Faceliftin takavalojen kelpaaminen katsastuksessa?

Sladde

New Member
Liittynyt
16 Tammikuu 2008
Moro,

Kuinkas on porukalla käyny facelift mallien takavalojen kanssa?
Löytyykö sieltä mitään e merkkiä ja vaaditaanko sitä tuon TUV lapun kanssa?

Pitääkö takana kikkailla jotain muutakin kuin sumuvalo?
 
Vs: Faceliftin takavalojen kelpaaminen katsastuksessa?

Sladde sanoi
Moro,

Kuinkas on porukalla käyny facelift mallien takavalojen kanssa?
Löytyykö sieltä mitään e merkkiä ja vaaditaanko sitä tuon TUV lapun kanssa?

Pitääkö takana kikkailla jotain muutakin kuin sumuvalo?

Ei taida kukaan vielä tätä kerennyt kokeilemaan.

Sittemmin on käynyt ilmi, että valoissa vaaditaan se e-merkki, vaikka tüv-lappu olisikin myös valoista. Asian tekee naurettavaksi se, että mitä ilmeisemmin tüv-lapulla saa kuitenkin poikkeusluvan. Eli valot on ok jos maksat, muuten ne vaarantavat suunnattomasti liikenneturvallisuutta. Suomen lainsäädännön kukkasia...
 
Vs: Faceliftin takavalojen kelpaaminen katsastuksessa?

Gallusta faceliftist löytyy E-merkki ihan. Legusta ei tiedä (täs ei kysytty kumpaa tarkotetaa)
 
Vs: Faceliftin takavalojen kelpaaminen katsastuksessa?

Kyllä mä alunperin Legnumia tarkotin tuo jäi vaan mainitsematta.
Mutta tulipahan ainakin tuo gallun tilanne tietoon väelle.
 
Vs: Faceliftin takavalojen kelpaaminen katsastuksessa?

Ensimmäiste joukossa tullut yks legu mis o facelift keula vain..perä vanhaa mallia. Eli senkään tieto ei auta.
 
Vs: Faceliftin takavalojen kelpaaminen katsastuksessa?

Nyt olis sitte mahdollisuus kokeilla tuota faceliftin takavalojen kelpaamista kunhan auto saapuu suomeen.
Eli tuli eilen huudettua onnistuneesti vm2000 56tkm ajettu 4.5BA gradella oleva legnumi.

Kuviakin laittelen joskus saan niitä lisää...

Nokonzok: meinaatko että poikkeusluvalla menis ja minkä hintanen tuo poikkeuslupa menettely on??
ja ennen kaikkea kuinka pitkällinen prosessi??
 
Vs: Faceliftin takavalojen kelpaaminen katsastuksessa?

kannattais varmaan ekana kysyä clubvr4:stä / ozvr4:stä onko facelift legun takavaloissa e merkintää. Onhan galanteissakin ja niitä valoja ei oo missään muissa malleissakaan (edm usa yms).
 
Vs: Faceliftin takavalojen kelpaaminen katsastuksessa?

Sladde sanoi
Nokonzok: meinaatko että poikkeusluvalla menis ja minkä hintanen tuo poikkeuslupa menettely on??
ja ennen kaikkea kuinka pitkällinen prosessi??

Varmaksi en uskalla sanoa, mutta kaikesta päätellen sen pitäisi onnistua. Hintaa on 350 euroa ja prosessin kesto riippuu lähinnä AKEn setien aktiivisuudesta. Veikkaisin lonkalta homman kestävän jokusen viikon.
 
Vs: Faceliftin takavalojen kelpaaminen katsastuksessa?

Kyselly oon jo tuolta ozvr4 foorumilta ja ei siellä E-hyväksyntää ole.
Löysin kyllä jo suomiautosta luukun, puskurin ja toisen takavalon kohtuu hintaan että siinä taitaa olla se helpompi reitti.
Vielä kun löytää uupuvan takavalon ja eteen tarvittavat hilppeet niin sitten olis osien puolesta tarvittavat kasassa.


Alla on tuolta kyselystäni katkelmia.
______________________________________________

Quote:
Originally Posted by xlh82 View Post
It's approval of European Commission (EC)

Any lens need an E-approval stamp moulded into the plastic/ glass (it's a capital-E in a circle followed by some numbers).
Had a look for you. There is no E mark. I am familiar with the mark you mean.It says on the back Koito 53-08305 JAPAN L or R depending on which side you look at, left or right. Definitely no E mark.

In England to get a grey import road legal without a "model report" which the Legnum does not have, it needs to be over 10 years old. Only a few facelifts are that old now. I'd guess that something similar might be happening in Finland, especially if the legnums you see are coming via England.
__________________________________________________

Well I am in New Zealand, but from many years hanging out on www.clubvr4.co.uk I know that the UK new facelift galant estate (ie. Legnum) had a facelift front, but pre-facelift rear just like the car in your link. My understanding is that the facelift legnum rear was never approved due to pedestrian safety considerations - it is too pointy and might skewer a person! Not having E-mark lights may also be a consideration. Anyway a prefacelift rear easily bolts onto a facelift legnum and you ought to be able to find one cheap enough if necessary. If you cannot find it locally, you can find 2nd hand dealers in the UK, New Zealand or Japan who will be able to supply a prefacelift rear easily enough. I do not actually know if Japanese pre-facelifts have an E-mark lights - you will need to ask elsewhere for that, though one assumes that they must.

___________________________________________________

Getting back to the topic... I tried to take a photo of what could be the markings that you are after, but I couldn't get a clear picture.

There is a circle with 2 lines through it... not quite an E within a circle.

So it is similar to this:
O R-1828
 
Takaisin
Ylös Bottom