjäkäynti seos oli kauan 13.2, sit käynnistin uudestaa ni oli 15, täyskaasu vedoissa seos oli 12,7-13,2 että turvallisemmin ku walbro, vedotki on taas tallella ja mieli paree
 
Vs: EvoV onkelmaa

miksi tää mopo ei toimi, timpan kans säädettii eile ja oli ku unelma, tänää toimi siihe asti ku varttimaili jonossa ootelles alko pumppu taas mongertaa, joutu pari minuuttua mongertaa ja kuulu 20m päähä, hajotti vissii pumpun ku lähössä vaa pätki ja seos täysvedos 13, ku eilen alta 12, miten ton jännitteenalentimen poistaa? suora virta?
 
Vs: EvoV onkelmaa

onko bensantankki täysin putsattu? kun eikös tästä täyttöputki ollu hapan?
 
Vs: EvoV onkelmaa

Onse nii hyvin ettei 250km ajoilla vedä suodatinta tukkoon..

ongelma tulee vain täyskaasulla, pintakaasulla koitin ni seokset 11.8 ja vetoja pirusti, siitä kaasu pohjaan seokset 13 ja laiskistuu??
 
Vs: EvoV onkelmaa

En viitsinyt uutta topiccia tehdä joten sujautan tämmösen kysymyksen tänne.
Elikkä autosta kuuluu outo helinä kun paikallaan kaasuttelee ja kierrokset laskee eli heti kaasun jälkeen. luulin aluksi että joku osa se vaan resonoi mutta tänään huomasin että ääntä ei kuulu kun pitää kytkimen pohjassa. Ja ei myöskään kylmänä kuulu vaan lämpöisenä.
Mistä vois mahd. aiheutua, laatikosta ???
 
Vs: EvoV onkelmaa

Onko kytkin vaihdettu? Mulla ainakin resonoi kytkinakseli laatikosta kun on kevyempi kytkin/vauhtipyörä ja nimenomaan lämpimänä enemmän.
 
Vs: EvoV onkelmaa

Maxxximus sanoi
Onko kytkin vaihdettu? Mulla ainakin resonoi kytkinakseli laatikosta kun on kevyempi kytkin/vauhtipyörä ja nimenomaan lämpimänä enemmän.
Ei ainakaan minun omistuksen aikana ole vaihdettu ja auto muutenkin täysin vakio joten en usko että kytkintäkään olisi lähdetty vaihtamaan. ja ääni on nyt hiljattain ilmennyt.
kytkin tosin olisi hankintalistalla :D
 
Vs: EvoV onkelmaa

SMJ sanoi
Ei ainakaan minun omistuksen aikana ole vaihdettu ja auto muutenkin täysin vakio joten en usko että kytkintäkään olisi lähdetty vaihtamaan. ja ääni on nyt hiljattain ilmennyt.
kytkin tosin olisi hankintalistalla :D
Painelaakeri siellä "kolistelee" vain...
 
Vs: EvoV onkelmaa

Harri K sanoi
Painelaakeri siellä "kolistelee" vain...
Mutta eihän painelaakerin pitäis pyöriä kytkin yläällä joten ei myöskään pitää ääntä eli päinvastoin kuin tässä tapauksessa. ääni kuuluu vain kytkin ylhäällä kaasutellessa
 
Vs: EvoV onkelmaa

SMJ sanoi
Mutta eihän painelaakerin pitäis pyöriä kytkin yläällä joten ei myöskään pitää ääntä eli päinvastoin kuin tässä tapauksessa. ääni kuuluu vain kytkin ylhäällä kaasutellessa
Tietääkseni pääakseli pyörii juurikin myös silloin ja jos painelaakeris on väljää ni se helisee...kytkin pohjassa ni väljyydet poistuu ku laakeri joutuu "töihin" ... en mää näistä mitää tiiä ::)
 
Vs: EvoV onkelmaa

Harri K sanoi
Tietääkseni pääakseli pyörii juurikin myös silloin ja jos painelaakeris on väljää ni se helisee...kytkin pohjassa ni väljyydet poistuu ku laakeri joutuu "töihin" ... en mää näistä mitää tiiä ::)
Asia selvä, itsehän olin vain lukenut aiheesta tuolta http://www.mitsubishiclubfinland.com/keskustelu/index.php?topic=42859.msg340119#msg340119
voikos se väljä painelaakeri aiheuttaa sit muuta vauriota elikkä voiko siis ajella normaalisti.
 
Vs: EvoV onkelmaa

SMJ sanoi
Asia selvä, itsehän olin vain lukenut aiheesta tuolta http://www.mitsubishiclubfinland.com/keskustelu/index.php?topic=42859.msg340119#msg340119
voikos se väljä painelaakeri aiheuttaa sit muuta vauriota elikkä voiko siis ajella normaalisti.

Voi ajella normaalisti, vauriot syntyy vasta sittenkun painelaakeri leikkaa kiinni; painelaakeri alkaa syömään paineasetelman jousilevyihin itselleen sopivaa uraa ja sen äänen kyllä kuulee kun laakeri vetelee viimeisiä. Jos oot kytkintä vaihtamassa niin hyvään tapaan kuuluu vaihtaa painelaakeri samalla.
 
Vs: EvoV onkelmaa

Kiitos tiedoista ja nopeista vastauksista Harri k:lle ja Hemppikselle :peukku
 
Vs: EvoV onkelmaa

onko evoissa ohjaustehostimien vuoto tyyppivika?
 
Vs: EvoV onkelmaa

Lainataas tätä vähän: Eli nokan asentoanturin koteloon ei luultavasti pitäisi päästä öljyä? Sieltä nimittäin löytys sillanen puol desiä sitä. Oliskohan toi syy anturin sekoiluun?
 
Vs: EvoV onkelmaa

[jo sanoi
Lainataas tätä vähän: Eli nokan asentoanturin koteloon ei luultavasti pitäisi päästä öljyä? Sieltä nimittäin löytys sillanen puol desiä sitä. Oliskohan toi syy anturin sekoiluun?

Jos avaat sen kolmion muotoisen kannen niin kyllä siellä pitää öljy kiertää, voitelee nokan viimeisen laakerin.
 
Vs: EvoV onkelmaa

ast sanoi
Jos avaat sen kolmion muotoisen kannen niin kyllä siellä pitää öljy kiertää, voitelee nokan viimeisen laakerin.

Juuri tuota kolmiota tarkoitin. Miksi siellä on silti stefa?
 
Vs: EvoV onkelmaa

mietiskelen tässä et alanko korjailee tota evon moottoria vai siirrynkö toisen valmistajan kutoseen, paljonko saa laskea budjettia että evon motista saa otettua yli 450hp kestävästi? ja mitkä veivit,männät yms
 
Vs: EvoV onkelmaa

Mulla hajos omasta autosta vakiomoottori 1,5vuotta sitten. Halusin 4n moottorista eroon ja hetken pähkäiltyäni päädyin ostamaan englannista virityspajalta valmiin moottorin.

Jos haluat mennä samalla kaavalla, niin myy vanha moottori(2500e?) ja tilaa britanniasta rakennettu moottori(4500e-15000e?) ja heitä paikalleen.

Minkä muun valmistajan pannun meinasit saada sovitettua?

Clutchkick sanoi
mietiskelen tässä et alanko korjailee tota evon moottoria vai siirrynkö toisen valmistajan kutoseen, paljonko saa laskea budjettia että evon motista saa otettua yli 450hp kestävästi? ja mitkä veivit,männät yms
 
Takaisin
Ylös Bottom